نیروی انسانی در هر شرکت یا مجموعه ای نشان دهنده ظرفیت و قدرت آن شرکت است.

هر چقدر نیروی انسانی با استعداد و به ویژه تازه نفس و جوان در کسب و کار شما بیشتر باشد ، به همان میزان قدرت بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل است که بسیاری از شرکتها و برندها تلاش می کنند نیروهای جوان و توانمند را به سمت خود جذب کنند.

زمانی که وارد بازار می شوید بین کسب و کارها ، رقابت زیادی در جذب افراد با استعداد و توانمند وجود دارد ، بنابراین ناخواسته شما در یک رقابت قرار می گیرید که باید توجه این افراد را بیش از سایر کسب و کارها جلب کنید تا بتوانید آنها را به سمت شرکت یا برند خود بکشانید.

از آنجایی که نیروی انسانی و کیفیت و توانمندی آنها مساوی با میزان موفقیت یا شکست شماست ، پس این موضوع یک مسئله بسیار مهم است. برای جذب نیروی کار تازه نفس و با استعداد بهتر است روشهایی را به کار ببرید تا موفقیت شما در این زمینه را افزایش دهد. در این مقاله به ارائه راهکارهایی می پردازیم که به شما کمک می کند بتوانید نیروهای انسانی با استعداد و جوان را جذب کنید.

یک) ارتباط با افراد تازه کار و تازه نفس

تا زمانی که شما با نسل جدید در ارتباط نباشید نمی توانید استعدادها ، علایق ، سلیقه ها و توانمندیهای آنها را کشف کرده و بشناسید. پس بهتر است همواره با این نسل در ارتباط باشید. نسل جدید با نسلی که هم اکنون با شما همکاری می کنند بسیار متفاوت هستند. آنها هم توانمندیهای ویژه و خاص خود را دارند و هم سلیقه و روحیه ویژه نسل خود را دارا هستند. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا ارتباط خود با این نسل را قوی کرده و سپس به فکر جذب آنها باشید.

دو) سهیم در موفقیت

امروزه فضای همکاری بسیار پیچیده تر از قبل شده است. به ویژه زمانی که کارکنان شما از نسل جوان تشکیل شده اند این پیچیدگی بیشتر نیز خواهد شد. به عنوان مثال ، امروزه بسیاری از کارمندان و کارکنانی که از نسل جدید و جوان هستند تمایل دارند بدانند در شرکت یا برندی که مشغول کار شده اند تا چه حد امکان پیشرفت وجود دارد ؟

آیا آینده روشنی برای آن برند متصور هستند یا نه ؟ به دلیل اهمیت این موضوع ترجیح می دهند در شرکت یا برندی مشغول فعالیت باشند که آینده روشن و موفقیت آمیزی داشته باشد.

از طرفی آنها انتظار دارند بخشی از سهام شرکت را داشته باشند ، چرا که هر چه بیشتر احساس تعلق کنند بیشتر انگیزه همکاری خواهند داشت یا در صورتی که بخشی از ایده های مربوط به برند را ارائه کرده باشند قطعاً انتظار سهیم شدن در برند را دارند. آشنایی با این انتظارات به شما کمک می کند تا هنکام همکاری با این نسل به نکات ذکر شده توجه کنید.

سه) آموزش مهارتهای به روز

یکی دیگر از مسائل و موضوعاتی که برای نسل جدید بسیار اهمیت دارد ، افزایش روز به روز تخصصشان است. از آنجایی که علم و تکنیکهای کسب و کار ، روز به روز در حال تحول و پیشرفت است ، بنابراین نسل جدید بسیار بیشتر از نسل گذشته بر روزآمد کردن دانش و مهارت خود اهمیت می دهد. بهتر است شما زمینه ای را در محل کار خود فراهم کنید تا آنها بتوانند توانمندیهای خود را افزایش دهند.

چهار) حقوق و مزایای عادلانه

در صورتی که قصد دارید کارکنان خود را از میان نسل جدید و تازه نفس و با استعداد انتخاب کنید لازم است کمی سخاوت به خرج دهید. آنها انتظار دارند معادل توانایی و استعدادشان حقوق و مزایای مناسبی نیز دریافت کنند. اگر نتوانید حقوق و مزایای عادلانه و متناسب با توانایی و استعداد آنها برای این نسل فراهم کنید نیروهای انسانی کارآمد خود را پس از مدتی از دست خواهید داد.

در نهایت به شما توصیه می شود از این نسل جدید و توانایی های آنها که می تواند همچون سرمایه ارزشمندی برای شما باشد غفلت نکنید.

نظر شما

The post راهکارهای جذب نیروی تازه نفس و با استعداد appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.