در مقاله های گذشته در خصوص مزایای طراحی لباس فرم کارکنان صحبت کردیم.

گفتیم که طراحی لباس فرم تا چه حد می تواند به کسب و کار شما هویت و شخصیت ببخشد و دید مشتریان را نسبت به شما مثبت تر کند. همچنین پوشش یک دست و فرم موجب تمایز کارکنان شما با سایر افراد خواهد شد که همین نشان دهنده هویت مستقل و جایگاه ویژه شما در میان رقیبان و مشتریان است.

در این مقاله بر مبحث چگونگی طراحی لباس تمرکز می کنیم تا با دید باز و آگاهی کامل بتوانید یک لباس فرم جذاب و مناسب برای کارکنانتان طراحی کنید.

یک) رنگ لباس

اولین چیزی که توجه همه را به خود جلب می کند رنگ لباس افراد است. به ویژه زمانی که افرادی لباسهای متحدالشکل پوشیده اند رنگ لباس آنها بیش از سایر موارد توجه ها را به خود جلب می کند.

بهترین رنگ لباس برای شما رنگی است که بر گرفته از رنگ سازمانی شما باشد. ممکن است شما رنگ سازمانی ویژه ای برای خود داشته باشید یا لوگوی شما با آن رنگ طراحی شده باشد. بهتر است لباسهای فرم کارکنانتان نیز به آن رنگ باشد. انتخاب رنگ لباس هماهنگ با رنگ لوگو می تواند ظاهر بسیار زیبا و یکپارچگی در سازمان شما را بهتر نشان دهد.

دو) جنس لباس

همیشه جنس لباس افراد نشان دهنده مرتبه اقتصادی و اجتماعی آنهاست. هر چقدر کیفیت پارچه به کار رفته در لباس شما بیشتر باشد می تواند ارزش و اعتبار شما را بیشتر نشان دهد. در لباسهای فرم نیز این اصل کاربرد دارد.

اگر لباس فرم کارکنان شما با جنس پارچه با کیفیت طراحی و دوخته شده باشد نشان دهنده ارزش و اعتبار برند شماست. همچنین توجه شما به کارکنانتان و اهمیت به نحوه پوشش آنها و احترام به مشتریان را نشان می دهد.

از طرفی هر چقدر جنس پارچه مناسب تر باشد دوخت بهتری نیز خواهد داشت. همچنین متناسب با نوع کسب و کارتان بهتر است این جنس را تهیه کنید. به عنوان مثال ، کارمندان یک شرکت حسابرسی اگر لباسهای ساتن یا براق داشته باشند مطمئناً لباس نامناسبی به حساب می آید ؛ در صورتی که همین جنس لباس برای کارکنان یک تالار مراسم و جشن های عروسی یک لباس کاملاً مناسب و جذاب است که قطعاً مشتریان استقبال زیادی از آن خواهند داشت.

بنابراین نوع کسب  و کار شما نیز اهمیت زیادی در انتخاب لباس فرم دارد. همچنین دوام این پارچه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا کارکنان شما همه روزه از این لباسها استفاده می کنند و این لباس باید دوام کافی داشته باشد. همچنین ممکن است با توجه به نوع کسب و کارتان کارکنان شما در معرض برخی از مواد یا نور خورشید یا مواردی از این دست باشند که اگر کیفیت لباس آنها پائین باشد بسیار زودتر از بین خواهد رفت.

سه) اندازه لباس

اندازه لباسهای فرم بسیار مسئله مهمی است. لباسهای فرم نباید بیش از اندازه گشاد باشد که یک ظاهر شلخته و به هم ریخته نشان داده شود و نه باید بیش از اندازه تنگ باشد که هم کارکنان در داخل آن راحت نباشند و هم اینکه ظاهر بسیار نامناسبی ایجاد کند.

بنابراین باید با طراح لباس توافق کنید یا اندازه های افراد را به دقت اندازه گیری کنید تا لباسهای مناسبی برای آنها تهیه کنید. بسیاری از جنبه های جذابیت یا شیک بودن لباس به این است که در بدن افراد مرتب بوده و بیش از اندازه گشاد یا تنگ نباشد.

چهار) توجه به فرهنگ جامعه

هر جامعه ای فرهنگ خاص خود را دارد که مستقیماً بر پوشش افراد نیز اثر می گذارد. در طراحی لباسهای فرم باید به فرم غالب جامعه توجه کنید و لباسی که خارج از عرف و فرهنگ جامعه است طراحی نکنید.

The post اصول طراحی لباس فرم برای کارکنان first appeared on طراحان برتر.