این نوع بازاریابی به بازاریابی های محصولات پزشکی و دارویی که شرکتهای دولتی و خصوصی به تولید و توزیع آنها مشغول هستند اطلاق می شود.
مشتریان اصلی این داروها پزشکان ، پرسنل های آزمایشگاهی و بیماران هستند. بنابراین برای بازاریابی این محصولات باید تبلیغات و استراتژیهای بازاریابی متفاوتی انتخاب شود. چرا که اقلام مورد نیاز پزشکان با بیماران و سایر افراد متفاوت تر است. پس بهتر است برای بازاریابی این دسته از محصولات مشتریان خود را به خوبی بشناسیم و متناسب با آنها به تبلیغ و بازاریابی بپردازیم.
می توانیم بازاریابی برای اقلام پزشکی و دارویی را یکی از دشوارترین بازاریابی ها بدانیم چرا که رقابت در این بازار بسیار بالاست و از طرفی شباهت بین این محصولات بسیار کم است به گونه ای که تمایز بین آنها در اکثر موارد بسیار سخت است. به ویژه برای مشتریانی که به عنوان بیمار از این محصولات استفاده می کنند یکی از سخت ترین کارها این است که بین دو محصول مشابه از شرکتهای مختلف نمی توانند تمایز قائل شوند و کیفیت آنها را به خوبی ارزیابی کنند. در نتیجه برای بازاریابها نیز هر چقدر فاصله بین محصولات و تمایز آنها کم تر می شود هم بازاریابی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و هم اینکه بر دشواری کار بازاریابها اضافه می شود.
بهترین راه حل برای بازاریابی تجهیزات پزشکی این است که استراتژیهای متفاوتی را برای متخصصان و بیماران انتخاب کنید.
هم اکنون به استراتژیهای بازاریابی متخصصان و بیماران در این قسمت پرداخته می پردازیم.
از نظر راهبردی و استراتژیکی ، این مسئله که مخاطبان مناسب خود را بشناسیم از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که می دانیم ، بیماران و مصرف کنندگان اقلام پزشکی سعی می کنند محصول مورد نیاز خود را با مشورت پزشکان تهیه کنند و کمتر پیش می آید که خود افراد اقدام به خرید محصولی کنند یا تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنند به سمت استفاده از این محصولات بروند. همچنین در صورتی که محصولی را پزشک معرفی یا تجویز کرده باشد آنها با هر قیمتی و در هر تعدادی که باشد خریداری می کنند. به ویژه اگر محصول ، تحت پوشش بیمه باشد این رفتار را بیشتر در آنها مشاهده می کنیم. بنابراین ، شناخت مخاطبان و رفتارهای آنها برای بازاریابی در این حوزه بسیار مهم است. در ادامه به نکات مهم در بازاریابی این محصولات برای دو دسته عمده مصرف کنندگان این محصولات یعنی پزشکان و متخصصان و بیماران می پردازیم.
بازاریابی برای متخصصان و پزشکان
برای اینکه استراتژی بازاریابی شما برای متخصصان و پزشکان مفید باشد باید ملاحظات زیر را در نظر بگیرید.
یک) محتوای خاص
شما نمی توانید همان محتوایی را که در بازاریابی برای بیماران دارید برای پزشکان و متخصصان نیز از آن استفاده کنید. محتوای شما باید بسیار متفاوت از زمانی باشد که برای بیماران تولید می کنید. باید سعی کنید تخصصی تر و متناسب تر به این مسئله بپردازید.
دو) به روز بودن
در استراتژیهای بازاریابی برای متخصصان باید سعی کنید به روز تر باشید و از روشهای قدیمی استفاده نکنید. زیرا تغییرات و تحولات در این حوزه بسیار سریع تر اتفاق می افتد و متخصصان بیشتر از سایر افراد به آپدیت بودن و به روز بودن محصول شما اهمیت می دهند.
سه) جستجو و تحقیقات
حتماً باید بازاریابی برای حوزه های پزشکی با تحقیقات کافی انجام شود چرا که اطلاعات شما باید به روز باشد و جمع آوری مطالب و تسلط در بازاریابی این حوزه کمی دشوار است.
بازاریابی برای بیماران
بازاریابی محصولات پزشکی در خصوص بیماران متفاوت تر از پزشکان و متخصصان است.
یک) شناسایی نیازهای مشتریان
مانند هر نوع بازاریابی دیگری در بازاریابی محصولات پزشکی نیز لازم است نیازها و خواسته های مشتریان را بشناسیم و برنامه های بازاریابی و تولید محصولات را به آن سمت هدایت کنیم.
دو) استفاده از شبکه های اینترنتی و آنلاین
امروزه در حوزه پزشکی و دارویی نیز مانند سایر زمینه ها ، مشتریان و مصرف کنندگان به اولین فضایی که برای کسب اطلاعات در خصوص محصولات پزشکی و دارویی و تفاوت و کیفیت آنها مراجعه می کنند گوگل است. پس بهتر است در اینترنت نیز حضور فعال داشته باشید و بتوانید علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید بلکه بتوانید با آنها ارتباط خود را حفظ کنید و محتوای علمی و مناسبی برای آنها تهیه کنید.
The post استراتژیهای بازاریابی محصولات پزشکی و دارویی برای بیماران و پزشکان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.
تفاوت پلاسما پن و بیوتی پن موضوع آموزشی است که قصد داریم در این مطلب آموزشی به طور خیلی خلاصه ارائه کنیم.
برای اینکه با تفاوت پلاسما پن و بیوتی پن آشنا شوید باید نحوه عملکرد پلاسما پن و بیوتی پن را بدانید :
معرفی بیوتی پن :
بیوتی پن ابزاری دستی می باشد که متخصصین جهت حذف و برطرف کردن خال ها و زائده های گوشتی و لک های پوستی از آن استفاده می نمایند.
عملکرد بیوتی پن :
عملکرد بیوتی پن بدین گونه است که با سوزاندن ناحیه مورد نظر بدون درد و ناراحتی به برطرف کردن عارضه های پوستی می پردازد و با استفاده از تازه ترین فناوری پیشرفته یک تکنیک بدون عارضه و کم خطر در بین متخصصین می باشد.
معرفی پلاسما پن
در این شیوه متخصص بدون هیچ برش و جراحت و بیهوشی و به صورت سرپایی جریان لیزر را به نواحی تحت درمان وارد ساخته تا اشخاص به راحتی به ظاهر زیبای دلخواه خود دست بیابند.
عملکرد پلاسما پن
در ارتباط با پلاسما پن ؛ متخصصین سعی می نمایند که با تغییر حالت جامد به گاز و تصعید و با استفاده از دستگاه پیشرفته مخصوص پلاسما جت عارضه ها و مشکلات پوستی بیماران را برطرف نمایند و ظاهری زیبا و جوان را برای آنان به ارمغان آورند.
اگر اطلاعات بیشتری در مورد بیوتی پن می خواهید ، به این صفحه مراجعه نمایید
اگر اطلاعات بیشتری در مورد پلاسما پن می خواهید ، به این صفحه مراجعه نمایید
برندسازی که به طور مستقیم به احساسات و عواطف و خواسته های مشتریان توجه دارد و سعی می کند از این جنبه بر مشتریان تأثیر بگذارد برندسازی عاطفی می گویند.
تجربه و نتیجه تحقیقات مختلف نشان داده است به بیشترین محرکی که افراد پاسخ مثبت نشان می دهند محرکهایی است که بتوانند احساسات آنها را بر انگیزانند. زمانی که احساسات افراد تحریک شود ، معمولاً به صورت غیر منطقی فکر و عمل می کنند. به همین دلیل بسیاری از برندسازها به این واقعیت پی برده اند و تلاش می کنند از این ویژگی روانی انسانها برای برندسازی استفاده کنند. از آنجایی که امروزه به دلیل شبکه های اجتماعی قدرت این را دارند که در کسری از ثانیه مقدار زیادی اطلاعات را به مخاطبان ارائه داده و منتشر کنند.
بنابراین ، فاصله شما با رقیبانتان برای منتشر کردن و ارائه اطلاعات و پیامهای تبلیغاتی یا معرفی خودتان بسیار کم می شود. همچنین افراد به حدی اطلاعات دریافت می کنند که پس از مدتی به بسیاری از آنها توجه نمی کنند. پس لازم است تغییری در برنامه ها و استراتژیهای برندسازی خود انجام دهید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید. یکی از این استراتژی برند استفاده از عواطف و هیجانات مخاطبان و مشتریان است. تحریک شدن احساسات آنها منجر به این می شود که ارتباط طولانی تری با شما داشته باشند و همچنین به شما اعتماد بیشری کنند.
شاید تصور شما این باشد که با یک استراتژی یا برنامه ساده می توانید به زودی به این هدف خود برسید. باید به شما بگوییم که برای رسیدن به این هدفتان باید زمان خود را نیز صرف کنید تا بتوانید چنین تغییر و اثرگذاری را ایجاد کنید. برندسازی تنها به معنی طراحی لوگو و تبلیغات نیست بلکه عنصر اصلی برندسازی همان ارتباط احساسی و عاطفی با مشتریان است. این ارتباط است که می تواند در طولانی مدت برای برند شما سود ساز باشد. بهترین مثال برای درک عمق برندسازی عاطفی و احساسی این است که بسیاری از مردم خریدهای خود را بر اساس احساسات خود انجام می دهند. حتی در ۸۰ درصد خریدهای مشتریان این احساسات آنهاست که مشتریان را وادار به خرید می کند نه نیازهای آنها به یک کالا !
این که شما بتوانید این ارتباط احساسی را با مشتریان خود برقرار کنید به بازاریابهایتان بستگی دارد و اینکه آنها از چه استراتژیها و برنامه هایی برای اجرا کردن چنین هدفی استفاده کنند. به همین منظور بهتر است با افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارند مشورت کنید تا با صرف هزینه های کمتر ، بیشترین و بهترین را نتیجه را بگیرید. چرا که شما نمی توانید در تمامی بخشهای کسب و کار خود به تخصص کافی دست پیدا کنید پس بهترین روش این است که از تجربه و دانش افراد حرفه ای در این زمینه استفاده کنید و مسیر مشخص و واضحی را برای خود انتخاب کنید. از جمله روشها و استراتژیهای مناسب برای رسیدن به این هدف را در ادامه مطرح می کنیم.
یک) اهمیت وجود مشتریان
مشتریان شما باید به این باور برسند که تنها چیزی که برای شما مهم است خواسته ها ، نیازها ، تقاضاها و سلیقه آنهاست. تا زمانی که نتوانید این احساس را در آنها ایجاد کنید نمی توانید به برندسازی احساسی و عاطفی دست پیدا کنید. مشتریان با دیدن نام و لوگوی برند شما باید مطمئن باشند که شما برای آنها تلاش می کنید و همواره رضایت آنهاست که برایتان مهم است. اگر بتوانید چنین فکر و احساسی را به مشتریان و مخاطبان خود القا کنید قطعاً در زمینه برندسازی موفق خواهید بود و می توانید اطمینان داشته باشید که از رقیبان خود جلوتر هستید چرا که مشتریانتان همیشه شما را به آنها ترجیح می دهند.
دو) شناخت ویژگیهای شخصیتی و روانی مشتریان
برای اینکه به هدف اول خود که در بالا مطرح شد دست پیدا کنید باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید. شما نمی توانید تمامی روشها را آزمون و خطا کنید تا به روشی که برای مشتریان شما مناسب تر است دست پیدا کنید. چرا که هم زمان و هم بودجه شما محدود است. پس برای این منظور باید نظر خواهی های وسیع به صورت مستقیم و غیر مستقیم راه اندازی کنید و تحقیقات وسیعی از پتانسیلهای بازار کنونی داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین روش را انتخاب کنید.
سه) اشتراک در لحن و روش
برای اینکه بتوانیم خودمان را در ذهن و احساس دیگران تثبیت و ماندگار کنیم باید همیشه از یک لحن و روش استفاده کنیم. اگر شما هر از گاهی از روشها یا لحنهای مختلف استفاده کنید نمی توانید هماهنگی و انسجام خود را به مخاطبان نشان دهید و تغییر در روشها و لحن شما نمی تواند اثر گذاری ماندگاری بر مشتریان بگذارد. این هماهنگی و ثبات می تواند موجب اعتماد بیشتر مشتریان شود.
چهار) دوستانه و صمیمی باشید
سعی کنید چهره ای صمیمانه و دوستانه برای مشتریان خود بسازید. اگر مشتریان شما با شما احساس صمیمیت داشته باشند دیگر قیمت محصول یا کیفیت آن نیست که برایشان مهم است بلکه فقط برای اینکه علاقمند به شما هستند آن را خریداری می کنند. این صمیمیت و دوستی ، موجب احساس دوستی با شما می شود و حتی به عنوان تبلیغ گران دهان به دهان برای شما خواهند بود.