آخرین اخبار از طراحی

ارزش یک برند را عوامل و فاکتورهای مختلفی تعیین می کنند. اما آیا هر برندی که فاکتورهای بالایی را در برند خود رعایت کرده و استانداردهای قابل قبول و بالایی دارد به عنوان یک برند با ارزش درک خواهد شد ؟

در این مواقع است که ارزش ادراک شده برند در نزد مشتریان در برابر ارزش اصلی برند مطرح می شود. برای اثر گذاری لازم یک برند در بازار و به دست آوردن مشتریان مورد نظر ، باید سعی کند ارزش ادراک شده برند را در ذهن مشتریان ، بالا ببرد. صاحب نظران حوزه برند و برندسازی معتقدند که غالبا ً مشتریان برای اینکه ارزش یک برند را درک کنند به ۴ مفهوم توجه دارند.

یک) قیمت محصولات برند به عنوان ارزش

در بسیاری از موارد ، قیمت کالاهاست که به عنوان یک ارزش اصلی درک می شود. اغلب مشتریان در بازار به دنبال این هستند که کالایی را با قیمت مناسب بتوانند تهیه کنند تا نیازشان با کمترین هزینه برطرف شود. پس در این مواقع ممکن است آن چیزی که برای یک مشتری و مخاطب ، به عنوان یک ارزش درک می شود با آن چیزی که برندسازان در نظر دارند مغایرت داشته باشد. همیشه می توان قیمت را یکی از ارزشهایی دانست که مشتریان به دنبال آن هستند پس اگر مشتریان بتوانند کالایی را به کمترین قیمت ممکن خریداری کنند به صورت خود به خود ارزش ادراک شده آن برند در ذهنشان افزایش پیدا می کند.

دو) منفعت در خرید یک کالا

علاوه بر قیمت ، مشتریان به این مفهوم مهم توجه دارند که از خرید یک کالا چه منافعی شامل حال آنها می شود. ممکن است کالاهای مشابه زیادی حتی با کیفیتهای بهتر در بازار وجود داشته باشند ولی ارزشی که مشتریان در ذهنشان برای یک کالا درک می کنند بالاتر باشد چون فکر می کنند سود و منفعت بیشتری را با خرید از این برند به دست می آورند. اگر مشتریان سود زیادی از خرید محصولات این برند به دست بیاورند ، آن را با ارزش تر درک خواهند کرد.

می توان این منافع را به اشکال مختلف به دست آورد. به عنوان مثال تصور کنید کالایی ، خدمات پس از فروش بیشتری دارد ، در مقابل کالای دیگری ممکن است قرعه کشی یا جایزه ای را برای خریداران در نظر گرفته باشد ، یا ممکن است به دلیل خدمات خیریه ای که برخی از برندها دارند ، برخی از مشتریان به دنبال خرید از این برندها باشند.

سه) کیفیت محصول

شاید همیشه کیفیت بالایی برای یک محصول ارزش ادراک شده در ذهن مشتریان را بالا نبرد. کیفیت یک امر نسبی است و ممکن است مشتریان مختلف به دنبال کیفیتهای مختلف باشند. غالباً ارزش ادراک شده یک برند از نظر کیفیت برای مشتریان به میزان هزینه ای است که برای خرید آن محصول صرف کرده اند. در صورتی که کیفیت محصول متناسب با میزان هزینه ای باشد که برای خرید آن صرف کرده اند ارزش ادراک شده آن برند در ذهن مشتریان افزایش پیدا می کند و آن را کالای با کیفیتی محسوب می کنند.

چهار) چه چیزهایی را به دست می آورد ؟

یکی از عوامل مهم در ارزش ادراک شده یک برند ، چیزی است که مشتریان از این برند به دست می آورند. همیشه مشتریان به این فکر می کنند که با انتخاب این برند چه چیزی را از دست می دهند و در مقابل چه چیز دیگری را به دست می آورند.

به طور کلی می توان گفت ، ارزش  ادراک شده یک برند به کیفیت یک کالا و قیمتی که صرف تهیه این کیفیت شده است مربوط است. مشتریان معمولاً این دو شاخص مهم را به عنوان ارزش یک برند در ذهن تداعی می کنند و ارزش برند بر اساس این دو عامل در ذهن مشتریان ایجاد می شود.

تصویر برند

نظر شما

روش‌های محافظت از محیط زیست که از دست هر کسی برآید محدود هستند. در این مقاله قصد داریم روش‌های محافظت از محیط زیست را ارائه کنیم.

حراست و مراقبت از زیستگاه و به طور کلی محیط‌هایی که در آن زندگی جریان دارد به معنای کوششی است که در جهت محافظت و حمایت از صحت و بهداشت و بهبود جو و اتمسفر و فضای مورد نظر و آدمی در ابعاد و جوانب فردی ، تشکیلاتی و اداری و یا عمومی ، از فضا و جو طبیعی پاسداری و نگه داری می‌کند.

نگهداری و صیانت از زیستگاه و طبیعت نیاز به دقت و اعتنا ، به کارها و اقدامات و تلاش‌های گوناگون بشری دارد. ایجاد مواد زائد و باطله ، ناپاکی جو و اقلیم و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف تعدادی از مولفه‌های مربوط به محارست و مراقبت از فضای زیستی می‌باشند. مراقبت و محارست از جو و اتمسفر و فضای زیستی متاثر از ۳ مولفه مرکب و در  هم عجین شده است: مقررات و تکالیف محیط زیستی ، سبک زندگی و عادات و تعلیم و تادیب. هریک از این سه مولفه در ابعاد گزینشات جهانی و نیز در ابعاد و جوانب شایستگی‌های عملی و کرداری و فردی بر زیستگاه و فضای زیستی اثرگذاری و نقش خواهند داشت.

در مزر و بوم‌های پیشرفته ، توافق نامه‌های محیط زیستی اختیاری و آگاهانه ، معمولاً یک برنامه و طرح و اصل‌هایی را به سازمان‌ها و کمپانی‌ها عرضه می‌کنند تا فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری از کمترین معیارها و الگوهای نظارتی را بپذیرند و از توسعه بیشتر و عالی‌تر اقدامات و برنامه‌های محیط زیستی پشتیبانی و یاری نمایند.

اولین روش محافظت از محیط زیست ؛ از بانکداری برخط و اینترنتی بهره بگیرید

بانکداری برخط چندیست ک در ایران ایجاد و ساماندهی شده و اغلب موسسات و بانک‌ها این امکانات را برای مخاطبان خویش را فراهم ساخته‌اند تا بی‌آنکه احتیاجی به رفت و آمد در داخل و خارج شهر باشد افراد  قادر باشند تمام کارهای بانکی خویش را تکمیل و اجرا نمایند. بدین وسیله هم برگه‌های اندک‌تری استفاده شده و درختان اندک‌تری نابود می‌گردند و افزون بر آن با حداقل رسیدن عبور و مرور در خیابان آلوده شدن هوا هم به همان اندازه کاهش می‌یابد.

دومین روش محافظت از محیط زیست در شهر ؛ از خرید آنلاین و مجازی سایت‌های مخصوص استفاده کنید

در عصر حاضر با اندک‌ترین جست و جو قادرید بی‌هیچ رفت و آمد حضوری و عبور و مرور در خیابان هر چیزی که احتیاج دارید را فراهم نمایید. در صورتی که همه اشخاص لااقل تعدادی از خریدهای خویش را به صورت آنلاین و مجازی از سایت‌های مربوطه فراهم نمایند افزون بر پایین آمدن عبور و مرور و آلودگی جو و هوا در زمان و مخارج هم پس انداز لازم را کرده‌اید.

سومین روش محافظت از محیط زیست ؛ مواد زائد و باطله و آشغال‌ها را از هم جداسازی نمایید

همان گونه که مطلع هستید بسیاری از مواد دور ریختنی و زائد و آشغال‌هایی که روزانه ایجاد می‌کنید تجدید پذیر بوده و برخوردار از کاربرد دوباره و از نو می‌باشند. بنابراین از ظروف بازیافت عالی‌ترین بهره مفید را ببرید.

چهارمین روش محافظت از محیط زیست ؛ از سوخت و انرژی فسیلی به صورت حداقل بهره بگیربد

اغلب گازهای سمی  و زیانبخش را تاسیسات انرژی و تولید برق ، کارگاه ها و ماشین خانه ها ، اتوموبیل‌ها و شش درصد از آن‌ها را سامانه‌ها و دستگاه‌های افزایش دهنده دمای منازل ایجاد می‌نمایند. با مدیریت و استفاده درست از این سوخت‌ها از فضای زیستگاه و طبیعت مراقبت نمایید.

پنجمین روش محافظت از محیط زیست در شهر ؛ از استفاده مواد شیمیایی اجتناب نمایید

این گونه مواد در منزل در جهت اهداف گوناگونی کاربرد دارند ولی این مواد برای صحت و تندرستی آدمی و فضا و جو زیستی زیان بخش می‌باشند. اغلب اشخاص مطلع نیستند که قادرند به منظور تمیزی و پاکیزگی محیط و فضا یا گل کاری و باغداری از ماده‌های جانشین طبیعی این مواد  بهره بگیرند. در صورتی که در خانه از این ماده‌های شیمیایی مصرف می‌کنید آنان را به گونه‌ای صحیح کنار بگذارید و پرت نمایید.

ششمین روش محافظت از محیط زیست ؛ در فضای شغلی نیز حفاظت از محیط زیست را در نظر داشته باشید

اغلب چیزهایی که در منزل استفاده می‌گردد مواد اضافی و مقدار زیادی زباله را ایجاد می‌نماید ، در فضای شرکت و سازمان خود هم قادرند مضر باشند. گویی در شرکت‌ها و سازمان‌ها به مطلوب‌ترین حالت ممکن می‌شود در عرصه تجدید برگه و ورقه‌های نو از برگه و ورقه‌های زائد و به دردنخور عمل نمود.

نتیجه گیری از روش های محافظت از محیط زیست 

تعلیمات صحیح استفاده از منابع و مواد ، انجام برنامه‌های تعلیمی در جهت افزایش فرهنگ سازی و انجام برنامه‌های مشارکتی اداره و دستگاه محیط زیست با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها در تخلیه و زدایش و نظافت طبیعت ، دریاها و فضای سبز و ترغیب انجمن‌ها و اتحادیه‌های گوناگون به پذیرش تعهد در برابر فضا و جو زیستی قادر است از دیگر اقدامات مفید در این زمینه باشند.


مطالب مرتبط :

چگونه به منابع طبیعی سرزمین مان کمک کنیم؟

بعضی روشهای بازاریابی سبز

تعریف محیط زیست چیست

انجمن بین المللی حمایت از محیط زیست 

انجمن شرکت های حامی محیط زیست

نام شرکت: صدرا نادین صنعت
محصولات یا خدمات شرکت: انواع اسنک ها
مدیرعامل: علیرضا سلطان زاده
سمت و نام تکمیل کننده فرم:
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود):
تعداد پرسنل شرکت: کمتر از ۱۲ نفر
نام شرکت: کوروش پروتئین البرز
محصولات یا خدمات شرکت: فراورده های گوشتی
مدیرعامل: مهندس سکاکی
سمت و نام تکمیل کننده فرم:
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود): kouroshprotein.com/
تعداد پرسنل شرکت: ۱۳ تا ۵۰ نفر
نام شرکت: شرکت صنایع راهسازی و معدن ایران
محصولات یا خدمات شرکت: ماشین آلات راهسازی
مدیرعامل: مهندس نادر مهاجر
سمت و نام تکمیل کننده فرم: ابراهیمی – مدیر بازرگانی
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود): http://rahsaz.com/
تعداد پرسنل شرکت: بیشتر از ۵۱ نفر
نام شرکت: صندوق سرمایه گذاری و آتیه وزارت راه و شهرسازی
محصولات یا خدمات شرکت: سرمایه گذاری
مدیرعامل: مهندس علی اصغر میرکاظمی
سمت و نام تکمیل کننده فرم: مدیر پشتیبانی
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود):
تعداد پرسنل شرکت: ۱۳ تا ۵۰ نفر
نام شرکت: سوهان ساعدی نیا
محصولات یا خدمات شرکت: گز و سوهان قم
مدیرعامل: محمد ساعدی نیا
سمت و نام تکمیل کننده فرم: مدیر فنی
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود): sohanmohammad.ir
تعداد پرسنل شرکت: کمتر از 51 نفر
نام شرکت: لبنیات هموطن
محصولات یا خدمات شرکت: لبنیات
مدیرعامل: مهندس موسوی
سمت و نام تکمیل کننده فرم: فرجی
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود): hamvatandairy.com/
تعداد پرسنل شرکت: بیشتر از ۵۱ نفر
نام شرکت: گالری آثار هنری روژه
محصولات یا خدمات شرکت: گالری محصولات هنری
مدیرعامل: سارا ثقفی
سمت و نام تکمیل کننده فرم:
آدرس سایت شرکت (در صورت وجود): http://rozhegallery.com/
تعداد پرسنل شرکت: ۱۳ تا ۵۰ نفر

افکار هر فردی می تواند زمینه ساز موفقیت یا شکست آن فرد باشد.

به ویژه این افکار زمانی که مدیریت یک مجموعه به عهده یک فرد است از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. در میان تمامی افکار مخرب و زیان آوری که یک مدیر می تواند داشته باشد ، نگرشها و باورهایی که در ادامه می آیند از همه زیان آورتر هستند.

یک) نادیده گرفتن کمک به رقیبان  

شاید شما باور داشته باشید که هر کسی که زرنگ است باید گلیم خود را از آب بیرون بکشد و یک فرد موفق ، فردی است که فقط به خودش متکی باشد. در صورتی که این فکر در عمل می تواند زیان آورترین باوری باشد که مدیر یک مجموعه می تواند داشته باشد. یک مدیر موفق ، مدیری است که نه تنها برای موفقیت و پیشرفت خود تلاش می کند بلکه سعی می کند به دیگران و همکارهای خود نیز کمک کند و زمینه های موفقیت آنها را نیز فراهم کند. همچنین او باور دارد که در مواقع لازم باید از تجربه و دانش رقیب و همکاران نیز استفاده کرد. چنین مدیری نه تنها می تواند موقعیت خود را در میان رقیبهای خود ارتقاء دهد ، بلکه می تواند با گسترش دادن این طرز فکر ، در میان مشتریان نیز به جایگاه ویژه ای دست پیدا کند.

دو) نادیده گرفتن تفاوتهای فردی کارکنان  

همیشه این مسئله گوشزد شده است که همواره سعی کنید استعدادهای خوبی را دور خود جمع کنید. اما این جمله به این معنا نیست که تفاوتهای فردی کارکنان خود را نادیده بگیرید. بهترین مدیر این است که به توانایی های هر فردی از دیدگاه همان فرد توجه کند و انتظار نداشته باشد که همه مانند یکدیگر باشند. به عنوان مثال ، اگر شما فردی هستید که ساعات زیادی می توانید بدون خستگی کار کنید ، نباید انتظار داشته باشید تمامی کارکنان شما نیز مانند شما باشند.

از نظر مشاور بازاریابی هر فردی سبک زندگی خود را دارد و در یک زمان خاصی از روز می تواند بیشترین بهره وری را داشته باشد. پس انتظار نداشته باشید آنها مثل شما باشند و در صورتی که مانند شما نبودند ، مورد توبیخ قرار بگیرند. بلکه بهترین مدیران ، افرادی هستند که اولاً سعی می کنند افراد با استعداد و منضبط را جذب کنند و در ثانی ، در صورتی که توانستید همچنین افرادی را جذب کسب و کار خود کنید ، باید تفاوتهای فردی آنها را مورد توجه قرار دهید و تلاش نکنید همه کارکنان شما مشابه هم باشند. زیرا این تفکر مخرب موجب می شود شما نتوانید از توانایی آنها به خوبی استفاده کنید و میزان بهره وری آنها را پائین می آورید.

سه) نادیده گرفتن افکار و اهداف مشخص

برخی از مدیران چنین فکر می کنند که کارکنان آنها باید کاملاً مطابق میلشان عمل کنند. در حالی که هیچ فکر یا هدف مشخصی را تعریف نکرده اند که کارکنان به خوبی بدانند که باید به دنبال چه هدفی باشند. اگر شما هدفها و انتظاراتی که از هر یک از کارکنان و بخشهای مختلف خود دارید را مشخص کنید ، آنها به راحتی متوجه هدف خواهند شد و سعی می کنند تلاششان را در این جهت انجام دهند. ولی اگر چنین هدف مشخصی نباشد و شما فکر کنید که کارکنانتان باید خودشان حدس بزنند و مطابق افکاری که در ذهن شماست عمل کنند به چیزی که قصد دارید برسید نخواهید رسید.

چهار) نادیده گرفتن راه های مختلف

بر اساس آموزه های آموزش بازاریابی ، یکی دیگر از افکار مخربی که ممکن است مدیران به آن توجهی نداشته باشند و درگیر آن شوند این است که نباید انتظار داشته باشید راه حلی که قبلاً جواب داده و مشکل را حل کرده است باز هم برای شما کارگشا باشد. همیشه سعی کنید از روشها و راه های مختلف به حل مشکلاتتان فکر کنید. هر شرایط جدید یا مشکل جدیدی که برای شما پیش می آید قطعاً ویژگیهایی دارد که موقعیت یا مشکل قبلی نداشته است. پس سعی کنید به جای استفاده از افکار و روشهای منسوخ و تکراری از روشهای متنوع و جدید استفاده کنید.