متأسفانه همه گیری کرونا تأثیر منفی روی بسیاری از کسب و کارها داشته است.

حتی بسیاری از کسب و کارها و برندهای بزرگ تا کنون از مشکلات ناشی از کرونا رنج می برند. به همین دلیل بسیار مهم است که کسب و کارها را به دوران اوج قبل از شیوع کرونا برسانیم. شاید برای اینکه به دوران اوج قبل از کرونا برسید ایده ها و روشهای مختلفی را پیشنهاد دهید یا به فکرشان باشید ، اما با وجود شرایطی که حاکم است بهتر است یک روش قابل اطمینان را پیش ببرید.

 در این مقاله قصد داریم روشهای مطمئن و آزمایش شده ای را به شما پیشنهاد دهیم که نقش زیادی در بازگرداندن شما به دوران اوج قبل از شیوع کرونا خواهند داشت. بنابراین با این مقاله همراه شوید.

یک) تمرکز بر یک کار

اگر قصد دارید شغلتان را از وضعیت نابسامان برهانید یا با سرعت بالایی به دوران اوج برگردید بهتر است تمرکز داشته باشید. تمرکز در کسب و کار به این معنی است که شما تنها یک هدف را انتخاب می کنید و تمامی تلاش خود را برای رسیدن به آن صرف می کنید. این تمرکز به شما کمک می کند تا آن هدف را از جنبه های مختلف بسنجید و مرحله به مرحله از نحوه روش و عملکردتان ارزیابی داشته باشید.

علاوه بر این تمامی زمان و هزینه های شما صرف یک هدف می شود ، از طرفی نظم بالایی در کارتان پیدا خواهید کرد و این می تواند احتمال موفقیت شما در آن هدف را افزایش دهد. البته این نکته مهم را مد نظر قرار دهید که پس از مدتی می توانید فعالیتهای خود را گسترش دهید ولی مسئله مهم این است که در یک زمان تنها یک کار را انجام دهید نه چندین کار متعدد.

دو) تبدیل تهدیدها به فرصت

اگر شما هم از آن دست افراد یا شرکتهایی هستید که برای رسیدن به موقعیت مطلوب یا موفقیت بسیار صبر کرده اید بهتر است صبر کردن را تمام کنید و اجازه ندهید بیشتر از این طولانی شود. برخی از افراد یا شرکتها به قدری صبر می کنند تا موقعیت مناسب برای آنها پیش بیاید. تصور کنید موقعیتی که همیشه دنبالش بوده اید هرگز برای شما پیش نیاید ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

از نظر مشاوره بازاریابی ، زمانی متوجه می شوید که تمامی فرصتهای خود را از دست داده اید و هیچ چیزی عایدتان نشده است. پس بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و خودتان کارها را پیش ببرید.

گاهی ممکن است تهدیدهایی برای کسب و کارتان یا کلاً در بازار ایجاد شود که با یک تفکر خلاقانه و به موقع می توان همان تهدید را تبدیل به یک فرصت عالی کرد. پس همیشه نباید فرصت و موقعیت ایده آل یا دقیقاً همان چیزی که منتظرش بوده اید اتفاق بیافتد ، بلکه می توانید همان تهدیدها را تبدیل به فرصت کنید.

سه) علتها را کشف کنید

متأسفانه بسیاری از افراد زمانی که دچار دردسر می شوند یا مشکلی برایشان پیش می آید فقط به اتفاقاتی که برایشان افتاده است فکر می کنند. در حالی که پرداختن به علت این اتفاقات بسیار مهمتر از تمرکز بر اتفاق است. حتماً شرایطی وجود داشته است که منجر به این اتفاق شده است. از این بدتر ، این است که برخی از کسب و کارها یا افراد به حل کردن مشکلات پیش آمده و از بین بردن معلول ها می کنند در حالی که باید علتها ریشه یابی شده و رسیدگی شود.

چهار) از دیگران کمک بگیرید

کمک گرفتن از دیگران در زمینه های مختلف می تواند کارها را بهتر و سریع تر پیش ببرد. برخی از افراد یا شرکتها کمک خواستن یا کمک گرفتن از دیگران را نوعی نقطه ضعف می دانند ، اما این تفکر به شدت آسیب زننده است. انسانها یا برندها و شرکتها نمی توانند در تمامی زمینه ها قوی باشند یا توانایی کافی داشته باشند پس حتماً لازم است در برخی از زمینه ها از دیگران کمک بگیرند تا بتوانند از پس یک موقعیت به خوبی برآیند یا سریع و بهتر کارها را انجام دهند.

پنج) داشتن برنامه منظم

همواره سعی کنید برنامه مشخصی برای روزهایتان داشته باشید. اگر هر روزی را که شروع می کنید دقیقاً بدانید که به دنبال چه چیزی هستید ، کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت. علاوه بر این ، سعی کنید در طول روز چند دقیقه ای را در ابتدای کار و در انتهای کار به خودتان اختصاص دهید و کارهایی که تمایل دارید انجام بدهید. زیرا این کار انرژی شما را حفظ خواهد کرد.

نظر شما

The post بازگشت بازاریابی به دوران اوج قبل از کرونا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.