پاسخ به اینکه بوتاکس چیست را در این مقاله متوجه خواهید شد.

بوتاکس در حقیقت سم باکتری بوتولنیوم می باشد که با اثر کنترل و بازدارندگی پخش و رها سازی استیل کولین در ناحیه ی پیوند سلول های عصبی و ماهیچه ای سبب فلج شدن موقت ماهیچه هایی می شوند که چروک خوردگی و جمع شدن آنان در هنگام خنده یا اخم و … با گذر زمان و بالا رفتن سن موجب به وجود آمدن چین و چروک های دینامیک و یا فعال می گردد.

فرورفتگی ها و خطوط و چروک های پوست صورت و گردن و دست ها متاثر از عناصر و مولفه های گوناگونی است. خطوط و چروک های میان ابروها و نواحی پیشانی به سبب انقباض ماهیچه هایی می باشند که در لایه های تحتانی پوست آن قسمت قرار گرفته اند. از این رو با فلج شدن موقت و ضعیف شدن ماهیچه های صورت ، پوست نواحی مورد نظر نیز یکدست و جوان و شاداب می گردد.

ذکر این نکته ضروری است که بوتاکس عصب های حرکتی نواحی مورد هدف را به طور موقت شل و ضعیف می سازد و بر اعصاب حسی نواحی تزریق شده اثری نخواهد داشت ، از این رو پس از تزریق حس محل های مورد هدف دچار اختلال و تغییر نخواهد شد. همچنین بوتاکس فقط در نواحی و محل هایی از صورت که تزریق در آن انجام شده است تاثیر گذار خواهد بود و سایر نواحی و موضع ها همچنان به حرکت عادی خود بدون هیچ عارضه ای ادامه می دهند.

با بهره گیری از کارکردهای بوتاکس و فلج کردن موقتی ماهیچه های محل مورد هدف در صورت ، جهت پیشگیری و رفع و از بین بردن چین و چروک هایی نظیر فرورفتگی ها و چین های عمودی بین ابروها و نواحی پیشانی ، چین ها و شیارهای اطراف و روی بینی ، چین و چروک های سطحی و عمق دور چشم ، خطوط عمودی دور لب ها و یا اصلاح حالت و فرم چانه و فک و حتی در مواردی نظیر درمان تعریق زیربغل و کف دست ، انقباض غیرارادی ماهیچه ای و میگرن نتایج مثبت و قابل ملاحظه ای می تواند داشته باشد. در حقیقت درمان با بوتاکس یک متد و تکنیک زیبایی کم عارضه ، ایمن و بدون جراحی و سرپایی جهت برطرف شدن و یا پیشگیری از پیری پوست صورت و گردن و دست ها و جوان سازی و زیبایی آن ها به حساب می آید.

روند پاسخگویی و اثربخشی تزریق بوتاکس جهت رفع خطوط اطراف چشم ، خطوط و چروک های ماریونت و خنده و خطوط اخم در طی چند روز ظاهر می گردد و نتیجه ی پایانی تزریق بوتاکس پس از طی ده روز معلوم می گردد. تاثیرات درمان با بوتاکس با گذشت زمان و اندک اندک محو می شود و اغلب بیماران تقریباً ۴ ماه پس از تزریق اولیه احتیاج به تزریق مجدد بوتاکس خواهند داشت. از این رو به منظور حفظ حالت طبیعی چهره و بهره گیری از فواید و امتیازات درمانی بوتاکس ، پیوسته بهتر است که مراجعه ی درمانی به پزشک متخصص هر ۴ ماه یک مرتبه ادامه یابد.

بر طبق مارک بوتاکس و محل و نواحی مورد تزریق و دوز مصرفی هزینه ی درمان با بوتاکس برای افراد مختلف ، باهم فرق خواهد داشت. توجه داشته باشید که تزریق برند دیسپورت که یک مارک انگلیسی معتبر و مشهور می باشد بیشترین میزان هزینه را در بردارد و برندهای چینی بوتاکس کمترین قیمت را به خود اختصاص داده اند.

بوتاکس تاییدیه ایمنی و سلامت سازمان غذا و داروی آمریکا را برخوردار می باشد و اگر در نواحی درست و بطور اصولی تزریق گردد و مراقبت های پس از تزریق به درستی انجام شود عوارض جانبی به خصوصی به همراه نخواهد داشت. ولی تزریق بوتاکس به وسیله اشخاصی غیراز پزشک و بدون رعایت ملاحظات ایمنی و اصولی ممکن است خطر ساز باشد. تزریق غیراصولی و نادرست بوتاکس سبب ایجاد عوارض مختلفی نظیر عدم تقارن اجزای چهره و ابروها ، افتادگی پلک ها و یا شلی و ضعیف شدن تمام عضلات صورت می شود.

بر این اساس ترکیبات بوتاکس غالباً جذب ماهیچه های موضع تزریق می گردد و میزان اندکی از آن به جریان خون وارد شده که تا حدودی هیچ خط و عوارض قابل توجهی نخواهد داشت. ولی همانند سایر تزریق ژل ها و فیلرها امکان دارد قرمزی ، سوزش جزئی در موضع تزریق و یا حالت تهوع و سردرد در فرد به وجود آید که غالباً پس از گذشت ۲ الی ۳ روز برطرف خواهند شد.

شرکت وارد کننده دیسپورت و بوتاکس


موارد مرتبط :

بهترین جراح زیبایی و پلاستیک

تزریق چربی و همه چیز در مورد تزریق چربی

انواع پروتز گونه چگونه انجام می شود؟ جنس پروتزهای گونه چیست؟

تزریق ژل لب

میکرونیدلینگ micro-needling

کوکتل مزوتراپی 

ژل ژوویدرم

هیالورونیک اسید ژل