خرده فروشها معمولاً کسب و کارهای کوچکی هستند که به شکل محدودی به ارائه یا عرضه محصول می پردازند.

آنها هم به اندازه فیزیکی و هم محصولاتی که عرضه می کنند محدود هستند به همین دلیل ممکن است در زمینه بازاریابی دچار مشکلاتی باشند ؛ چرا که مشتریان هر زمان نیاز به محصولی داشته باشند معمولاً ابتدا سراغ فروشنده ها یا برندهای بزرگ و شناخته شده می روند.

از آنجایی که این برندها یا فروشنده ها امتحان خود را پس داده اند و مشتریان دقیقاً می دانند که خرید از این فروشگاه ها چه مزایایی برای آنها دارد ، به همین دلیل خرید از برندهای شناخته شده را ترجیح می دهند ؛ اما در این میان خرده فروشهایی بسیاری نیز وجود دارند که سعی در رقابت با برندها یا فروشگاه های بزرگ را دارند.

چه بسا به لحاظ کیفیت محصول یا قیمت یا سایر شرایط ، بهتر و مناسب تر از فروشگاه های بزرگ یا برندهای شناخته شده نیز باشند ؛ اما چون مشتریان اطلاعات اندکی درباره آنها دارند یا به طور کلی ممکن است هیچ شناختی از آنها نداشته باشند معمولاً در ابتدای کار جذب این خرده فروشیها نمی شوند. به همین دلیل ، خرده فروشها با چالشهای مهمی در این زمینه مواجه هستند که در ادامه این مقاله راهکارها و تکنیکهایی به آنها آموزش داده خواهد شد تا بتوانند از این روشها برای بهبود معرفی و تبلیغات خود یا همان بازاریابی و افزایش فروششان استفاده کنند.

یک) استفاده از اینترنت

همانطور که بارها در مقالات متعددی اشاره کرده ایم ، اینترنت یک فضای رایگان و مناسبی است که در اختیار کاربران بسیاری از سراسر دنیا قرار گرفته است. با وجود اینترنت شما دیگر نمی توانید از نبودن امکانات یا زمینه های کافی و فرصتهای برابر برای تبلیغات شکایت کنید. چرا که این تکنولوژی برای استفاده همه افراد آزاد است. همچنین این فضا به قدری گسترده است که می توانید با کوچکترین تلاشی با افراد بسیاری از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید ، اطلاعات و آگاهی های لازم را از آن به دست آورید و از امکانات آن برای معرفی خود استفاده کنید.

به نظر مشاوره بازاریابی اگر تاکنون کم کاری کرده اید یا توجه چندانی به استفاده از امکانات اینترنتی در کسب و کار خود نداشته اید بهتر است روش خود را تغییر دهید و به عنوان یک ابزار مهم از این فناوری بهره ببرید.

دو) انتشار اطلاعات درون فروشگاهی

بهتر است اطلاعاتی که مربوط به درون فروشگاه یا مرکز خریدتان است در صفحات اینترنتی که برای خود طراحی کرده اید یا حسابهای کاربری که افتتاح کرده اید منتشر کنید. می توانید از محصولات جدیدی که به محصولات شما اضافه شده ، تخفیف ها ، زمانهای فروش ویژه ، خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید ، محصولاتی که فروش خوبی در روزهای گذشته داشته اند ، تغییر در سیستم کارمندان یا سایر اطلاعاتی که تصور می کنید برای مشتریان شما مفید است یا آنها کنجکاو هستند در آن زمینه بدانند در اختیارشان قرار دهید.

سه) ارتباط صحیح با کارمندان

سعی کنید با کارمندان خودتان ارتباط نزدیک و خوبی داشته باشید. همچنین آنها را تشویق کنید که در فضاهای مجازی و رسانه های اجتماعی فعال باشند و ارتباط دائمی با مشتریان برقرار کنند. همچنین اطلاعاتی که از مشتریان به دست می آورند در اختیار شما قرار دهند تا در برنامه ریزیهای آینده بتوانید به درستی استفاده کنید.

چهار) استوری ها روشی غیر رسمی اما جذاب

استوریهای رسانه های اجتماعی و ارتباطی مانند اینستاگرام یا واتساپ روشهای جذابی هستند که مخاطبان علاقه مند هستند از آن استفاده کنند. استوری ها در یک مدت زمان کوتاهی به نمایش در می آیند و سپس خود به خود حذف می شوند. بنابراین بسیاری از افراد کنجکاو هستند تا زمانی که این استوری حذف نشده آن را مشاهده کنند که چه چیزی منتشر شده است. پس حتماً از استوری ها برای اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

همچنین استفاده از آن ، این نگرش و احساس را در مشتریان شما ایجاد می کند که شما شبیه به آنها هستید و فکر و عملتان بسیار به آنها نزدیک است. اقدامات این چنینی ، احساس صمیمیت و نزدیکی بین شما و مشتریانتان را افزایش خواهد داد.


موضوع مرتبط

تکنیکهای توسعه محصول جدید

دلایل و ۵ تکنیک بازارسازی

تکنیکهای قطعی کردن قرارداد فروش با مشتریان

تکنیکهای کم کردن هزینه در کسب و کارهای کوچک

۵ روش کارساز برای پیشگیری از کنسل کردن خرید توسط مشتریان اینترنتی

ایجاد مزیت رقابتی در دنیای آنلاین و بازاریابی اینترنتی

تکنیکهای کاهش معایب خریدهای اینترنتی با هدف بالا بردن اعتماد مشتریان

نکاتی درباره تهیه محتوا برای بازاریابی اینترنتی

دلایل گسترش بازاریابی اینترنتی

نظر شما

The post تکنیکهای بازاریابی در خرده فروشی اینترنتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.