اگر صاحب کسب و کاری هستید که در زمینه فروش محصولات فعالیت دارید می توانید با طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارتان چند قدمی به دنیای مدرنیته نزدیکتر و ارتباط خود با مشتریانتان را تداوم بخشید.

امروزه به دلیل بالا رفتن استفاده از گوشی های همراه یکی از روشهایی که می توانید با مشتریان خود به راحتی و با سرعت در ارتباط باشید طراحی اپلیکیشن هایی است که قابلیت نصب بر روی گوشی ها را داشته باشند. برخی از برندها و شرکتها چنین تصور می کنند که طراحی یک اپلیکیشن مناسب گوشی های همراه کار بسیار سختی است و یا با کاربردهای آن آشنا نیستند و به همین دلیل طراحی آن را چندان لازم نمی دانند. در حالی که امروزه موفق ترین کسب و کارها ، شامل مشاغلی هستند که از روشهای مدرن برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند.

اپلیکشینی که در گوشی همراهتان نصب شده باشد کمک می کند مشتریان شما همیشه در کنار شما باشند. اگر میانگین ساعت بیداری افراد را ۱۴ ساعت برآورد کنیم ، تقریباً ۸-۹ ساعت از زمان بیداری افراد به چک کردن گوشی همراه و استفاده از امکانات آن سپری می شود. پس گوشی های تلفن همراه یکی از ابزارهای پر کاربرد و محبوب در میان اقشار و گروه های مختلف بسیاری از جوامع دنیاست.

در این اپلیکیشن باید اطلاعاتی مانند اطلاعات مربوط به محصولات موجود ، محصولات جدید ، اخبار مربوط به شرکت ، برند یا فروشگاه و تخفیف ها و… را درج کنید. هر روز باید اطلاعات آن را به روز رسانی کنید تا علاوه بر اینکه ارتباط دائمی با مشتریانتان شکل بگیرد بلکه بتوانید در کوتاه تری زمان نسبت به درخواستها و نیازهای آنها مطلع شوید.

هم اکنون برخی از وب سایتها هستند که به راحتی امکان طراحی اپلیکیشن های فروشگاهی را برای شما فراهم می کنند. به عنوان مثال ، سایت اپ ساز یکی از این سایتهاست. پس از وارد شدن به این اپلیکیشن ها شروع به وارد کردن اطلاعات ارتباطی خود می کنید و پس از پایان مراحل ثبت نام می توانید شروع به طراحی تنظیمات اپلیکیشن خود کنید. بهتر است برای طراحی اپلیکیش خود به موارد زیر دقت کنید.

یک) امکان ویرایش

امکان ویرایش اپلیکیشن یک ویژگی مهمی است که باید اپلیکیشن طراحی شده شما داشته باشد ، چرا که شما مدام باید در حال به روز رسانی آن باشید و امکان ویرایش اپلیکیشن ، این کار را برای شما بسیار راحت تر می کند.

دو) رنگ بندی

رنگها اثرات فراوانی در شکل گیری انگیزه افراد دارند. با توجه به اینکه چه نوع محصولی را برای مشتریان خود ارائه می دهید باید از رنگ مناسب آن استفاده کنید. همچنین لازم است به جز انتخاب رنگ اصلی برای تم کلی و اصلی اپلیکیشن خود از رنگهای مکمل و مناسب دیگر نیز برای طراحی زیباتر و جذاب تر استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم رنگهایی که برای بخشهای پس زمینه ، تیتر ، متن ، عکسها و… انتخاب می کنید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

سه) دسته بندی محصولات

بهتر است محصولات خود را در داخل اپلیکیشنتان دسته بندی کنید. این کار به سهولت استفاده از آن کمک بسیاری می کند و افراد زیادی ترغیب به استفاده از آن می شوند.

چهار) طراحی نسخه IOS و Android و Windows

هر چند بیشتر گوشی های همراه مورد استفاده در ایران از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند ولی بهتر است زمان طراحی اپلیکیشن خود برای هر سه نسخه IOS و Android و Windows اپلیکیشن خود را طراحی کنید. چرا که ممکن است تعدادی از مخاطبان و مشتریان شما از دو سیستم عامل دیگر استفاده کنند. همچنین این کار نشان می دهد شما مشتری مداری را در اولویت قرار داده اید و به فکر تأمین نیازهای مشتریان خود هستید.

The post روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی first appeared on طراحان برتر.