زمانی که یک کسب و کار جدیدی را راه اندازی می کنید ممکن است اشتباهات زیادی را مرتکب شوید که حتی خودتان نیز متوجه آن نشوید.

بعد از مدتی که این کسب و کار راه اندازی کرده اید متوجه می شوید که کارها مطابق با انتظارات شما پیش نمی رود و موفقیتی که در ذهن خود تصور کرده بودید را به دست نمی آورید. آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا کارها آنطور که می خواستید پیش نرفته است ؟ چرا علی رغم تلاشهای زیادی که کرده اید موفقیتی به دست نیاورده اید ؟

سوال شما در این مقاله پاسخ داده خواهد شد. با راهکارهایی که می تواند کسب و کار شما را زیر و رو کند با ما همراه شوید.

یک) آیا مشتری به محصول شما نیاز دارد ؟

تا زمانی که محصولی برای انسانها مورد نیاز واقع نشود احتمال اینکه به جستجوی آن بپردازند نزدیک به صفر است. پس خودتان را خسته نکنید. ابتدا باید مشتریان شما به محصولتان نیاز پیدا کنند. باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که محصول شما چه نیازی از مشتری را برطرف می کند ؟ هر زمان پاسخ این سوال را پیدا کردید راه حل را نیز پیدا خواهید کرد.

دو) مشتری چرا باید شما را انتخاب کند ؟

هیچ دلیل وجود ندارد که مشتریان شما را به رقیبانتان ترجیح دهند. مگر اینکه از طریق معامله با شما سود بیشتری نسیبشان شود. اگر شما محصولی را خریداری کنید ولی سود و منفعتی برای شما نداشته باشد یا تفاوتی با سایر محصولات موجود نداشته باشد پس به حال شما فرقی نمی کند کدام محصول یا برند را خریداری کنید ؛ بلکه فقط می خواهید نیازتان برآورده شود.

اما زمانی که محصول یا برندی برای شما سودمند باشد قطعاً سختی های بسیاری مانند دور بودن راه یا گران تر بودن را به جان و دل می پذیرید تا آن سود یا منفعت را که برای شما ارزنده است به دست آورید. پس حتماً یک جنبه سودمند برای محصول خود در نظر بگیرید. این سودمندی می تواند در قیمت ، کیفیت ، تعداد محصول ، راحتی دسترسی به محصول ، کم هزینه بودن تهیه آن و … باشد.

سه) آیا به دنبال رضایت همه افراد هستید ؟

شما به عنوان یک انسان ، به عنوان یک شرکت یا برند ، توانایی این را ندارید که نیاز همه مخاطبان و مشتریان را برآورده کنید. تمامی افراد نیز به محصول شما نیازی ندارند. پس متمرکز کار کنید. گروه مشتریان هدف خود را مشخص کنید و تمامی انرژی و هزینه های خود را به آنها اختصاص دهید.

این متمرکز کار کردن می تواند به شما کمک کند تا خدمات بهتر برای مناسب ترین گروه را فراهم کنید. پس خودتان را نگران همه افراد نکنید. فقط به گروه هدف مدنظر خود فکر کنید و آرامش و ثبات را در این تمرکز به دست آورید. همچنین متمرکز کار کردن به افزایش تخصص شما در آن حوزه نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

چهار) به دنبال روش یک شبه نباشید

هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید. هیچ موقعیتی یک شبه ساخته نمی شود. هیچ تجربه با ارزشی یک شبه کسب نمی شود. پس به جای خیالبافی کردن در مورد موفقیتهای یک شبه ، منطقی تر و واقعی تر فکر کنید. گام به گام ، سنجیده و با حوصله عمل کنید و شاهد باشید که موفقیت با چه سرعتی به سمت شما حرکت خواهد کرد.

پنج) استفاده از تجربیات

حتی اگر شما یک کسب و کار یک روزه نیز باشید باز هم در حد و اندازه خودتان یکسری تجارب در طول آن یک روز کسب کرده اید. همیشه به تجارب خود مانند یک نقشه راه فکر کنید. این نقشه راه به شما کمک می کند روز به روز بر توانایی هایتان و قدرت تشخیص درست از غلطتان افزایش پیدا کند.

پس از تجارب خود حتی تجارب اندک خود همیشه استفاده کنید. سعی کنید یک دفترچه یاد داشت یا تقویمی داشته باشید که تجارب خود و رویدادهای مهم را در آن ثبت کنید. مرور این تجارب به شما کمک می کند تا همیشه از آنها درس بگیرید و در موقعیتهای بعدی از آنها استفاده کنید.

نظر شما

The post راهکارهای معجزه گر برای استارت آپها (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.