روند زیبایی و جوانسازی سال ۲۰۲۴ میلادی، مسیر روشنی را برای سال ۱۴۰۳ شمسی را نشان می دهد. در این مقاله به پیش بینی وضعیت یکسال آینده و روند زیبایی و جوانسازی می پردازیم.

وقتی صحبت از روند زیبایی و جوانسازی می شود، سال ۲۰۲۴ سال درمان های سفارشی و زیبایی فردی است. مشتریان بیش از هر زمان دیگری اطلاعات در مورد روشهای جوانسازی دارند و به دنبال راه هایی برای بهبود چهره خود در عین حفظ هویت خود هستند. با جستجوی فیلر های پوستی، PLLA  و تقویت کننده های پوست در بالاترین حد خود هستند. مجله فاکس به بررسی روندهای کلیدی می پردازد که امسال صنعت زیبایی و جوانسازی را طوفانی خواهد کرد.

زیبایی فردی

زیبایی شخصی یکی از گرایش های زیبایی و جوانسازی است که باید بماند. در پاسخ به بوتاکس که مصرف کنندگان و مشتریان در یک بازار به طور فزاینده اشباع شده با آن مواجه هستند، بسیاری از مشتریان به دنبال راه حل های سفارشی هستند که واقعاً نیازهای آنها را برآورده کند.

شخصی سازی بازار پوست در سال ۲۰۲۳ را تحت سلطه خود درآورد و کلینیک ها از نوآوری هایی مانند آزمایشات ژنتیکی برای ارزیابی خطرات پوستی استفاده کردند. این صنعت همچنین شاهد ظهور برندهای آنلاین مراقبت از پوست درماتولوژیک بود که با یک فرآیند مشاوره آنلاین ساده، مراقبت از پوست را به صورت سفارشی به بیماران ارائه می دهند. با غلبه بر ترسی که بیماران ممکن است هنگام مراجعه به مطب متخصص پوست برای اولین بار احساس کنند، افزایش چشمگیر خدمات آنلاین شخصی سازی شده ادامه خواهد داشت.

  1. نتایجی با ظاهر طبیعی

در حوزه زیبایی و جوانسازی، بیماران به طور فزاینده ای به چشم یک تزریق کننده ماهر برای ارزیابی سودمندترین نواحی درمانی اعتماد می کنند. مناطق درمانی که موثرترین نتایج را ارائه می دهند، ممکن است مواردی نباشند که مراجعان در ابتدا انتظار دارند. و این نتیجه زمانی حاصل می شود که فیلر های پوستی به دست می آیند. این فیلرها به گونه ای تزریق می شود که بخشهای خاصی از صورت در آن را تقویت کند، نه اینکه آنها را به طور کامل تغییر دهد.

گاهی اوقات، فیلر فقط برای برجسته سازی از یک ناحیه (به عنوان مثال، گونه ها) استفاده می شود، نه اینکه حجم اضافه کند.

متخصصان تزریق فیلر باید از تجربه و دانش خود در مورد آناتومی صورت برای ایجاد پکیج های درمانی سفارشی که ترکیبی از تزریقات ضد چروک و فیلر های پوستی است استفاده کنند. زیرا به ویژه زیباجویان جوان تر به دنبال افزایش زیبایی منحصربه فرد خود و نمایشی از ویژگی های مثبت خود هستند. مشتریان به طور فزاینده ای به دنبال پرداخت هزینه برای مهارت های زیبایی شناسی هستند. به جای انتخاب یک درمان یا حجم مجموعه ای از فیلر، فرصتی عالی برای پزشکان فراهم می کند تا تخصص خود را به نمایش بگذارند.

  1. روندهای زیبایی و جوانسازی: تغییر پویایی بیمار

همچنین پیش بینی می شود که بازار زیبایی و جوانسازی مردان امسال در میان رونق زیبایی مردان، به لطف افزایش تغییرات ظریف تر، رشد کند.

موضوع مرتبط : بهترین روشهای جوانسازی صورت آقایان

با توجه به رواج فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی، مشتریان مرد بیشتری به دنبال شادابی پوست و شادابی ظاهر خود با کمک کمی بوتاکس، فیلرهای پوستی و مزوتراپی مو هستند. این یک فرصت عالی برای کلینیک ها ایجاد می کند تا بازاریابی شامل جنسیت را ایجاد کنند که هم برای بیماران خانم و هم برای آقایان جذاب باشد. پزشکان باید مهارت لازم در تزریق زاویه سازی فک، بینی و گونه های آقایان پیدا کنند و نه اینکه از همان روشهایی که برای خانم استفاده می شود، به صورت آقایان هم تزریق داشته باشند.

  1. مخاطبان بیش از حد آگاه

۳۲ درصد از افراد ۲۵ تا ۴۰ ساله بیشترین بازه در میان مصرف کنندگان و زیباجویان را تشکیل می دهد. این مشتریان جوان تر به لطف پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند مانند تیک تاک و اینستاگرام (و سایر شبکه های اجتماعی که در ایران استفاده می شوند) اکنون با ادبیات زیبایی و جوانسازی مسلط تر هستند.

به نقل از مجله فاکس، افراد به طور فزاینده ای محصولات و تکنیک های خاص را درخواست می کنند و در مورد این بخش به طور کلی دانش بیشتری دارند. از طرف دیگر، این حساب های دست اول بیماران همچنین می توانند به عنوان هشداری در برابر درمان های ناموفق عمل کنند، و نتیجه طولانی مدت روش هایی مانند نخ ها یا عواقب بوتاکس نادرست قرار داده شده را مستند کنند.

  1. تقاضا برای فراگیری و آموزش زیبایی و جوانسازی متنوع

در سال ۲۰۲۴، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که دوره های آموزشی در درمان پوست و منابع گسترده تری برای بیماران و پزشکان در دسترس باشد. اگرچه روندی نیست،

مطالعات انجام شده توسط هیئت مشورتی زیبایی و جوانسازی امریکا نشان می دهد که در تبلیغات و آموزش زیبایی و جوانسازی، همراه با فقدان تنوع در داده های کارآزمایی بالینی زیبایی و جوانسازی وجود ندارد. این شکاف اطلاعاتی و آموزشی در سطح صنعت، آینده مبهم مربوط به درمان پوست را هم برای بیماران و هم برای پزشکان تداوم بخشیده است.

افزایش تنوع در میان گروه های زیباجو نیازمند مهارت بیشتر پزشکان در انجام درمان ها بر روی رنگ های پوستی غنی از ملانین است. پیشرفت های تکنولوژیکی دسترسی به درمان هایی مانند لیزر موهای زائد را برای افراد با رنگ پوستهای متفاوت ایجاد نموده است.

و این در حالی است که بازار فیلر های پوستی فراگیرتر می شود. مطابق با فراخوان برای فردی سازی، فیلرهای پوستی می توانند نتایج عالی برای زیباجویان مختلف ارائه دهند و پزشکان شاهد افزایش تقاضا برای درمان های فیلر در میان خانم ها با فرهنگ های مختلف هستند. این روند را می توان به بی اعتنایی به پیشرفت های لوازم آرایشی، به لطف ظهور تیک تاک و سایر شبکه های اجتماعی نسبت داد.

  1. پیشگیری

مشتریان جوان در دهه ۲۰ خود بیشتر از ظاهر خود آگاه هستند، بسیاری از آنها زندگی خود را در شبکه های اجماعی منتشر می کنند و از تماس های ویدیویی برای کار استفاده می کنند. شیوع «زندگی آنلاین» به افزایش علاقه به ظاهر شخصی و تمایل به درمان های پیشگیرانه ضد پیری منتهی شده است. Gen-Z به درمان هایی مانند بوتاکس و رتینول های تجویزی روی آورده است تا ظاهر پوست خود را حفظ کرده و از بروز خطوط ریز جلوگیری کند. مسیر درمان پیشگیرانه تماماً در مورد استفاده از دوزها و حجم کمتر محصولات برای دستیابی به نتیجه نهایی طبیعی است.

  1. قرار دادن فیلر در حال تکامل

با توجه به تغییر به سمت درمان هایی که ظاهر طبیعی دارند، این صنعت شاهد افزایش مشتریانی بوده است که می خواهند فیلر موجود خود را تجزیه کنند و «از اول شروع کنند». افراد به اهمیت تزریق فیلر صحیح تأکید می کند. مشتریان بالغ به طور فزاینده ای نسبت به ظاهر برجسته که می تواند حجم ناخواسته ای به پایین تر صورت اضافه کند، محتاط می شوند. بنابراین لیفت گونه ای محتاطانه تر یک روند زیبایی شناختی است که قرار است در سال ۲۰۲۴ رونق بگیرد. این روش غیرجراحی پشتیبانی از ساختارهای صورت برای حفظ ظاهری جوان، بدون تقویت آشکار است.

  1. شکوفایی کلاژن

پیش بینی می شود که بازار فیلر های PLLA در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد عظیمی باشد. مواد تزریقی محرک کلاژن در هماهنگی با عملکرد بیولوژیکی طبیعی پوست عمل می کنند و حجمی طولانی مدت و ظاهر طبیعی ایجاد می کنند که پوست را صاف و هماهنگ می کند.

ایده آل برای انواع پوست بالغ، فیلر های پلی-ال-لاکتیک اسید می توانند نتایج موثرتری نسبت به فیلرهای هیالورونیک اسید ارائه دهند و پس از اتمام دوره اولیه تزریق، نیاز به تزریق کمتری دارند.

  1. محصولات پوستی چند کاربردی

محبوبیت درمان های برجسته کننده و فرمدهی پوست در طول سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و فهمیدن دلیل آن سخت نیست. مناسب برای زیباجویان در تمام گروه های سنی، تقویت کننده های پوست مبتنی بر هیالورونیک اسید باعث افزایش سریع آبرسانی و درخشندگی می شود و پوست را با رطوبت و به وضوح جوان می کند.

از آنجایی که دانش مراقبت از پوست به طور گسترده ای در دسترس قرار گرفته است، مشتریان به دنبال راه حل های چند فایده ای هستند که تزریق های آنها را به حداقل می رساند و در عین حال مزایای هم افزایی را ارائه می دهد. برخی محصولات مانند جالوپرو یک فرمول ترکیبی ارائه می دهد که پوست را هیدراته می کند، در حالی که عمل تحریک زیستی آن برای افزایش تولید کلاژن و الاستین برای حمایت از پوست سالم در طول زمان کار می کند.

  1. محرک رشد مو

محبوبیت درمان های جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت رشد مو را می توان به شبکه های اجتماعی نیز نسبت داد، زیرا کاربران به دنبال جایگزین های کم تهاجمی برای کاشت مو و راه حل های کم تلاش هستند که به آنها اجازه می دهد از اکستنشن مو صرف نظر کنند.

درمان هایی مانند فیلر مو DR CYJ از ترکیبی از هیالورونیک اسید و پپتیدها برای تحریک گردش خون و رشد فولیکولی در پوست سر استفاده می کنند تا به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند، در حالی استفاده از بهترین مزوتراپی مو کماکان به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند. تزریق PRP همچنین به دلیل توانایی خود در مبارزه با ریزش مو و افزایش تراکم، جذابیت به دست آورده است. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت حاوی فاکتورهای رشد است که مستقیماً به پوست سر وارد می شود و راه حلی امیدوارکننده برای مبتلایان به آلوپسی است.

  1. درمان با فرکانس رادیویی

موج جدید درمان های بدون توقف، نوید ارائه خطوط مشخص صورت را در منزل به مشتریان می دهد. برخی محصولات و دستگاه های خانگی فرکانس رادیویی را با میدان های الکتریکی با شدت بالا ترکیب می کند تا کلاژن و الاستین را تقویت کند و در عین حال به سفت شدن و خوش رنگ شدن چهره کمک می کند. این دستگاه ها به سفت شدن و تقویت ساختارهای عضلانی زیرین صورت و پوست کمک می کنند.

  1. ایمنی در زیبایی و جوانسازی

تغییرات قریب الوقوع مقررات و صدور مجوز در بخش زیبایی و جوانسازی در سطح دولتی در اولویت قرار دارد. یکی از مهم ترین روندهای زیبایی و جوانسازی در مقیاس جهانی، فشار برای مقررات بهتر، آموزش و ایمنی محصول است. اگر بیماران مطمئن نباشند که درمان آنها به درستی و ایمن توسط یک پزشک متخصص انجام می شود، به راحتی می توان آنها را از پیگیری درمان منصرف کرد.

بیماران اکنون بیش از هر زمان دیگری از خطرات پزشکان غیرمجاز و تزریق نادرست آگاه هستند. تغییرات صنعت در انتظار تسکین خوشایند برای بیماران خواهد بود، با این حال بازار لوازم زیبایی تقلبی نیز در حال رونق است، از جمله محصولات زیبایی تقلبی مانند فیلرهای پوستی. مراقبت بیش از حد در مورد ایمنی باید یکی از مهمترین گرایش های زیبایی و جوانسازی هم برای پزشکان و هم برای بیماران باشد.

نتیجه گیری

۲۰۲۴ با پیشرفت بیش از پیش، فرصتی را برای پزشکان و متخصصان فراهم می کند تا مهارت های خود را به نمایش بگذارند و برنامه های درمانی سفارشی برای همه زیباجویان ارائه کنند. با تمرکز مداوم بر روی همه محصولات پوست و درمان های طبیعی، رونق صنعت زیبایی و جوانسازی هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد.


مقاله مرتبط : 

ترندهای تزریقی زیبایی در سال ۲۰۲۳

۵ ترند برتر پرکننده لب در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

۹ روش جوانسازی تزریقی سال ۲۰۲۰

5/5 - (1 امتیاز)

این نوشته روند زیبایی و جوانسازی سال ۲۰۲۴ – مجله فاکس برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.