همچنان با ویروس کرونا دست به گریبان هستیم و چاره ای جز اینکه کارها را به شکل مجازی پیش ببریم نیست.

بسیاری از مشاغل به این فکر می کنند که چگونه می توانند در این دوران به بازاریابی ادامه دهند. بسیاری از کسب و کارها نیز به حالت نیمه تعطیل در آمده اند و ارتباط زیادی با مشتریان خود ندارند. اما اشتباه ترین کار همین است که ارتباط خود با مشتریان را از دست بدهیم. مهمترین عنصری که به پویایی فعالیت شما کمک می کند ارتباط با مشتریان و مخاطبانتان است.

بهتر است از روشهای کاربردی و مفیدی که کمک زیادی در این زمینه می کند استفاده کنید. در این مقاله روشهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که قطعاً به نزدیک تر شدن شما به مشتریانتان کمک زیادی خواهد کرد.

یک) مصاحبه را جدی بگیرید

مشاوره بازاریابی می گوید مصاحبه ها همیشه جزء جذاب ترین روشها برای ارتباط با مخاطبان هستند. اکثر افراد تمایل دارند به مصاحبه هایی که با مردم انجام می شود گوش دهند. به ویژه اگر آن افراد جزء افراد مهم مشتریان برندهای ویژه ای باشند. سعی کنید مصاحبه هایی را با کارمندان خود ترتیب دهید.

مصاحبه با کارمندان موجب نزدیک تر شدن مشتریان به کارکنان شما می شود از طرفی آنها می توانند از این فرصت برای معرفی محصول و بیان ویژگیهای آنها استفاده کنند. همچنین مصاحبه با مشتریان نیز بسیار اهمیت دارد. مشتریان شما می توانند احساسات و تجربیات خود را در اختیار سایر مخاطبان قرار دهند و همین یکی از بهترین روشهای بازاریابی است.

دو) وبینار برگزار کنید

یک نگاه کوتاهی که به سایر سازمانها یا کسب و کارها بیاندازید به خوبی متوجه می شوید که امروزه همه آنها از وبینارهای مختلف برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. شما نیز از این وبینارها برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

هم اکنون بسیاری از جلسات و نشست ها و دورهمی های رسمی و غیر رسمی به صورت مجازی و از طریق وب انجام می شود. شما نیز از این فرصت استفاده کنید و گفتگوها یا کارگاه ها یا جلساتی را به شکل وبینار برگزار کنید تا ارتباط قوی خود با مشتریان ، مخاطبان و کارکنان خود را حفظ کنید.

سه) وب سایت منظم و به روز

یکی از کانالهای ارتباطی شما با مخاطبانتان ، وب سایتتان است، بهتر است وب سایت مرتبی داشته باشید. زیرا وب سایتها نشان دهنده اهمیت شما به کسب و کارتان هستند. بهتر است همیشه اطلاعات خود را به روز کنید.

همواره در حال مطالعه باشید و با آخرین نوشته ها و کتابهای مربوط به رشته خود آشنا شوید. مشتریان و مخاطبان شما به خوبی متوجه می شوند که شما تا چه در زمینه فعالیتتان خبره یا صاحب نظر هستید یا نیستید. هر چقدر انسان صاحب نظر و با اطلاعاتی در آن زمینه باشید اعتبار شغلی شما افزایش پیدا می کند و یکی از فاکتورهای مهم بازاریابی خواهد بود.

چهار) تحلیل اطلاعات قبلی

حتماً اطلاعاتی از کسب و کارتان را از قبل جمع آوری کرده اید. اطلاعاتی مانند فاکتورهای فروش ، میزان فروش هر ماه ، اطلاعاتی در خصوص مشتریان وفادار و مشتریان بالقوه ، سعی کنید این اطلاعات را مورد تجزیه و تحلیل دوره ای قرار دهید و نتایج مفید و قابل استفاده ای از آنها استخراج کنید. این دسته از اطلاعات می تواند کمک بسیاری برای پیشبرد اهداف شما به دست دهد.

توجه داشته باشید که این اطلاعات ، بسیار مفید تر و کاربردی تر از اطلاعاتی است که از جستجو در اینترنت به دست می آورید ؛ زیرا این اطلاعات حاصل فعالیت شما در بازار است و کمک بسیاری در زمینه بازاریابی به شما می کند. همچنین سعی کنید اطلاعاتی که مربوط به دوران بازاریابی مجازی است را در اولویت قرار دهید زیرا این اطلاعات از این پس ، بیش از سایر اطلاعات برای شما مفید خواهد بود.

نظر شما

The post روشهای ارتباطی در بازاریابی مجازی را جدی بگیرید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.