تولید کننده ها اگر یک بازاریابی اساسی نداشتته باشند نمی توانند در امر فروش موفقیت کسب کنند.

نداشتن فروش بالا یا در حد معقول نیز یکی از خطرناکترین نشانه ها برای افول یک کسب و کار یا عدم موفقیت آن است. امروزه بسیاری از افرادی که قصد دارند وارد عرصه تولید شوند نگران این هستند که نتوانند محصول تولید شده را به فروش برسانند.

یکی از دلایل عمده آن دشواری در یافتن مشتریان است ؛ یا اینکه با هزینه های بسیاری می توانند به این مشتریان دسترسی داشته باشند.

آن چیزی که کار را دشوارتر می کند این است که افکار سنتی و قدیمی و اصولی که در سالهای گذشته مورد استفاده قرار می گرفته را باید کنار بگذاریم ، چرا که موفقیت در عصر جدید بستگی به همگامی با تغییرات و تحولات آن دارد.

یکی از اولین اقداماتی که باید انجام شود این است که از محصول محور بودن باید تغییر روش داده شود. به عنوان مثال باید بازارها را به صورت آنلاین اداره کرده و تغییرات جدی در حوزه بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید. عدم سازگاری با درخواستهای به روز می تواند آسیبهای بسیار جدی به کسب و کارها بزند.

به طور کلی ، اصولی که در بازاریابی سال ۱۴۰۰ باید رعایت شده و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است.

یک) استفاده از هوش مصنوعی را جدی بگیرید

بازاریابی به وسیله هوش مصنوعی برای ارتقاء سطح فروش و ارتباط با مشتریان ، نقش بسیار زیادی در تقویت بازاریابی دارد. سعی کنید کمپین های بازاریابی خود را تقویت کنید. هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا تبلیغات مفید و سودمندی داشته باشید.

همچنین هوش مصنوعی به ارزیابی تأثیرگذاری تبلیغات و واکنشهای مخاطبان نیز می پردازد و می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص کیفیت و اثر گذاری فعالیت شما بدهد.

دو) تجارب مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است

یکی از مهمترین فرصتهایی که برای تولید کننده ها فراهم می باشد استفاده از تجارب مشتریان است. تجارب مشتری از این جهت مهم است که نشان دهنده نظر و احساس آنها بعد از استفاده از محصول است. به بیان دیگر ، این تجربه هم مربوط به محصول و هم مربوط به تولید کنندگان آن است.

مشتریان بعد از مصرف یک محصول نسبت به آن تجربه ای را کسب می کنند که این تجربه ممکن است مثبت یا منفی باشد. همچنین به تبع تجربه ای که به دست آورده اند نسبت به آن برند نیز احساسی را در خود پرورش داده اند.

سه) از کلمات کلیدی استفاده کنید

یکی از روشهایی که امروزه برای جستجوی بیشتر نام برند از آن استفاده می شود استفاده از کلمات کلیدی است. به عنوان مثال ، شما نام برند یا نام محصول خود را به تعداد فراوانی مناسبی در متنی که در اینترنت و صفحات مختلف منتشر کرده اید ذکر می کنید و مخاطبان به محض جستجوی نام مورد نظر با صفحه و برند شما آشنا می شوند.

امروزه در دنیایی که هوش مصنوعی در همه بخشهای زندگی حضور دارد از روشهای پیشرفته تر و به روزتر آن مانند کلمات کلیدی صوتی نیز استفاده می کنند. اپراتورها و بروزرها و صفحات وب مربوط به برندهای مختلف امروزه این امکان را فراهم کرده اند که کلمات کلیدی به شکل صوتی جستجو شوند.

چهار) اهمیت بازاریابی فردی

بازاریابی فردی روشی است که در آن داده های به دست آمده از مشتریان تجزبه و تحلیل شده و از این اطلاعات برای ارائه پیامهای فردی استفاده می شود. این داده ها همچنین منابع غنی و مفیدی برای پیش بینی نیازهای آینده مشتریان هستند. به هر حال این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که پیش بینی نیاز مشتریان تا چه حدی اهمیت دارد. با استفاده از این داده ها و بازاریابی فردی به خوبی می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

نظر شما

The post اصول اساسی بازاریابی در سال ۱۴۰۰ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.