بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف موضوع این مقاله آموزشی است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله را مطالعه بفرمایید.

افرادی که دارای بیماری هایی مانند خروپف و افسردگی هستند ، شاید بتوانند راه حل هایی برای کنترل این شرایط پیدا نمایند ، با خواندن این مقاله می توانید به درمان آن بپردازید.

مقدمه بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف

با توجه به اینکه افسردگی یکی از شرایطی است که سبب ناتوانی در انجام کارهای روزمره فرد می شود. جالب است بدانید که حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. در حالی که نشانه هایی ممکن است بین افراد متفاوت باشد، علائم اصلی شامل احساس غم و اندوه، از دست دادن انرژی، عدم انگیزه و نداشتن تمرکز است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده که افسردگی نتیجه عدم تعادل هورمون ها و یا مواد شیمیایی موجود در مغز  است. حتی ممکن است به دلیل یک پاسخ التهابی یا خودایمنی نامنظم باشد که به سیستم عصبی حمله می کند.

اگرچه رفتار درمانی و دارو درمانی می تواند به درمان کمک کند. اگر با اینها نتیجه ای حاصل نشد، بوتاکس (سم بوتولینوم A) یک راه حل جایگزین برای بررسی است. بوتاکس برای درمان خرو پف را در این مقاله بررسی می کنیم.

مطالعه موردی دیگری در سال ۲۰۱۳ روی ۵۰ زن قرار گرفت که نیمی از آنها قبلاً مبتلا به افسردگی بودند. در طول مطالعه علائم افسردگی کاهش یافت و سطح عزت نفس افزایش یافت.

سوال جالب این است که بوتاکس در بیماران مبتلا به افسردگی چگونه تزریق می شود؟

در آزمایش‌های بالینی،  ۵ نفر تزریق بوتاکس در ناحیه بین دو ابرو خود دریافت کردند. بسیاری استدلال می کنند که نتایج می تواند روانشناختی باشد: اینکه ظاهر بهتر می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.

نظریه دیگر می تواند این باشد که بوتاکس باعث تغییرات عصبی شیمیایی در مغز، به ویژه در آمیگدال، که مسئول حافظه عاطفی و آسیب است، می شود. نشان داده شده است که بوتاکس پاسخ آمیگدال به محرک های منفی را کاهش می دهد.

در واقع بوتاکس ممکن است برای اختلالات روانپزشکی نیز موثر باشد، به عنوان مثال. اختلالات شخصیت مرزی.

برای درمان افسردگی از طریق بوتاکس همیشه باید از پزشک متخصص استفاده شود.

بوتاکس برای خروپف

همچنین بوتاکس برای جلوگیری از خروپف می تواند موثر باشد ، همانطور که می دانید خروپف شایع است و می تواند بر افرادی که خر و پف می کنند موثر واقع شود. بوتاکس به عنوان یک گزینه مناسب برای درمان خروپف پیشنهاد شده است. اگرچه بسیاری از بیماران از عادات خروپف خود بی خبرند، مطمئناً شریک زندگی آنها را از آن آگاه می کند.

با کمال تعجب، عوامل زمینه‌ای در سبک زندگی برای ایجاد خروپف یا لرزش بافت‌های خاصی در اطراف بینی وجود دارد. این موارد می تواند شامل مصرف الکل، چاقی، سیگار کشیدن، دارو و موقعیت های خواب باشد.

اگرچه چندین گزینه درمانی برای خروپف می باشد که شامل تغییر سبک زندگی، مداخلات جراحی بینی و غیرجراحی مانند سم بوتولینوم است.

مطالعات بیشتری که در این خصوص شده است :

در یک مطالعه ، از بوتاکس برای جلوگیری از انتشار استیل کولین استفاده شد که باعث شل شدن عضلات بینی و از بین بردن خروپف می شود.

در حال حاضر، هیچ اندازه‌گیری استانداردی برای خروپف وجود ندارد، بنابراین ممکن است برای تعیین مناسب بودن بیمار برای درمان با سم بوتولینیوم و دوز مورد نیاز برای درمان آن‌ها، زمانی که شواهد کافی در سطح بالا وجود دارد و پروتکلی برای اطمینان از استانداردسازی برای این بیماری ابداع شده است ، لازم باشد.

مزایای تزریق بوتاکس برای درمان خروپف

کم تهاجمی

کوتاه بودن دوره ریکاوری

مقرون به صرفه بودن

بدون نیاز به بیهوشی

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان خروپف

سردرد

درد

تهوع

حساسیت

افتادگی پلک و ابرو

کبودی و تورم

عوارض تزریق بوتاکس

عملکردهای بوتاکس

کاربردهای زیبایی

از بین بردن چین و چروک های پیشانی ، خط اخم ، خط خنده ، خطوط پنجه کلاغی و خطوط دور چشم. همچنین رفع افتادگی پوست و شلی نیز می شود.

کاربردهای درمانی

درمان میگرن

درمان اسپاسم گردن

رفع تزریق زیر بغل و کف دست

رفع لبخند لثه ای

نتیجه گیری بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف

مجموعه ای از مطالعات بالینی نشان داده اند که سم بوتولینوم علاوه بر کاربردهای زیبایی و درمانی ، می تواند افسردگی و خروپف را نیز درمان کند. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است بهبود سریع، قوی و پایدار را در علائم افسردگی پس از یک درمان بین خطوط با سم بوتولینوم تجربه کنند.


موضوع مرتبط :

بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای

سن مناسب تزریق بوتاکس

داروی بوتاکس چیست؟

مصپورت

بوتاکس دیستون 

هزینه تزریق بوتاکس 

تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

مراقبت های قبل بوتاکس و مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

5/5 - (8 امتیاز)

این نوشته بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.