در این مقاله تاثیر قطره آلفاگان بر روی یکی از درمان های عوارض بوتاکس توضیح داده شده است.

 

مقدمه قطره آلفاگان

امروزه خیلی از افراد به دنبال داشتن پوستی صاف و جوان هستند و از بوتاکس برای آن استفاده می کنند.

از بوتاکس می توان برای کارهای زیبایی و درمانی استفاده نمود که برای کارهای زیبایی در جهت رفع خط اخم، رفع چین و چروک های پیشانی ، رفع خطوط خنده و همینطور برای رفع خطوط انتهایی چشم ها که به آن پنجه کلاغی می گویند، همینطور برای کارهای درمانی می توان از بین بردن تعریق بیش از حد زیر بغل ، درمان میگرن و درمان اسپاسم های گردن مورد استفاده قرار داد.

معمولا بعد از تزریق بوتاکس افتادگی پلک ممکن است رخ دهد که به آن پتوز می گویند. اما احتمال رخ دادن آن بسیار نادر است. این اتفاق ممکن است به دلایلی رخ دهد. یکی از دلایل افتادگی پلک، تزریق بوتاکس در بخش پایینی عضله نگهدارنده در این ناحیه می باشد.

البته دلایل دیگری هم می توانند سبب شود که استفاده از بوتاکسی که مرغوب نیست ، تزریق بوتاکس به دست افرادی که متخصص نیستند، تزریق بیش از حد بوتاکس یا عدم توجه به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس که همه عوامل ذکر شده می تواند سبب افتادگی در پلک شود.

که در این زمان بهتر است از قطره آلفاگان استفاده گردد که در ادامه بیشتر با این قطره آشنا می شوید.

توجه داشته باشید که استفاده از قطره آلفاگان با در نظر گرفتن سن افراد متفاوت می باشد پس باید دقت زیادی در استفاده از آن رعایت شود و با در نظر گرفتن سن ، مقدار مصرفی مناسب نیز متفاوت است.

آلفاگان چیست ؟

قطره آلفاگان فشار درون چشم را کاهش می دهد. ماده فعالی که در آلفاگان است را بریمونیدین می توان گفت که فشار درون چشم را کاهش می دهد. با استفاده از این قطره می توانید در مدت زمان کم مشکل افتادگی پلک را حل کرد. البته این را در نظر بگیرید که مدت مد نظر ۳ الی ۱۰ روز است در واقع اگر بخواهید منتظر درمان به طور عادی شوید احتمال ۶ هفته بایستی زمان بدهید.

مواردی که بهتر است قبل از استفاده از این محصول دقت فرمایید و حتما با پزشک خود در این خصوص مشورت نمایید:

افزایش نارسایی قلبی : استفاده از این محصول می تواند سبب تشدید در نارسایی قلبی شود. پس بهتر است در بیمارانی که به بیماری نارسایی عروقی و یا مغزی و افسردگی و یا سندروم رینود مبتلا هستند با مشورت پزشک انجام گیرد.

تشدید بیماری قلبی:  بهتر است در افرادی که دچار بیماری قلبی هستند با احتیاط انجام شود چرا که ممکن است باعث تشدید بیماری قلبی شود.

اگر از داروهایی که برای ضد افسردگی می باشند استفاده می کنید با مشورت پزشک باشد.

از نوزادان تا کودکان ۲ سال و همینطور از کودکان ۲ سال تا ۱۲ سال نیز توصیه نمی شود.

حتما قبل از اینکه از آلفاگان استفاده کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

مطالعاتی در خصوص اینکه نباید در نوجوانانی که ۱۲ تا ۱۷ سال هستند استفاده می شود. چرا که مطالعاتی در این خصوص انجام نشده است.

اگر دارای مشکلاتی در کبد یا کلیه خود هستید و یا دارای مشکلات خون رسانی اندام ها هستید با پزشکتان مشورت نمایید.

به صورت کلی اگر از داروهای زیر استفاده می کنید نیاز است که با پزشک خود مشورت نمایید.

مسکن ها و یا داروهای آرامش بخش، همینطور استفاده مرتب از الکل ها و افیونی .

داروهای بیهوشی و داروهایی که برای بیماری های قلبی و پایین آوردن فشار خون استفاده می کنند که بر روی سوخت و ساز تاثیر می گذارد.

اگر در زمان شیردهی هستید نباید از این دارو استفاده نمایید بهتر است بدانید اگر در زمان شیردهی می باشید و یا قصد بچه دار شدن دارید حتما در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

این دارو سبب تاری در دید و یا غیر طبیعی در دیدن شود که این اتفاق وقتی میزان نور کم است و یا در شب بدتر می گردد پس در زمان رانندگی استفاده نکنید.

همینطور آلفاگان سبب خواب آلودگی و یا گاهی خستگی در بعضی از افراد می گردد پس بهتر است از پشت ماشین و وسیله نقیله نشستن خودداری نمایید.

آلفاگان دارای یک ماده ایی است نگهدارنده که می تواند توسط لنزهایی که تماسی هستند جذب گردد. همینطور این لنزها را از نظر رنگ تغییر می دهد. پس باید قبل استفاده از آلفاگان آنها را بردارید و ۱۵ دقیقه بعدش بازگردانید.

همینطور این ماده ممکن است سبب تحریک چشم گردد. مخصوصا اگر خشکی چشم دارید یا اختلالاتی در قرینه دارید. پس حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 اگر عوارضی ناشی استفاد ه از این قطره مانند: احساس سوزش، درد در چشم و یا غیر طبیعی بودن در چشم خود کردید حتما با پزشک خود در این مورد صحبت نمایید.

روش استفاده از قطره آلفاگان  

قبل از استفاده از قطره آلفاگان دستانتان را شست و شو دهید. حتما مقدار دوز مصرفی را از پزشک خود بپرسید. اگر از قطره دیگری استفاده می کنید. حتما یک ربع دیگر قطره بعدی را استفاده کنید.

نکاتی که بهتر است در خصوص قطره آلفاگان بدانید

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آلودگی ، سر نوک بطری اصلا به چشم شما برخوردی نداشته باشد و بلافاصله بعد از استفاده از قطره درپوش را عوض کنید و سفت نمایید.

اگر به صورت اتفاقی این قطره را بلعیدید کم شدن فشار خون را نیز تجربه خواهید کرد ولی در برخی دیگر با افزایش فشار خون همراه خواهد بود.

اگر کودکان به صورت اتفاقی از این قطره بلعیده باشند علائمی مانند رنگ پریدگی، خواب آلودگی، مشکلات تنفسی و پایین اومدن دمای بدن نیز اتفاق می افتد. در این مواقع حتما پزشک خود را مطلع نمایید.

عوارض جانبی استفاده از قطره آلفاگان

سوزش، قرمزی، خارش، لکه های سفید که روی سطح چشم قرار می گیرد، تار دیدن، تورم در پلک که ممکن است بعد استفاده از قطره آلفگان برایتان اتفاق بیفتد حتما پزشک خود را از این موضوع آگاه نمایید.

نتیجه گیری قطره آلفاگان

در این مقاله سعی شد به توضیحاتی در خصوص قطره آلفاگان بپردازیم تا یکی از عوارض تزریق بوتاکس که افتادگی پلک است را توسط این قطره درمان نمود.

Rate this post

این نوشته قطره آلفاگان – قطره درمان عوارض تزریق بوتاکس برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.