امروزه یکی از مدرن ترین روشهای بازاریابی ، استفاده از روش بازاریابی پورسانتی است.

تجربه نشان داده است در این روش از بازاریابی ، هم شرکتها و فروشندگان می توانند سود زیادی به دست آورند و هم رسانه ها و افرادی که تبلیغ و فروش محصول این شرکت ها را به عهده دارند از سودهای خوبی برخوردار خواهند شد.

بسیاری از شرکتهای بزرگ آمریکایی و برندها و رسانه های آنها از روش بازاریابی پورسانتی استفاده می کنند. سودمندی این روش به قدری است که کسب و کارها سالانه چند درصدی را به هزینه های بازاریابی پورسانتی خود می افزایند.

بازاریابی پورسانتی به عنوان یک روش بازاریابی رابطه ای و استفاده از همکاری دیگر شرکتها یا افراد در امر بازاریابی می تواند اثر فوق العاده بالایی در افزایش میزان فروش یک محصول داشته باشد. در این نوع از بازاریابی با توجه به میزان تبلیغ یا فروش فرد و شرکت رابطه ، میزان دستمزد یا پورسانت آنها تعیین می گردد. شرکتهای تولید کننده کالا یا خدمات ، با فرد یا سایتهایی که در بیرون از شرکت آنها هستند و مخاطبان قابل توجهی دارند برای امر تبلیغات و فروش همکاری می کنند و به هر نوع فعالیتی که فرد یا سایت برای تبلیغ آنها انجام می دهد پورسانت یا سود پرداخت می کنند.

اکثر شما با نمونه های این نوع بازاریابی در اینترنت مواجه شده اید. زمانی که به دنبال مطلبی هستید و موضوع خاصی را در اینترنت جستجو می کنید در صفحات نمایش داده شده تعداد زیادی پیامهای تبلیغاتی مشاهده می کنید. این تبلیغات همگی از نوع تبلیغات پورسانتی هستند. از آنجایی که بازاریابی پورسانتی ، امروزه بیشتر از نوع اینترنتی است در ادامه به روشهایی که در نوع وب سایت این بازاریابی استفاده می شود می پردازیم.

یک) میزان فروش

برخی از این افراد یا شرکتها ، وظیفه فروش محصولات شرکت یا برند اصلی را دارند و در این روش ، به اندازه فروششان از این شرکتها یا برنده ها پورسانت دریافت می کنند.

دو) کلیک کردن

وب سایتهایی که مسئولیت تبلیغ یک محصول یا برندی را به عهده می گیرند از روشهایی مانند کلیک کردن بر روی تبلیغ محصول استفاده می کنند. آنها وب سایتها را به گونه ای طراحی می کنند که میزان کلیک کردن بر روی تبلیغ برند یا محصولی که بازاریابی پورسانتی برای آن انجام می دهند را افزایش دهند. سعی می کنند از تصاویر و کلماتی در تبلیغات استفاده کنند که میزان جذابیت آنها بالا باشد تا بتواند توجه بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده و میزان کلیک آنها را افزایش دهند. این شرکتها و وب سایتها به اندازه میزان کلیک بر روی یک پیام تبلیغاتی از شرکتها و برندها پورسانت دریافت می کنند.

سه) یافتن لید

برخی از فعالیتهای شرکتهای همکاری کننده یا دریافت کننده پورسانت از روش یافتن لیدها یا مشتریانی که به شکل بالقوه ای می توانند جزء مشتریان برندها باشند انجام می شود. آنها تلاش می کنند این لیدها را به فالوورهای محصولات این برندها تبدیل کنند. لیدها در واقع کلیک کننده های تبلیغات این برندها هستند.

بخشهای اصلی یک مشارکت پورسانتی یا بازاریابی پورسانتی را موارد زیر تشکیل می دهد:

۱)فروشندگان

فروشندگان شامل افراد یا شرکتهایی هستند که محصولی را تولید یا عرضه کرده و از روش بازاریابی پورسانتی برای فروش محصول خود استفاده می کنند.

۲)صاحب رسانه

افراد ، گروه ها یا شرکتهایی که صاحب رسانه هستند و مخاطبان زیادی دارند با استفاده از روش قرار دادن لینک تبلیغ برندها در وب سایت یا در صفحات شخصی خود که در شبکه های اجتماعی دارند می توانند میزان فروش این شرکتها را افزایش دهند و از این طریق پورسانت دریافت کنند.

۳) مخاطبان یا خریداران

افرادی که تبلیغ یا لینک صاحبان رسانه ها را دنبال می کنند و با کلیک کردن بر روی آن میزان بازدید آن را افزایش می دهند.

از نظر مشاوره بازاریابی ، به طور کلی ، با توجه به میزان بازدید و کلیک بر روی تبلیغات ، مبنای اصلی تعیین میزان پورسانت در بازاریابی پورسانتی به روش وب سایت و اینترنت است. در روشهای دیگر نیز میزان فروش یا تبلیغ را مبنای محاسبه میزان پورسانت در نظر می گیرند.

انواع بازاریابی 

نظر شما

The post بازاریابی پورسانتی (Affiliate Marketing) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.