به برخی از صفات شخصیتی که موجب می شود افرادی به مدیران موفق تجاری تبدیل شوند در بخش اول این موضوع اشاره کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم به ادامه توصیف این ویژگیهای شخصیتی بپردازیم.

یک) واقع بین بودن

واقع نگری به این معناست که هم جنبه های مثبت و هم جنبه های منفی یک چیز را همزمان بتوانیم ببینیم. با اینکه به نظر می رسد کار راحتی باشد ولی باید گفت کمتر کسی است که بتواند این حد از واقع نگری را در خود ایجاد کرده و حفظ کند. غالب افراد معمولاً یا بدبین هستند ، به این معنا که ابتدا به زوایای منفی یک قضیه توجه می کنند یا اینکه مثبت نگر هستند و فقط به جنبه های مثبت توجه دارند.

بنابراین درصد افرادی که واقع نگر باشند و پندارهای منطقی داشته باشند در عمل بسیار کم است. یکی از ویژگیهای شخصیتی که مدیران موفق تجاری دارند این است که از منفی نگری و مثبت نگری پرهیز می کنند. آنها تلاش می کنند نگاه منطقی و واقعی نسبت به رویدادها داشته باشند.

مشاوره بازاریابی معتقد است برخی از افراد معتقدند یک مدیر تجاری باید همواره مثبت اندیش باشد ؛ ما این اعتقاد را نفی می کنیم و برای آن دلیل داریم. مثبت اندیشی در حوزه کسب و کار می تواند فواید بسیاری برای فرد داشته باشد ؛ اما زمانی که وسعت تجارت شما بزرگ است این اندیشه ، اهمیت کمتری پیدا می کند. به بیان دیگر ، مدیران تجاری موفق و بزرگ از مثبت اندیشی صرف و زیاد اجتناب می کنند.

آنها یاد گرفته اند همواره با شک و تردید به بازار و کسب و کارهای مختلف فکر کنند. شاید اگر شما با یک مدیر تجاری بزرگ ملاقات کنید تصور کنید که این انسان بسیار منفی نگر است. در حالیکه او یاد گرفته به هر چیزی با تردید نگاه کند و همین امر موجب موفقیت او شده است.

دو) اعتماد به نفس واقعی و اندازه

یکی از ویژگیهای شخصیتی بسیار مهم که در مدیران موفق وجود دارد این است که اعتماد به نفس واقعی و به اندازه ای دارند. موضوع اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی در موفقیت انسانها دارد. نکته بسیار ظریفی که در مسئله اعتماد به نفس وجود دارد این است که اعتماد به نفس ، چه پائین و چه بالا باشد می تواند آسیبهای زیادی به سلامت روان فرد ، موفقیت و ارتباطهای اجتماعی او بزند.

بنابراین در خصوص اعتماد به نفس هرگز نباید چنین فکر کرد که اعتماد به نفس بالا می تواند تضمین کننده موفقیت افراد باشد ؛ چرا که اعتماد به نفس بالایی که کاذب باشد می تواند خطرات بسیاری برای موفقیت فرد در پی داشته باشد. بهترین نوع اعتماد به نفس ، اعتماد به نفسی است که به اندازه باشد. یعنی فرد به توانایی ها و ضعف های خود آگاه باشد.

به خوبی بداند از پس چه کارهایی به خوبی بر می آید و در چه کارهایی به هیچ عنوان توانایی ندارد. این حد از شناخت موجب می شود شما یک نگرش واقعی نسبت به خود و توانایی هایتان داشته باشید که سطح اعتماد به نفس شما را در سطح مطلوبی نگه می دارد.

سه) جرأت انجام کارهای سخت

مدیران موفق در تمامی دنیا این ویژگی شخصیتی را از خودشان نشان داده اند که تمایل زیادی به سخت کار کردن دارند. آنها به هیچ عنوان احساس خستگی نمی کنند و مدام ذهنشان پر از ایده و برنامه های روزانه شان پر از تکالیفی است که باید انجام دهند.

آنها همچنین تمایل به انجام کارهای سخت دارند و از کارهای سخت نمی ترسند. یکی از مواردی که به شدت در مدیریت لازم است داشتن جرأت کافی برای انجام کارهای سخت است. این ویژگی در مدیران موفق به شدت دیده می شود.


موضوع مرتبط :

صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش اول)

نظر شما

The post صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.