بسیاری از افراد تصوراتی را درباره تبلیغات دارند که با واقعیت فاصله زیادی دارد.

همین موضوع موجب می شود تا آنها دچار خطا و اشتباهاتی شوند. واقعیت این است که پس از انتخاب شرکتهای تبلیغاتی کار شما تمامی نمی شود ، بلکه هنوز راه زیادی در پیش دارید تا یک تبلیغ مناسب و کارآمد طراحی کنید.

متأسفانه بسیاری از افراد و برندها تصور می کنند کار تبلیغات را به شرکتهای تبلیغاتی بسپارند و خیالشان راحت باشد ، زیرا آنها به همه واقف هستند و می توانند یک تبلیغ مفید و کارساز برای آنها طراحی کنند. در حالی که کار اصلی را خودتان باید انجام دهید و راهنمای اصلی در طراحی تبلیغات باید خودتان باشید.

ممکن است برخی از شما ندانید که منظرم ما از این حرف چیست ، پس با ادامه این مقاله همراه باشید تا متوجه شوید که وظایف شما پس از انتخاب شرکتهای تبلیغاتی چیست ؟

یک) مشخص کردن هدفهای تبلیغاتی

این خود شما هستید که هدفهای تبلیغاتی را باید روشن سازید. لازم است هدفهای تبلیغاتی خود را به طور دقیق و با جزئیات مشخص کنید. برای این کار لازم است شرایط را به صورت دقیقی ارزیابی کرده و تعیین کنید که از برنامه های تبلیغاتی خود چه انتظاری دارید.

برخی از برندها و صاحبان آنها انتظاراتی از برنامه های تبلیغاتی دارند که به هیچ وجه منطقی و قابل انجام نیست. از طرفی اگر تمایل به ارزیابی کارآیی تبلیغات و اثرات آن بر کسب و کارتان را دارید باید اهداف خود را به دقت مشخص سازید.

دو) توجه به مشتریان ویژه

در هر کسب و کاری که باشید ، بخشی از مشتریان شما جزء مشتریان ویژه و خاصتان به شمار می آیند. منظور از مشتریهای ویژه به این معناست که آنها بیشترین خرید را از شما دارند و به شما وفادار هستند و از میان برندها و محصولات مختلف همواره در اکثر اوقات یا همیشه فقط محصول یا برند شما را انتخاب می کنند.

بنابراین لازم است شما همواره حواستان به این دسته از مشتریانتان باشد زیرا سود اصلی شما توسط این افراد به دست می آید. چه بسا این افراد جزء افراد با نفوذ باشند و همین خود منجر به تبلیغات برای برندتان خواهد شد.

سه) تبلیغات در سطح وسیع رسانه ای

امروزه رسانه های متعدد و فراوانی وجود دارند که هر کدام برای اهدافی طراحی شده اند. یکی از ملزومات تبلیغاتی این است که پس از اینکه شرکت تبلیغاتی خود را انتخاب کردید با آنها در خصوص انتخاب این رسانه ها نیز مشورت کنید.

آنها می توانند برای هر کدام از این رسانه ها ، تبلیغات مناسبی را طراحی کنند. همچنین سعی کنید از پلتفرم های مختلف برای تبلیغات استفاده کنید نه یک پلتفرم و زمینه خاص ، بلکه لازم است از تمامی این پلتفرم ها استفاده کنید تا تمامی مشتریان و مخاطبان خود را بتوانید پوشش دهید و از هیچ کدام از آنها غافل نشوید. به بیان دیگر باید نگاه همه جانبه به تبلیغات داشته باشید.

چهار) ارائه اطلاعات کافی به شرکتهای تبلیغاتی

شرکتهای تبلیغاتی برای اینکه بتوانند برای شما تولید محتوای مناسب و تبلیغات بهینه داشته باشند نیاز به اطلاعات بیشتری از شرکت و برند شما دارند. این کار می تواند سرعت و کیفیت طراحی برنامه های تبلیغاتی را افزایش دهد. بنابراین لازم است اطلاعات کافی و مناسبی در اختیار این شرکتها قرار دهید تا برنامه تبلیغاتی مناسب و کارآمدی بتوانند برای شما طراحی کنند.

پنج) مشخص کردن وظایف و چارچوبها

گاهی ممکن است با شرکتهای تبلیغاتی به مشکل بر بخورید چرا که آنها ممکن است برخی از کارها را جزء وظایف خود ندانند و همین منجر به مشکلات میان شما خواهد شد. به همین دلیل بهتر است همزمان با بستن قرارداد حتماً وظایف خودتان و شرکت تبلیغاتی را تعیین کنید.

The post وظایف برندها پس از انتخاب شرکت تبلیغاتی چیست؟ first appeared on طراحان برتر.