بسیاری از پزشکان و افرادی که در حیطه سلامت مشغول خدمت هستند چنین تصوری دارند که برندسازی یا بازاریابی مربوط به کسب و کار است و جنبه درآمدزایی دارد.

به همین دلیل چندان به فکر برندسازی نمی افتند. در حالی که امروزه کم کم این نگرش در حال تغییر است و افرادی که در حوزه پزشکی و سلامت مشغول فعالیت هستند به ضرورت برندسازی پی برده اند. علت تغییر نگرش این گروه این افراداین است که در اصل ، برندسازی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان است و قصد درآمدزایی یا سودمالی را در درجه دوم اهمیت قرار می دهد. در گذشته تصور این افراد کاملاً برعکس بود و به همین دلیل بسیاری از آنها به سمت برندسازی نمی رفتند و آن را غیر ضروری یا حتی یک کار غیر حرفه ای و غیر تخصصی می دانستند.

در روزگاری که هر روز با کسب و کارهای مختلف و تعداد بالای رقیبان مواجه هستیم در هر زمینه ای باید برندسازی اتفاق بیافتد. چرا که خواه ناخواه انسانها در یک گود رقابت افتاده اند و اگر مزیتی نسبت به سایرین نداشته باشند نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

داشتن یک برند می تواند به شما کمک کند تا با افراد بیشتری در ارتباط باشید و اعتماد آنها را بیشتر جلب کنید. برای اینکه ضرورت برندسازی در مشاغل مرتبط با پزشکی و سلامت را نشان دهیم به ذکر یک مثال می پردازیم. فرض کنید فردی برای دریافت خدمات پزشکی از طریق اینترنت به جستجو می پردازد تا مرکز مناسبی برای دریافت این خدمات بیابد.

این فرد با چیزی که برای اولین بار مواجه می شود امکانات کلینیک یا مطب یا تخصص و مهارت یا حتی کارکنان شما نیستند بلکه محیط وب سایت و برندینگی که انجام داده اید او را تحت تأثیر قرار می دهد. پس تصور کنید چنین برندسازی وجود نداشت ، کاملاً مشخص است که فعالیت شما مورد توجه قرار نمی گیرد و بسیاری از افرادی که می توانند به صورت بالقوه به عنوان مراجعان شما باشند با توانایی های شما آشنا نمی شوند. برندسازی می تواند زمینه مناسب برای برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان شما است.

در اینجا به چند مورد از سودمندیهایی که برندسازی پزشکی و سلامت می تواند برای شما داشته باشد اشاره می کنیم.

یک) تمایزسازی

بسیاری از مراکز و افراد وجود دارند که دقیقاً خدماتی که شما به مشتریان خود ارائه می دهید را به مشتریانشان ارائه می دهند. بنابراین هیچ تفاوتی برای مشتری نمی کند که از کدام یک از شما خدمات خود را دریافت کند. بلکه او به دنبال مرکز یا فردی است که بهترین و بیشترین خدمات را بتواند دریافت کند. اما اگر شما خدمات متفاوت تری ارائه می دهید یا کیفیت خدمات شما متفاوت تر و بهتر از همکاران و رقیبان شماست ، چگونه می توانید این تمایز را به اطلاع دیگران برسانید تا شما را انتخاب کنند ؟ بله دقیقاً باید از برندسازی برای ایجاد این تمایز استفاده کنید.

دو) جذب سرمایه

برندسازی به شما کمک می کند به مخاطبان نشان دهید که اهداف خود را درک کرده اید. بسیاری از سرمایه گذاران زمانی تمایل به حمایت مالی از برندها می کنند که برندسازی اتفاق افتاده است و افراد زیادی با برند آنها آشنا هستند. بنابراین ، اگر به دنبال جذب سرمایه هستید باید اقدام به برندسازی کنید تا افرادی که تمایل به حمایت مالی از شما دارند با اطمینان بیشتری سرمایه خود را در اختیار شما قرار دهند.

سه) ارزش سازی

مخاطبان و مشتریان تمایل دارند با موضوعات یا مسائلی که برای شما ارزشمند است آشنا شوند. آنها کنجکاو هستند بدانند آیا تأمین نیاز آنها برای شما مهم است یا نه ؟ به همین دلیل برندسازی می تواند به آنها نشان دهد که شما به ارزشهای خود پای بند هستید و تأمین نیازهای آنها جزء ارزشهای اصلی کسب و کار شماست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاور تبلیغات کلینیک زیبایی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما