اغلب افراد تصور می کنند هر فردی که کارآفرین است و در کار خود موفق است حتماً زمان زیادی را صرف کار کردن می کند.

در حالی که موفقیت همیشه به کار شبانه روزی نیست. هر چند تلاش و پشتکار می تواند یکی از عوامل اصلی در موفقیت باشد ؛ اما همیشه هم زیاد کار کردن به معنی به دست آوردن موفقیت نمی باشد. گاهی ممکن است شما شبانه روز تلاش کرده و تمامی اوقات خود را صرف کسب و کارتان کنید ولی موفقیت زیادی کسب نکنید و چه بسا شکست نیز بخورید. بنابراین چیزی که در بازار حرف اول را می زند ، استفاده از روشهای درست است نه فقط زیاد کار کردن.

شاید با این حرف کمی گیج شده باشید و با خود فکر کنید پس چه چیزی به شما اطمینان می دهد که موفق خواهید شد و برند شما به شهرت خواهد رسید. در این مقاله به روشها و تکنیکهایی که می تواند راهگشای شما در این مسیر باشد می پردازیم.

یک) اعتماد را به مشتریان خود هدیه دهید

جلب اعتماد مشتریان و سپس حفظ آن برای مدت طولانی از جمله چالشهای اصلی در هر کسب و کاری است. اگر شما شبانه روز تلاش کنید و اعتماد مشتریان را جلب نکنید در اصل موفقیتی کسب نکرده اید و نمی توانید فرصتهای خود را در بازار حفظ کنید. اگر مشتریان به کسب و کار شما و برندتان اعتماد داشته باشند ، بازار در دستان شماست و می توانید به اهداف خود برسید.

اما اگر چنین اعتمادی وجود نداشته باشد در اصل تمامی تلاشهای شما به نوعی از بین خواهد رفت. اگر شما حتی بهترین محصول را تولید کنید ولی نتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید در کار خود و برندسازی ، موفق نخواهید بود.

دو) کسب وفاداری مشتریان

هر صاحب برند و کسب و کاری آرزو دارد مشتریان خود را برای همیشه در کنار خود داشته باشد. اتفاقاً یکی از ترسهایی که صاحبان برندها دارند از دست دادن مشتری است. اگر تا کنون به این فکر نکرده اید باید به شما بگوییم که به یکی از رمزهای اصلی موفقیت فکر نکرده اید و لازم است که رویکرد و روش خود را تغییر دهید.

سه) ارتباط با مشتریان

تعامل با مشتریان را دست کم نگیرید ، یکی از راههای دست یابی به دو مورد بالا ، یعنی اعتماد و وفاداری مشتریان ، این است که بتوانید با آنها تعامل و ارتباط برقرار کنید. اگر توانستید این تعامل را ایجاد کنید که به احتمال زیاد موفق خواهید شد و اگر نتوانستید ، یعنی به دو هدف اول که در بالا ذکر شد دست نخواهید یافت و این موقعیت شما در بازار را متزلزل خواهد کرد.

البته تصور نکنید ایجاد تعامل با مشتریان کار ساده ای است. یک اصل در دنیا وجود دارد و آن هم این است ک هیچ کاری ساده نیست. برای هر کاری باید راه و روش آن را آموخت و تلاش کرد. بنابراین ، برقراری تعامل با مشتریان نیز کار ساده و راحتی نیست. زمانی که دست به اقدام زدید متوجه خواهید شد که ایجاد تعامل یکی از سخت ترین کارهای شهرت برند است. باید به نکاتی توجه کنید که از جمله آنها:

۱-طیف مخاطبان

۲-سن مخاطبان

۳-نیازهای مخاطبان

۴-سلیقه مخاطبان

۵-جنسیت مخاطبان

۶-تغییرات پیش رو در محصول یا خدمات

۷-تکنولوژیهای به روز برای تولید محصول

۸- تکنولوژی به روز برای برقرار ارتباط با مشتریان

این هشت مورد را می توانیم از مواردی بدانیم که به شما کمک می کند هر چه بهتر با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. اما همانطور که گفته شد این ۸ مورد از موارد مهم به حساب می آیند و عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که هر کدام را گام به گام زمانی که در کسب و کار خود پیش می روید متوجه خواهید شد.


موضوعات مرتبط :

برند معروف ایرانی چرا کمتر جهانی می شود

برند های معروف لباس و پوشاک جهان

نظر شما