یکی از مواردی که همیشه موجب اضطراب و نگرانی افراد می شود یا حتی آنها را در حالتی از غم و افسردگی فرو می برد ، نگرانی نسبت به آینده است.

به ویژه افرادی که در بازار سرمایه گذاری می کنند یا کسب و کاری را دارند بیش از سایرین دچار نگرانی نسبت به آینده هستند. نگرانی از این موضوع که آیا آینده مالی کسب و کارشان خوب خواهد بود یا دچار بحران و مشکلات خواهد شد.

به همین دلیل هر نوع اخباری که از وضعیت سایر کسب و کارها منتشر می شود می تواند علتی برای افزودن نگرانی این افراد باشد. بنابراین لازم است شما یک پلن یا برنامه خاصی برای تضمین آینده مالی خود داشته باشید تا خودتان را از این نگرانی ها و گرفتاریهای آینده نجات دهید. اگر این کار را انجام ندهید ، دیر یا زود کسب و کار شما دچار بحران می شود.

بدون شک همواره انسانها در زندگیشان مخارج مالی خواهند داشت. گاهی نیز شما برای اینکه بخشی از مخارج خود را تأمین کنید ممکن است وام یا اقراضی را دریافت کنید.

به همین دلیل  همیشه باید به این مسئله فکر کنید که وضعیت مالی خود را بهبود ببخشید تا دچار نوسانات مالی و گرفتاریهای سخت مالی نشوید. برای اجتناب از این مشکلات لازم است اقداماتی انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

یک) ترسیم دقیق آینده

یکی از اولین اقداماتی که باید صورت بگیرد این است که آینده کسب و کار خود را با دقت ترسیم کنید. اگر شما تصویری از آنچه در آینده خواهید بود نداشته باشید نمی توانید راه درست رسیدن به آن نیز برنامه ریزی کنید. پس اولین کار ، ترسیم برنامه دقیق است. تحقیقات نیز نشان می دهد ، کسب و کارهایی که برنامه ریزی دقیقی برای مخارج و درآمدها و هزینه های مالی خود دارند ، آینده مالی تضمین شده تری خواهند داشت.

دو) رویدادهای قابل کنترل را تشخیص دهید

در زندگی هر انسانی و در هر کسب و کاری همواره پر از اتفاقاتی است که از کنترل شما خارج است. بنابراین ، شما هر چقدر هم برنامه ریزی برای رویدادهای ناگهانی داشته باشید باز هم آنها تحت کنترل شما نیستند. پس بهتر است انرژی خود را صرف بخشهایی کنید که می توانید کنترل آنها را به دست بگیرید. با این کار فرصت این را پیدا خواهید کرد که اوضاع مالی خود را بهبود ببخشید.

سه) داشتن پس انداز

از قدیم شنیده اید که همواره بزرگترها یا افرادی که تجربه زیادی دارند ما را به پس انداز کردن توصیه کرده اند. پس انداز کردن همیشه این امکان را برای شما فراهم می کند که آینده خود را به لحاظ مالی تضمین کنید و در صورتی که مخارج غیر قابل پیش بینی یا رویدادهای ناگهانی نیز اتفاق بیافتد شما از قسمت پس اندازهای خود برای رسیدگی به آن استفاده کنید.

چهار) مشخص کردن چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت

شما وارد هر سازمان یا شرکتی که شوید متوجه می شوید که برنامه های خود را در سه بخش تقسیم بندی کرده اند. برنامه های کوتاه مدت ، برنامه های میان مدت و برنامه های بلند مدت ، علت اینکه برنامه ها را به سه بخش تقسیم بندی می کنند این است که این اهداف مشخص می کند که شما در فاصله زمانی چند ماه تا یکسال باید به چه اهدافی برسید ، یا در فاصله زمانی ۱ تا ۳ سال به که اهدافی مد نظر دارید برسید.

نظر مشاوره بازاریابی این است که در نهایت نیز شما چشم اندازه آینده کاری خود را چگونه می بینید و تصور می کنید پس از گذشت ۱۰ سال در کجا حضور داشته باشید. به این تقسیم بندی اهداف تعیین چشم اندازها می گویند. علت این کار این است که به مرور متوجه رسیدن اهداف بلند مدت خود خواهید شد و خواهید فهمید که تا چه اندازه توانسته اید به اهداف خود برسید یا چقدر از آنها فاصله گرفته اید و دور شده اید.

نظر شما

The post آینده مالی خود را تضمین کنید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.