در بخش اول از این مقاله (آشنایی با وظایف و توانایی های یک وبمستر (بخش اول)) به وظایفی که یک وبمستر انجام می دهد و اهمیت و ضرورت فعالیت این افراد پرداختیم و یک آشنایی کلی از فعالیت آنها در اختیار شما قرار دادیم. در این مقاله سعی داریم به ادامه معرفی یک وبمستر و وظایف و کارهایی که باید انجام دهد بپردازیم.

متأسفانه بسیاری از افرادی که به این حرفه مشغول هستند ممکن است چنین تصور کنند که فعالیت آنها نمی تواند با چالش یا خطراتی مواجه شود. در حالی که خبر بد این است که امروزه در حوزه فعالیت وبمستری ، خطاها و اشتباهاتی رخ می دهد که می تواند امنیت اطلاعاتی یک سایت را به شدت به خطر انداز.

بنابراین ، یکی از نکات مهمی که باید هر وبمستری آن را همواره مورد توجه قرار دهد این است که کار او می تواند دچار خطا و اشتباه شود. به دلیل اهمیتی که این خطاها دارند و تأثیرات سوئی که به وجود می آورند در این مقاله در خصوص اشتباهاتی که یک وبمستر ممکن است مرتکب شود صحبت خواهیم کرد.

یک) خطاهای کد نویسی

هر سایت یا اطلاعات کامپیوتری که شما آن را مشاهده می کنید حاصل کدهایی است که با مهارت و دقت بالایی در کنار هم قرار گرفته اند. این کدها مانند رمزهایی هستند که قابلیت استفاده از آن سایت را برای شما ممکن می سازند. گاهی ممکن است یک وبمستر دچار خطا در کدنویسی شود.

کد نویسی اشتباه می تواند وب سایت شما را دچار مشکل کند و یا آن را به شکل یک وب سایت غیر حرفه ای به نمایش بگذارد. به همین دلیل یک وبمستر باید همواره توجه زیادی در کد نویسی داشته باشد و حتی در بهترین و خبره ترین حالت نیز خود را از اشتباه مبرا نداند.

دو) توجه به اهمیت وب سایت

باید توجه داشته باشید که محتوای درج شده در سایت تأثیر زیادی بر رتبه وب سایت شما می گذارد. بر همه افراد به ویژه افرادی که در زمینه طراحی وب سایت فعالیت می کنند پوشیده نیست که محتوای تولید شده در سایت تا چه می تواند بر کیفیت وب سایت و میزان بالا آمدن آن اثر گذاشته باشد.

سه) تجربه کاربر

از دیگر مواردی که همواره باید مد نظر قرار گیرد تجربه کاربری است. امروزه مخاطبان و کاربران به محض مراجعه به یک سایت تمایل دارند نیاز خود را بر طرف کنند یا اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند. تجربه کاربران از مراجعه به یک وب سایت هر چقدر بهتر باشد میزان مراجعات بعدی آنها افزایش پیدا می کندو همین امر بازدید از سایت شما را بالا می برد. به همین دلیل این مسئله را باید جدی گرفت.

چهار) امنیت سایت

همانطور که میدانید امروزه عوامل بسیار زیادی وجود دارد که امنیت یک سایت را می تواند به خطر اندازد. منظور از امنیت سایت این است که عوامل خارجی نتوانند به اطلاعاتی که در وب سایت شما وجود دارد دسترسی پیدا کنند. یک وبمستر باید همواره توجه داشته باشد که یک وب سایت دارای امنیت بالا طراحی کند.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان متوجه شد که شغل یک وبمستر تا چه حد حساس می باشد و لازم است یک وبمستر از زوایای مختلف به فعالیتی که انجام می دهد و سایتی که طراحی می کند توجه داشته باشد.

از طرفی باید یک وبمستر به خطراتی که می تواند سایت او را تهدید کند آگاهی داشته باشد تا در هنگام برنامه نویسی این موارد را اعمال کند که در نتیجه امنیت سایت طراحی شده افزایش یابد. همچنین آشنایی به این مشکلات به یک وبمستر کمک می کند تا به موقع بتواند مشکل پیش آمده را بر طرف کند.

این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است مدیریت سایت را به افراد دیگر سپرده باشید و در این گونه موارد بهتر است با افراد قابل اعتماد همکاری کنید و فرهنگ گفتگو و مشورت کردن را در بین اعضای یک تیم وبمستری تقویت کنید.

The post آشنایی با وظایف و توانایی های یک وبمستر (بخش دوم) first appeared on طراحان برتر.