هر چقدر زمان به جلو حرکت می کند بسیاری از موضوعات اجتماعی ، فرهنگ و باورهای مردم نیز دستخوش تغییرات می شود.

کودکی که در ایران در سال ۱۳۸۰ متولد شده است بسیار متفاوت از والدینی که در دهه ۵۰ و ۴۰ یا ۶۰ متولد شده اند می اندیشد. تغییر در اندیشه و باورهای نسل جدید ، بسیاری از زمینه ها از جمله صنایع مختلف به ویژه پوشاک را تحت تأثیر قرار داده است. از آنجا که بیشتر جمعیت جهان ، جمعیت جوان هستند به همین دلیل امروزه بازاریابی برای این نسل به ویژه در زمینه پوشاک اهمیت زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر تغییر سلیقه و باورهای این نسل ، بسترهای حضور آنها نیز بسیار متفاوت می باشد. به عنوان مثال ، یکی از تغییرات عمده ای که در بازاریابی امروزه به وجود آمده است بازاریابی دیجیتالی و حرکت سریع دنیا به آن سمت است و علت اصلی آن حضور افراد در این شبکه ها و فضاها ، به ویژه افراد جوان است.

یکی از صنایعی که به شدت از این اوضاع تأثیر پذیرفته است ، صنعت پوشاک است. در این مقاله سعی داریم به تغییراتی که در بازاریابی این صنعت باید ایجاد کنید تا بتوانید در جذب نسل جدید موفق باشید بپردازیم.

چگونه می توانیم در بازاریابی پوشاک موفق باشیم؟

یک) علاقه به خدمات آنلاین

یکی از ویژگیهایی که نسل جدید دارند این است که بتوانند خدمات یا کالاهای مورد نیاز خود را به راحت ترین و سریع ترین طریق دریافت کنند. به همین دلیل است که گرایش آنها به خدمات اینترنتی بسیار بیشتر است.

آنها حوصله نسل های قبل برای رفتن به بازار یا یافتن کالاهای مورد نیاز خود را ندارد. ترجیح می دهند با یک سرچ در اینترنت یک اطلاعات کلی از بازار و محصول مورد نیازشان به دست آورند و  با فشار دادن چند کلید آن را به راحتی خریداری کنند. بنابراین ، توجه به این ویژگی مهم این نسل می تواند در موفقیت و آینده بازاریابی پوشاک نقش بسزایی داشته باشد.

دو) انحصار طلبی

یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم نسل جدید این است که آنها تمایل به انحصار طلبی دارند. آنها تمایل دارند از هر شیء یک نسخه منحصر به فرد آن را داشته باشند. آنها می خواهند به شکل بسیار خاص و منحصر به فردی در میان دیگران ظاهر شوند.

از طرفی این نسل در به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود بیش از نسلهای دیگر تلاش می کند. آنها علاقه دارند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند تا به هدف مورد نظر خود برسند. بنابراین شما به عنوان یک بازاریاب برای صنعت پوشاک می توانید از این اطلاعات برای اهداف بازاریابی خود به خوبی استفاده کنید.

سه) تمایل به نمایش دادن خود

 مشاوره بازاریابی می گوید یکی از ویژگیهایی که در نسل جدید به شدت مشاهده می شود تمایل به نمایش گذاشتن خود است. به همین دلیل است که نوع پوشاک و آرایش این نسل بسیار متفاوت شده است. بهتر است این تمایلات را به خوبی رصد کنید تا به اطلاعات مفید و مناسبی دست پیدا کنید.

چهار) وابستگی به گوشی همراه

امروزه گوشی های تلفن همراه یکی از چیزهایی است که نسل جدید بسیار به آن وابسته هستند. تحقیقات متعددی که انجام شده نشان می دهد نزدیک به ۸۰ درصد جوانان به شکل اعتیاد گونه به موبایل خود وابسته هستند. بهتر است طراحی و ساخت اپلیکیشن های موبایل ، هم برای سیستم عامل اندروید و هم IOS بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

سعی کنید تمامی سرویس هایی که می توان از طریق این ابزارها ارائه داد را بشناسید و توانایی و تخصص خود را در آن حوزه افزایش دهید. همچنین استفاده از فن آوریها یکی از مواردی است که حتماً باید جدی گرفته شود.

پنج) رو راست باشید

نسل جدید چندان تمایلی به پذیرفتن توجیه های نسل های قبل ندارند. آنها تمایل دارند هر چیزی در شفاف ترین شکل ممکن اتفاق بیافتد. بنابراین اگر سرو کار شما با نسل جدید است حتماً این واقعیت را ملاک قرار دهید و سعی کنید در هر مرحله از بازاریابی یا تولید محصول با این نسل شفاف و با صداقت رفتار کنید.


موضوع مرتبط :

نگرانی مشتریانتان در مورد فروشگاه های آنلاین پوشاک را کم کنید!

 

نظر شما

The post تغییرات شگرف در بازاریابی پوشاک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.