هم اکنون جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است که انسانها می توانند به راحتی به اقصی نقاط آن مهاجرت و مسافرت کنند.

می توانند ساکن یک گوشه از دنیا باشند و در گوشه دیگر آن سرمایه گذاری کرده یا به تحصیل و کار مشغول باشند. بنابراین امروزه در حوزه کسب و کار ، چیزی وجود ندارد که بگوییم نمی شود انجام داد یا امکان آن فراهم نیست.

در این میان بسیاری از کشورها هستند که سرمایه گذاران خوبی دارند ولی کشور مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند. به بیان دیگر ، در کشور آنها امکان سرمایه گذاری فراهم نیست با اینکه افرادی وجود دارند که می توانند سرمایه گذاری کنند و سرمایه های کافی دارند.

از طرفی ، ممکن است برخی از افراد زمینه های سرمایه گذاری در کشور دیگر را بهتر ببینند. به بیان دیگر ، آنها به این نتیجه برسند که در برخی از کشورها اگر سرمایه گذاری کنند سود بهتر و بیشتری را به دست خواهند آورد.

به همین دلیل تصمیم می گیرند در کشور دیگری سرمایه گذاری کنند. در این مقاله قصد داریم ویژگیهای کشورهایی که برای سرمایه گذاری مناسب هستند را مطرح کنیم تا افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر دارند بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و با این مسئله آشنا شوند.

یک) پیشینه سرمایه گذاری در آن کشور

بهتر است قبل از انتخاب یک کشور برای سرمایه گذاری جستجویی در خصوص پیشینه سرمایه گذاریهای خارجی در آن کشور انجام دهید. سعی کنید کشف کنید که معمولاً چه کشورهایی در آنجا سرمایه گذاری می کنند و عمده ترین فعالیت آنها چیست و پس از سرمایه گذاری چه وضعیتی پیدا می کنند.

آیا تعداد کشورهایی که سرمایه گذاری می کنند زیاد است ؟ آیا همه آنها به سوددهی خوبی می رسند ؟ آیا تنوع کشورهایی که در آنجا سرمایه گذاری می کنند بالاست ؟ آیا کشور مقصد حمایتی از سرمایه گذاران می کند ؟

دو) وضعیت اقتصادی کشور هدف

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم این است که اقتصاد کلی آن کشور را در نظر بگیرید. توجه کنید که آیا این کشور ، یک کشور غنی یا یک کشور با مشکلات اقتصادی متعدد است ؟ تولید داخلی و میزان صادرات و واردات آنها چقدر است ؟ بازارهای موجود در آن کشور آیا بازارهای قدرتمندی هستند یا خیر ؟

سه) پشتیبانی مهاجران

به یکی دیگر از مواردی که باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری در سایر کشورها توجه داشته باشید این است که کشور مقصد تا چه حد از مهاجران حمایت و پشتیبانی می کند. این موضوع مسئله بسیار مهمی است زیرا برخی از کشورها وجود دارند که حمایت چندانی از مهاجران نمی کنند.

از نظر مشاوره بازاریابی بنابراین شما سرمایه خود را به یک کشور نا امن برده اید که به جز از دست رفتن سرمایه چیزی به دست نخواهید آورد. به عنوان مثال ، کشورهای اروپایی از این لحاظ بسیار مناسب هستند ؛ زیرا حمایت مناسبی از مهاجران به ویژه سرمایه گذاران دارند.

چهار) ثبات اقتصادی و مبارزه با فساد

پیشنهاد ما به شما این است که بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ، کشورهایی هستند که از ثبات اقتصادی بالایی برخوردار هستند. زیرا در این کشورها تغییرات ناگهانی و به یکباره در اقتصاد به وجود نمی آید و سرمایه های زیادی را سالانه صرف مقابله با فسادهای اقتصادی می کنند.

بنابراین خیالتان راحت است که سرمایه شما در این کشورها از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

پنج) فراهم بودن امکانات زندگی

یکی دیگر از ویژگیهایی که باید در کشور مناسب به دنبال آن باشید این است که امکان زندگی مناسب برای شما فراهم باشد. در کشوری که بتوانید امکانات زندگی مناسب و خوبی داشته باشید قطعاً به لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری نیز پیشرفت خواهید کرد.

نظر شما

The post بهتر است در کدام کشورها سرمایه گذاری کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.