گاهی با افرادی که مواجه می شویم به شدت به برند یا محصولات شرکت خاصی علاقه دارند و دیگران را نیز به مصرف محصولات این برند ترغیب و تشویق می کنند.

این افراد بدون اینکه از طرف کسی وادار به این کار شده باشند از روی علاقه شخصی خود شروع به ترویج و تبلیغ یک محصول یا برند می کنند و دوست دارند افراد دیگر نیز این محصول یا برند را تجربه کنند. آنها به این محصول یا برند اعتقاد و باور قوی دارند و سعی می کنند دیگران را نیز قانع کنند که محصولات این برند بسیار با ارزش هستند.

در ادبیاتهای مربوط به بازاریابی از یک نوع بازاریابی به نام دهان به دهان نام برده می شود. شاید در ابتدا این نوع تبلیغ نیز یک تبلیغ یا بازاریابی دهان به دهان به نظر برسد ولی این نوع تبلیغات بسیار پیچیده تر و پیشرفته تر از تبلیغ دهان به دهان است. در این تبلیغ ، مشتریان باور قوی و نیرومندی درباره این برند دارند و سعی می کنند دیگران را نسبت به این باور خود قانع کنند. این گونه تبلیغ کردن به یک تعلق و دلبستگی عمیق روانی و عاطفی به برند مربوط می شود. بسیاری از صاحبان برندها و محصولات تمایل دارند تا چنین مشتریان را داشته باشند. بنابراین ، به دنبال کشف علل و عوامل ایجاد کننده چنین مشتریان و طرفدارانی هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک) رفتار برند

رفتار برندها و شرکتها یا حتی فروشندگان یک محصول می تواند یکی از مهمترین عوامل در ایجاد مشتریان پر و پا قرص و متعصب شود. در صورتی که فروشندگان یا صاحبان این کالاها و محصولات رفتار درستی با مشتریان خود داشته باشند و سعی کنند علاوه بر اینکه نیازهای آنها را برآورده می کنند ، رفتار درستی با مشتریان داشته باشند و اعتماد آنها را جلب کنند می توانند مطمئن باشند که مشتریان و هواداران متعصب و سرسخت که حامیان محکمی برای آنها هستند به دست آورند.

دو) پرسیدن

پرسیدن از جمله راههایی است که شما می توانید عملکرد خود را اصلاح کنید و رفتارهای بهتری با مشتریان خود برقرار کنید. سعی کنید از مشتریان خود درباره میزان رضایت از محصول ، میزان رضایت از برخورد برند و کارکنان آن با آنها ، میزان به روز بودن محصولات و خدمات و میزان تأمین نیازهای آنها توسط محصولات خود را بپرسید.

پرسیدن این سوالها هم ارتباط شما با مشتریان را نزدیکتر و صمیمی تر می کند و هم موجب می شود تا مشتریان به این نتیجه برسند که برای شما مهم هستند و هدف شما تأمین نیازهای آنها به بهترین وجه است و از طرفی ، پاسخ این سوالها موجب می شود تا شما نقصهای خود را برطرف کنید و تبدیل به برند مطلوب برای مشتریان شوید و در نتیجه آنها احساس عاطفی و روانی قوی نسبت به شما پیدا خواهند کرد و به طرفداران و حامیان متعصب و سرسختی برای شما تبدیل خواهند شد.

سه) نشان دادن عواطف

از نظر مشاوره بازاریابی ، همانطور که تمایل دارید مشتریانتان ، عواطف و احساسات خود را نسبت به شما نشان دهند و جزو طرفداران سرسخت شما باشند. پس لازم است شما نیز عواطف و احساسات خود را به مشتریان نشان دهید. به عنوان مثال می توانید تاریخ تولد آنها را ثبت کنید تا در روزهای تولدشان برای آنها پیام تبریک بفرستید یا اینکه به مناسب سالروز تولدشان یک هدیه یا تخفیف برای آنها در نظر بگیرید. نشان دادن چنین احساساتی موجب می شود تا ابراز احساسات برای مشتریان نیز راحت تر باشد.

چهار) تنظیم متن سخنرانی

سخنرانی کردن در حضور مشتریان و مخاطبان ، هنوز هم از راههای مهم برای جذب افراد است. افراد تمایل دارند تا صاحبان کسب و کارها و محصولات و برندها را از نزدیک ببیند. علاوه بر اینکه یک دیدار رو در رو با مشتریان شکل می گیرد بلکه لازم است یک متن منسجم و جالبی را برای سخنرانی و تعامل خود با مشتریان تنظیم کنید که این می تواند در تغییر نگرش آنها بسیار مهم و موثر باشد.

پنج) تجارب هیجان انگیز

سعی کنید برای مشریان خود تجارب هیجان انگیز که قبلاً کسب نکرده اند فراهم کنید. بلیط شهربازی یا استخر ، بلیطهای مسافرتی و غیره همگی تجارب هیجان انگیزی هستند که افراد از آنها لذت می برند و برای همیشه در خاطرشان باقی می ماند.

استفاده از این راهکارها می تواند شما را به شرکت یا برندی  تبدیل کند که هواداران سرسخت زیادی داشته باشد.

نظر شما

The post هوادارن سرسخت محصولات خود را پیدا کنید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.