آخرین اخبار از طراحی

چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست ، موضوع این مقاله آموزشی در مورد هوش مردان و زنان است.

همواره چیزی که با مسئله هوش مطرح می شود این است که هوش در بین زنان و مردان به چه شکل است ؟ آیا می توانیم ادعا کنیم که هوش و توانایی های هوشی در میان مردان و زنان متفاوت است؟ آیا نمره هوشی مردها و زنها با هم برابر است ؟ اگر از نظر توانایی ها و نمرات هوشی تفاوتی در بین آنها  هست ، کدام یک از این گروه ها نمرات هوش بالاتر بالاتری دارند ؟

از آنجایی که هوش و توانایی های هوشی یکی از مسائل حساس و پر مناقشه در میان افراد و صاحب نظران است ، یکی از اولین مسائلی که پس از مطرح شدن هوش بیان می شود این است که آیا دخترها و پسرها یا زنان و مردان از بهره هوشی برابری برخوردار هستند یا نه ؟ در این مقاله قصد داریم به طور کلی به این مسئله بپردازیم. شاید به ظاهر دانستن این موضوع از سر کنجکاوی باشد اما اهمیت آن زمانی به وجود می آید که بدانیم این تفاوتها موجب ایجاد رفتارهای اجتماعی متفاوت در افراد می شود و ریشه این تفاوتها دقیقاً به دلیل همین باورها و سبک تربیتی متفاوت برای فرزندان دختر و پسر است.

بسیاری از تحقیقاتی که بر روی هوش دخترها و پسرها یا زنان و مردان انجام شده است نشان می دهد که تفاوتی بین توانایی هوشی در میان این دو گروه وجود ندارد. اما در واقعیت شاهد این هستیم که مردان دستاوردهایی که نشأت گرفته از توانایی های ذهنی و هوشی آنهاست بیشتر از زنان به دست می آورند. اینجاست که متوجه یک مسأله مهم به نام فرهنگ و سبک های تربیتی می شویم.

در بسیاری از کشورهای دیگر از زمانی که متوجه نقش عوامل محیطی و فرهنگی در تفاوت عملکردهای ذهنی و هوشی دختران و پسران شدند با تغییراتی که ایجاد کرده اند توانسته اند فاصله این تفاوتها را به حداقل برسانند اما در کشورهایی که هنوز به این اهمیت این موضوع پی نبرده اند شاهد تفاوتها و فاصله بسیار بین زنان و مردان هستیم. برای درک بهتر این موضوع به طور کلی می توانیم توانایی های کلی هوشی و ذهنی را به دو دسته تقسیم بندی کنیم.

اولین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های کلامی

توانایی های کلامی بخشی از ظرفیتهای هوشی افراد هست که معمولاً شامل درک مفاهیم کلامی است. در بسیاری از آزمونهای هوشی ، دختران به بخشهای کلامی این آزمونها بهتر از پسرها پاسخ داده اند. بخشی از این تفاوت را می توانیم در ساختارهای مغزی دختران و پسران و بخش دیگر را می توانیم حاصل عوامل تربیتی و اجتماعی بدانیم. به عنوان مثال ، در بسیاری از فرهنگها زنان را به گونه ای تربیت می کنند که قدرت کلامی بیشتری داشته باشند و بیشتر از مردان مسلط به این توانایی شوند.

همچنین عوامل تربیتی سبب می شود بازیهای کلامی بیشتری برای دختران فراهم کنند تا پسرها. در حالی که بهتر است حتی با فرزندان پسر خود نیز بازیهای کلامی بیشتری برای بهبود توانایی های کلامی آنها داشته باشید. چرا که امروزه در بسیاری از موقعیتهای اجتماعی ، شغلی و تجاری ، لازم است که هم مردان و هم زنان از توانایی های کلامی بالاتری برخوردار باشند.

دومین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های غیر کلامی

این توانایی ها شامل ، حل مسائل ریاضی ، مسیریابی و مسائل فضایی است. اگر در زندگی عادی خودتان نیز توجه کرده باشید متوجه شده اید که مردان در مسیریابی و حل مسائل ریاضی بهتر هستند. این توانایی نه تنها به دلیل تفاوتهای مغزی بلکه مانند توانایی کلامی نتیجه عوامل تربیتی نیز می باشد. اگر فرزند دختر دارید می توانید با دختران خود نیز بازیهای غیر کلامی مانند مسیریابی و حل مسائل کار کنید تا آنها نیز در این توانایی هوشی بهبود پیدا کنند.

دانستن این دو بخش اصلی توانایی هوشی و تفاوتهایی که بین دخترها و پسرها وجود دارد به ما کمک می کند که بتوانیم هر دو بخش را در آنها تقویت کنیم تا توانایی هوشی آنها بهبود پیدا کرده و نمرات بهتری در آزمونهای هوشی به دست آورند.

تست هوش کودک            |              استعدادیابی کودکان  

The post چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست؟! appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.

چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست ، موضوع این مقاله آموزشی در مورد هوش مردان و زنان است.

همواره چیزی که با مسئله هوش مطرح می شود این است که هوش در بین زنان و مردان به چه شکل است ؟ آیا می توانیم ادعا کنیم که هوش و توانایی های هوشی در میان مردان و زنان متفاوت است؟ آیا نمره هوشی مردها و زنها با هم برابر است ؟ اگر از نظر توانایی ها و نمرات هوشی تفاوتی در بین آنها  هست ، کدام یک از این گروه ها نمرات هوش بالاتر بالاتری دارند ؟

از آنجایی که هوش و توانایی های هوشی یکی از مسائل حساس و پر مناقشه در میان افراد و صاحب نظران است ، یکی از اولین مسائلی که پس از مطرح شدن هوش بیان می شود این است که آیا دخترها و پسرها یا زنان و مردان از بهره هوشی برابری برخوردار هستند یا نه ؟ در این مقاله قصد داریم به طور کلی به این مسئله بپردازیم. شاید به ظاهر دانستن این موضوع از سر کنجکاوی باشد اما اهمیت آن زمانی به وجود می آید که بدانیم این تفاوتها موجب ایجاد رفتارهای اجتماعی متفاوت در افراد می شود و ریشه این تفاوتها دقیقاً به دلیل همین باورها و سبک تربیتی متفاوت برای فرزندان دختر و پسر است.

بسیاری از تحقیقاتی که بر روی هوش دخترها و پسرها یا زنان و مردان انجام شده است نشان می دهد که تفاوتی بین توانایی هوشی در میان این دو گروه وجود ندارد. اما در واقعیت شاهد این هستیم که مردان دستاوردهایی که نشأت گرفته از توانایی های ذهنی و هوشی آنهاست بیشتر از زنان به دست می آورند. اینجاست که متوجه یک مسأله مهم به نام فرهنگ و سبک های تربیتی می شویم.

در بسیاری از کشورهای دیگر از زمانی که متوجه نقش عوامل محیطی و فرهنگی در تفاوت عملکردهای ذهنی و هوشی دختران و پسران شدند با تغییراتی که ایجاد کرده اند توانسته اند فاصله این تفاوتها را به حداقل برسانند اما در کشورهایی که هنوز به این اهمیت این موضوع پی نبرده اند شاهد تفاوتها و فاصله بسیار بین زنان و مردان هستیم. برای درک بهتر این موضوع به طور کلی می توانیم توانایی های کلی هوشی و ذهنی را به دو دسته تقسیم بندی کنیم.

اولین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های کلامی

توانایی های کلامی بخشی از ظرفیتهای هوشی افراد هست که معمولاً شامل درک مفاهیم کلامی است. در بسیاری از آزمونهای هوشی ، دختران به بخشهای کلامی این آزمونها بهتر از پسرها پاسخ داده اند. بخشی از این تفاوت را می توانیم در ساختارهای مغزی دختران و پسران و بخش دیگر را می توانیم حاصل عوامل تربیتی و اجتماعی بدانیم. به عنوان مثال ، در بسیاری از فرهنگها زنان را به گونه ای تربیت می کنند که قدرت کلامی بیشتری داشته باشند و بیشتر از مردان مسلط به این توانایی شوند.

همچنین عوامل تربیتی سبب می شود بازیهای کلامی بیشتری برای دختران فراهم کنند تا پسرها. در حالی که بهتر است حتی با فرزندان پسر خود نیز بازیهای کلامی بیشتری برای بهبود توانایی های کلامی آنها داشته باشید. چرا که امروزه در بسیاری از موقعیتهای اجتماعی ، شغلی و تجاری ، لازم است که هم مردان و هم زنان از توانایی های کلامی بالاتری برخوردار باشند.

دومین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های غیر کلامی

این توانایی ها شامل ، حل مسائل ریاضی ، مسیریابی و مسائل فضایی است. اگر در زندگی عادی خودتان نیز توجه کرده باشید متوجه شده اید که مردان در مسیریابی و حل مسائل ریاضی بهتر هستند. این توانایی نه تنها به دلیل تفاوتهای مغزی بلکه مانند توانایی کلامی نتیجه عوامل تربیتی نیز می باشد. اگر فرزند دختر دارید می توانید با دختران خود نیز بازیهای غیر کلامی مانند مسیریابی و حل مسائل کار کنید تا آنها نیز در این توانایی هوشی بهبود پیدا کنند.

دانستن این دو بخش اصلی توانایی هوشی و تفاوتهایی که بین دخترها و پسرها وجود دارد به ما کمک می کند که بتوانیم هر دو بخش را در آنها تقویت کنیم تا توانایی هوشی آنها بهبود پیدا کرده و نمرات بهتری در آزمونهای هوشی به دست آورند.

تست هوش کودک            |              استعدادیابی کودکان  

The post چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست؟! appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.

چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست ، موضوع این مقاله آموزشی در مورد هوش مردان و زنان است.

همواره چیزی که با مسئله هوش مطرح می شود این است که هوش در بین زنان و مردان به چه شکل است ؟ آیا می توانیم ادعا کنیم که هوش و توانایی های هوشی در میان مردان و زنان متفاوت است؟ آیا نمره هوشی مردها و زنها با هم برابر است ؟ اگر از نظر توانایی ها و نمرات هوشی تفاوتی در بین آنها  هست ، کدام یک از این گروه ها نمرات هوش بالاتر بالاتری دارند ؟

از آنجایی که هوش و توانایی های هوشی یکی از مسائل حساس و پر مناقشه در میان افراد و صاحب نظران است ، یکی از اولین مسائلی که پس از مطرح شدن هوش بیان می شود این است که آیا دخترها و پسرها یا زنان و مردان از بهره هوشی برابری برخوردار هستند یا نه ؟ در این مقاله قصد داریم به طور کلی به این مسئله بپردازیم. شاید به ظاهر دانستن این موضوع از سر کنجکاوی باشد اما اهمیت آن زمانی به وجود می آید که بدانیم این تفاوتها موجب ایجاد رفتارهای اجتماعی متفاوت در افراد می شود و ریشه این تفاوتها دقیقاً به دلیل همین باورها و سبک تربیتی متفاوت برای فرزندان دختر و پسر است.

بسیاری از تحقیقاتی که بر روی هوش دخترها و پسرها یا زنان و مردان انجام شده است نشان می دهد که تفاوتی بین توانایی هوشی در میان این دو گروه وجود ندارد. اما در واقعیت شاهد این هستیم که مردان دستاوردهایی که نشأت گرفته از توانایی های ذهنی و هوشی آنهاست بیشتر از زنان به دست می آورند. اینجاست که متوجه یک مسأله مهم به نام فرهنگ و سبک های تربیتی می شویم.

در بسیاری از کشورهای دیگر از زمانی که متوجه نقش عوامل محیطی و فرهنگی در تفاوت عملکردهای ذهنی و هوشی دختران و پسران شدند با تغییراتی که ایجاد کرده اند توانسته اند فاصله این تفاوتها را به حداقل برسانند اما در کشورهایی که هنوز به این اهمیت این موضوع پی نبرده اند شاهد تفاوتها و فاصله بسیار بین زنان و مردان هستیم. برای درک بهتر این موضوع به طور کلی می توانیم توانایی های کلی هوشی و ذهنی را به دو دسته تقسیم بندی کنیم.

اولین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های کلامی

توانایی های کلامی بخشی از ظرفیتهای هوشی افراد هست که معمولاً شامل درک مفاهیم کلامی است. در بسیاری از آزمونهای هوشی ، دختران به بخشهای کلامی این آزمونها بهتر از پسرها پاسخ داده اند. بخشی از این تفاوت را می توانیم در ساختارهای مغزی دختران و پسران و بخش دیگر را می توانیم حاصل عوامل تربیتی و اجتماعی بدانیم. به عنوان مثال ، در بسیاری از فرهنگها زنان را به گونه ای تربیت می کنند که قدرت کلامی بیشتری داشته باشند و بیشتر از مردان مسلط به این توانایی شوند.

همچنین عوامل تربیتی سبب می شود بازیهای کلامی بیشتری برای دختران فراهم کنند تا پسرها. در حالی که بهتر است حتی با فرزندان پسر خود نیز بازیهای کلامی بیشتری برای بهبود توانایی های کلامی آنها داشته باشید. چرا که امروزه در بسیاری از موقعیتهای اجتماعی ، شغلی و تجاری ، لازم است که هم مردان و هم زنان از توانایی های کلامی بالاتری برخوردار باشند.

دومین مقایسه هوش مردان و زنان ) توانایی های غیر کلامی

این توانایی ها شامل ، حل مسائل ریاضی ، مسیریابی و مسائل فضایی است. اگر در زندگی عادی خودتان نیز توجه کرده باشید متوجه شده اید که مردان در مسیریابی و حل مسائل ریاضی بهتر هستند. این توانایی نه تنها به دلیل تفاوتهای مغزی بلکه مانند توانایی کلامی نتیجه عوامل تربیتی نیز می باشد. اگر فرزند دختر دارید می توانید با دختران خود نیز بازیهای غیر کلامی مانند مسیریابی و حل مسائل کار کنید تا آنها نیز در این توانایی هوشی بهبود پیدا کنند.

دانستن این دو بخش اصلی توانایی هوشی و تفاوتهایی که بین دخترها و پسرها وجود دارد به ما کمک می کند که بتوانیم هر دو بخش را در آنها تقویت کنیم تا توانایی هوشی آنها بهبود پیدا کرده و نمرات بهتری در آزمونهای هوشی به دست آورند.

تست هوش کودک            |              استعدادیابی کودکان  

The post چه تفاوتی در توانایی های هوشی مردان و زنان وجود دارد و روشهای کاهش این تفاوتها چیست؟! appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.

بزرگتر شدن شهرها و گسترش صنایع در کشورهای مختلف جهان موجب شده محیط زیست در سراسر دنیا توسط این صنایع و زندگی شهرنشینی هر روز به شکل جدید تهدید شود.

مسئله ای که امروزه در رأس تمامی مخاطرات زیست محیطی قرار دارد مسئله گرم تر شدن کره زمین است. گرم شدن کره زمین یکی از مخاطراتی است که به شدت حیات انسانها ، حیوانات و گیاهان را تهدید می کند. سازمانهای بین المللی در گزارش هایی که منتشر کرده اند اعلام می کنند که گرمایش زمین به حدی رسیده است که اگر در خصوص آن اقدامی اساسی صورت نگیرد می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای کره زمین در پی داشته باشد.

در این میان راهکارهای نیز ارائه می شود که بتواند عوارض آن را کم کند اما در اکثر مواقع چندان رعایت نشده یا از طرف تمامی کشورها به رسمیت شناخته نمی شود. از طرفی ممکن است بسیاری از کشورها نیز این راهکارها را بپذیرند ولی در اجرایی کردن آن با مشکلاتی مواجه باشند یا اجرای آن را جدی نمی گیرند.  از جمله این راهکارها که می تواند اثر قابل توجهی در کاهش گرمایش کره زمین داشته باشند در ادامه این مقاله مطرح می شود.

یک) انرژی های تجدید پذیر

نام انرژیهای تجدید پذیر را بسیاری از ما شنیده ایم ، حتی ممکن است در کنفرانسها یا نشستهایی نیز شرکت کرده باشیم که مربوط به این موضوع است. با این حال ، در بسیاری از جوامع این موضوع فقط در محدوده کنفرانس و همایش و مقاله باقی می ماند و به مرحله اجرایی نمی رسد. اما ، یکی از توصیه های اساسی که برای کاهش گرم شدن زمین ارائه می شود این است که از انرژی های تجدید پذیر به جای انرژی های فسیلی که نقش زیادی در گرم شدن کره زمین دارند استفاده شود.

برخی از کشورها پیشنهاد می دهند نزدیک به ۸۰ درصد از انرژی های تجدید پذیر باید جایگزین سوختها و انرژیهای فسیلی شود. در برخی از کشورها از این راهکار به خوبی استفاده می شود و نتایج مطلوب آن را به خوبی دیده اند ولی در غالب کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه هنوز این راهکار نتوانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا کند و مسئله اهمیت محیط زیست هنوز برای آنها به یک مسئله مهم تبدیل نشده است.

دو) پیامدهای گرمتر شدن کره زمین

پیامدهای گرم شدن کره زمین را می توانیم بالا آمدن آبهای سطحی ، خشکسالی های طولانی ، بروز سیل های خطرناک و آسیب زننده بدانیم. در ۲۰ -۳۰ سال اخیر در ایران نیز با اکثر این مسائل زیست محیطی مواجه شده ایم و گاهی خسارتهای زیادی را متحمل شده ایم. با این مثال ها می توانیم به خوبی به اهمیت خطر آفرین گرم تر شدن کره زمین پی ببریم.

سه) گرمایش دمای ایران

ایران از جمله کشورهایی است که شاخص های آب و هوای آن از میانگین جهان فاصله گرفته است و به سمت گرمتر شدن رفته است. این نشان می دهد وضعیت ایران در شرایط حادی است و اگر اقدامات فوری و اساسی انجام نشود با مسئله جدی مواجه در حوزه محیط زیست مواجه خواهیم شد. از آنجایی که محیط زیست بر قسمتهای مختلف زندگی افراد تأثیر می گذارد پس باید این موضوع جدی تر در نظر گرفته شود و برای آن برنامه ریزیهای اساسی انجام شود.

با شرایطی که بر دنیا و ایران حاکم شده لازم است که موضوع گرم شدن جهان و تغییرات آب و هوای و اقلیمی که رخ می دهد در برنامه های بین المللی و ملی به طور  دقیق گنجانده شده و از معضلات و مشکلاتی که می تواند در آینده کشورها را دچار دردسر کند پیشگیری شود.

بازاریابی ویروسی یکی از تکنیک ها و شیوه های بازاریابی می باشد که به صورت یک ویروس توسط ایمیل share  و یا در شبکه های اجتماعی و یا توسط افراد به شکل دهان به دهان پخش شده تا سطح وسیعی از جمعی نظرها را در بر بگیرد به گونه ای که افراد درباره ی آن مکالمه و صحبت کنند.

در حقیقت با به کارگیری این تلاش می گردد یک زمینه و امکانات تبلیغاتی خود انگیخته به وسیله اینترنت و شبکه های اجتماعی آماده و مهیا شود و پیغام تبلیغاتی به شکل یک ویروس سریعاً پخش ، منتقل و افزایش پیدا کند. مقصود از بازاریابی ویروسی کاهش مخارج تبلیغاتی و افزایش دست یافتن سریع به شمار بسیاری از اشخاص است.

انواع بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی ارزشی:

در این شیوه خصوصیات و کیفیت  کالاها و سرویس های که به وسیله یک کمپانی عرضه می شود ، مهم و مورد توجه قرار می گیرد و به مصرف کنندگان این اجازه و امکان داده می شود تا درباره ی کالاهایی که مصرف کرده اند مصاحبه و صحبت نمایند و ویژگی ها و وضعیت آن ها را برای شخص دیگر تعریف و توضیح دهند تا شخص دیگر هم به مصرف و خرید آن کالا  تحریک و تشویق شده و این سیکل همان طور تداوم پیدا می کند.

بازاریابی ویروسی حیله ای:

بر اساسآموزش بازاریابی ، در این شیوه از شگردهای ترغیبی جهت تشویق اشخاص به کار گرفته می شود. در حقیقت استفاده کننده اول به استفاده کننده دوم ، خصوصیات و کیفیت یک کالا را توضیح می دهد تا استفاده کننده دوم در رابطه با خرید کالا اقدام کند و در صورت خرید کالا مزدی به استفاده کننده اول تعلق می گیرد و استفاده کننده دوم هم اشخاصی را به زیر گروه خود می افزاید و به این شکل اشخاص ترغیب می شوند تا خریداران زیادتری پیدا کرده و مزد فراوان تری بگیرند.

بازاریابی ویروسی حیاتی:

شیوه عمل این روش بدین گونه است که اشخاص تمایل دارند در تجربیات خود با سایرین سهیم شوند که‌ محتاج مصرف کالای معینی هستند. به طور نمونه ، استفاده کننده ای قصد دارد در تجربه یک کالا با شخص دیگری سهیم شود در حالی که استفاده کننده دوم محتاج مصرف کالای دیگری می باشد.

بازاریابی ویروسی  مارپیچی:

در این روش اشخاص تجربه های جذاب و خوشایند و گوناگون خود را با سایرین به اشتراک خواهند گذاشت.

بازاریابی ویروسی ناخوشایند:

اگر استفاده کننده از مصرف برخی از کالاها و یا سرویس های ارائه شده بی کیفیت ناخشنود باشد آن را با سایر اشخاص به اشتراک خواهد گذاشت.

روش های بازاریابی ویروسی

  • مهیا سازی اسباب و موقعیت همکاری و شرکت مخاطبین و سرویس های نظرسنجی
  • مشارکت و همکاری تشکیلاتی
  • مو تورهای جستجو وب و وبلاگ ها
  • شکل ها و مدل های مختلفی از بازاریابی مستقیم و بازاریابی چاپی
  • ابزارها و بخش های هدف گیری بازار
  • بهبود بخشیدن موتور های جستجو به وسیله سئو
  • بهبود بخشیدن رسانه های اجتماعی SMO
  • رسانه های ارتباطی گروهی و اجتماعی
  • بازاریابی مشارکتی و پورسانتی

عوامل بازاریابی ویروسی

پیغام رسان ها

به ۳ شیوه از راه های ارتباطی احتیاج داریم که بر این پایه اند؛

کارشناس بازار: اشخاصی می باشند که به صورت مداوم اقدامات و اعمال بازار را نظارت و بررسی نموده و بر طبق احتیاج بازار تبلیغات مطلوب و فراخوری را در شبکه های اجتماعی پخش و تکثیر می نماید.

رابطان اجتماعی: این دسته از اشخاص از شمار زیادی رابط اجتماعی برخوردارند که اغلب با تعداد زیادی استفاده کننده در شبکه های اجتماعی که قابلیت ایجاد رابطه اثربخش میان دیدگاه های مختلف دارند در تعامل می باشند و قادرند موجب همرسانی و اشتراک گذاری موردنظر شوند.

فروشندگان: این گروه مسئولیت تعریف و تمجید از کالاها ؤ اغراق در مورد آن ها را به عهده دارند تا مخاطبان را به خرید محصولات تحریک و تشویق کنند.

پیام

بر اساس تجربه مشاور بازاریابی ، پیام می بایست ظرفیت و انرژی لازم جهت به وجود آوردن تشویق و تحریک افراد در اخذ خدمات و یا عرضه محصولات را دارا باشد. تا هنگامی که پیام تبلیغاتی جالب و خوشایند و نافذ نباشد رشد و تکثیر نخواهد یافت.

فضا و محیط

فضا و محیط تبلیغاتی تحت تاثیر رخدادهای کنونی می باشد از این رو می بایست در ارتباط با تحولات بازار و رفتار مصرف کنندگان هماهنگ باشد تا نتایج مثبتی از یک تبلیغ کسب شود.

معیارها

هنجارها و ملاک ها همان مقاصدی می باشند که یک کمپین تبلیغاتی بر طبق آن ایجاد شده است این ملاک ها قادر است دربر گیرنده شمار بازیدها ،  شمار کلیک های نتیجه بخش و کارآمد ، شمار اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی و شمار رد گیری ایمیل های تبلیغاتی باشند.

علت اهمیت بازاریابی ویروسی

در عصر حاضر افراد از هر زمانی جهت آنلاین شدن و گفت و گو در شبکه های اجتماعی و اینترنت بهره می گیرند و به علت در برنداشتن مخارج زیاد استفاده کنندگان به سهولت قادرند در طی چند ساعت با صدها شخص دیگر داده و پیام و تماس داشته باشند. اقداماتی که کمپانی ها قادرند جهت تحریک مخاطبین و تشویق به خرید محصولات و خدمات زیادتر انجام دهند شامل:

  • محتوا و یا خدمات باارزش ، معتبر و غنی
  • ترغیب و پاداش های مالی
  • به وجود آوردن یک فضای رقابتی برای مشتریان
  • حس ارزشمند بودن همراهی با برند تجاری کمپانی
  • ایجاد تفریح و سرگرمی

منبع :

بازاریابی ویروسی

میکرودرم ابریژن microdermabrasion فرایند پیلینگ غیرتهاجمی پوست می باشد که در این روش قشر سطحی پوست به طور آهسته برداشته شده و سلول های مرده آن از بین رفته و سبب تحریک و تولید کلاژن می شود تا پوستی یکدست ، باطراوات و جوان به ارمغان آورد.

فروش انواع دستگاه میکرودرم ابریژن به همراه آموزش میکرودرم ابریژن در مورد نحوه مصرف آن توسط کارشناس فروش میکرودرم ابریژن جهت مشتریانی که قصد خرید میکرودرم ابریژن را داشته باشند، ارائه می شود. اگر قصد خرید دستگاه میکرودرم ابریژن از یک مرکز معتبر فروش میکرودرم ابریژن را دارید ، می توانید با ما تماس بگیرید.

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن کریستالی

در میکرودرم کریستالی با به کارگیری یک ابزار دستی ، کریستال های ریزی که اغلب اکسید آلومینیوم می باشد با ملایمت و با مقداری تنظیم شده بر روی سطح پوست پاشیده می شود که منتهی به سایش و لایه برداری سطحی پوست می شود. در فاز بعدی کریستال های پاشیده شده و سلول های مرده پوستی به داخل دستگاه کشیده می شوند.

میکرودرم ابریژن نوک الماسی

میکرودرم نوک الماسی را با به کارگیری یک ابزار دستی سر الماسی اجرا می کنند که با ملایمت سلول های مرده پوست را تخریب و بر می دارد و سطح پوست را پاکسازی و لایه برداری می کند. از این نوع ابزار اغلب برای قسمت های حساس و ظریف نظیر دور چشم و افراد دارای پوست های حساس استفاده می شود.

کاربردهای میکرودرم ابریژن

  • شادابی و جوان سازی پوست: پراستفاده ترین و عالی ترین کارایی میکرودرم ابریژن در شادابی و جوان سازی پوست می باشد. جایگزینی سلول ها و لایه های جدید سبب به ارمغان آوردن پوستی باطراوت و جوان خواهد شد.
  • روشن سازی و یکدست سازی پوست: پس از عمل میکرودرم پوست صاف و هموار شده و روشن تر خواهد شد.
  • از بین بردن جای جوش ، جای زخم ، اسکار بخیه و سوختگی: به کارگیری این روش جهت محو کردن اسکار جوش که به شکل تورفتگی های درآمده و یا سبب ناهمواری و لک شده اثربخشی بالایی دارد. همچنین اسکار زخم ، بخیه و سوختگی نیز توسط میکرودرم به سادگی قابل برطرف شدن است.
  • لک های پیری ، لک های حاملگی و کک و مک: میکرودرم به سادگی قادر است لک های به وجود آمده ناشی از پیری و تماس طولانی با تشعشات خورشید و لک های سطحی بارداری را بهبود و محو سازد.
  • ترک های پوستی ناشی از بارداری و چاقی: بهره گیری از این روش معمولاً اثرات قابل قبول و موثری را در پی داشته است.
  • تاتو ، خالکوبی ، جوش های سرسیاه: خالکوبی ها و تاتوهای آماتور و سطحی با میکرودرم قابل محو خواهند بود. جوش های سرسیاه در حقیقت با شیوه پا کسازی پوست برطرف می شوندکه میکرودرم یک شیوه مطلوب و موثر جهت پاکسازی پوست به حساب می آید.
  • کاهش و بستن منافذ پوست: اجرای روش میکرودرم در طی چند جلسه در کاهش و بستن منفذهای پوستی نتایج قابل توجه و مفیدی دارد.

تعداد جلسات درمانی میکرودرم ابریژن

تعداد جلسات درمانی میکرودرم ابریژن با توجه به وضعیت بیمار و اهداف درمانی متفاوت خواهد بود. برای مثال ، جهت جوان سازی و روشن سازی پوست ۴ الی ۸ جلسه و برای رفع لک های پوستی ۸ الی ۱۰ جلسه نیاز خواهید داشت.فواصل زمانی مابین جلسات از ۱ ال ۴ هفته طبق نظر پزشک متفاوت خواهد بود. جهت کامل شدن دوره درمان و حفظ نتایج مطلوب هر ۲ تا۳ ماه یکبار باید تکرار شود.

ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن

اثرات درمانی میکرودرم ابریژن اغلب ۳ الی ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت. حفظ آبرسانی ، حفظ تمیزی پوست ، استعمال مرتب ضدآفتاب سبب بالا بردن دوام و پایداری اثرات میکرودرم خواهد شد. علاوه بر این ، جلسات اصلاح و ترمیم را هر ۳ تا ۶ ماه یک مرتبه باید مجدداً تکرار نمایید.

توصیه ها و مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

ـ خودداری از قرارگیری در معرض نورخورشید به مدت یک هفته

ـ اجتناب از شنا ، سونا و حمام داغ به مدت ۲۴ ساعت

ـ اجتناب از استفاده از اسکراب ، لایه بردارها و تراشیدن موی پوست به مدت یک هفته

ـ پرهیز از مصرف داروهای ضدآکنه به مدت ۲ هفته

ـ اجتناب از انجام الکترولیز به مدت یک هفته

ـ استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب در طی روز

اثرات جانبی میکرودرم ابریژن

از عوارض جانبی موقتی این روش می توان به ورم ، کبودی ، قرمزی ، خونریزی ، احساس سوختگی ، حساسیت به نور خورشید اشاره کرد که ظرف چند روز برطرف می شوند.

ایجاد لک های پوستی و زخم شدن پوست از عوارض جدی میکرودرم است که در اثر انجام نادرست و غیراصولی این تکنیک ایجاد می شود.

موارد منع استفاده از میکرودرم ابریژن

افراد دارای جوش فعال و عفونت پوستی

افراد با سابقه زخم گوشتی و تبخال

افراد دارای اگزما یا التهاب پوستی

افراد دیابتی و نقص سیستم ایمنی

افراد مصرف کننده داروهای استروئیدی و ضدآکنه

افراد مبتلا به سرطان پوست

افراد مبتلا به روزاسه و پسوزیازیس

 

فروش انواع دستگاه میکرودرم ابریژن به همراه آموزش میکرودرم ابریژن در مورد نحوه مصرف آن توسط کارشناس فروش میکرودرم ابریژن جهت مشتریانی که قصد خرید میکرودرم ابریژن را داشته باشند، ارائه می شود. اگر قصد خرید دستگاه میکرودرم ابریژن از یک مرکز معتبر فروش میکرودرم ابریژن را دارید ، می توانید با ما تماس بگیرید. پس از خرید دستگاه ، آموزش میکرودرم ابریژن رایگان دریافت خواهید نمود.

در دنیای کسب و کار و بازاریابی ، هر محصولی که به بازار عرضه می شود با هر نوع طراحی که دارد سعی می کند توجه مشتریان را جلب کند.

کوچکترین تغییر یا طراحی که شاید به نظر بسیاری از افراد بی اهمیت باشد می تواند میزان فروش شما را تغییر دهد. می توانیم به جرأت بگوییم که تمامی ویژگیهای طراحی یک محصول از کوچکترین تا بزرگترین آنها می تواند نقش مهمی در بازاریابی داشته باشد. برچسب ها یا لیبل ها نیز از جمله مواردی هستند که در تبلیغ محصول شما بسیار موثر هستند. طراحی صحیح و دقیق آن می تواند بازار را به نفع شما تغییر دهد.

در مقابل ، اگر در طراحی آن دقت کافی را نداشته باشید خواهید دید که مشتریان شما به گونه ای که پیش بینی کرده بودید به سمت محصولتان گرایش پیدا نمی کنند. لیبل ها یا همان برچسب ها علاوه بر اینکه با توجه به شکل و نوع طراحی آنها می توانند جذابیت ظاهری برای محصول شما ایجاد کنند و زیبایی آن را چندین برابر کنند. بلکه برچسب ها به عنوان یکی از مهمترین ابزارها برای معرفی و ارائه ویژگیهای محصول هستند. ویژگیهای یک محصول از تاریخ تولید و تاریخ انقضاء گرفته تا ترکیبات و ویژگیهای آن بر روی برچسب ثبت می شود.

پس این توضیح نشان می دهد که برچسب ها تا چه اندازه در برقراری ارتباط با مشتریان مهم هستند. برای اینکه بتوانید یک طراحی مناسب که ویژگیهای بازاریابی مناسب در آن رعایت شده باشد طراحی کنید لازم است به نکات زیر توجه کنید.

یک) از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید

سعی نکنید کارهای مهم در بازاریابی محصول که نقش به سزایی در بازاریابی شما دارد را خودتان انجام دهید. در مواردی که به کمک یک فرد متخصص و حرفه ای نیاز دارید حتماً از این افراد استفاده کنید تا میزان خطای شما و زمان از دست رفته تان به شکل چشم گیری کاهش پیدا کند. در طراحی لیبل ها نیز سعی کنید از یک متخصص و فرد حرفه ای برای طراحی کمک بگیرید.

این افراد به خوبی می دانند که اندازه ، رنگ و مشخصاتی که باید بر روی یک لیبل درج شود تا زیبایی کافی را داشته باشد و بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند دقیقاً چه ویژگیهایی باید داشته باشد و با چه ابزاری طراحی شود. در حالی که خود شما به احتمال زیاد با این موارد آشنا نیستید و نمی توانید به خوبی از عهده آن بر آیید.

دو) به نوع محصول خود توجه کنید

محصولی که شما دارید بهترین راهنما برای شماست که چه لیبلی را طراحی کنید. کاملاً مشخص است که طراحی لیبل برای یک محصول بهداشتی باید متفاوت از یک محصول مواد غذایی باشد.

اما گاهی شاهد این هستیم که افراد غیر حرفه ای ، لیبلی را به اشتباه طراحی کرده اند. هر چقدر شما طراحی لیبل را متناسب با محصول مورد نظرتان طراحی کنید بیشتر می توانید در بازار موثر باشید و علاوه بر اینکه بهتر می توانید محصولتان را معرفی کنید بلکه به خوبی می توانید آن را برای مشتریان جذاب تر کنید و خودتان را یک فرد حرفه ای در این زمینه نشان دهید. اهمیت این موضوع در حدی است که بسیاری از طراحان با یک طراحی جذاب و مناسب برای یک محصول می توانند میزان قابل توجهی از آن محصول را در بازار به فروش برسانند.

سه) استفاده از ابزارهای پیشرفته

امروزه ابزارها و دستگاه های پیشرفته ای به بازار آمده است که می تواند در طراحی لیبل به شما کمک کند. هر چقدر از نسخه ها و تکنولوژیهای به روز شده تر استفاده کنید کیفیت طراحی شما بالاتر می رود. این کار علاوه بر اینکه منجر به طراحی یک لیبل جذاب برای شما می شود بلکه در نگاه مخاطبان ، شما را یک فرد متخصص که نوع و کیفیت محصول و طراحی آن برایش مهم است نشان می دهد.

طراحی بسته بندی     –      طراحی جعبه

طراحی لیبل حرفه ای

برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی یکی از موضوعات پر هیاهوی کسب و کارها می باشد. اینکه برندسازی چیست رادراین مقاله می آموزید.

برندسازی پروسه ی معنی و مفهوم دادن به یک اسم می باشد. برندسازی یک سری از تکنیک ها و شیوه هاست که به اسم تجاری شما ماهیت خاص و معینی می بخشد و موقعیت آن را در بازار در مقایسه با سایر رقیبان معین و ممتاز و برجسته می سازد.

برندسازی مشتمل بر موضوعات گوناگونی نطیر موضع یابی و موقعیت سازی برند ، گزینش اسم مناسب برای برند ، طراحی لگو و رنگ برند ، پیام و شعار برند ، توسعه برند ، اعتبار و اهمیت برند ، پیوندهای همگانی ، خبرسازی و تبلیغات و … می باشد.

در واقع در برندسازی سعی بر آن است که ویژگی های ذکر شده در بالا ، به گونه ای در یاد و فکر مخاطبان و مصرف کنندگان قرار داده شود که قادر باشد موقعیت و احساس خوب و دل پذیری برای آنان  به وجود آورد. به بیانی دیگر برندسازی موقعیت ذهنی یک برند در نظر و یاد و فکر مخاطبین و خریداران و جامعه هدف آن تجارت و صنعت است.

مراحل برندسازی

جامعه هدف برندتان را معین و شناسایی نمایید:

بنیان برندتان با تعیین و شناسایی جامعه هدف و مخاطبینی می باشد که قرار است روی آن کار کنید. شما قادر نخواهید بود برای تمام افراد به طور مستمر تمام چیزهای لازم را عرضه نمایید. از این رو گام نخست در مراحل برندسازی آن است که انتخاب کنید که قرار است کالاها و سرویس های تولیدی به چه افرادی ارائه داده شود. این سبب خواهد شد که پیغامی که عرضه می کنید به طور دقیق احتیاجات آنان را مورد هدف قرار دهد. موضوع مهم در این زمینه آن است که بر روی ویژگی و مقصود ویژه ای کار کنید و این احتیاج به ارزیابی و مطالعه رفتار استفاده کنندگان و خریداران دارد.

نقش و رسالت برندتان را معین و معلوم سازید:

گام دوم آن است که معین سازید که برندتان به چه چیزی اعتبار و ارزش خواهد داد. در حقیقت پیش از آن که اطمینان مخاطبان را به دست آورید می بایست مشخص کنید که فعالیت و کسب و کار شما چه اهمیت و اعتباری به وجود می آورد. در حقیقت رسالت برندتان همان قصد و غرض خلق و ایجاد آن است و تمام جوانب نظیر پیغام ، شعار ، طرح ، ماهیت  و سایر عناصر و مراحل برندسازی را متاثر خواهد ساخت. از این رو با توجه به مخاطبین هدف خود می بایست نقش و رسالت برند خود را معلوم ساخته و به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف و به احتیاجات آنان جواب دهید. این امر موجب بالا بردن میزان وفاداری مشتریان و مخاطبین به برند شما خواهد شد.

مشخص کنید که برند شما چه امتیازات برجسته و اصلی عرضه میکند:

باید ببینید چه وجه تمایزی با دیگران دارید و یا چه تمایزاتی قادرید به وجود آورید که شاید دیگران خیلی سراغ آن نرفته اند. امتیازات شما چیست و در چه مواردی قدرتمندتر هستند. می بایست همه توجه شما بر روی آن چیزی باشد که برندتان را از سایر برندها متفاوت می سازد. روی مواردی می بایست تمرکز کنید که سبب بهبود زندگی استفاده کنندگان و خریداران می شود.

یک لگو و پیام و شعار مناسب طراحی و بسازید:

اصلی ترین و مهیج ترین گام در میان فازهای برندسازی ساخت لگو و شعار و پیام برندتان می باشد. لگو علامتی است که در تمام چیزهایی که با برندتان ارتباط دارد مشاهده خواهد شد و به ماهیت برندتان مبدل خواهد شد. یک طراحی مناسب برند از قواعد صحیح و اصولی جلوه ، رنگ ، فونت ، اندازه و سایر عناصر تبعیت می کند. پیام و شعار برند نیز نشان خواهد داد که چه کسی می باشید ، چه چیزی را عرضه می کنید و ارزش و اعتبار شما در چیست. پیام و شعار برند نیز می بایست سریعاً در یک الی دو جمله قابل انتقال باشد و احساس مخاطب را برانگیزاند.

صدا و لحن برندتان را مشخص کنید:

این گام معلوم خواهد ساخت که چطور با مخاطبین خود رابطه ایجاد نمایید و آنان چطور به شما جواب خواهند داد. این موضوع به ویژه در انتشار مقالات وب سایت و نوشته های رسانه های اجتماعی اهمیت خاصی می یابد و برخورداری از یک لحن ثابت و همیشگی سبب متمایز شدن شما از شبکه های گوناگون خواهد شد. لحن و صدای برند شما با در نظر گرفتن مخاطبین هدف و رسالت برند و حرفه تان قادر است رسمی ، صمیمی و خودمانی ، خبری ، حرفه ای و … باشد.

برندتان را با تمام جنبه های فعالیت و کسب و کارتان ترکیب نمایید:

برند شما می بایست در تمام چیزهایی که مخاطبان قادرند مشاهده کنند و گوش دهند منعکس گردد. به طور مثال ، در همه ی بسته بندی و تبلیغات خود می بایست آرم و لگو برندتان به طور واضح و برجسته مشاهده شود. در رسانه های اجتماعی هم اطمینان حاصل کنید که برندتان انسجام و پایداری خود را حفظ کرده و مخاطبین نمادهای بصری ، لحن و استایل ، پیغام و شعار شناخته شده را در محیط ها و جاهای گوناگون مشاهده می کنند.

بزرگترین حامی برند خود باشید:

شما تنها کسی هستید که به خوبی برندتان را می شناسید. از این رو این شما هستید که می بایست شخصیت ، هویت ، پیام و صدای برندتان را به دیگران نشان دهید. پرسنل خود را به گونه ای انتخاب کنید که اطمینان داشته باشید که با ارزش ها ،رسالت ، شخصیت و فرهنگ برندتان هماهنگی دارند. مشتریان وفادار و ثابت خود را ترغیب نمایید تا دیدگاه های خود را در خصوص برندتان بازگو و باز نشر دهند و به گوش سایر افراد هم برسانند.

نظر شما

The post برندسازی چیست؟ برندینگ با تعریف کاربردی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

تست استعدادیابی شغلی موضوع این مطلب است. انجام تست استعدادیابی شغلی و نحوه تفسیر تست استعدادیابی شغلی را می خوانید. این سوالات برای همه ی افراد پیش می آید که در چه شاخه و زمینه ای توانایی و نبوغ دارم؟

در چه حرفه و کاری موفق خواهم شد؟ چه رشته تحصیلی و شغلی با شخصیت من سازگاری و تطابق دارد؟ حرفه و کار مورد تمایل من کدام است؟ چگونه تمایل و توانایی و نبوغ خود را کشف و از آن آگاهی بیابم؟ چگونه می بایست راه مناسب و صحیح موفقیت تحصیلی و شغلی خود را کشف کنم؟ آیا رشته ی تحصیلی درستی را در دانشگاه انتخاب کرده ام؟

در زیر یک تست روان شناسی استعدادیابی شغلی معتبر برای شما قرار داده ایم:

در بین قابلیت های زیر شما کدام یک را دوست دارید و انتخاب می کنید:

۱ ـ توانایی دیدن آینده

۲ ـ توانایی دیدن چیزهایی مثل اشعه ایکس

۳ ـ توانایی خواندن ذهن و فکر دیگران

۴ ـ توانایی شنیدن تمام صداها

۵ ـ توانایی پرواز

۶ ـ نامرئی شدن

۷ ـ توانایی تغییر شکل

۸ ـ سفر به گذشته در تونل زمان

نتایج تست استعدادیابی شغلی

  1. شما یک شخص مبتکر می باشید که به مسائل و مباحث ماجراجویانه علاقمند هستید. در صورتی که قادر باشید ، شما تنها به آینده سفر می کنید. شما اغلب خوب ترین فرصت و دلواپسی را در خصوص نحوه ی به دست آوردن هرچه زودتر آن دارید.

راهنمای شغلی:

اندیشیدن در خصوص یافتن ، پژوهش ، ابداع و یت تحریر کتب علمی و تخیلی برای این دسته اشخاص مناسب می باشد.

  1. شما علاقمندید به درون قضایا ورود بیابید و در اعماق آن ها نفوذ کنید. شما از یافتن قضایا و مباحثی که سایر افراد قادر نیستند مشاهده کنند به وجد می آیید. به علاوه به حل کردن مسائل و مشکلات علاقمندید.

راهنمای شغلی:

ریاضی ، پزشکی ، فیزیک ، سیاست از حوزه های می باشند که برای این دسته افراد عالی می باشند.

  1. شما در گمانه زنی و پی بردن به آن چیزی که سایرین می اندیشند استعداد دارید. شما قادرید آن چیزی که دیگران حقیقتاً بازگو می کنند و آن چیزی که حقیقتاً می اندیشند را حدس بزنید و بفهمید.

راهنمای کسب و کار:

شما قادرید یک روان شناس و مشاور عالی باشید.

  1. شما اغلب علاقه دارید که آخرین خبرها را ببینید و بشنویید. شما دقت و تمرکز بسیاری به آن چیزی که در پیرامون شما رخ می دهد دارید.

راهنمای کسب و کار:

تست استعدادیابی شغلی

شما می توانید یک روزنامه نگار یا خبرنگار عالی باشید. می توانید اقبال خود را در زمینه موسیقی هم محک بزنید.

  1. شما تمایل دارید یک تصویر گسترده از زندگی و نحوه گردآوری چیزهای گوناگون با یکدیگر داشته باشید. شما از خطرپذیری و آزادی و رهایی به وجد می آیید و خوشحال می شوید.

راهنمای کسب و کار:

شما می توانید یک خلبان عالی شوید. یک حرفه ای را گزینش و پیگیری نمایید که به شما این فرصت را بدهد تا برفنون و اعمالی نظیر کار در یک مجموعه مطالعاتی یا دولتی نفوذ داشته باشید.

  1. شما یک شخص کمرو یا نظارت کننده دقیق می باشید و شاید هم هردو. شما علاقمندید از تمام چیزهایی که در پیرامون شما وجود دارد آگاهی بیابید.

راهنمای کسب وکار:

آثار هنری ، گارگاه تحقیقات ، نوشتن از گزینه های عالی برای شما به حساب می آیند.

  1. شما یک شخص اجتماعی می باشید که از هماهنگی با سایر افراد و محیط پیرامونی خود به وجد می آید و خوشحال می شوید. از تعریف و تمجید سایرین خوشحال می شوید.

راهنمای کسب و کار:

مشغولیت ها و امورات مرتبط به تفریحات قادر است برای شما یک گزینه خوب باشد.

  1. شما در کشف تمام چیزها و چگونگی بهره گیری از خطاهای گذشته جهت تغییر آینده لذت می برید. شما در خصوص نحوه زندگی اشخاص گوناگون دقیق و متجسس می باشید.

راهنمای کسب و کار:

یافتن کسب و کاری در تحقیق ، تاریخ و بررسی رفتار انسان ها گزینه های خوبی برای شما می باشند. به علاوه به انجام کارها و فعالیت هایی که در آینده شما نقش خواهند داشت علاقه دارید.

تست استعدادیابی شغلی

استعدادیابی کودکان

 

نوشته تست استعدادیابی شغلی اولین بار در مرکز تحقیقات هوش نیک. پدیدار شد.

تست ترسیم آدمک یا تست گودیناف Goodenough یکی از ساده ترین ، کاربردی ترین و فراگیرترین تست های هوش سنجی تصویری می باشد. تست هوش گودیناف توسط تعداد بسیاری افراد رمزگذاری گردیده است که اصلی ترین و عمده ترین آن ها به وسیله ی فلورانس گودیناف انجام شده است.

هدف از تست گودیناف :

اصلی ترین مقصود تست آدمک ، مشخص کردن میزان هوش بهر و سن عقلی کودکان می باشد. این تست وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که انجام سایر تست های هوش سنجی امکان پذیر نباشد و قصد دارید هرچه زودتر میزان هوش بهر کودک تعیین شود. همچنین خردسالانی که نمی توانند حرف بزنند یکی از گزینه های مناسب برای استفاده از این تست هستند.

نحوه انجام تست گودیناف :

انجام این تست بسیار آسان می باشد. از کودک تقاضا می شود یک آدمک ترسیم کند و هرچه می تواند آن را خوب و کامل و زیبا بکشد. مدت زمان ترسیم هر اندازه زمان ببرد در نتیجه تست هیچ اهمیتی نخواهد داشت.

موارد مهم پیش از انجام تست گودیناف :

ـ جهت کشیدن نقاشی توصیه می شود یک خودکار روان و یا مداد مشکی رنگ در دسترس کودک قرار بگیرد.

ـ در صورتی که ترسیم آدمک با مداد رنگی انجام شده باشد ، وضعیت دیگری جهت سنجش ضروری است که لحاظ شود.

ـ برگه جهت ترسیم نقاشی برای تست گودیناف می بایست کمتر از ابعاد ۲۱ در ۳۰ نباشد.

ـ به کودک فرصت دهید چندین نقاشی ترسیم کند ، آنگاه مناسب ترین و بی نقص ترین را جهت امتیازدهی برگزینید.

ـ در صورتی که نتیجه چند باره ترسیم آدمک با هم تفاوت داشت علامت اضطراب و تشویش کودک می باشد که می بایست به مشاور و روان درمان رجوه نمود.

شیوه امتیازدهی تست گودیناف :

برای هرکدام از اعضای کشیده شده آدمک یک نمره و امتیاز اختصاص دهید. بدین وصف:

۱ـ سر کشیده باشد.

۲ ـ پا وجود داشته باشد.

۳ ـ دست کشیده باشد.

۴ ـ بدن کشیده شده باشد.

۵ ـ طول بدن طویل تر از عرض آن کشیده شده باشد.

۶ ـ شانه ها کشیده شده باشد.

۷ ـ بازوها و پاها به تنه وصل شده باشد.

۸ ـ پاها به تنه و دست ها به تنه و در نواحی درست خود وصل و کشیده شده باشند.

۹ ـ گردن کشیده باشد.

۱۰ ـ دنباله گردن به سر و تنه مرتبط و کشیده شده باشد.

۱۱ ـ چشم ها کشیده باشد.

۱۲ ـ بینی کشیده شده باشد.

۱۳ ـ لب ها کشیده شده باشد.

۱۴ ـ دو لب کامل مشاهده شود.

۱۵ ـ سوراخ های بینی کشیده باشد.

۱۶ ـ مو کشیده باشد.

تست نقاشی آدمک بهمراه آموزش تفسیر جواب تست گودیناف

۱۷ ـ مو به طور کامل کشیده شده باشد.

۱۸ ـ نشانه ای از لباس کشیده باشد.

۱۹ ـ دو تیکه لباس کشیده باشد.

۲۰ ـ همه ی بدن پوشیده از لباس شده باشد.

۲۱ ـ چهار تیکه لباس معلوم باشد.

۲۲ ـ لباس یونیفورم یا رسمی کشیده باشد.

۲۳ ـ انگشت کشیده باشد.

۲۴ ـ تعداد انگشتان صحیح باشد.

۲۵ ـ حالت و فرم انگشتان صحیح کشیده شده باشد.

۲۶ ـ شست متفاوت کشیده شده باشد.

۲۷ ـ کف دست کشیده شده باشد.

۲۸ ـ بازو کشیده باشد.

۲۹ ـ زانو کشیده باشد.

۳۰ ـ هماهنگی سر و بدن رعایت شده باشد.

۳۱ ـ هماهنگی بازو و دست ها با بدن حفظ شده باشد.

۳۲ ـ پاها متناسب ترسیم شده باشد.

۳۳ ـ کف پا متناسب کشیده شده باشد.

۳۴ ـ پاها به طرف بالا کشیده نشده باشد.

۳۵ ـ دست ها و پاها دو بعدی ترسیم شده باشد.

۳۶ ـ پاشنه کفش یا پاشنه پا کشیده باشد.

۳۷ ـ تناسب خطوط کلی رعایت شده باشد.(دست حرکت زیاد نداشته و دست نلرزیده باشد)

۳۸ ـ تناسب خطوط کلی و جزئی رعایت شده باشد. (نقاشی درست و دقیق کشیده شده باشد)

۳۹ ـ هماهنگی مو و دور سر حفظ شده باشد.

۴۰ ـ تناسب خطوط بدن رعایت شده باشد.

۴۱ ـ تناسب خطوط دست و پا رعایت شده باشد.

۴۲ ـ هماهنگی خطوط صورت حفظ شده باشد.

۴۳ ـ گوش کشیده باشد.

۴۴ ـ هماهنگی گوش ها رعایت شده باشد.

تست هوش گودیناف بهمراه آموزش تفسیر جواب تست هوش گودیناف

۴۵ ـ مردمک چشم کشیده شده باشد.

۴۶ ـ هماهنگی چشم ها رعایت شده باشد.

۴۷ ـ در نقاشی نیم رخ و تمام رخ چشم دارای فرم و حالت کشیده شده باشد.

۴۸ ـ پیشانی و شانه هر دو کشیده شده باشد.

۴۹ ـ برآمدگی شانه در نقاشی نیم رخ مشخص باشد.

۵۰ ـ نیم رخ ناقص کشیده باشد.

۵۱ ـ نیم رخ کشیده شده باشد.

شیوه محاسبه امتیازات تست گودیناف :

امتیازات و نمرات کسب شده را با یکدیگر جمع نمایید. (کل نمرات از ۵۱ بیشتر نخواهدشد)

با به کارگیری جدول شماره ۱ نمره خام به سن عقلی تبدیل می شود. از فرمول زیر سن عقلی و هوش بهر کودک مشخص و به دست خواهد آمد.

برای در صورتی که نمره خام تست به طور نمونه ۳۲ باشد در جدول تبدیل نمرات یعنی جدول شماره ۱ نمره خام را بیابید و بهره هوشی کودک را که ۱۱ می باشد مشخص کنید. این نمره بهره هوشی و سن عقلی کودک می باشد. آنگاه عدد ۱۱ را در عدد ۱۲ ماه ضرب نمایید. سن حقیقی کودک را حساب کنید. در صورتی که کودک به طور نمونه ۸ سال و ۵ ماه داشته باشد ۸ را ضربدر ۱۲ ماه به علاوه ۵ خواهیم کرد. نمره تحصیل شده سن حقیقی کودک است. حاصل ضرب صورت و مخرج را بر یکدیگر تقسیم و ضربدر ۱۰۰ نموده و سن عقلی  و هوش بهر آزمودنی مشخص و حاصل خواهد شد. آنگاه نمره کسب شده را در گروه بندی هوشی یعنی جدول شماره ۲ بیابید ، سن عقلی و هوش بهر آزمودنی معلوم می شود.

تست هوش گودیناف - تست گودیناف - تفسیر تست گودیناف

 تست هوش کودک

استعدادیابی کودکان

The post تست هوش گودیناف بهمراه آموزش تفسیر جواب تست گودیناف appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.