مدیران هر شرکت یا برندی ، ستونهای اصلی آن شرکت هستند. در صورتی که مدیران ، افرادی آگاه و متخصص باشند یا از افراد متخصص و کسانی که دانش کافی در آن زمینه دارند استفاده کنند می توانند یک شرکت را در هر اندازه ای که هست به خوبی مدیریت کرده و در مسیر پیشرفت قرار دهند.

در این میان ، بسیار مهم است که مدیران تمرکز و انگیزه مدیریتی خود را حفظ کنند تا بتوانند مجموعه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. از آنجا که هر مجموعه ای منعکس کننده نحوه مدیریت آن مجموعه است پس بهتر است مدیران همیشه انگیزه های مدیریتی خود را حفظ کنند. در این مقاله به ارائه مواردی می پردازیم که اگر مدیران از آن آگاهی داشته باشند بهتر می توانند انگیزه های خود را حفظ کنند.

یک) اهداف نیاز به صرف زمان دارند

هر مدیری باید بداند که برای عملی شدن اهداف و تصمیماتی که از قبل مشخص شده است نیاز به صرف زمان است. اگر آنها به فکر این هستند که بتوانند در بازه زمانی کمی ، نتایج تصمیمات خود را ببینند و به هدفهای خود برسند بسیار زودتر از آنچه که باید انگیزه های خود را از دست می دهند. بر اساس روش های آموزش بازاریابی ، شرکتها و برندهای موفقی وجود دارند که شاید تا ۲۰ سال پس از تأسیسشان به موفقیت و شهرت نرسیده اند و نتوانسته اند بازارهای مد نظر خود را به دست آوردند. پس مدیریت کردن یک پروسه طولانی مدت است و نیاز به صبر و انگیزه دارد. اگر فکر می کنید اهداف شما باید سریعاً به نتیجه برسند سخت در اشتباه هستید ، این خطا و اشتباه در تفکر می تواند انگیزه شما برای ادامه حرکت در مسیر اهداف شرکت را پائین بیاورد. کم شدن انگیزه شما ، کاهش کیفیت و عملکرد شرکت را به دنبال خواهد داشت. پس حفظ انگیزه یک مدیر و القای این انگیزه در کارکنان از ارکان اصلی مدیریت یک مجموعه است.

دو) برای سختی ها آماده باشید

مدیر یک مجموعه باید برای هر سختی آماده باشد. کسب  و کارهای مختلف رویه های مشابهی ندارند. ممکن است کسب و کاری مشابه با کسب و کار شما در مسیری که طی می کند با مشکلات متفاوت تری نسبت به شما مواجه شود یا اینکه در کل مشکلات کمتری داشته باشد.

نباید تجربه آنها در شما این فکر و انتظار را ایجاد کند که شما نیز قرار است با این شرایط مواجه شوید. زیرا ممکن است شرایط در کار و بازار کاملاً برای شما متفاوت باشد. علاوه بر این لازم است شما به عنوان مدیر ، گاهی تصمیماتی را بگیرید که نیاز به ریسک دارد. اگر به اندازه کافی خودتان را برای سختی ها آماده نکرده باشید یا اینکه اقدامی که برای انجام آن ریسک کرده اید با شکست مواجه شود ممکن است به طور کلی انگیزه خودتان را از دست بدهید. در حالی که ریسک کردن ، شکست خوردن و تحمل سختی ها در مسیر هر کسب و کاری یک امر عادی است.

جهت کسب اطلاع در مورد نحوه مشاور بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

سه) عقلانیت را جایگزین احساسات کنید

در بسیاری از مواقع شما ممکن است تصمیماتی بگیرید که کاملاً با احساس شما منافات داشته باشد. باید بدانید که همیشه همه کارها آنطور که دوست دارید و مطابق با احساساتتان است پیش نمی رود پس لازم نیست اگر تصمیمات و کارها مطابق میل و احساسات شما نیست انگیزه خود را از دست بدهید.

چهار) حفظ نیروهای کارآمد

حفظ کردن نیروهای کارآمد از جمله روشهایی است که همیشه می توانید انگیزه خودتان برای کار کردن را حفظ کنید و در عین حال کارهای شما به خوبی پیش می رود. اگر افراد و نیروهای کارآمدی دارید که به خوبی از پس کارها بر می آیند می توانید با خیال راحت کارها را به آنها بسپارید و با اطمینان از کار آنها لذت ببرید. اگر فردی در میان کارکنان شما هست که کارآمدی کمتری دارد یا کارش از کیفیت مطلوبی نسبت به بقیه برخوردار نیست بهتر است به راحتی کنار بگذارید زیرا در انتظار بهتر شدن این افراد ضعیف فقط اوضاع را برایتان بدتر می کند و ممکن است انگیزه های شما را نیز کاهش دهد.

پنج) حفظ اعتماد به نفس

اولین ویژگی که مدیران باید داشته باشند تا انگیزه خودشان و کارکنانشان برای ادامه فعالیت حفظ شود این است که اعتماد به نفس کافی داشته باشند. هر چند ممکن است مدیران زیادی وجود داشته باشند که از نظر هوش یا عملکرد بهتر از شما باشند ولی شما باید خودتان را قبول داشته باشید و این اعتماد را به خودتان داشته باشید که می توانید با تلاش بیشتر بهترین نتایج را بگیرید. این تفکر به شما انگیزه ای می دهد که تلاشتان را چندین برابر کنید و در نتیجه آثار آن را ببینید.