مشغول کردن ذهن و فکر مصرف کننده از مهم ترین مسائل در فروش و بازاریابی است.

به طور کلی می توانیم مواردی که ذهن یک مصرف کننده را به خود مشغول می کند به عوامل زیر تقسیم بندی کنیم:

یک) اهمیت شخصی

شاید یکی از دلایل مشغول شدن ذهن مصرف کننده ها به یک محصول و پیگیری کردن آن و در نهایت درخواست و تقاضای خریدش می تواند اهمیتی باشد که آن محصول یا خدمات برای فرد دارد. در صورتی که محصول یا خدماتی برای مصرف کننده یا مشتری بالقوه شما اهمیت نداشته باشد ، کمتر پیش خواهد آمد که ذهن آنها را به خود مشغول کند.

دو) تجربه

تجربه نقش بسیار مهمی در درگیر کردن ذهن مصرف کننده ها دارد. در صورتی که تجربه مصرف کننده ها از محصول شما مثبت باشد ، آنها علاقه مند به محصول یا برند شما می شوند و جایگاه ویژه ای در ذهن آنها پیدا می کند.

سه) خدمات پس از فروش

خدماتی که در کنار خرید محصول از طرف فروشنده ها یا تولید کننده به مشتریان ارائه می شود نقش بسیار مهمی در درگیر کردن ذهن مشتریان دارد. ممکن است حتی مشتریانی باشند که قصد جدی برای خرید محصول را نداشته باشند ولی آگاهی از خدماتی که با خرید این محصول می توانند دریافت کنند ذهن آنها را مشغول می کند و مدام به فکر خریدن آن می افتند.

به طور کلی ، هر چقدر محصول یا برندی بتواند ذهن مصرف کننده ها را به خود مشغول کند احتمال خرید آنها را بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید ذهن مصرف کننده را به محصول خود مشغول کنید راهکارهای ارائه شده در ادامه این مقاله را دنبال کنید.

۱) محصول متناسب با نیاز مصرف کننده ها

هر چقدر میزان تناسب محصول با نیاز مصرف کننده ها بالاتر باشد ، احتمال اینکه بتواند ذهن مخاطبان را به خود درگیر و مشغول کند بسیار افزایش پیدا می کند. پس سعی کنید با یک تحقیق بازار در نوع نیاز مصرف کننده ها و مشخصات کالایی که هم اکنون از طریق آن می توانند نیازهای خود را برآورده کنند ، محصولی را تولید یا عرضه کنید که بیشترین تناسب را با نیاز آنها داشته باشد.

۲) زمان بندی مناسب

زمان بندی در ارائه یک محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است محصول مناسبی را به بازار عرضه کرده باشید ولی از آنجایی که هم اکنون مورد نیاز مصرف کننده شما نیست او رغبتی برای خرید آن ندارد. بنابراین ، ذهن او حتی مشغول این محصول نیز نخواهد شد. بهتر است هر محصولی را با یک زمان بندی مناسب به بازار عرضه کنید یا در زمان مناسبی ، مصرف کننده های خود را از حضور این محصول آگاه کنید. زمان بندی مناسب از عوامل بسیار مهم در مشغول کردن ذهن مصرف کنندگان است.

۳) خصوصیات مصرف کننده

هر مشتری یا مصرف کننده ای جذب محصول شما نمی شود ، چرا ؟ به خاطر اینکه افراد شخصیت های مختلفی دارند و به تناسب ویژگی های شخصیتیشان ، کالاها و خدمات متفاوتی نیز برای آنها جذاب تر است. سعی کنید محصولاتی را که تولید می کنید و قصد دارید ذهن گروه خاصی از مصرف کننده ها را به خود درگیر کنید ، خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آنها را در نظر بگیرید.

براساس تجربیات مشاوره بازاریابی باید انتظار نداشته باشید که تمامی مصرف کننده های شما به یک اندازه نسبت به محصول شما درگیری ذهنی پیدا کنند. زیرا شرایط و شخصیت آنها متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است محصول شما ذهن یکی از مشتریهای شما را بیشتر درگیر کرده باشد زیرا او قصد دارد برای یکی از دوستان خود هدیه تولد خریداری کند و درست محصول شما همان چیزی است که او به دنبال آن می گردد. پس کاملاً مشخص است که ذهن این مصرف کننده یا مشتری شما بیش از افراد دیگر درگیر می شود. همچنین ممکن است محصول شما کاملاً هماهنگ با شخصیت یکی از مشتریان شما باشد پس ذهن او بیشتر از سایرین درگیر این محصول خواهد شد.


رفتار مصرف کننده های ایرانی در زمان تصمیم به خرید

راهنمای فروشنده ها برای رفتار درست در هر مرحله از تصمیم مشتریان

مطالعه رفتار مصرف کننده در بازارهای جهانی

۱۰ حالت هیجانی خانم ها و آقایان ایرانی در زمان خرید ( رفتارشناسی مشتریان )

نظر شما

The post ذهن مصرف کننده ها در چه صورت به محصول ما مشغول خواهد شد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.