نام دوره ی آموزشی: کاربردهای علم داده در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای
کد دوره: SBC-T-007-00
مدت زمان دوره: ۱۶ ساعت
مخاطبان دوره: فعالان بازار پخش و خرده فروشی – مدیران بازاریابی فروشگاه های زنجیره ای – دانشجویان علم داده و علاقه مندان به مفاهیم کاربردی علم داده در بازاریابی
پیش نیاز:
آشنایی اولیه با مفاهیم توزیع و فروشگاه های زنجیره ای و خرد
اهداف دوره:
- آشنایی کلی با مفاهیم علم داده و تجزیه و تحلیل داده ها
- آشنایی با انواع کاربردهای علم داده در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای
دستاوردهای دوره
- مفاهیم اولیه علم داده را به خوبی فرا گرفته باشد.
- مهم ترین کاربردهای علم داده در خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای را درک کرده باشد.
- بتواند با متخصصان اجرای پروژه های علم داده برای بکارگیری آن ها در حوزه خرده فروشی ادبیات مشترک تعریف کند.
سرفصل های دوره:
- مقدمات علم داده (تعاریف، مفاهیم، حوزه ها)
- کاربردهای علم داده در صنایع مختلف
- مدیریت توزیع سنتی در برابر مدیریت توزیع داده محور
- کاربردهای خاص علم داده در صنایع خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای
- تشریح سیستم های توصیه گر و کاربرد آن ها در توزیع
- تجزیه و تحلیل سبد خرید مشتریان با الگوریتم های یادگیری ماشین
- چیدمان و merchandising هوشمند اقلام در قفسه ها
- بازاریابی شخصی سازی شده برای مشتریان فروشگاه
- قیمت گذاری بهینه و هوشمند در فروشگاه
- هوشمندسازی Up-Selling و Cross-Selling در فروشگاه ها
- مدیریت موجودی کالا در انبارهای فروشگاه با الگوریتم های ماشین لرنینگ
- تجزیه و تحلیل احساسات مشتریان فروشگاهی
- مانیتور هوشمند شبکه های اجتماعی برای دریافت ترندهای مصرف
- پیش بینی ارزش طول عمر مشتری با الگوریتم های ماشین لرنینگ