آخرین اخبار از طراحی

Operations to increase output from Sa’adatabad Oilfield, in southern Fars Province, started Wednesday, with $18.7 million investment, managing director of the Central Iranian Oil Fields Company said. “The project aims at raising daily production from the field by 3,000 barrels and increasing...

۲۹ تیر | طراحی لیبل عسل

یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید عسل در کشور و در شهر خوانسار ، شرکت عسل زاگرس می باشد. طراحی لیبل ظروف جدید این شرکت ، به کانون طراحان برتر سپرده شد. به زودی از این لیبل ها رونمایی می شود.

French utility EDF could shut down production at its 2,600 megawatt capacity Golfech nuclear power plant in the south of France from July 23, due to the high temperature forecast on the Garonne River.  The utility uses water from the river to cool the two reactors at the plant, Reuters reported...
The International Energy Agency is "significantly" concerned about geopolitical tensions, including in the Strait of Hormuz, but oil markets are currently well supplied and unlikely to see "huge price increases for now," the head of the agency said Friday. "At present, we have lots of oil in the...
Iran is willing and ready to invest in the development of Nagapattinam refinery in Southern Tamil Nadu state, a senior Iranian diplomat said in New Delhi on Wednesday. “We have announced our readiness to invest in the refinery,” said Iran's Ambassador to India Ali Chegeni, ILNA reported. There...

هوش تصویری نوعی هوش از ۹ نوع هوش تعرف شده در فرضیه های هوش های چندگانه هوارد گاردنر می باشد.

در حقیقت ، هوش تصویری ـ فضایی توانمندی ، مهارت و گنجایش اشخاص در فهم و استنباط ، به حافظه سپاری و بینش و شناسایی روابط فضایی و مکان جای گیری چیزهای سه بعدی در مقایسه با هم می باشد. اشخاص دارای هوش تصویری ـ فضایی در طراحی و تصویرسازی فکری و  مکان و مسیریابی مهارت و قابلیت بالایی دارند.

هوش تصویری چیست؟

گاردنر در کتاب خود هوش تصویری را بدین صورت تعریف و تشریح کرده است:

قابلیت و توانمندی فهم و استنباط درست دنیا به گونه ی دیداری و تصویری ، دادن تحولاتی در فهم و بینش نخستین خود از فضا و مکان موجود و توانمندی و مهارت نوسازی و اصلاح تجربه های بصری و دیداری ولو در نبود و پنهان چیزی که این تجربه را ایجاد و خلق کرده است.

آیا تاکنون به افرادی برخورده اید که در یافتن جهت و مسیریابی توانایی و مهارت زیادی داشته باشند و مادامی که سایرین سرگرم مطالعه نقشه ها و نمودارها می باشند ، قادر باشند که به راحتی مسیرها و جهت های موردنظر را در شهر بیابند؟

آیا تاکنون توانمندی فطری شماری از اشخاص در زمینه طراحی شما را متعجب ساخته است؟

همه ی این مشخصه ها رایج ترین خصوصیات اشخاص دارای هوش تصویری قوی می باشد. این اشخاص قادرند خود را در فضای سه بعدی که پیش از این مشاهده کرده اند و یا در فکر خود مجسم کرده اند تصور نمایند و اغلب آنان توانمندی و مهارت انجام و اعمال مشاهدات خود را به شکل هنرهای گرافیکی دارند. آنان به آسانی قادرند اطلاعات جداول و نمودارها را آنالیز و گزارش نمایند و اطلاعات را در فرم و چارچوب نمودار و جداول تعریف و تشریح نمایند.

مشاغل مناسب افراد با هوش تصویری ـ فضایی بالا:

مشاغل و حرفه های متمایز و معینی برای اشخاصی که دارای هوش تصویری ـ فضایی بالایی می باشند وجود دارد. مجسمه ساز ، شعبده ساز ، عکاس ، طراح مد ، گرافیست ، جهت یاب ، مهندس مکانیک ، دریانورد ، معمار ، فیلم ساز ، نقاش ، خلبان ، بازیکن شطرنج ،  استراتژیت جنگ ، طراحی فضای داخلی همگی از حرفه ها و کارهای مطلوب این دسته از اشخاص می باشند.

راهکارهای تقویت هوش تصویری ـ فضایی

  • بازی شطرنج

در زمان شطرنج بازی ، فرد پیوسته در حال اندیشیدن به حرکات بعدی و طراحی و انتخاب تدابیر و فنون گوناگون جهت حرکت مهره هاست. کمپوزیسیون در حال تحول و جابجایی صفحه شطرنج را گام به گام و به صورت ذهنی و تجسمی در فکر خود نوسازی و اصلاح نمایید. این کار نه فقط از شما یک شطرنج باز حرفه ای خواهد ساخت ، همچنین موجب افزایش هوش تصویری ـ فضایی شما خواهد شد.

  • اسکچ (طراحی سریع)

نظر به این که بین هوش تصویری و هنرهای تجسمی ارتباط مستقیمی وجود دارد. اسکچ و طراحی کردن فعالیتی مطلوب جهت تقویت هوش تصویری به حساب می آید. به طور نمونه ، قادرید یک طرح و الگوی سریع و ساده از محیط و مکان اتاق خود طراحی و مشاهده کنید تا چه حد قادرید جزئیات و نکات این محیط را طراحی و پیدا کنید.

  • ساختن یک گنجینه حافظه فضایی و مکانی در ذهن

اغلب محققان عقیده دارند که فضا و محیط و حافظه با هم ارتباط و پیوستگی دارند. جهت به وجود آوردن و خلق گنجینه حافظه فضایی و مکانی خود قادرید به صورت ذهنی در بخش های مختلف منزل راه بروید و اسم و شمار وسایل و تجهیزات ، لیست موارد چشمگیر و شاخص و هرآن چیزی که در ارتباط با آن محیط می باشد را به ذهن بسپارید. این فعالیت به شما مدد می رساند تا هوش تصویری ـ فضایی خود را بالا ببرید.

  • بازی با لگو و جورچین

لگوها عالی ترین فعالیت جهت اندیشیدن و خلق اجسام سه بعدی هستند. ظاهراً هیچ فعالیت و بازی دیگری به قدر بازی با لگو در چارچوب هوش فضایی نوثر و مفید نخواهد بود. در دست داشتن تکه های لگو و یافتن شیوه های مبتکرانه جهت جور کردن و ترتیب دادن این تکه ها و قسمت ها استنباط و بینش تصویری ـ فضایی را به شکل قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

  • به کار بردن واژه های تفسیرکننده عکس ها یا محیط:

مطالعات صورت گرفته نمایان ساخته است که به کاربردن واژه ها و کلمات تفسیرکننده محیط ، عکس ها و موقعیت در زمان صحبت با کودکان سبب بهبود و تقویت هوش تصویری ـ فضایی در آن ها خواهد شد. به طور نمونه ، شما قادرید در عوض به کار بردن  کلمات آن جا و یا این جا در گفت و گوی روزانه از جملاتی مانند پشت قفسه دوم از سمت چپ و یا پایین جعبه نزدیک کمد از سمت راست بهره بگیرید.

جهت انجام تست هوش به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

هوش فضایی چیست و چگونگی پرورش و تقویت هوش فضایی

انواع هوش

تست هوش هیجانی و روش های تقویت هوش هیجانی

هوش طبیعت گرا چیست و تقویت هوش طبیعت گرا چگونه است

رشد آگاهی هوش در کودکان از نوزادی تا خردسالی

هوش تصویری

تحقیقات بازار یکی از مفیدترین و اثربخش ترین تدابیر و روش ها جهت کسب شناخت و آشنایی و درک مشتریان و دیگر رقبا در تجارت و کسب و کار شما می باشد.

مقصود از تحقیقات بازار استخراج اطلاعات و داده هایی می باشد که در تصمیمات و انتخاب های کسب وکار کلیدی و با اهمیت می باشند. به ویژه در کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس شده ، تحقیقات بازار از اهمیت و ارزش قابل توجهی برخوردار است.

چرا باید تحقیقات بازار را انجام داد؟

  • شناخت مشتریان مرتبط با کسب و کارتان:

با اجرای فعالیت های تحقیق بازار ، قادرید یک شرح حال از مشخصات مشتریان به طور متوسط تدوین و فراهم سازید. مشخصه هایی نظیر روحیات و رفتار خرید مشتریان ، میزان هزینه مصرفی آن ها جهت خرید کالاها و این که چه مشخصات و امکاناتی در کالاها و خدمات تولیدی برای آنان پر اهمیت تر است.

  • پیش بینی نیاز و تقاضای مشتریان:

صنعت و تجارت های موجود در بازار متاثر از مشخصه های گوناگون اقتصادی و محیطی جامعه خود قرار می گیرند. به طور نمونه ، در صورتی که مشتریان از امکانات خرید کافی برخوردار نباشند ، در ارتباط با صرف هزینه برای کالاها و خدمات متفاوت حساس تر بوده و به آسانی  دست به انتخاب نمی زنند. با بازبینی بازار هدف و مشتریان خود قادرید تصمیمات و انتخاب های خود را با محیط و اقتصاد جامعه هدف خود هماهنگ نمایید.

  • صرفه جویی در هزینه تبلیغات و پیدا کردن فرصت های تازه جهت معرفی محصولات و خدماتتان:

امکانات آماده در بازار و احتیاج و تقاضا برای یک کالا یا خدمت با مشخصه های ویژه با تحقیقات بازار حاصل می شود. مشتریان با گذشت زمان احتیاج به تحولاتی درخور با فن آوری روز در کالاها و خدمات مورد نیاز خود دارند و در صورتی که کالاها و خدمات خود را آپدیت ننمایید ، امکان دارد مشتریان به طرف کالاها و خدمات سایر رقبا کشیده شوند. همچنین این امکانات و فرصت ها عالی ترین شرایط را برای تبلیغات و معرفی کالاها و خدمات جدید فراهم می سازد.

  • شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبا:

مارکت ریسرچ به صنعت و کسب و کارهای مختلف مدد می ساند تا به آگاهی و بینش بهتری در ارتباط با دیگر رقبا دست یابند. جهت بیان و دادن توصیه و سفارش های خوب تر به مشتریان می بایست مطلع باشید که دیگر رقبا چه کالاهایی را با چه نرخ و مشخصه هایی تولید و به بازار ارائه می دهند.

۵ فاز اصلی انجام تحقیقات بازار

پرسونای مشتریان خود را معین نمایید:

جهت مطالعه و بازبینی چگونگی انتخاب مشتریان در زمان خرید ، می بایست به مشخصاتی نظیر مکان زندگی ، شغل ، جنسیت ، سن ، تعداد افراد خانواده ، درآمد و سایر مسائل زندگی آنان دقت نمایید. همچنین از داده های پرسونای مشتریان ، قادرید در راه اندازی کمپین و تولید محتوا خود را براساس مشخصات مشتریان اجرا و اعمال نمایید.

با مشتریان و مخاطبان ارتباط برقرار کنید:

یک گروه کوچک مشابه مشخصات گرد آورید و تلاش نمایید عادات و رفتارهای خرید و قابلیت ها و مشخصه هایی که برای آنان بااهمیت است را بازبینی نمایید. بدین منظور قادرید از شیوه های زیر بهره بگیرید:

= تشکیل گروه متمرکزی از مشتریان

= استفاده از پرسش نامه ی کاغذی و آنلاین

= مصاحبه حضوری و تلفنی

آماده سازی پرسش های تحقیق

از نظر مشاوره بازاریابی از هر یک از شیوه های گردآوری اطلاعات بهره می گیرید ، می بایست جهت دست یافتن به مقصود نهایی تحقیق خود پرسش هایی را تدوین و فراهم سازید. طراحی پرسش در مصاحبه ها ، گروه های کانونی و پرسش نامه با یکدیگر متفاوت و از هم متمایز خواهد بود. نکته ی اصلی در طراحی پرسش های مورد نظر این است که پرسش ها نبایست بر طبق پیش فرض ها طراحی شده باشند و با به شکلی باشد که فرد را به طرف پاسخ های خاصی راهنمایی نماید.

فهرستی از رقیبان کسب و کار خود را فراهم سازید:

این فاز از تحقیق قسمتی از شیوه ها و متدهای تحقیق ثانویه می باشد و اطلاعات آن غالباً از مرجع هایی که در حال حاضر وجود دارند فراهم می شود. یکی از راهکارهای آگاهی و بینش نسبت به رقبا بهره گیری از شبکه های اجتماعی می باشد.

نتایج تحقیقات را خلاصه کنید:

رپرتاژی که تدوین و آماده می سازید می بایست دربرگیرنده ی قسمت های زیر باشد:

= مقدمه: قصد و نیت از اجرای تحقیق چه بوده است؟

= اشخاص موردمطالعه: جهت این تحقیق با چه افرادی گفت و گو شده و این داده ها از چه افرادی گردآوری شده است.

= خلاصه کار: اصلی ترین و طلایی ترین ماحصل این تحقیق را کوتاه و جامع تشریح نمایید.

= شناخت: چگونگی آشنایی و آگاهی مخاطبان و مشتریان با کالاها و خدمات و مطالعه مراحلی که یک مشتری جهت بررسی کالاهای مورد احتیاج خود سپری می کند.

= ارزیابی: حاصل مطالعه و رفتار مشتریان را در سنجش کالاها و خدمات با هم را تفسیر کنید.

= انتخاب: ملاک و ویژگی های موردنظر مشتریان در سنجش و تصمیم گیری در حین انتخاب و خرید چیست؟

= برنامه ریزی: برطبق داده هایی که از تحقیقات کسب کرده اید ، قادرید انتخاب ها و تصمیماتی نظیر تحول در ساخت کالاها ، شیوه های مارکتینگ و طراحی کمپین های تازه را اجرا و اعمال نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

 


موضوعات مرتبط :

مطالعه رفتار مصرف کننده در بازارهای جهانی

نظر شما

The post چرا باید تحقیقات بازار را انجام داد؟ ضرورت انجام تحقیقات بازاریابی چیست؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices on Wednesday regained little ground lost in the previous session, weighed down by industry data suggesting US crude inventories fell less than expected.  West Texas Intermediate crude futures were up 31 cents at $57.93 a barrel, CNBC reported. Brent crude futures gained 53 cents to $...

۲۵ تیر | طراحی جعبه همبرگر دارا

یکی از شرکت های صنایع غذایی موفق در کشور ، شرکت دارا می باشد. طراحی لیبل برخی از محصولات این شرکت در سال گذشته توسط کانون طراحان برتر طراحی گردید. امسال نیز طراحی جعبه همبرگر این محصولات به کانون طراحان برتر سپرده شد.

Oil prices slipped on Monday after China posted its slowest quarterly economic growth in at least 27 years, reinforcing concerns about demand in the world’s largest crude oil importer. Brent crude futures for September fell 21 cents to $66.51 a barrel while US crude for August was down 28 cents...