با گسترش کسب و کارهای اینترنتی ، نگرانی های جدیدی نیز در این دسته از کسب و کارها به وجود آمده است.

سارقان و هکرهای اینترنتی از جمله موضوعاتی است که کسب و کارهای اینترنتی را تهدید می کند و موجب نگرانی همیشه آنها نسبت به این افراد می شود. وب سایتها به عنوان ابزار بازاریابی و فروش این شرکتها و برندها همیشه در معرض تهدید افراد سود جو هستند و این نگرانی وجود دارد که اطلاعات آنها یا مشتریانشان توسط این افراد هک شده و مورد سوء استفاده قرار بگیرد. به همین منظور ، در این مقاله به ارتباط بین امنیت وب سایتها و بازاریابی می پردازیم.

هر چقدر وب سایت شما امن تر باشد نه تنها اطلاعات خودتان ایمن تر است و امکان هک شدن آن کاهش پیدا می کند بلکه مشتریانتان نیز بیشتر می توانند به سایت شما اعتماد کنند. بسیاری از مشتریان از ترس اینکه اطلاعات حسابهای بانکی آنها و حتی اطلاعات شخصی آنها توسط این سایتها مورد سوء استفاده قرار بگیرد اقدام به خریدهای اینترنتی نمی کنند یا در وب سایتها ثبت نام نمی کنند.

از نظر مشاوره بازاریابی ، شما نه تنها مسئول اطلاعات خودتان هستید بلکه مسئولیت اطلاعاتی که مشتریان و کاربران وب سایت شما در سایتتان وارد می کنند نیز می باشید. عدم امنیت کافی برای این اطلاعات میزان اعتماد مشتریان به برند شما را کاهش می دهد و  کم کم شاهد این خواهید بود که بسیاری از مشتریان و کاربران وب سایت خود را از دست می دهید.

به همان اندازه که با گسترش امکانات اینترنتی و خریدهای اینترنتی و دیجیتالی بر آسایش زندگی مشتریان اضافه شده است و افراد بیشتری می توانند با استفاده از روشهای جدید کسب و کاری را دست و پا کنند و درآمد خوبی داشته باشند. از طرف دیگر روز به روز بر تعداد جرم های اینترنتی اضافه شده است. مسئله امنیت در وب سایتها به قدری مهم است که پیش بینی شده است در یکی دو سال آینده تقریباً نیمی از مشاغل اینترنتی به دلیل اینکه نتوانسته اند امنیت وب سایت خود را تأمین کنند از بین خواهند رفت.

بسیار جالب است بدانید که سال گذشته ، موتورهای جستجوگری مانند موزیلا و گوگل کروم شروع به مشخص کردن وب سایتهایی کردند که به لحاظ امنیت اینترنتی از امنیت پائینی برخوردار بودند. به عنوان مثال زمانی که کاربران قصد ورود به این وب سایتها را داشتند پیامی با این عنوان که این صفحه یا وب سایت امنیت ندارد مواجه می شدند.

بنابراین کاملاً مشخص است که امنیت وب سایت در کسب و کارهای اینترنتی تا چه اندازه مهم است. لازم است علاوه بر اینکه به فکر طراحی یک وب سایت زیبا و جذاب برای مشتریان خود هستید سعی کنید بودجه کافی برای طراحی یک وب سایت امن که هم اطلاعات خودتان و هم مشتریانتان در آنها امن باشد طراحی کنید. هر چقدر که در این زمینه بودجه صرف کنید چیزی را از دست نداده اید.

چرا که مشتریان به خوبی می دانند که یک وب سایت امن برای خریدهای اینترنتی آنها تا چه اندازه با ارزش است و خیال آنها را از این بابت که اطلاعات خودشان و حسابهای بانکی شان امن است راحت می کند. اگر بودجه کافی در این زمینه صرف کنید شاهد خواهید بود که مشتریان شما روز به روز بیشتر خواهند شد و میزان فروش شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی ، میزان امنیت بالا در وب سایت شما نوعی تبلیغ و بازاریابی محسوب می شود و نشان می دهد که تا چه اندازه به مشتریانتان اهمیت قائل هستید.

به همان اندازه ، کم اهمیت دانستن این مسئله می تواند حیات کسب و کار شما را به خطر اندازد چرا که علاوه بر نا امن بودن اطلاعات شما در اینترنت ، اعتماد مشتریان نسبت به شما کاهش پیدا می کند.

نظر شما

The post امنیت وب سایت و نقش آن در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.