آخرین اخبار از طراحی

Ethane production in the first seven months of the current Persian year (started in March) increased 38.5% compared to the same period last year, manager of the third refinery of South Pars Gas Complex said. “About 680,000 tons of ethane, which is the main feedstock of the region's...
Global oil demand will rise in 2021, but not enough to surpass 2019 levels as the coronavirus pandemic continues to weigh on transportation fuel demand, especially jet fuel, according to S&P Global Platts Analytics. "Oil demand will rebound by more than 6 million barrels per day in 2021, but...
One of the two 30 megawatt units of Zarand Thermal Power Plant in the namesake county, Kerman Province, is out of service due to lack of fuel since October, managing director of Zarand Power Generation Management Company said. “Only one unit is operating and this will also stop if the power...

برنامه های تبلیغاتی با هدف تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و مشتریان تولید می شوند.

در این برنامه ها سعی می کنند از ابزارهایی که استفاده کنند که بتوانند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان و مشتریان داشته باشند. در صورتی که تبلیغات نتواند مخاطبان و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد تمامی زحمات و سرمایه گذاری شما از بین خواهد رفت. بنابراین ، هر نوع تبلیغاتی که طراحی می کنید باید با روشهای مختلف ارزیابی کنید که اثرگذاری آن تا چه حد بوده است. در این مقاله به روشهایی که می توانید اثرگذاری تبلیغات خود را بررسی کنید می پردازیم.

یک) دیده شدن

قبل از هر چیزی باید برنامه تبلیغاتی که طراحی کرده اید توسط مخاطبان شما دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد. به این معنی که مخاطبان و مشتریان شما باید تبلیغات شما را ببینند و بشنوند و علاوه بر این باید هر آنچه را دیده اند درک کرده باشند.

اگر مخاطبان شما تبلیغتان را ببینند ولی نتواند توجه دیداری و شنیداری آنها را تحت تأثیر قرار دهد نمی توانیم ادعا کنیم که برنامه تبلیغاتی ما آنها را تحت تأثیر قرار داده یا موفق بوده است. می توانید از طریق شاخهایی مانند موارد زیر به این پی ببرید که تبلیغات شما تا چه حد دیده شده است ؟ مانند اینکه تا چه حد از محصولات شما به فروش رفته است ؟ این عدد را با مقایسه دو عدد فروش قبل از تبلیغات و بعد از آن می توانید به دست آورید.

همچنین تبلیغات شما در مکانهای مختلفی قرار می گیرد به عنوان مثال ، بنرهای تبلیغاتی در کنار بزرگراه ها و جاده ها قرار می گیرد ؛ بنابراین با محاسبه اینکه در طول روز چه تعداد افراد از آن محل عبور می کنند می توانید پیش بینی کنید که تبلیغات شما تا چه حد دیده شده است. همچنین اگر خودروهای تبلیغاتی مانند کامیونت یا اتوبوس دارید می توانید ارزیابی کنید که تا چه تعداد افراد در معرض مشاهده آن تبلیغات قرار گرفته اند.

علاوه بر اینها می توانید از طریق ارتباط مستقیم با مخاطبان مانند مصاحبه با مشتریان یا پرسیدن سوالاتی در قالب پرسشنامه ها اطلاعات موثقی را جمع آوری کنید.

دو) جلب توجه

تبلیغات شما باید بتواند توجه مخاطبان را جلب کند تا مطمئن شوید که این برنامه موفق عمل کرده است. از طریق واکنشهایی که مشتریان یا مخاطبان شما نشان می دهند می توانید به این نتیجه برسید که تبلیغات شما موثر بوده است یا نه ؟

آنها با بازخوردهایی که در قالب ارسال پیام ، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی ، تماس برای کسب اطلاعات بیشتر یا کامنتهایی که در زیر پستهای شما قرار می دهند می توانند به شما اطمینان دهند که پیام تبلیغاتی شما توسط مخاطبان یا گروه هدفی که به دنبا جلب توجه آنها بوده اید دیده شده است.

سه) درک تبلیغات

پیامهای تبلیغاتی شما باید به گونه ای باشد که مشتریان و مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. تا زمانی که افراد نتوانند تبلیغات شما را درک کنند نمی توانند تحت تأثیر آن قرار بگیرند. سعی کنید هر از گاهی ، پیامهای تبلیغاتی خود را که ارائه کرده اید از مخاطبان بخواهید که آنها را به یاد بیاورند. این کار را می توانید حتی در قالب برگزاری مسابقه انجام دهید تا جذابیت بیشتری داشته باشد و مخاطبان و مشتریان شما نیز انگیزه بیشتری برای مشارکت در آن پیدا کنند. اگر آنها توانستند به یاد بیاورند یعنی آن را درک کرده و تحت تأثیر قرار گرفته اند.

چهار) تحول در دیدگاه ها

تبلیغات شما باید بتواند دیدگاه ها و نظر مخاطبان را نسبت به شما تغییر دهد. اگر در مصاحبه ها یا پرسشنامه هایی که ارائه می دهید متوجه شدید که دیدگاه مشتریان و مخاطبان نسبت به محصول یا برند شما تغییر کرده و موقعیت برند شما در ذهن آنها افزایش پیدا کرده است پس می توانید نتیجه گیری کنید که موفق عمل کرده اید.

پنج) افزایش فروش

افزایش فروش شما می تواند نشان دهد که مخاطبان تحت تأثیر تبلیغات شما قرار گرفته اند.

The post روشهای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات first appeared on طراحان برتر.

اکثر افرادی که به فکر راه اندازی یک استارت آپ می افتند معمولاً سرمایه کافی برای راه اندازی آن ندارند.

حتی بسیاری از افراد هستند که سالهاست یک ایده خوب در ذهن خود دارند ولی چون سرمایه اولیه برای عملی کردن آن ندارند هنوز این ایده خود را به واقعیت تبدیل نکرده اند. به نظر شما تا چه زمانی باید منتظر بمانیم تا سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار را پیدا کنیم ؟ هیچکسی نمی تواند به ما تضمین دهد که چه زمانی می توانیم به سرمایه مورد نیاز خود برسیم ؛ اما یک واقعیت وجود دارد ، آن هم این است که ما می توانیم شروع به فعالیت کنیم حتی اگر سرمایه کافی نداریم.

در دنیا استارت آپهای زیادی هستند که بدون سرمایه کافی در حال فعالیت هستند. حتی بسیاری از کسب و کارهای موفق کنونی ، زمانی بدون هیچ سرمایه شروع به فعالیت کرده اند. داستان هر یک از کسب و کارها یا برندهای بزرگ را بخوانید از این گونه سرگذشت ها زیاد تجربه کرده اند اما توانسته اند بر مشکلات غلبه کنند. اگر شما نیز با مشکل نداشتن سرمایه برای راه اندازی استارت آپ خود مواجه هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

یک) راه اندازی استارت آپ بدون قرض

بسیاری از افراد هستند که سریعاً به فکر قرض گرفتن از اعضای خانواده و دوستان یا گرفتن وام می افتند. ما اصلاً منکر این نیستیم که شما نباید قرض یا وام بگیرید. فقط به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است شما در کسب و کار خود با شکست مواجه شوید.

بسیاری از  استارت آپها هستند که نمی توانند ایده های خود را پیاده کنند و متأسفانه متحمل شکست می شوند. بنابراین در نگاه اول به فکر قرض یا وام گرفتن نباشید بلکه سعی کنید با همان میزان سرمایه ای که دارید مقدمات راه اندازی این کسب و کار تازه را فراهم کنید.

دو) شغلهای جانبی

همیشه لازم نیست به محض پیدا کردن یک ایده آن را عملی کنید ؛ زیرا عملی کردن یک ایده نیاز به وقت کافی و داشتن سرمایه لازم دارد. بهتر است تا زمانی که این ایده در ذهن شما پخته تر و عملیاتی تر می شود صبر کنید. در این فاصله به دنبال راهی برای پیدا کردن منابع مالی این ایده باشید. گاهی خوب است برای اینکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید دست به کارهای جانبی بزنید تا سرمایه مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

این شغل را سعی کنید در زمینه مرتبط با ایده استارت آپ خود انتخاب کنید. زیرا این کار به شما کمک می کند که علاوه بر اینکه بتوانید با کار کردن ، سرمایه کافی را به دست آورید بلکه تجربیات زیادی نیز در ارتباط با ایده ای که در ذهنتان دارید می توانید کسب کنید. بسیاری از افرادی که امروزه موفق هستند یا چندان زیر بار قرض نرفته اند معمولاً از این شیوه برای جمع آوری سرمایه و تجربه کردن انتخاب کرده اند.

سه) قرضهای کوتاه مدتی

سعی کنید قرضهای کوچک و کوتاه مدتی داشته باشید. می توانید قرضهای یک ماهه یا یکی دو هفته ای از دوستان یا اعضای خانواده خود بگیرید. قرضهایی که در این مدت بتوانید آنها را پس دهید و در عین حال ، کسب و کار خود را چند روز یا هفته جلوتر بیاندازید. هرگز عجله ای برای برپایی یک شغل آن هم به شکل استارت آپ نداشته باشید.

هر چقدر شما صبورتر باشید در آینده سریع تر به نتیجه خواهید رسید. چرا که هم سرمایه کافی را دارید و هم تجربیاتی که در این مدت به دست آورده اید بسیار برای شما مفید خواهد بود و میزان خطاهای شما را به شکل چشمگیری کاهش می دهد. در حالی که در عجله کردن ، میزان خطاهایتان افزایش پیدا می کند.


موضوع مرتبط :

چند استارتاپ موفق در ایران می شناسید ؟

معرفی الگوهای درآمدی برای راه اندازی استارت آپها

فعالیت چند استارت آپ در یک فضای مشترک ، راه حلی برای کاهش هزینه ها

لزوم طراحی یک مدل کسب و کار منعطف برای استارت آپ ها

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند و به استارتاپها چه کمکی می کنند؟

نظر شما

The post سه روش راه اندازی استارت آپ بدون سرمایه اولیه کافی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices eased on Friday but were set for a sixth week of gains, as the rollout of novel coronavirus vaccination programs fed hopes that demand for fuel would rebound next year. Brent was down 19 cents or 0.4% at $50.06 a barrel, after rising above $51 a barrel on Thursday to an early-March...

با اینکه مفهوم بازاریابی برونگرا مدتهاست که در متون بازاریابی وجود دارد ولی اصطلاح آن چند سالی است که در بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.

تقریباً می توان گفت این اصطلاح حول و حوش ۲۰ سالی است که در بازاریابی مطرح شده و توجه ها را به خود جلب کرده است. می توان گفت افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت داشتند ، پس از اینکه از روشهای بازاریابی درونی طی سالهای زیادی استفاده کردند سعی نمودند آن روشها را در بازاریابی برونگرا اجرا کنند. ذات و ماهیت بازاریابی برونگرا این است که این نوع بازاریابی با اراده کسب و کارها انجام می شود نه اراده مشتریان.

به همین دلیل است که برخی از منتقدان این روش بازاریابی معتقد هستند که این نوع بازاریابی بیش از اینکه توجه مشتریان و مخاطبان را به خود جلب کند بیشتر مزاحم زندگی آنهاست؛ زیرا در این نوع بازاریابی غالباً مشتریان مشغول فعالیتهای روزمره خود هستند که ناگهان با پیامهای تبلیغاتی این بازاریابی مواجه می شوند و به نوعی ، حواس آنها را از فعالیت یا کاری که مشغول آن بودند پرت می کند.

در واقع ، بازاریابی برونگرا ، یک محرک شنیداری یا دیداری است که برای چند لحظه ، مانع از رسیدن پیامهای مورد نظر به مخاطب می شود و پیامهایی که بازاریان در نظر دارند را به آنها نشان می دهد. اما این نوع بازاریابی معمولاً از چه ابزاری برای رساندن پیام خود به مشتریان استفاده می کند.

یک) تلویزیون

تلویزیون از جمله ابزارهایی است که در بازاریابی برونگرا از آن استفاده می شود. مخاطبانی که مشغول دیدن برنامه های مورد نظر در تلویزیون هستند ناگهان بدون اینکه نقشی در انتخاب آن داشته باشند با پیامهای تبلیغاتی برندها و شرکتهای مختلف مواجه می شوند که قصد دارند محصول خود را تبلیغ کنند و آنها را از وجود این محصولات مطلع کنند. می توانیم تلویزیون را یکی از مهمترین ابزارهایی بدانیم که در بازاریابی برونگرا از آن استفاده می شود.  علت آن هم این است که مخاطبان آن بسیار زیاد هستند و به شدت تحت تأثیر این رسانه هستند.

دو) رادیو

تصور کنید در ماشین خود رادیو را روشن کرده اید و تمایل دارید برنامه های مورد نظر خود را گوش دهید که شامل اخبار ، برنامه های سر گرم کننده یا برنامه های پخش کننده موزیک است ؛ اما در حالی که به این برنامه ها توجه دارید به ناگاه برنامه مورد نظر شما با پیامهای تبلیغاتی قطع می شود ؛ در این موارد با بازاریابی برونگرا مواجه هستیم و بی جهت نیست که بسیاری از افراد مخالف با آن هستند و آن را یک نوع مزاحم تلقی می کنند.

سه) بیلبوردها

بیلبوردها امروزه در سطح شهرها و جاده افزایش پیدا کرده است. شاید سالهای قبل تا این اندازه بیلبوردها زیاد نبودند ؛ اما در سالهای اخیر بر تعداد آنها و بازاریابی از این طریق به شدت افزایش پیدا کرده است. بیلبوردها معمولاً پیامهای تبلیغاتی هستند که بر روی یک صفحه بسیار بزرگ طراحی می شوند و در مسیرهای پر رفت و آمد و محلهای متصل به چندین مسیر قرار می دهند. افرادی که در آن فضا تردد می کنند بدون اینکه خودشان در انتخاب آن نقشی داشته باشند مخاطب این نوع پیامهای تبلیغاتی قرار می گیرند.

چهار) ارسال ایمیل

امروزه ارسال ایمیلها نیز از جمله ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی شده است. روزانه ایمیلهای تبلیغاتی بسیاری به دست ما می رسد که از طرف شرکتها یا برندهای مختلف برای ما ارسال شده است. استفاده از ایمیلها نیز از جمله روشهای بازاریابی برونگراست. ارسال ایمیل ها نیز از روشهای پر کاربرد در بازاریابی برونگراست ولی همانطور که گفته شد همه این روشها بدون درخواست مخاطبان انجام می شود و می تواند به عنوان یک عامل مزاحم و مختل کننده زندگی آنها نیز محسوب شود.


موضوع مرتبط :

تیپ شناسی مشتریان و آموزش بازاریابی جهت مواجهه با آنها

نظر شما

The post بازاریابی برونگرا یا خروجی چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Seventeen power and water projects worth $23 million were inaugurated in three provinces on Tuesday. One is in Tehran, eight in the northeastern Golestan Province and eight in Ilam in the west, the Energy Ministry news portal Paven reported. The Tehran Province project will augment potable water...
The OPEC+ decision Dec. 3 to ease its output cut by an initial 500,000 bpd in January is unlikely to unbalance oil markets amid hopes for oil demand recovery from the early introduction of coronavirus vaccines, Petroleum Association of Japan President Tsutomu Sugimori said. The deal, announced...
Oil prices fell on Monday as a continued surge in coronavirus cases globally forced a series of renewed lockdowns, including strict new measures in Southern California in the United States, the world’s top oil consumer. Brent crude oil futures were down 20 cents, or 0.4%, at $49.05 a barrel,...