هر مدیر یا کارمندی ممکن است در جلسات یا گفتگوهای کاری که پیش می آید نظرات مخالفی با سایر همکاران یا کارکنان خود داشته باشد.

گاهی بیان نظرات مخالف ممکن است موقعیت ما را به خطر اندازد یا حتی نگرش دیگران نسبت به ما را تغییر دهد. گاهی نیز ممکن است بیان آنها موجب ایجاد سوء تفاهمات شود که از بین آن کار راحتی نباشد.

در صورتی که خودتان مدیر یک بخش یا شرکتی باشید ممکن است نظرات زیادی از کارکنان خود بشنوید که با هیچ کدام از آنها موافق نباشید. اگر مخالفت خود با نظر آنها را بیان کنید ممکن است آنها را دلسرد نمایید و انگیزه فعالیت یا ادامه دادن به فعالیت را از آنها بگیرید.

تجربه نشان داده است بیان نظرات مخالف در به خطر انداختن موقعیت شما یا کارکنانتان و افزایش یا کاهش انگیزه آنها نقش زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که ما نظرات مخالف خود را چگونه در جلسات یا گفتگوهای کاری مطرح می کنیم.

از نظر مشاوره بازاریابی از آنجایی که این گونه پیشایندها ممکن است بسیار زیاد در طول زندگی پیش بیاید به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ترفندها و تکنیکهایی را به شما بیاموزیم که یاد بگیرید نظرات مخالف خود را به چه شکل بیان کنید.

یک) بیان علت نظرات خود

گاهی ممکن است شما نظرات یا ایده های تازه ای دارید که قصد انتقال آنها به کارکنان یا همکاران خود را دارید. در بسیاری از مواقع معمولاً ایده های تازه با مخالفت مواجه می شوند یا درک دیگران از آن کمتر است. به همین دلیل برای اینکه توجه آنها را جلب کنید بهتر است نظرات جدید خود را به شکل جذابی بیان کنید. در غیر این صورت نمی توانید نظر موافق آنها را جلب کنید. قبل از شروع به بیان نقطه نظر خود بهتر است در خصوص اینکه چرا این نظر را قصد دارید مطرح کنید برای آنها صحبت کنید. اگر آنها به چرایی این ایده و اینکه چرا آن را مطرح می کنید پی ببرند بیشتر با شما همراه خواهند شد.

دو) واضح و روشن صحبت کنید

بسیاری از افراد یا مدیران برای اینکه نظرات و ایده های خود را بیان کنند معمولاً مقدمه چینی زیادی دارند یا سعی می کنند منظور خود را به صورت بسیار غیر مستقیم بیان کنند. این کار هیچ گونه فایده ای ندارد ، بلکه موجب می شود دیگران توجهشان به طور کلی منحرف شود و انگیزه کافی برای شنیدن صحبت ها یا ایده های شما را نداشته باشند. بنابراین تا جایی که امکان دارد نظرات و ایده های خود را به صورت مستقیم بیان کنید. زمانی که شما نظرات خود را به صورت واضح و مستقیم بیان می کنید این کار جرأتمندی شما را نشان می دهد.

سه) شنونده خوبی باشید

زمانی که قصد بیان اظهار نظرهای خود را دارید بهتر است به سخنان دیگران گوش کنید. تا زمانی که به صحبتها و سخنان دیگران گوش ندهید نمی توانید نظرات خود را نیز بیان کنید. اگر همیشه سعی کنید فقط صحبت کنید هیچ شانسی برای جلب توجه دیگران ندارید. از طرفی دیگران نیز مانند شما نظرات و ایده های تازه ای دارند که می توانند حتی به پخته تر و بهتر شدن نظرات شما کمک کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم به سخنان آنها نیز گوش دهید. گوش کردن یکی از راههای ایجاد تفاهم با دیگران است و به شما کمک می کند علاوه بر تفاهم بتوانید توجه آنها را نیز جلب کنید.

چهار) حامی دیگران باشید

برای اینکه بتوانید ایده ها و طرح های خود را عملی کنید به حمایت اطرافیان و دیگران نیاز دارید. در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید کارهای خود را پیش ببرید و طرح های جدید خود را اجرا کنید.

نظر شما

The post تکنیکهای روش بیان نظرات مخالف در جلسات کاری appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.