در قسمت اول از موضوع تبلیغات پاپ آپ به معرفی ویژگیهای این نوع تبلیغات و جنبه های مثبت و منفی آن پرداختیم.

امروز قصد داریم در خصوص یکی از آزاردهنده ترین تبلیغات در دنیای کسب و کار صحبت کنیم. احتمالاً با خواندن بخش اول از این موضوع متوجه شده اید که یک تبلیغات پاپ آپ تا چه اندازه می تواند آزاردهنده باشد.

زمانی که شما وارد سایتی می شوید قبل از نمایش مطلب مورد نظر شما یک کادری باز می شود و راجع به موضوعی است که کاملاً با آن چیزی که به دنبالش بوده اید متفاوت است ؛ یا زمانی که هیچ تمایلی به باز کردن صفحات بیشتر ندارید پاپ آپها شما را مجبور می کنند تا یک صفحه جدید باز کنید.

با توجه به ویژگیهایی که اغلب آنها در بخش اول توضیح داده شد می توان درک کردن این نوع تبلیغات نمی تواند چندان محبوب باشد. در یک نظر سنجی که چند سال اخیر از کاربران انجام شد و از آنها خواسته شد تا مواردی که هنگام استفاده از اینترنت آنها را آزار می دهد نام ببرند.

تبلیغ های پاپ آپ در صدر تمامی مواردی بودند که کاربران آن را به عنوان آزاردهنده نام بردند. نتیجه این تحقیق به خوبی نشان می دهد که کاربران هیچ گونه علاقه ای به مشاهده این نوع تبلیغات ندارند. اگر احساس همدلی با مشتریان و کاربران اینترنتی داشته باشید کاملاً این احساس قابل درک خواهد بود. نکاتی که باید در بازاریابی و استفاده از این تبلیغات رعایت کنید این است که این عدم علاقه یا احساس مزاحمت از جانب کاربران می تواند به تصویر برند شما آسیب بزند.

مطمئن باشید پس از یک یا دو بار نمایش این نوع تبلیغات ، حتی اگر شما بهترین محصول یا بهترین شرایط را نیز به آنها پیشنهاد کنید به جای اینکه خیرخواهی شما به مشتریان و کاربران منتقل شود آنها شما را یک برند مزاحم و سودجو تلقی خواهند کرد.

همچنین احساس ناامیدی که در هنگام خواندن یک مطلب مهم یا دیدن یک ویدئوی جالب پیدا کرده اند هرگز از خاطرشان پاک نخواهد شد. بنابراین در استفاده از این نوع تبلیغات باید کاملاً هوشیار باشید و مشتریان و کاربران اینترنتی را درک کنید.

این مسئله کاملاً مسلم است که هیچ بازاریابی قصد اذیت کردن مخاطبان و مشتریان خود را ندارد. هیچ کدام از آنها هرگز قصد ندارند برند خود را نزد مشتریان بد جلوه دهند. اما همانطور که گفتیم ، برخی از برندها به دلیل مزیتهایی که این نوع تبلیغات دارد سعی می کنند جنبه های منفی آن را نادیده بگیرند و همچنان از آن استفاده کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید تبلیغات مناسبی داشته باشید و مشتریان را به سوی برند و محصول خود ترغیب کنید بهتر است از سایر روشهای جایگزین برای تبلیغات استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد دیگر این است که اگر تحت هر شرایطی تصمیم گرفتید تا از پاپ آپها برای تبلیغات برند یا محصولات استفاده کنید بهتر است نحوه نمایش آنها را به شیوه ای مدیریت کنید که کمترین آزاردهندگی را برای کاربران داشته باشد. به عنوان مثال می توانید باز شدن صفحات پاپ آپ را به اختیار و اراده کاربران واگذار کنید.

اگر کاربری ، پیام تبلیغاتی شما را دید و موضوع آن ازنظر او جالب بود می تواند بر روی آن کلیک کند تا این صفحه باز شود. اما اگر به هر دلیلی علاقه ای به مشاهده آن ندارد می تواند روی آن کلیک نکند. با این کار حق انتخاب به کاربران اینترنت می دهید و همین نشان دهنده احترام شما برای مخاطبانتان است. بنابراین حتی استفاده از پاپ آپها برای تبلیغات نیز باید با دقت انجام شود. هر چقدر در امر تبلیغات به مشتریان خود احترام بگذارید بیشتر می توانید آن را به سمت برند خود ترغیب کنید.

استفاده از تبلیغات پاپ آپ (بخش اول)

The post استفاده از تبلیغات پاپ آپ (بخش دوم) first appeared on طراحان برتر.