در مقاله بخش اول ااثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات از این موضوع بر نکاتی که بیشتر محتوای صحبت را شامل می شد اشاره کردیم.
در این مقاله به تن صدایی که در گفتگوهای تبلیغاتی باید داشته باشیم می پردازیم.
یک) تأثیرات گذرا
تفاوتی که در تبلیغات تلفنی با سایر تبلیغ ها وجود دارد این است که در تبلیغ تلفنی ، شما فقط یک بار فرصت این را دارید که با مشتریان خود صحبت کنید و این فرصت مدام تکرار نخواهد شد.
علت آن هم این است که در تبلیغ های تایپی یا تبلیغ هایی که به صورت بیلبرد یا پوستر یا پیامهای ایمیلی یا غیره منتشر می شود ، مخاطبان شما فرصت دارند تا چندین بار این تبلیغ را مورد بازبینی قرار دهند ؛ اما در تبلیغ های تلفنی این امکان وجود ندارد.
بنابراین ، تن صدایی که در ارتباط اولیه خود به کار می برید بسیار مهم است. تن صدای شما حالت گذرا دارد و قابل تکرار نیست. پس سعی کنید از تن صدای مناسب برای گفتگو با مشتریان خود استفاده کنید.
دو) هماهنگی تن صدا با مخاطبان
باید نوع مخاطبان خود را در نظر بگیرید و تن صدای خود را با آنها هماهنگ و متناسب کنید. اگر با افرادی که تحصیلات بالایی دارند در حال صحبت کردن هستید باید تن صدای شما کاملاً حرفه ای و بدور از شوخی باشد.
اگر با خانم ها در حال صحبت کردن هستید و خودتان نیز یک خانم هستید اگر کمی صمیمیت در صحبت داشته باشید خوب است ؛ اما اگر شما یک خانم هستید و با یک آقا در حال صحبت کردن هستید یا یک آقا هستید و با یک خانم صحبت می کنید باید تن صدای شما حالت رسمی تر داشته باشد چرا که این نوع گفتگو می تواند اعتماد طرف مقابل شما را بیشتر جلب کند.
همچنین ممکن است مخاطبان شما افراد نوجوان باشند ، اگر تن صدای شما کمی سریع تر باشد بهتر است. نوجوانان حوصله این را ندارند که شما با تن صدای شمرده شمرده با آنها صحبت کنید. بنابراین ، هماهنگ کردن تن صدای شما با مخاطبان بسیار مهم است.
سه) تن صدای یکنواخت
یکی از آسیب های مهم در گفتگوهای تلفنی این است که به صورت یکنواخت با مشتریان صحبت کنید. صحبت کردن به صورت یکنواخت نشان می دهد که شما حس و حال صبحت کردن ندارید و تأثیری که باید در گفتگو داشته باشد را نخواهد گذاشت.
تن صدای شما به خوبی به مخاطبانتان نشان می دهد که تا چه حد حرفه ای هستید ، تا چه حد یک محصول یا برند نوآورانه دارید و تفاوتهای آن با سایر محصولات و برندهایی که در بازار است را به خوبی نشان می دهد.
چهار) تن صدا ، نشان دهنده شخصیت شما
زمانی که با مشتریان یا مخاطبان خود تماس می گیرید او تنها چیزی که از شما دارد فقط تن صدای شما و کلماتی است که به کار می برید. او فقط با شنیدن صدای شما و واژه هایی که به کار می برید پی به شخصیت شما می برد که ممکن است شخصیت شما را جذاب یا غیرجذاب درک کند.
پس حتماً به تن صدای خود و واژه هایی که به کار می برید دقت کنید. به عنوان مثال ، تن صدای پرخاشگرانه ، با تن صدای متکبر و تن صدای غیر قابل اعتماد به خوبی خودش را نشان می دهد. سعی کنید با تن صداهای خود به مشتریان اطلاعات درستی از خود بدهید.
پنج) انتقال درک متقابل
در یک گفتگو مهم است که احساس درک متقابل را در فرد مقابل ایجاد کنید. با فردی که به صورت تلفنی گفتگو می کنید باید از تن صدا و کلماتی استفاده کنید که او به این نتیجه برسد که شما به خوبی متوجه افکار و احساس او می شوید و او را به خوبی درک می کنید ؛ اگر او به این نتیجه برسد ارتباط بهتری با شما برقرار خواهد کرد.
شش) تمرین کردن
باید بدانید که گفتگوی تلفنی تأثیر گذار ، اصلاً کار راحتی نیست و نیاز دارید این کار را بارها تمرین کنید. برای این هدف ، بهتر است بارها گفتگو با مشتری را به صورت تلفنی تمرین کنید.
حتی می توانید صدای گفتگوی خود را ضبط کنید و بارها آن را گوش دهید تا بهتر متوجه تن صدای خود یا نحوه صحبت کردنتان شوید. به عنوان مثال ، فقط از طریق ضبط کردن صدایتان است که متوجه می شوید بریده بریده صحبت می کنید یا زیاد مکث می کنید یا زیاد به صورت اطمینان صحبت نمی کنید.
هر زمان متوجه این نقص ها شوید بهتر می توانید آن را اصلاح کنید.
The post آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش دوم) first appeared on طراحان برتر.