طراحی یونیفرم سازمانی ؛ لباس فرم به چه معناست ؟

لباسی که به صورت یکسان و متحدالشکل برای تعدای از افرادی که مرتبط با یک شرکت یا سازمان هستند طراحی می شود ، لباس فرم گفته می شود. شما نیز به وفور از این گونه لباس ها دیده اید و چه بسا خودتان نیز در محل کارتان از این لباس های متحدالشکل استفاده می کنید.

یکی از مهمترین فوایدی که این لباس ها دارند این است که اعضای یک سازمان یا نهادی را به راحتی می توان توسط پوشش یکسانشان تشخیص داد.

امروزه بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه شرکت یا سازمان خود را دارای ماهیت منظم و دقیق نشان دهند سعی می کنند لباس های فرم برای کارکنان خود طراحی کنند. دلایلی که موجب طراحی لباس های فرم برای کارکنان می شود.

یک) حرفه ای تر نشان داده می شوید

داشتن لباس های یک شکل موجب می شود افرادی که کارکنان شما را می بینند به نظرشان افرادی حرفه ای و متخصص جلوه کنند. همچنین ممکن است کارکنان شما سلیقه های مختلف داشته باشند که هر فردی متناسب با سلیقه و توان مالی خود یک لباس بپوشد که این علاوه بر اینکه نظم بیرونی را بهم می زند بلکه موجب می شود افراد تصور کنند که شما در کارتان چندان نظم و هماهنگی ندارید.

دو) بهتر شدن احساس مشتریان

تجربه و تحقیقات مختلف نشان داده است زمانی که مشتریان وارد یک سازمان یا شرکتی می شوند که افراد در آنجا لباس های متحد الشکل دارند ، معمولاً احساسات مثبت بیشتری نسبت به آنجا تجربه می کنند. زیرا تصور می کنند وارد یک محیط کاملاً منظم و حرفه ای شده اند.

سه) القای دیدگاه یکسان

هر طرح و رنگی از لباس می تواند یک احساس یا تصور ویژه ای را در مشتریان ایجاد کند. بنابراین با توجه به اینکه چه هدفی دارید یا تمایل دارید مشتریان درباره شما چه تصور یا احساسی داشته باشند می توانید لباسهای فرم کارکنانتان را با همان طرح و رنگ طراحی کنید. بهتر است قبل از طراحی لباس ها ، اهداف خود را مشخص کنید و سپس اقدام به طراحی لباس کنید.

چهار) تشخیص راحت تر کارکنان

لباس فرم و متحد الشکل به کارکنان شما کمک می کند تا توسط مشتریان به خوبی شناسایی شوند. گاهی ممکن است مشتریان وارد یک فروشگاه یا مجموعه ای می شوند و نمی دانند باید سوالات خود را از چه کسانی بپرسند ، به ویژه زمانی که ازدحام جمعیت وجود دارد این روش بسیار مناسب است. مشتریان نیز به راحتی کارکنان شما را تشخیص خواهند داد.

پنج) افزایش فروش خواهید داشت

شاید باور این جمله سخت باشد ولی تجربه و تحقیقات نشان می دهد مشتریان ، شرکتهای تبلیغاتی را ترجیح می دهند که کارکنان آنها لباس های فرم به تن دارند. طبق این یافته ها مشاهده شده است افراد خرید کردن از این شرکتها را ترجیح می دهند و سعی می کنند زمانی که اقدام به خرید می کنند اقلام بیشتری را خریداری کنند.

 با توجه به مطالب گفته شده و مزایایی که طراحی لباسهای فرم دارد به شما توصیه می شود لباس فرم مناسب برای کارکنان خود طراحی کنید. در طراحی این فرم ها ، نوع فعالیت ، تخصص کارکنان ، رنگ متناسب با فعالیت و تخصص آنها و فرم های مناسب آقایان و خانم ها را در نظر بگیرید و یک طرح مناسب ارائه دهید.

به شما توصیه می کنیم همیشه زیبایی و جذابیت لباس فرم و هماهنگی با کسب و کارتان را همواره مد نظر قرار دهید. جذابیت و زیبایی لباسهای کارکنان شما می تواند یکی از عناصر مهم در جذب مشتریان باشد و لوکس بودن فعالیت و محصولات یا خدمات شما را به آنها القا می کند.

The post اهمیت طراحی لباس فرم برای سازمان ها و شرکتها first appeared on طراحان برتر.