معرفی کسب و کار نوپا با ایده های جالب و خلاقانه موضوع این مقاله آموزشی برای صاحبان کسب و کار و متخصصان بازاریابی و فروش است.

مقدمه 

راه اندازی یک کسب و کار تازه همواره برای بسیاری از کارآفرینان چالش هایی را به همراه دارد. بسیاری از آنها مدام به این فکر بوده اند که چه ایده های تازه و خلاقانه ای برای راه اندازی این کسب و کارها می تواند وجود داشته باشد.

همانطور که در جریان می باشید شما بدون ایده خلاقانه نمی توانید پا به  میدان  کسب و کار بگذارید و انتظار موفقیت داشته باشید. هر چند ممکن است کسب و کارهایی را مشاهده کنید که بدون خلاقیت وارد بازار شده اند ، ولی سوال در این اینجاست که آیا آنها توانسته اند در بازار باقی بمانند و موقعیت خود را حفظ کنند ؟

بنابراین برای اینکه بتوانید به حیات خود در بازار ادامه دهید ناگزیر باید از ایده های خلاقانه شروع کنید. مشتریان همواره به دنبال کسب و کارها و برندهایی هستند که بتواند برای آنها تجربه جدید فراهم کند.

بنابراین شما همواره برای شروع کارتان باید به دنبال ایده های خلاقانه باشید. بنابراین این نکته پذیرفته شده است که شما باید از ایده های خلاقانه در بازار استفاده کنید ، اما بسیاری از افراد تنها تصورشان از خلاقیت در کار فقط در حوزه های تولید یا عرضه محصولات خلاصه می شود.

در حالی که مهم تر از همه اینها این مسئله می باشد که شما به عنوان یک کسب و کار تازه وارد که کسی شناختی از شما ندارد ، چگونه می توانید خودتان را به آنها معرفی کنید؟ آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که از چه روشی برای معرفی خود با مخاطبانی که شناختی از شما ندارند استفاده خواهید کرد ؟

دقیقاً به اندازه چالش در زمینه تولید و عرضه محصولات و خدمات ، در عرصه معرفی خود به بازار نیز با چالشهایی رو به رو هستید که سنگ بنای موفقیت شما حساب می شود.

از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک و تازه وارد در خصوص معرفی خود به بازار و مشتریان با مشکلات و چالش هایی رو به رو هستند قصد داریم در این مقاله چند روش خلاقانه برای شما بازگو و پیشنهاد کنیم که به میزان زیادی می توانند به معرفی شما در بازار کمک کنند.

یک) برگزاری جشن در سایر مراکز خرید

جشن و شادی و هر رویدادی که بتواند هیجان انسانها را تحریک کند برایشان جالب و دوست داشتنی خواهد بود. از نظر مشاوره بازاریابی افراد همیشه از جشن و حضور در آن خوشحال می شوند و جزء بهترین لحظات خود در زندگی می دانند.

یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که در سایر فروشگاه ها ، یک مراسم یا جشنی راه اندازی کنید و محصول خود را از این طریق به فروش برسانید. حتی برخی از برندهای تازه کار در این فرصت سعی می کنند تا محصول خود را به عنوان هدایا به دست مشتریان برسانند.

همچنین این کار به شما کمک می کند تا هزینه های راه اندازی کسب و کار به صورت مستقل را از گردن خود باز کنید. زیرا راه اندازی کسب و کار و داشتن شعبه های مختلف در سطح شهر یا حتی چندین شهر بسیار پر هزینه است.

اما با این کار شما با هزینه کمتر می توانید شعبه های مختلف در شهر خود و سایر شهرها داشته باشید. بنابراین این کاملاً مشخص است که تا چه اندازه این کار به نفع شما خواهد بود. پس از مدتی که توانستید با این روش شناخته شوید می توانید به صورت مستقل دست به راه اندازی کسب و کار بزنید و هویت مستقل خود را اعلام نمایید که بسیار مورد توجه و استقبال مشتریان و مخاطبان شما نیز قرار خواهد گرفت.

یکی از مهمترین نکاتی که در برگزاری این جشن ها و مراسم ها باید مد نظر قرار دهید این است که یک مراسم ساده ولی در عین حال دوستانه برگزار کنید. برخی از برندها تصور می کنند باید کارهای عجیب و غریب انجام دهند یا جشن های پر هزینه با رویدادهای خارق العاده را ترتیب دهند.

در حالی که یک مراسم ساده ولی دوستانه و صمیمانه بهتر می تواند شما را به هدفتان برساند ؛ چرا که انسانها همیشه از رویدادها و مکانهایی بیشترین لذت را می برند که با آن احساس صمیمت کنند و بتوانند خود واقعیشان را بروز دهند. احتمالاً شما نیز تجربه حضور در مراسم های پر زرق و برق ولی غیر صمیمی را داشته اید ، پس به خوبی می توانید اهمیت عنصر صمیمیت و راحت بودن مخاطبان خود را درک کنید.

دو) تخصیص هدایا به مشتریان

تا زمانی که مخاطبان و مشتریان شناختی از شما ندارند و محصولات شما را به اندازه کافی مصرف نکرده اند تا متوجه کیفیت و مزایای محصول شما شوند باید سعی کنید از روشهای مختلف برای ترغیب آنها برای خرید محصولتان کمک بگیرید.

یکی از بهترین روشها این است که همواره سعی کنید آنها را خوشحال کرده و رویدادهای هیجان انگیز برای آنها خلق کنید. مسلماً یکی دیگر از تأثیرگذارترین کارهایی که می توانید انجام دهید تخصیص هدیه به مشتریان است.

این کار می تواند مشتریان را ترغیب کند تا مجدداً برای خرید از برند شما اقدام کنند. بنابراین می توانید از طریق این هدایا روی تصمیم گیری مشتریانتان تأثیر بگذارید. متأسفانه برخی از برندها توجه زیادی به این مسئله ندارند و تعداد زیادی از مشتریان خود را نیز به همین دلیل از دست می دهند.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این موضوع لازم است بیان کنیم این است که هدایای خود را از محصولات یا اقلام گران قیمت انتخاب نکنید ؛ زیرا این کار شما را دچار دردسر خواهد کرد. همچنین شما نمی توانید به مدت طولانی به این کار ادامه دهید چرا که هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به رستوران یا تهیه غذا برای مشتریان است می توانید پیش غذا یا دسر را به عنوان هدیه و به صورت رایگان سرو کنید تا اینکه منوهای غذای خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید.

با استفاده از این روش به خوبی به اثر مثبت آن پی خواهید برد. به این نکته مهم نیز توجه کنید که در ابتدا باید هدایا یا پاداش های شما به صورت مستمر ادامه پیدا کند و زمانی که توانستید مشتریان کافی به دست آورید یا مطمئن شوید که در بازار شناخته شدید ، هر از گاهی از روش هدیه دادن استفاده کنید ولی هرگز این روش را ترک نکنید ، چرا که وجود هدیه همیشه ترغیب کننده خواهد بود.

سه) دعوت از مشتریان در رویدادهای برند

یکی دیگر از کارها و اقدامات مناسب در این زمینه ، این است که از مشتریان خود در رویدادهای مختلفی که برای کسب و کارتان اتفاق می افتد دعوت به عمل آورید. با این کار آنها احساس صمیمت و نزدیکی بیشتری با شما خواهند داشت. از طرفی می توانید ارتباط نزدیک و رو در رویی را با آنها شکل بدهید که به کسب و کارتان هویت و ارزش بیشتری خواهد بخشید.

همچنین حضور آنها در این رویداد ، مراسم شما را شلوغ تر و شور و شوق آن را بیشتر خواهد کرد. هیچ کسی دوست ندارد در مراسمی که برگزار می کند افراد کمی حضور داشته باشند. بنابراین از این منظر نیز کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

چهار) در کنار برندهای بزرگ قرار بگیرید

زمانی که شروع به کار می کنید اگر کسب و کار شما یک کسب و کار نوظهور نباشد قطعاً برندها و رقیبان بسیار بزرگ در بازار دارید. این مسئله هم می تواند برای شما مفید باشد و هم می تواند عرصه را برای شما تنگ کند.

اگر کمی هوشمندی به خرج دهید به راحتی می توانید از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. به عنوان یک کسب و کار نوپا و تازه وارد به بازار شما نمی توانید از همان ابتدا خودتان را به صورت مسنقل معرفی کنید.

اگر قصد این کار را دارید بسیار دشوار است و مسیر سختی را باید طی کنید. اما اگر بتوانید در کنار یک برند بزرگ خودتان را معرفی کنید قطعاً شرایط برای شما بهتر خواهد شد. برای این کار به شما توصیه می کنیم در رویدادهایی که برندهای بزرگ برای مشتریان خود برگزار می کنند از جمله جشنواره ، نمایشگاه و هر جای دیگری ، حضور پیدا کنید و یکی از اقدامات مربوط به آنها را بر عهده بگیرید.

به عنوان مثال می توانید از محصولات خود به عنوان پاداش یا جایزه برای افرادی که به نمایشگاه مراجعه می کنند استفاده کنید. حتی اگر قرار است مسابقه ای برگزار شود شما می توانید از محصولات خودتان برای جایزه مسابقات برندهای بزرگ استفاده کنید.

زمانی که مشتریان و مخاطبان شما را در کنار برندهای بزرگ مشاهده کنند نام برند شما بیشتر از مواقع دیگر در یاد و خاطره آنها باقی می ماند. بنابراین با یک رفتار هوشمند می توانید از حضور و وجود برندها و رقیبان بزرگ به خوبی به نفع خود استفاده کنید.

نظر شما

The post معرفی کسب و کار نوپا با ایده های جالب و خلاقانه appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.