مدیران بسیاری در کسب و کارهای مختلف در حال فعالیت هستند ؛ اما آیا همه این مدیران ، مدیران موفقی هستند ؟

تا چه حد در زمینه فعالیت خود عمل مناسبی دارند ؟ تا چه حد توانسته اند اعتماد کارکنان خود را جلب کنند ؟ تا چه حد در برابر تغییرات بیرونی توانسته اند سازگاری ایجاد کنند و تصمیم های حساس در زمانهای حساس بگیرند ؟ در این مقاله قصد داریم تکنیکها و روشهایی را مطرح کنیم که می تواند به شما کمک کند به مدیر بهتری تبدیل شوید.

یک) رها کردن راهکارهای گذشته

بسیاری از مدیران در مدیریت کردن یک مجموعه کوچک بسیار موفق عمل می کنند اما زمانی که مجموعه آنها به یک مجموعه بزرگ تبدیل می شود توانایی مدیریت آنها کاهش پیدا می کند. حتی در بسیاری از مواقع مدیران با اینکه آرزوی گسترش فعالیت و مجموعه خود را دارند ولی در عین حال از این رویداد می ترسند ؛ زیرا نگران این هستند که نتوانند از پس مدیریت کردن یک شرکت یا سازمان بزرگ برآیند.

مهمترین تکنیکی که به این مدیران کمک می کند تا بر ترسهای خود غلبه کنند این است که روشهای سنتی و قدیمی را رها کنند. از آنجایی که به روشهای قدیمی عادت کرده اند نمی توانند تغییر شرایط را تحمل کنند. در حالی که آنها مدام باید در حال نوآوری و تغییر روشهای مدیریتی خود باشند.

اگر به این شکل به موضوع نگاه کنند و مدام در حال اصلاح یا تغییر روشهای خود باشند مطمئناً بزرگ شدن مجموعه آنها هم زودتر اتفاق خواهد افتاد و هم در مدیریت کردن آن بسیار موفق خواهند بود.

دو) مدیریت کردن نیازی به ویژگیهای خارق العاده ندارد

این واقعیت را باید پذیرفت که مدیریت کردن نیاز به ویژگیهایی که خارق العاده باشد و تنها عده خاصی بتوانند از پس آن برایند ندارد. بلکه مدیریت کردن یک سبک یا روش رفتاری است که با یادگیری می توان آن را فرا گرفت.

مشاوره بازاریابی معتقد است اگر تصور می کنید شما به عنوان یک مدیر یا رهبر متولد نشده اید کاملاً در اشتباه هستید. همین الان شروع کنید به یادگیری روشهای مدیریتی و مطالعه منابع مختلف و در کنار آن از تجارب کوچک شروع کنید.

پس از گذشت مدت زمانی خواهید دید که توانایی بسیار خوبی را در خود تقویت کرده اید که روز به روز شما را قوی تر خواهد ساخت. تنها چیزی که مانع بزرگ در برابر موفقیتهای شماست ، ترسها و رفتارهای منفلانه است.

سه) شروع به خلق ایده کنید

یک مدیر خوب باید ایده های خوبی هم داشته باشد. ایده ها را هیچ فردی از زمان تولد با خود نداشته است بلکه در اثر کسب مهارت و تخصص آنها را به دست آورده است. شما نیز سعی کنید مهارتها و تخصص های لازم را کسب کنید و شروع به خلق ایده ها و روشهای جدید کنید.

یک مدیر موفق همواره باید ایده های ناب و نویی در سر داشته باشد. حتی در این راه می توانید از کارکنان نزدیک یا افرادی که مدام با هم در حال ارتباط هستید یا مدیران بخشهای مختلف کمک بگیرید. یک بارش فکری راه بیاندازید و با توجه به تخصص و مهارتی که دارید به ایده ها و افکار آنها سمت و سو دهید. با این روش می توانید به ایده های ناب و خلاقانه دست پیدا کنید.

چهار) کسب فضائل اخلاقی

یک مدیر علاوه بر اینکه وظیفه مدیریت یک مجموعه را برای رسیدن به اهداف آن سازمان بر عهده دارد ، بلکه با منش و رفتار خود می تواند اخلاق سازمانی را تا حد زیادی تغییر دهد. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا هستند که با اخلاق مدیرانشان شناخته شده اند.

از آنجایی که فضائل اخلاقی در میان تمامی مردم مورد ستایش قرار می گیرد ، بنابراین می توانید با تقویت فضائل اخلاقی در خود اعتماد و علاقه بسیاری از کارکنان ومشتریان خود را جلب کنید.


موضوع مرتبط :

صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش دوم)

اهمیت سازمان دهی و مدیریت کردن محصولات موجود در انبار

راهکارهایی برای برخورد منطقی و بدون دردسر مدیران با کارکنان ناکارآمد و ضعیف شرکت

عادات مدیران موفق برای موفقیت در کسب و کارتان را یاد بگیرید !

نکات مهم در زمینه پرداخت دستمزد مدیران فروش

مشاوره مدیریت کسب و کار

نظر شما

The post تکنیکهایی که شما را به مدیر بهتری تبدیل خواهد کرد ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.