بر هیچ فردی پوشیده نیست که سرعت تغییر در تکنولوژی و سطوح مختلف زندگی و کسب و کار امروزه ، بیش از هر زمان دیگر است.

به خوبی می توان پیش بینی کرد که این روند هر چقدر رو به جلوتر می رود بیشتر نیز می شود. بنابراین ، یکی از نگرانی هایی که برای کسب و کارها وجود دارد این است که نتوانند خودشان را با سرعت تغییرات در تکنولوژی و بازار هماهنگ کنند و از گردونه رقابت عقب رانده شوند. نه تنها کسب و کارهای نوپا و کوچک ،  بلکه کسب  و کارهای بزرگ نیز این دغدغه را دارند. هم اکنون بازارهای دنیا می توانند با سرعتی غیر قابل باور تغییر کنند. این سرعت با تمایل مشتریان به اینکه آخرین نسخه از هر محصولی را داشته باشند شدیدتر نیز می شود.

مشتریان به دنبال برند یا محصولی هستند که بتواند با آخرین تغییرات روز دنیا هماهنگ باشد و نیازهای آنها را که با سرعت بالایی در حال به روز شدن است تأمین کند. این تغییر و تحول در تمامی کسب و کارها و زمینه ها وارد شده است. نباید تصور کنیم که این تغییرات بیشتر در دنیای دیجیتال اتفاق افتاده است ، خیر ، این تغییر با کمک و بهره گیری از دنیای دیجیتال در تمامی سطوح زندگی مردم و کسب و کارهای مختلف روی داده است. به محض اینکه محصولی از طرف یک برند معرفی می شود پس از مدت بسیار کوتاه و باور نکردنی در بازارهای دنیا به فروش می رسد.

از محصولات دیجیتال و الکترونیک مانند گوشی های تلفن همراه ، تبلت و سایر محصولات الکترونیکی تا محصولات پوشاک و هنری همچون فیلم های سینمایی.

دیگر فرقی نمی کند شما در چه زمینه ای فعالیت دارید ، مهم این است که بتوانید خودتان را با سرعت بالای بازار هماهنگ کنید. اگر شما نتوانید با سرعت بازار پیش بروید متأسفانه باید گفت که بزودی با مرگ کسب و کار خود مواجه خواهید شد.

علاوه بر نقش تکنولوژی در سرعت کیفیت و کمیت محصولات که روز به روز به آن افزوده می شود و باید سعی کنید کیفیت محصولات خود را مطابق با این تغییرات ارتقاء دهید. بلکه باید سعی کنید از این امکانات برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. تکنولوژی به همان اندازه که در زمینه های دیگر موثر بوده است در زمینه ارتباطات نیز توانسته است تحول بسیار بزرگی به وجود آورد.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، اگر تصمیم بگیرید در بازار باقی بمانید و مشتریان خود را حفظ کنید باید متناسب با سرعت تغییر در دنیای ارتباطات که همبستگی کامل با افزایش امکانات ارتباطی دارد هماهنگ باشید. از تمامی شبکه های ارتباطی و وسیله هایی که می تواند به شما کمک کند که حداکثر ارتباط را با مشتریان خود داشته باشید باید استفاده کنید.

سعی کنید از افرادی که در زمینه تکنولوژی و IT( فن آوری اطلاعات) افراد متخصص و خبره ای هستند استفاده کنید. باید بپذیرید که سرعت تغییرات به حدی است که شما نمی توانید از پس همه آنها برآیید. باید با افرادی همکاری کنید که هر کدام از آنها در بخشی از این سرعت تکنولوژی متخصص هستند. به عنوان مثال ، در زمینه افزایش کیفیت محصول خود باید افراد متخصص در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

در زمینه بازاریابی به سبک امروزی که شما را در یافتن هر چه بیشتر و بهتر مشتریان و برقراری ارتباط با مشتریان بیشتر و برندسازی در این زمانه کمک می کند استفاده کنید. همچنین با متخصصان IT باید برای تحلیل داده هایی که از بازار به دست می آید همکاری کنید. آنها به خوبی می توانند اطلاعات موجود در بازارهای مختلف را برای شما تحلیل کنند و شما را در طی کردن هر چه بهتر و حرفه ای تر مسیرتان کمک کنند.

بنابراین ، به همان اندازه که پیشرفت در زمینه های مختلف می تواند موجب بالا رفتن کیفیت کسب و کار شما شود در مقابل کمی غفلت و سهل انگاری در زمینه سرعت تغییرات می تواند خسارتهای زیادی به شما وارد کند.

نظر شما

The post خطر مرگ فعالیتهای شرکت با افزایش سرعت تغییر در خارج از شرکت appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.