در قسمت اول این مقاله بیشتر به کاربرد کاتالوگ راهنمای محصولات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی پرداختیم و نشان دادیم که چگونه می توان از یک دفترچه یا کاتالوگ راهنمای محصولات به عنوان ابزار مناسب برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرد و توجه و احساس مخاطبان را بیش از یک تبلیغ مستقیم جلب و جذب کرد.

در قسمت دوم از این موضوع قصد داریم به اشکال مختلفی که می توانید این کاتالوگ یا دفترچه ها را تهیه کنید بپردازیم.

یک) طراحی به شکل بروشور

بروشورها شامل یک کاغذ چند بخشی هستند که با توجه به مطالب هر بخش آنها را از وسط تا می زنند. بروشورها به دلیل اینکه کم حجم هستند و در عین حال اطلاعات تقریباً کاملی به مخاطبان می دهند بسیار ابزار جذابی برای تبلیغات و اطلاع رسانی هستند. می توانید این بروشورها را به صورت جزوه های کم حجم یا در یک پک یا بسته بندی مناسب طراحی کنید. می توانید بروشورهایی را که تهیه کرده اید به اشکال مختلف در اختیار مخاطبان قرار دهید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، یکی از پر کاربردترین این روشها ، قرار دادن بروشورها در سبدهای میز شرکت خودتان یا سایر شرکتها و مراکز است. از این روش برای انتشار بروشورها به وفور استفاده می شود به طوری که شاید بتوان گفت غالب ترین روش برای توزیع بروشورهاست. روش دیگر این است که این بروشورها را در میان اجناس خریداری شده مردم در کیسه های خرید آنها قرار دهید. حتی می توانید آنها را در روزنامه ها منتشر کنید تا افراد بسیار زیادی به آن دسترسی پیدا کنند. معمولاً دو روش اول را بیش از روش انتشار در روزنامه ها استفاده می کنند.

دو) طراحی به شکل دفترچه

می توانید این کاتالوگ را به صورت دفترچه طراحی کنید. یک دفترچه کم حجم ، رنگارنگ و زیبا. از این دفترچه برای درج مشخصات محصول خود مانند عکس و تصاویر و سایر اطلاعات آن می توانید استفاده کنید. می توانید تمامی محصولات خود را در این دفترچه ها ثبت کنید. سعی کنید این دفترچه را به شکلی طراحی کنید که تمامی اطلاعات شما از نام و آدرس مرکز تجاری تا شماره تلفن و آدرس شبکه های اجتماعی را در آن درج کنید. درج این مشخصات به مخاطبان شما کمک می کند که به راحتی بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. طراحی به شکل دفترچه نیز از جمله روشهای کارآمد است.

چرا که می توانید از هر کدام از صفحات آن برای یک موضوع یا محصول استفاده کنید تا مطالبتان تنوع داشته باشد. از طرفی ، مطالبی که از این روش منتشر و چاپ می کنید بسیار بیشتر از تبلیغات با بیلبورد و پوستر است و اطلاعات جامع و کاملی درباره محصول یا خدمات شما به مخاطبان منتقل می کند. از طرفی ، فرصت و فضای کافی برای درج اطلاعات تماس و ارتباطی خود هستید. سعی کنید در بخشی از دفترچه بیش از سایر قسمتها ممکن است توجه مخاطبان را جلب کند برای انتشار اطلاعات ارتباطی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، صفحه اول و آخر یک دفترچه از مناسب ترین قسمتها برای این منظور هستند.

سه) انتشار گزارش تحقیقات و مصاحبه ها  

سعی کنید کاتالوگها را هر از چند گاهی به شکل یک مطالعه موردی گزارش دهید. مثلاً می توانید به محل هایی که مشتریان شما در آنجا هستند و از محصولات شما استفاده کرده اند مراجعه کنید و نظرات ، انتقادات و پیشنهادات آنها را در این گزارش بنویسید. منتشر کردن تصویر ، پیام و محتوای مصاحبه شما یکی از جذاب ترین مطالب در این کاتالوگها خواهد بود. نوشتن محتوای مطالعات موردی و نتیجه مصاحبه ها و چاپ و منتشر کردنشان به شکل کاتالوگ می تواند بهترین روش برای تبلیغ محصول شما و در عین حال افزایش اطلاعات مشتریانتان باشد.

نظر شما

The post کاتالوگ راهنمای محصولات به عنوان ابزاری برای بازاریابی ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.