در سال های اخیر، بوتاکس به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. کسب عنوان رایج ترین عمل زیبایی انجام شده در سراسر جهان را به خود اختصاص داده.

مقدمه

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، حدود ۲ میلیون روش تزریق مربوط به تزریق جوانسازها است که به طور شگفت ‌آوری به محبوب ‌ترین و غیرتهاجمی ‌ترین روش زیبایی تبدیل شده است.

تزربق بوتاکس به ویژه برای درمان چین و چروک و خطوط عمیق با فلج کردن و یا شل کردن عضلات اطراف کار می کند. در واقع امروزه تقاضا برای جایگزین های ارزان تر از مارک های معتبر و شناخته شده بوتاکس نیز به وجود می آید.

طبق مطالعاتی که انجام شده است به بررسی «بوتاکس بازار سیاه» و استفاده از بوتاکس بدون مجوز در حال توزیع پرداخته ایم.

در واقع اگر بوتاکس بدون مجوز باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که استانداردهای کیفیت، ایمنی و اثربخشی مورد نیاز را رعایت کند. این می تواند سلامت و رفاه بیماران تحت درمان را به خطر بیندازد و ممکن است منجر به عواقب جدی و بالقوه خطرناک شود.

با محبوبیت فزاینده سم بوتولینوم، ما به بیماران و پزشکان هشدار می دهیم که در هنگام خرید محصولات غیرقانونی مراقب باشند. با این حال، برای مثال، خرید بوتاکس دارای مجوز که از داروخانه های معتبری فروخته می شود، می تواند به کاهش پیامدهای بالقوه کمک کند.

این پیامدها می‌توانند شامل نتایج ناموفق باشند و به دلیل تکنیک ضعیف یا استفاده نادرست مستعد خطر بالقوه عوارض جانبی تهدید کننده هستند. به ویژه در مورد بوتاکس، می تواند خطر فلج بیش از حد عصب را ایجاد نماید که منجر به تغییر کمی در نتیجه می شود.

موضوع مرتبط : بوتاکس چیست؟ مواد ژل بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است؟

در برابر هشدار در مورد بوتاکس بدون مجوز چه باید کرد؟

با این حال، داشتن یک پزشک ماهر و آگاه با استفاده از محصولات دارای مجوز می تواند این خطرات را به حداقل برساند. با توجه به افزایش محبوبیت و رضایت بیماران از بوتاکس، پیشرفت این درمان ها جای تعجب ندارد.

بوتاکس را باید همیشه از داروخانه های قابل اعتماد خریداری کرد تا تضمین شود که محصول تحت آزمایش های ایمنی دقیق قرار گرفته است. خرید از یک داروخانه معتبر به پزشکان این امکان را می دهد که مطمئن باشند محصولات پزشکی آنها دارای مجوز و ایمن برای استفاده در بیماران است.

داروخانه های آنلاین، در دهه گذشته با ارائه راه حل ها و خدمات ساده تر به محصولات زیبایی شناختی، به سرعت در شهرت داروخانه های آنلاین مطرح شده اند.

با این حال، محبوبیت داروخانه های آنلاین، هجوم اجتناب ناپذیر افراد غیرقابل اعتماد و بی اعتبار را به همراه داشته است که تلاش می کنند محصولات تقلبی و بدون مجوز را به پزشکان آسیب پذیر بفروشند.

باید تاکید کرد که بوتاکس خریداری شده از سایت های نا معتبر می توانند عواقب بسیار زیان باری داشته باشند. پزشکان و توزیع‌کنندگان همچنین می‌توانند با انجام بررسی‌های عمیق در وب ‌سایت‌هایشان، متوجه شوند که کدام فروشنده های زیبایی قانونی هستند.

در ادامه برخی از خطرات خرید بوتاکس غیرقانونی و سایر محصولات زیبایی از فروشندگان غیرقانونی آورده شده است:

  • بوتاکس غیرمجاز ممکن است حاوی مواد فعال متفاوتی نسبت به مواردی باشد که تبلیغ می شود، که این می تواند برای بیمار مضر باشد.
  • از طرف دیگر، بوتاکس غیرقانونی ممکن است حاوی هیچ ماده فعالی نباشند و در نتیجه اصلا کارایی نداشته باشند. محصولات زیبایی تقلبی ممکن است حاوی ترکیب یا غلظت نامناسبی از مواد فعال باشد که می تواند مضر و بالقوه خطرناک باشد.
  • ممکن است متخصصان زیبایی این دارو را از تولیدکنندگان خریداری کرده باشند و به ایمنی بیمار توجه چندانی نداشته باشند.

موضوع مرتبط : تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

علائم هشدار دهنده به توزیع کنندگان بوتاکس تقلبی و غیرقانونی

  • امکان خرید داروها تنها با نسخه بدون مشاوره یا بدون ارائه مدارک صحیح.
  • به شما این امکان داده نمی شود که با یک داروساز ثبت شده یا متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.
  • هیچ لیستی برای صدور گواهینامه، مجوز، یا جزئیات مقررات وجود ندارد.
  • قیمت های ارزان.
  • قبل از خرید محصولات از شما هیچ گونه اطلاعات پزشکی خواسته نمی شود مانند گواهی برای آموزش یا مدارک حرفه ای پزشکی.

نتیجه گیری 

در نتیجه، همیشه به پزشکان و بیماران به طور یکسان توصیه می شود که قبل از خرید بوتاکس و سایر محصولات پزشکی ، تحقیقات عمیقی انجام دهند. این برای اطمینان از اینکه افراد در صنعت زیبایی شناسی محافظت می شوند و به طور کلی، زیباجو مطمئن است که روش آنها تمام استانداردهای سختگیرانه را رعایت می کند. در حال حاضر دو بوتاکس مصپورت و دیستون در کشور تولید شده و دارای تمامی استانداردها می باشند.


مطلب مرتبط با بوتاکس :

مراقبت های قبل بوتاکس و مراقبت بعد از تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

تزریق ژل و بوتاکس برای اصلاح لبخند لثه ای

عوارض تزریق بوتاکس

سن مناسب تزریق بوتاکس

نحوه استعلام اصالت ژل و بوتاکس

بوتاکس برای درمان افسردگی و خروپف

همه چیز در مورد بوتاکس معده

5/5 - (1 امتیاز)

این نوشته هشدار در مورد بوتاکس بدون مجوز ! برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.