آخرین اخبار از طراحی

Oil prices fell on Friday as more supply came back on stream in the US Gulf of Mexico following two hurricanes, but both benchmark contracts were on track for weekly gains of more than 3% as recovery in output is seen lagging demand. Brent crude futures fell 35 cents, or 0.5%, to $75.32 a barrel...

مقاله تخصصی ریزش مو و روش های درمان ریزش مو را در مقاله شماره ۲ خواهید خواند.

درمان ریزش مو چیست؟

تا به امروز برای همه ما پیش آمده که در مقاطع مختلف ریزش مو داشته باشیم به گونه ای که تا مرز کچلی یا کم شدن حجم مو پیش می رویم که با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است یا وقتی داریم موهای خود را شانه می کنیم با ریزش شدید مو مواجه شویم درنهایت اضطراب و نگرانی وجود ما را فرا می گیرد.

 ما در ابتدای این مقاله به  انواع ریزش موها می پردازیم و می گوییم که  علت های اصلی و مهم ریزش مو کدامند و چرا با وجود مصرف ویتامین برای ریزش مو باز هم به آن مبتلا هستیم.

پس تا انتها با ما باشید تا براتون به صورت مختصر درباره راههای پیشگیری از ریزش مو بگوییم و اینکه آیا واقعا درمان ریزش مو با مزوتراپی می تواند یکی از راه حل های موثر واقع شود؟

می دانید مو چیه؟

مو به عنوان بخشی روینده از پوست پستانداران به حساب می آید، در خانم ها و در آقایان جزئی اصلی به حساب می آید و همینطور در ظاهر افراد تاثیر به سزایی دارد.

بدن انسان چیزی در حدود ۵ میلیون تار مو دارد که موی سر دارای ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار است. جنس مو کراتین می باشد و دلایل ارثی و ژنتیکی باعث می شود که شکل و رنگ موی افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

تعداد فولیکول های سر در هر فرد با توجه به نوع رنگ مو متفاوت است مثلا فردی با موی طلایی بیشتر از فردی با موی تیره فولیکول دارد. همچنین مو دارای چند کارکرد است که می توان عایق بندی را یکی از این عوامل در برابر سرما دانست.

آنچه در این دو مقاله می خوانید:

  1. ریزش مو چیست؟
  2. انواع ریزش های مو
  3. علت های اصلی و مهم ریزش مو
  4. راههای پیشگیری از ریزش مو چیست؟
  5. آیا ریزش مو با مزوتراپی حل می شود؟
  6. رویتاکر چیست؟

تا چه حد ریزش مو برای شما مهم است.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو یکی از معضلاتی است که هم در خانم ها و هم در آقایان مشاهده می شود. در هر شبانه روز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می دهیم. عوامل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که ممکن است به صورت موقت و دائمی باشد.

 بیشتر وقت ها ریزش مو می تواند به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد و عواملی مانند: سن، سابقه خانوادگی، تغذیه نامناسب، استرس می تواند نقش اساسی ایجاد کند.

درمان ریزش مو از اهمیت بالایی برخوردار است به این علت که  هرچه زودتر برای درمان ناشی از ریزش مو اقدام کنیم، درصد موثر بودن درمان بیشتر است در ادامه به چند عواملی که باعث ایجاد ریزش مو شده است می پردازیم.

انواع ریزش های مو

حالا بیا بررسی کنیم ریزش مو شما کدام است؟

  1. ریزش مو سکه ای

ریزش مو سکه ای که یک بیمار خود ایمنی است و رایج ترین نوع ریزش مو است و اغلب در سنین ۳۰ سال رخ می دهد که معمولا به صورت ناگهانی و در چند روز اتفاق می افتد. همچنین می تواند بر روی ناخن ها تاثیر بگذارد دلیل اصلی این بیماری این است که محل رشد موهای جدید آسیب می بیند و طی بررسی های انجام شده گاهی  فرد همه موهای خود را از دست می دهد.

ریزش مو

ریزش مو

  1. ریزش مو شدید

به طور کلی روزانه در حدود ۱۰۰ تار موی طبیعی می ریزد که امری طبیعی است که می تواند در زمان استحمام و خواب بیشتر شود. در حقیقت می توان گفت بین ریزش مو و رویش مو تعامل وجود دارد. به تدریج با افزایش سن عوامل فیزیولوژی و ژنتیکی باعث تشدید ریزش مو می شود.

  1. ریزش مو مردان

امروزه بسیاری از جوانان به دنبال علت های ریزش مو مخصوصا در مردان هستند. تا با دریافت اطلاعات بتوانند جلوی ریزش مو را بگیرند گرچه کاشت مو تا حد زیادی می تواند راه حل برای این مشکل باشد. دلایل مختلفی برای این زمینه مطرح شده است که  موجب ریزش مو و طاسی می گردد.

 شایعاتی در این خصوص درباره این عوامل وجود دارد که باعث سردرگمی افراد می شود و در افراد با سن ۵۰ به بالا شروع به ریزش مو می گردد. یکی از عوامل ریزش مو در مردان کم شدن هرمون مردانه است که باعث شکنندگی و ظریف شدن موهای می شود.

  1. ریزش مو در زنان

معمولا خانم ها بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال به این مشکل دچار می شوندکه تقریبا طبق آمارها نشان داده است از هر سه نفر، یک نفر از کم پشت بودن مو رنج می برد اگر شما با چنین مشکلی مواجه هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ریزش مو

ریزش مو

  1. ریزش مو بعد از کاشت

معمولا ممکن است بعد از ۴  الی ۲۰ روز پس از کاشت دچار ریزش مو شویم و به طور میانگین از بین موهای کاشته شده ۸۰ الی ۱۰۰ درصد شروع به ریزش می کنند و در ۹۷ درصد در افراد شاهد این ریزش بعد از کاشت مو هستیم. 

علت های اصلی و مهم ریزش مو

چرا موی من و شما مداوم می ریزه؟

  1. آسیب های جسمی

عواملی مانند تصادف رانندگی و بیماری مثل آنفولانزا  یا برخی از جراحی ها باعث ریزش مو می شود پس شرایط جسمی می تواند به چرخه مو آسیب بزند و باعث ریزش شدید مو شود و ممکن است سه الی شش ماه به طول بی انجامد.

  1. تاثیرات بارداری

مادر شدن علاوه بر اینکه می تواند یک اتفاق زیبا در زندگی باشد همچنین می تواند یکی از عوامل اصلی ریزش مو به حساب آید و جالب است بدانید ریزش موی ناشی از بارداری بیشتر بعد از زایمان دیده شده است و ممکن است این اتفاق برای یک سری پیش بیاید که به دلیل عدم تعادل هورمون در بارداری است. خوشبختانه در این مقاله یکی از مهمترین راهکارهای این مشکل را توضیح خواهیم داد.

ریزش مو

ریزش مو

  1. مصرف بیش از حد ویتامین A

براساس بررسی های آکادمی پوست آمریکا، مصرف بیش از اندازه داروهای حاوی ویتامین A می‌تواند دلیلی برای ریزش مو باشد. مقدار مصرف مجاز ویتامین A 5000 واحد بین المللی به صورت روزانه مخصوص بزرگسالان و برای بچه ‌ها با سن بالاتر از چهار سال است. به همین جهت مصرف بیش از حد مکمل‌ها باعث بروز مشکلاتی می شود.

  1. کمبود پروتئین در رژیم غذایی

 خوردن بیش از حد گوشت و تخم مرغ باعث می شود بدن به حد زیادی پروتئین جذب کند. بدن می تواند مواد پروتئینی مانند حبوبات را جذب کند ولی اگر به مقدار معین پروتئین در رژیم غذایی نباشد، بدن دچار اختلال می شود و در نتیجه دچار ریزش مو می گردد که می تواند دو الی سه ماه به طول انجامد.

  1. تغییرات هورمونی

تعادل نداشتن در هورمون‌ها، خود می تواند یکی از عوامل مهم به حساب آید. هورمون‌ها در خانم‌ها به علت های متفاوتی تغییر می‌کند. تغییرات هورمون ناشی از بارداری یکی از دلایل ریزش مو می تواند می باشد.

  1. کم کاری تیروئید

 در بدن ما ، یک غده کوچک در گردن وجود دارد که تیروئید نام دارد و در سلامت کلی بدن تاثیر به سزایی دارد. وظیفه این هرمون شامل: تنظیم دما، سوخت و ساز ، ضربان قلب و خلق و خو است. در واقع کم کاری در غده تیروئید یک دلیل مهم است که می تواند در ریزش مو تاثیر به سزایی بگذارد.

  1. کم خونی ناشی از فقر آهن

 امروزه  فقر آهن یکی از شایع ترین نوع کم خونی است همچنین بر اساس آمار از هر ۱۰ زن مابین سن های ۲۰ تا ۴۹ سال یکی به این بیماری مبتلاست.

هنگامی که بدن نتواند به خوبی آهن دریافت کند قادر به ساخت هموگلوبین نیست و وظیفه هموگلوبین تامین اکسیژن سلول های بدن است و برای رشد و ترمیم در قسمت های مختلف بدن لازم است و اگر اکسیژن رسانی به پوست سر نرسد درنتیجه دچار ریزش مو شده و ضعف آنها ریزش را تشدید می کند.

  1. کم بود آب مورد نیاز بدن

 آب در بدن نقش مهمی ایفا می کند. به همان مقداری که کمبود آب در بدن می تواند بر روی سلامت پوست  و مو تاثیر به سزایی بگذارد. مویی که رطوبت کافی نداشته باشد نمی تواند به خوبی رشد کند در نتیجه شکننده و ضعیف می شود و باعث ریزش مو می گردد.

  1. استرس

امروزه بیشتر ما در محل کار و زندگی دچار استرس می شویم علاوه بر عواملی که استرس می تواند در بدن ایجاد کند، می تواند در ریزش مو هم تاثیر به سزایی بگذارد. افراد وقتی در معرض استرس قرار گیرند می توانند واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند و بدن دچار اختلال می گردد و از دست دادن مو می تواند یکی از عوارض ناشی از استرس باشد.

  1. مصرف دخانیات و الکل

گاهی ریزش مو می تواند ناشی از مصرف بی از حد دخانیات و الکل باشد. علاوه بر اینکه می تواند مشکلات ناشی از کبد و گوارش به همراه بیاورد همچنین مانع از رسیدن مواد مغذی به مو می شود.

 

این نوشته مقاله تخصصی ریزش مو – بخش ۱ برای اولین بار ظاهر می شود در ژل هیالورونیک اسید و ۲۲۶۱۸۷۲۹ و فروش بوتاکس در شرکت نیک NIK CO.

Investors managing more than $10 trillion on Wednesday published an ambitious blueprint for energy companies, seeking to tackle climate change, including sharp cuts to greenhouse gas emissions and a winding down of oil and gas production. The unprecedented initiative - dubbed the Net Zero...
OPEC predicted stronger demand for its crude on a combination of rising global fuel consumption and output disruptions elsewhere. The latest data from the group indicate that the world will continue to face an oil supply deficit in the coming months even as its members revive idle production,...
Oil prices rose for a second session on Monday, as concerns over US output following damage from Hurricane Ida supported the market, along with expectations for higher demand. Brent crude rose 33 cents, or 0.5% to $73.25 a barrel, and US West Texas Intermediate crude also added 32 cents, or 0.5...

به دوران کودکی خود و سالهای دبستان فکر کنید. کدام یک از دروس دوران مدرسه خود را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ در سر کدام کلاس می‌توانستید هر آن  چیزی را که خودتان تمایل داشتید یا به آن فکر می‌کردید، خلق کنید؟ احتمالا بسیاری از شما به درس‌هایی مانند نقاشی بیشتر از سایر درس‌ها علاقه داشتید. با این که نقاشی و کارهای هنری بخشی از علایق ما در دوران کودکی و تحصیل در مدرسه بوده است، سیستم آموزشی خیلی به این علاقه ما توجه نکرده است و ما را به سمت مطالعه دروسی مانند علوم و ریاضی سوق داده است. این نادیده گرفتن هنر در فرایند تحصیل کودکان می‌تواند بسیاری از فرصت‌ها را از آن‌ها بگیرد و مانع استعدادیابی هنری کودک گردد. برای آشنایی با نقش هنر در هوش کودکان با هوش نیک همراه باشید.

چرا هنر از مدارس ایران کنار گذاشته شده است؟!

درس نقاشی از جمله درس‌های مورد علاقه بسیاری از کودکان است؛ زیرا دانش‌آموزان در این کلاس کمترین استرس و نگرانی را بابت تکالیف مدرسه یا حفظ مطالب دشوار و دارند و می‌توانند هر آن‌چه را در ذهنشان می‌گذرد به تصویر بکشند. با اینکه کلاس‌های نقاشی جزء ساعات جذاب و مورد علاقه دانش‌آموزان به حساب می‌آید، متأسفانه در کشور ما، بعضاً نگاه بی تفاوتی نسبت به این درس وجود دارد. به عنوان یکی از شواهد این مدعا، توجه کنید که در مدارس ما همواره زنگ‌های نقاشی به عنوان یکی از زنگ‌های اضافی یا مازادی تلقی شده است که  می‌تواند برای جبران عقب ماندگی در درس‌های دیگر استفاده شود. مثلا، اگر دانش آموزان نیاز به جبران عقب‌افتادگی در درس به نسبت دشواری مانند ریاضی داشته باشند، معمولاً از زمان زنگ‌های نقاشی برای جبران این عقب افتادن استفاده می‌کنند.

با این که امروزه با توجه به افزایش دانش و آگاهی معلمان و مدیران مدارس به اهمیت درس‌ها و ساعاتی که کودکان می‌توانند در ساعات، خودشان چیزی را خلق کنند، این گونه نگرش ها کمتر شده است، ولی این مشکل هم‌چنان وجود دارد. در حالی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، این فرصت‌ها به خوبی برای شناسایی استعدادها و توانایی‌های ذاتی و هوشی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به نقش هنر در هوش کودکان ، پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: « کشف هوش و استعداد دانش آموزان »

تاثیر هنر در هوش کودکان چیست؟

نقش هنر در هوش کودکان

نادیده گرفتن هنر و ایجاد کارهای هنری به دست کودکان، تاثیرهای منفی بسیاری را روی کودک دارد. با حذف شدن هنر از زندگی کودکان، بسیاری از فرصت‌ها و مهارت‌های زندگی که می‌تواند سرنوشت آینده کودک را تعیین کند، از دست می‌رود و او را از موفقیت دور می‌کند. در ادامه به برخی از تاثیرهای هنر روی توانایی‌های ذهنی و روحی کودک و نقش هنر در هوش کودکان اشاره می‌شود.

·       رشد خلاقیت افراد

کارهای هنری پیش‌زمینه رشد خلاقیت است و از طرفی تحت سایه خلاقیت رشد پیدا می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که زمانی که ساعات کارهای هنری را افزایش می‌دهیم، قدرت تفکر کودکان که خلاقیت یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، رشد پیدا می‌کند. نقاشی کردن یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه ترین هنرهاست که نقش بسیار زیادی در رشد خلاقیت کودکان دارد. پس چرا نباید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم؟ 

  • افزایش دقت و تمرکز کودکان

خلق آثار و کارهای هنری نیاز به تمرکز و توجه بیش از حد دارد. افرادی که آثار هنری خلق می‌کنند، نیاز دارند متفاوت‌تر و دقیق‌تر از دیگران به دنیا و پدیده‌های آن نگاه کنند. بنابراین، فعالیت‌های هنری می‌تواند موجب افزایش تمرکز و توجه کودکان شود. فعالیت‌های هنری می‌تواند به ویژه، برای کودکانی که از کمبود توجه رنج می‌برند، مفید باشد. از طرفی افزایش تمرکز و توجه نقش زیادی در تقویت توانایی‌های هوشی افراد دارد. پس نقش هنر را در هوش کودکان نادیده نگیرید.

استعدادیابی هنری کودکبیشتر بخوانید: « کودکان باهوش چگونه باهوش می شوند؟ »

·       برون ریزی احساسات و نگرانی های روانی

آثار هنری نه تنها موجب رشد تفکرات خلاق و تقویت هوش می‌گردد، برون‌ریزی احساسات افراد را نیز نتیجه می‌دهد و زمینه بسیار مناسبی را برای بروز رنج‌ها، ناراحتی‌ها و حالات روانی مختلف افراد فراهم می‌کند. برون‌ریزی این احساسات می‌تواند به سلامت روانی کمک کند و به صورت غیرمستقیم موجب بروز توانایی‌های ذاتی و درونی انسان شود.

·       تفکر خلاف عرف

کارهای هنری نتیجه متفاوت اندیشیدن است. آن چیزی که کودکان را رشد می‌دهد و موجب رشد تفکر آن‌ها می‌شود، انجام کارهای هنری است. به همین دلیل، انجام کارهای هنری و افزایش ساعت‌های انجام فعالیت‌های هنری می‌تواند موجب افزایش و رشد هوش آن‌ها شود.

 

سخن آخر

انجام کارهای هنری تاثیری زیادی روی هوش کودکان دارد. با نادیده گرفتن این زمینه مهم برای بالا بردن هوش کودکان، بسیاری از موقعیت‌های موفقیت را از او می‌گیرید. اگر تمایل دارید توانایی‌های ذهنی و هوشی کودکان خود را تقویت کنید، کارهای هنری را به عنوان یک ابزار مناسب برای این هدف فراموش نکنید. هم‌چنین برای فراهم کردن انجام فعالیت‌های هنری مختلف برای کودکتان می‌توانید به استعدادهای هنری کودکتان نیز پی ببرید و با استعدادیابی هنری مناسب کودک ، او را در مسیر موفقیت قرار دهید.

برای انجام استعدادیابی هنری کودک خود می‌توانید یکی از مراکز استعدادیابی کودکان یعنی مجموعه هوش نیک را برای کشف استعدادهای کودکتان انتخاب کنید. هوش نیک به عنوان اولین مرکز تخصصی هوش مالی کودک ایران، خدماتی مانند استعدادیابی کودکان، مشاوره تخصصی هوش کودک، تقویت هوش مالی کودک، اجرای انواع تست‌های هوش کودک، روانشناسی کودک، روانشناسی خانواده و خدمات دیگری را به مراجعین خود ارائه می‌دهد.

همین حالا از هوش نیک وقت بگیرید!

 

نوشته هنر چه نقشی در هوش کودکان دارد؟ اولین بار در مرکز هوش کودک نیک. پدیدار شد.

خودتان را تصور کنید که وارد یک فروشگاه یا مرکز خرید شده اید. چه محصولاتی بیشتر از بقیه توجه شما را به خود جلب می کنند.

قطعاً یکی از مواردی که توجه شما را می تواند به خودش جلب کند و حتی انگیزه خرید را در شما به و جود بیاورد ، قیمت یک محصول است. بسیاری از ما تجربه این را داریم که برای خرید یک محصول نه برنامه و نه نیاز خاصی داشتیم ولی به محض اینکه در یک محل با قیمت مناسبی عرضه شده است احساس نیاز به آن محصول و انگیزه خرید در ما ایجاد شده است.

اگر کسب و کار یا محصولی دارید و می خواهید قیمت محصولات را مشخص کنید بهتر است کمی دست نگه دارید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.  راهبردهای متعددی در خصوص قیمت گذاری کالا و خدمات وجود دارد که شما می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

 بر اساس آموزش بازاریابی ، اما نکته ها و بایدها و نبایدهایی نیز وجود دارد که حتماً باید در قیمت گذاری ها به ویژه زمانی که قصد دارید قیمت های گران یا بالایی برای محصولات قرار دهید باید در نظر بگیرید. در ادامه به فواید و معایب قیمت گذاری های گران می پردازیم.

فواید قیمت گذاری گران

یک) افزایش درآمد

این مسئله بر کسی پوشیده نیست که قیمت بالای محصولات موجب افزایش درآمد شرکتها و صاحبان برندها می شود. اولین هدفی هم که شرکتها از قیمتهای گران در نظر دارند این است که بتوانند سود حاصل از فروش محصولات را افزایش دهند. بنابراین با این نوع قیمت گذاری ، میزان درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

دو) افزایش ارزش تصویر محصول  

ممکن است قیمت بالای یک محصول موجب شود شما تصویر آن محصول را یک محصول ارزشمند تصور کنید. معمولاً ادراک انسانها از یک شیء یا موضوع به این گونه است که آنها هر چقدر تلاش بیشتری برای بدست آوردن آن کنند ارزش آن را بیشتر می دانند یا زمانی که پول بیشتری صرف آن کار می کنند ارزش آن را بسیار بیشتر تصور می کنند.

معایب قیمت گذاری گران

یک) کاهش دایره مشتریان

 زمانی که تصمیم می گیرید محصولات یا خدمات خود را با قیمتی گران تر از سایر نمونه های موجود عرضه کنید قطعاً بسیاری از افراد توان یا تمایلی برای خرید محصول شما نخواهند داشت. به همین دلیل بسیار راحت تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

دو) نا امیدی مشتریان

مشتریانی که تمایل یا نیاز زیادی برای خرید محصول شما دارند ، زمانی که با قیمت آن مواجه می شوند و توان خرید آن را ندارند به شدت نا امید می شوند این نا امیدی در صورتی که نیاز مبرم به محصولتان داشته باشند به عصبانیت و احساسات منفی دیگر نسبت به برند و محصول شما ختم می شود که اصلاً چیزی نیست که برندها به دنبال آن هستند.

سه) دوام کم

این استراتژی نمی تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد. زیرا شما مدام با مشتریان ناراضی مواجه می شوید که یا توان خرید محصول شما را ندارند یا اینکه پس از خریداری از اینکه قیمت زیادی برای خرید آن پرداخت کرده اند عصبانی هستند و میزان نارضایتی آنها نیز به شدت افزایش پیدا می کند.

چهار) آسیب به شهرت برند

ابر اساس نظر مشاور بازاریابی ،  گر برند شما قیمت بالایی برای محصولاتش در نظر گرفته باشد پس از مدتی به یک برند بد نام و برندی که ارزش خرید کردن ندارد تبدیل خواهد شد. پس بهتر است هر چه سریع تر استراتژی خود را تغییر دهید و در قیمت گذاری خود تجدید نظر کنید.

با توجه به اینکه هم جنبه های مثبت و هم منفی قیمت گذاری بالا گفته شد. به شما توصیه می شود قیمت محصولات خود را به مرور افزایش دهید. با گذشت زمان قطعاً قیمت های خریداری شده یا قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می کند پس شما نیز می توانید به تناسب آن قیمت ها را افزایش دهید ، اما اگر این استراتژی را داشته باشید که از همان ابتدا ، قیمت های بالایی برای محصولات خود داشته باشید بدون شک به زودی به مشکل برخورد خواهید کرد.

برای اینکه کار برندینگ و فرآیندهای مربوط به آن را به طور مناسبی بتوانید انجام دهید باید درک درستی از عناصری که یک برندینگ را تشکیل می دهند داشته باشید.

زیرا عدم آگاهی نسبت به این مفاهیم و عناصر منجر به ضعف و عدم کارآیی برندتان می شود. در اینجا به این عناصر مهم اشاره خواهیم کرد.

یک) نام برند

اولین چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند نامتان است. در فرآیند برند و برندسازی هم دقیقاً همین اتفاق می افتد. پس سعی کنید اولین اقدامی که انجام می دهید این باشد که یک نام مناسب برای برندتان انتخاب کنید.

دو) ویژگی های برند

همانطور که هر انسانی ویژگی های مخصوص به خود را  دارد. برندها هم هر کدام خصوصیات و ویژگی های خود را دارند. ویژگی هایی که یک برند دارد در واقع ارزش واقعی و اصلی یک برند است. به عنوان مثال شما می توانید ویژگی هایی همچون اعتبار ، اعتماد و قدرتمند بودن را در برندتان ایجاد کنید.

سه) تداعی برند

برند شما دارای خصوصیاتی است که هر فردی زمانی که به آن فکر می کند یاد ویژگی های شما می افتد. این دقیقاً همان چیزی است که ذهن مشتریان را به خود مشغول می کند. بنابراین تداعی برند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از مهمترین عناصر برند است.

چهار) ماهیت برند

ماهیت هر برند مجموعه خصوصیات و احساسات مربوط به آن است. مثلاً زمانی که مخاطبان درباره برند شما فکر می کنند احساسات ویژه ای در فکر آنها ایجاد می شود که همین در واقع ماهیت برند است.

پنج) برداشت از برند

هر چند ممکن است شما سعی کنید تصویر ویژه ای را در ذهن مخاطب خود حک کنید ولی انسانها تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. ممکن است هر کدام از آنها تصور خاص خودش را از برند شما داشته باشد. به این واقعیت تصویر برند می گویند.

شش) شخصیت سازی برای برند

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد می توان به خوبی متوجه شد که برندها همانند انسان ها هستند پس کاملاً عادی است که شخصیت خود را داشته باشند. ممکن است برخی از آنها شخصیت صداقت ، برخی لوکس بودن ، برخی دست یافتنی بودن و یا سایر ویژگی ها را داشته باشند.

هفت) جایگاه برند

یکی دیگر از عناصر برند که همواره صاحبان برند و سایر افراد و مشتریان توجه خاصی به آن دارند این است که جایگاه برند در کجاست ؟ این جایگاه با توجه به سایر رقبا مشخص می شود. این موقعیت یا جایگاه هم می تواند فرضی و هم حقیقی باشد. فرضی به این معنی که جایگاه برند در ذهن مخاطبان و مشتریان در کجاست و واقعی یعنی از نظر میزان فروش ، کیفیت و تعداد مشتریانی که دارد در چه موقعیتی از بازار است.

هشت) آگاهی برند

این عنصر مربوط به این است که مخاطبان تا چه حد با برند آشنا هستند. این آشنایی در فرهنگ بازاریابی و برندسازی به آگاهی برند معروف است.

نه) ارزش برند

از نظر مشاور برندسازی ، شاید بتوان گفت در میان تمامی عناصری که گفته شد ، ارزش برند از اهمیت بیشتری برخوردار است. به این معنی که برند تا چه اندازه می تواند مخاطبان و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد. هر برندی مجموعه ای از ویژگی های مثبت و منفی است که همه اینها با هم می تواند ارزش برند برای مشتریان را مشخص کند.

ده) وعده برند

وعده برند به منافع و تجاربی است گفته می شود که می تواند برای مخاطبان ایجاد کند. این وعده ها هستند که می توانند مشتریان را به سمت برند بکشانند ، به گونه ای که افراد آن برند را به سایر برندها ترجیح دهند. این وعده توسط پیامی که به آن پیام برند گفته می شود برای مخاطبان گفته می شود.

نظر شما