برند آمازون از شناخته شده ترین و معروف ترین برندهای جهان است.

این برند روز به روز قدرتمندتر می شود و بر تنوع محصولات و خدمات خود می افزاید. برای بسیاری از افراد مهم است بدانند که این برند چگونه توانسته است سالها پس از تأسیس خود همچنان صدرنشین باشد و روز به روز قدرتمندتر ظاهر شود.

همانطور که از لوگوی این برند مشخص است شما هر محصولی را که نیاز داشته باشید می توانید در این فروشگاه پیدا کنید. در ابتدا آمازون ، فقط در یکی دو زمینه شروع به فعالیت کرد. ولی در گذر زمان بر تنوع محصولات و خدمات خود اضافه نمود.

لوگوی این برند شامل یک حرف انگلیسی A است که با یک Z به انتهای آن ختم شده است. این دو حرف ، حروف اول و آخر الفبای انگلیسی هستند. حتی توجه به لوگوی این برند نیز به خوبی می تواند منظور آنها را به ما نشان دهد. منظور این برند از طراحی چنین لوگویی این می باشد که شما هر چیزی را که نیاز داشته باشید می توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

از نظر مشاور برندسازی ، همین یک اقدام هوشمندانه می تواند توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کند. اخیراً نیز هایپر استارهای بسیار بزرگی را در برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا دایر کرده که کاملاً هوشمندانه اداره می شوند.

به این شکل که از ابتدای ورود به فروشگاه ، مشتریان می توانند چرخهای هوشمند را برداشته و به خرید بپردازند. این چرخها اقلام خریداری شده را محاسبه می کنند و در نهایت از کارت اعتباری افراد قیمت آن را کسر می کنند. همه این فعالیتها و اقدامات متناسب با نیاز مشتریان است و سعی می کند علاوه بر اینکه همه نوع نیاز آنها را برآورده می کند بتواند کارها را نیز برای آنها آسانتر کند.

حتی بسیاری از افراد بدون مراجعه به این هایپر استارها به صورت اینترنتی خریداری می کنند و کارکنان شرکت آمازون ، سفارشات را در باکسهای متعلق به آمازون برای آنها ارسال می کنند. اقداماتی که آمازون روز به روز آنها را آپدیت می کند و سعی می کند در بسیاری از این کارها پیشرو باشد و خدمات را هر چه سریع تر و راحت تر به دست مشتریان برساند موجب شده که مشتریان خود را از سراسر جهان حفظ کند. برندی که بسیاری از مردم با شنیدن نام آن سعی می کنند محصولی را از آن خریداری کنند.

محصول ابتدایی این شرکت ، شامل کتابها و دیسکهای فشرده ای بود که نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری مشتریان را برطرف می کرد. مؤسس این برند یعنی جف بزوس پس از اینکه از آینده اینترنت و سیطره آن بر زندگی مردم دنیا مطلع شد و به خوبی توانست آن را پیش بینی کند سعی کرد خدمات خود را افزایش دهد. بنابراین محصولات خود را به بیست محصول افزایش داد و توانست موقعیت خوبی را در بازارهای اینترنتی جهان به خود اختصاص دهد.

شرکت آمازون مدام در حال به روز رسانی محصولات و خدمات خود است و سعی می کند در بسیاری از فعالیتهای خود سردمدار و بنیانگذار باشد. به عنوان مثال ، در سالهای گذشته ، انبارهای شرکت آمازون پر از محصولاتی بود که کارکنان زیادی نیاز داشتند تا کالاها و محصولات مورد نیاز مشتریان را از میان قفسه ها بیابند و برای آنها ارسال کنند ؛ اما امروزه انبارهای این شرکت توسط رباط هایی اداره می شود که این وظیفه را انجام می دهند.

همچنین شرکت آمازون در طرحهای متعدد فضایی و تأسیس ایستگاه های مطالعاتی فضایی سرمایه گذاری کرده است که همین اقدامات منجر به بزرگتر شدن نام برند آمازون شده است.

مواردی که در بالا گفته شد تنها گوشه ای از فعالیتها و اقداماتی است که شرکت آمازون انجام می دهد. بنابراین کاملاً قابل درک است که چرا تا این توانسته است در صدر برندهای دنیا قرار بگیرد.

نظر شما