نام دوره ی آموزشی:  کاربردهای علم داده در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای

کد دوره: SBC-T-007-00

مدت زمان دوره: ۱۶ ساعت

مخاطبان دوره: فعالان بازار پخش و خرده فروشی – مدیران بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای – دانشجویان علم داده و علاقه مندان به مفاهیم کاربردی علم داده در بازاریابی

پیش نیاز:

آشنایی اولیه با مفاهیم توزیع و فروشگاه های زنجیره ای و خرد

اهداف دوره:

  • آشنایی کلی با مفاهیم علم داده و تجزیه و تحلیل داده ها
  • آشنایی با انواع کاربردهای علم داده در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای

دستاوردهای دوره

  • مفاهیم اولیه علم داده را به خوبی فرا گرفته باشد.
  • مهم ترین کاربردهای علم داده در خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای را درک کرده باشد.
  • بتواند با متخصصان اجرای پروژه های علم داده برای بکارگیری آن ها در حوزه خرده فروشی ادبیات مشترک تعریف کند.

سرفصل های دوره:

  • مقدمات علم داده (تعاریف، مفاهیم، حوزه ها)
  • کاربردهای علم داده در صنایع مختلف
  • مدیریت توزیع سنتی در برابر مدیریت توزیع داده محور
  • کاربردهای خاص علم داده در صنایع خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای
  • تشریح سیستم های توصیه گر و کاربرد آن ها در توزیع
  • تجزیه و تحلیل سبد خرید مشتریان با الگوریتم های یادگیری ماشین
  • چیدمان و merchandising هوشمند اقلام در قفسه ها
  • بازاریابی شخصی سازی شده برای مشتریان فروشگاه
  • قیمت گذاری بهینه و هوشمند در فروشگاه
  • هوشمندسازی Up-Selling و Cross-Selling در فروشگاه ها
  • مدیریت موجودی کالا در انبارهای فروشگاه با الگوریتم های ماشین لرنینگ
  • تجزیه و تحلیل احساسات مشتریان فروشگاهی
  • مانیتور هوشمند شبکه های اجتماعی برای دریافت ترندهای مصرف
  • پیش بینی ارزش طول عمر مشتری با الگوریتم های ماشین لرنینگ