آخرین اخبار از طراحی

همانطور که بارها و در جاهای مختلف گفته شده ، دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر است.

در این میان ، برندهایی که نتوانند خودشان را متناسب با این تغییرات هماهنگ کنند و با این سرعت پیش بروند بسیار زود از دور رقابت ها خارج خواهند شد. در این میان ، چیزی که می تواند همچون یک ناجی به کمک شما بیاید تا تغییرات را به موقع متوجه شده و همگام با آنها حرکت کنید ، پیش بینی یکی از این روشهاست که به شما کمک خواهد کرد.

نظر مشاوره بازاریابی ، چیزی که می تواند قدرت شما در پیش بینی را بالا ببرد ، درس گرفتن از تجارب سالهای گذشته است. حال در این مقاله می خواهیم راجع به درس هایی از سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم که توانایی شما در پیش بینی آینده را بیشتر خواهد کرد.

یک) سردمداری شبکه های اجتماعی جدید

در سال ۲۰۲۱ یکی از شبکه های اجتماعی که بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفت ، شبکه تیک تاک بود. این شبکه یکی از محبوب ترین شبکه ها برای بازاریابها در سال ۲۰۲۱ بود.

بنابراین شما برای سال ۲۰۲۲ چاره ای ندارید جز اینکه روی شبکه اجتماعی تیک تاک نیز حساب باز کنید و سرمایه گذاری کافی در این زمینه را نیز داشته باشید. البته این به این معنا نیست که سایر شبکه های اجتماعی را فراموش کنید بلکه منظور این است که در کنار سایر شبکه ها حتماً به تیک تاک نیز توجه داشته باشید.

به طور کل ، بهتر است همواره گوش به زنگ باشید که چه روشهای ارتباط جدید مدام در حال گسترش هستند و کدام دسته از کاربران آنها جزء مخاطبان و مشتریان شما می توانند باشند.

دو) انرژی زیادی صرف فیس بوک نکنید

یکی از تجاربی که در سالهای اخیر به دست آمده این است که فیس بوک یکی از شبکه های اجتماعی است که روز به روز از محبوبیتش کاهش پیدا می کند. به همین دلیل در سال ۲۰۲۱ بسیاری از افرادی که در حوزه بازاریابی فعالیت می کردند به این نتیجه رسیدند که فیس بوک در پایان دوران حضور خود در میان شبکه های اجتماعی است و بهتر است انرژی زیادی صرف آن نکنند.

بنابراین با این نتایج به دست آمده می توان گفت که اگر به فکر سرمایه گذاری در زمینه فیس بوک هستید یا قصد دارید برای اهداف بازاریابی از آن استفاده کنید بهتر است کمی دست نگهدارید و به شرایطی که ممکن است پیش بیاید بیاندیشید. البته این مسئله به این معنا نیست که به فکر فراموشی کامل فیس بوک باشید بلکه به این معنی است که انرژی و سرمایه زیادی صرف آن نکنید ؛ زیرا احتمال نتیجه گرفتن شما ممکن است بسیار کمتر از میزان سرمایه گذاریتان شود.

سه) استفاده از پلتفرم های صوتی

هم اکنون پلتفرم های مختلف با نحوه استفاده گوناگون در حال گسترش است. در این میان پلتفرم های صوتی نیز به این شبکه ها اضافه شده و بر عکس تصور بسیاری از افراد ، توانسته اند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنند.

کلاب هاوس از جمله پلتفرم های صوتی است که در سال گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد. افراد زیادی برای اهداف مختلف از این پتلفرم استفاده کردند و محبوبیت قابل توجهی نیز کسب کرد. البته این پلتفرم هنوز به پای پلتفرم های دنیا نرسیده ولی با این وجود توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند.

شاید قبل از اینکه پلتفرم های صوتی رواج پیدا کنند تصور بسیاری از افراد این بود که این پلتفرم ها نمی توانند مخاطبان زیادی به خود جلب کنند ؛ اما با پلتفرم هایی مانند کلاب هاوس و استقبالی که از آنها شد دیدیم که تصور آنها اشتباه بوده است. پس بهتر است امسال و در سالهای آینده به فکر سرمایه گذاری در زمینه پلتفرم های صوتی نیز باشید.

تحول در حوزه صنایع گوناگون در سال ۲۰۲۱

 تغییر و تحول در صنایع مختلف در سالهای اخیر افزایش چشم گیری داشته است. تغییرات به وجود آمده مسیر را برای حضور برندهای مختلف در بازار هموارتر کرده و شانس موفقیت آنها را افزایش داده است.

این حضور پر رنگ و شانسی که برای حضور هر نوع برندی از کوچک تا بزرگ فراهم شده است موجب شده رقابت های زیادی نیز بین آنها در بازار به وجود بیایید و مدام به فکر این باشند که گوی سبقت را از رقیبان بگیرند.

به همین دلیل همه برندها و صنایع تلاش می کنند تا بیشترین تأثیر را بر مشتریان خود داشته باشند ؛ زیرا در غیر این صورت مشتریان آنها توسط رقبایشان جذب خواهند شد. به همین دلیل بسیار مهم است که شما تغییرات را بشناسید و خودتان را با آن هماهنگ کنید. این کار به شما کمک می کند تابتوانید شرایط خودتان را در بازار بهبود بخشید.

نکته ای که وجود دارد این است که همه صنایع به یک اندازه رشد نکرده اند یا دچار تحولات نشده اند. بنابراین در این مقاله قصد داریم صنایعی را که در چند سال گذشته تغییرات و تحولات بیشتری داشته اند را معرفی کنیم.  

یک) حوزه های مربوط به سلامتی

در سالهای اخیر ، مردم بیش از گذشته نسبت به مسائل مربوط به سلامتی و بهداشت آگاه تر و حساس تر شده اند. برای این امر می توانیم دو علت اساسی نام ببریم: اولاً اطلاعات و دانش افراد در این حوزه ها نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است.

کانالها و شبکه های مختلفی که در این خصوص اطلاعاتی را به مخاطبان می دهند موجب افزایش دانش افراد در این زمینه شده است. همچنین همه گیری بیماری کرونا در دو سال گذشته بیش از هر زمان دیگری افراد را نسبت به مسائل سلامتی حساس کرده است.

از این رو ، یکی از صنایعی که در چند سال گذشته ، تغییر و تحولات بیشتری داشته است صنایعی بوده که در ارتباط نزدیک با سلامتی و بهداشت است. به عنوان مثال ، گرایش مردم به مواد ضد عفونی کننده ، مراقبت کننده های سلامتی و محصولاتی که برای پیشگیری می باشد بیشتر شده است. حتی در این دوران افراد گرایش زیادی به ویزیت شدن مجازی و آنلاین توسط پزشکان پیدا کرده اند و همین موجب شده تغییرات زیادی در حوزه سلامت به وجود آید.

دو) حوزه های مرتبط با مواد غذایی

از دیگر حوزه هایی که تغییرات زیادی داشته اند صنایع مربوط به مواد غذایی بوده است. اگر به گذشته نگاه کنیم به جزأت می توانیم بگوییم که از جمله صنایعی که تحولات زیادی داشته ، صنایع مربوط به مواد غذایی بوده است.

در چند دهه گذشته ، تغییرات سبک زندگی مردم موجب تغییرات زیادی در حوزه صنایع غذایی شده است. در زندگی شهری کنونی ، مردان و زنان مشغول فعالیتهای اجتماعی و اشتغال هستند و زنان از نقش های سنتی کمتر پیروی می کنند. به همین دلیل در بیشتر اوقات ، خانواده ها از غذاهای بیرونی و فست فودها استفاده می کنند. به همین علت امروزه فست فودها و غذاهای زیادی تحت عنوان برندهای مختلف به فروش می رسد.

هم روش تهیه و هم توزیع این مواد غذایی نیز نسبت به گذشته متفاوت تر شده است. اپلیکیشن های مختلف مانند اسنپ فود یا خدمات سرو کردن غذا به شکلهای آنلاین افزایش پیدا کرده است. امروزه تنوع مواد غذایی و روشهای توزیع و ارسال آن به مشتریان به قدری تنوع پیدا کرده است که کمتر صنعتی را می توان نام برد که چنین تغییراتی را تجربه کرده باشد.

سه) افزایش خدمات اتوماتیک

همانطور که در موارد بالا نیز ذکر شد ، گرایش مردم به خدمات آنلاین و اتوماتیک بسیار بیشتر از گذشته شده است. هم اکنون برندها و کسب و کارهای زیادی از سایتها و اتوماسیون ها برای اطلاع رسانی ، ارتباط با مشتریان و انجام امور مربوط به کسب و کارشان استفاده می کنند.  


موضوع مرتبط :

استراتژیهای بازاریابی محصولات پزشکی و دارویی برای بیماران و پزشکان

بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

بازاریابی مراکز درمانی | استراتژیهای موفق جهت بازاریابی مراکز درمانی

مشاوره بازاریابی کلینیک زیبایی

نظر شما

The post درسهایی از تجارب سال ۲۰۲۱ در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices eased on Tuesday as investors scooped up profits from the previous day's rally to seven-year highs and as global stock markets slumped, although lingering concerns that Russia might invade Ukraine and disrupt energy supplies limited losses. Brent crude futures were at $95.60 a barrel...
Ghadir Oxin Electricity Development Company and the Hormoz Combined Cycle Power Plant in southern Hormozgan Province signed an agreement in Tehran on Tuesday, based on which the former is tasked with building a steam unit for the power plant. “The gas unit of the power plant with a capacity to...
Oil prices rose on Monday, reversing earlier losses, as investors kept bullish sentiment on expectations that global supply would remain tight as demand picks up and shrugged off signs of progress in the US-Iran nuclear talks. “Investors scooped up short-term profits on the news suggesting...
The level of water in dams across Iran has declined by 20% year-on-year since the beginning of the current water year (Sept. 2021), the head of Data and Information Department at Iran Water Resources Management Company said. “Currently, dams in the country have 21.3 billion cubic meters of water...

کارکنان هر شرکت یا برند از ارکان اصلی و مهم آن به حساب می آید.

این موضوع به اندازه ای اهمیت دارد که می تواند هویت و ماهیت برند شما را بهبود ببخشد یا موقعیت آن را به مخاطره بیاندازد.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که صاحبان شرکتها یا برندها هستند همواره نگران از دست دادن کارکنان مستعد و مناسب خود می باشند و در صدد هستند از روشهای مختلف برای حفظ آنها استفاده کنند. در این میان ، کارکنانی که برای مدت طولانی با یک شرکت یا برند همکاری کنند معمولاً بسیار کم اتفاق می افتد.

به همین دلیل هدف اصلی این مقاله ، پرداختن به ایده ها و روشهایی است که به شما کمک می کند بتوانید کارکنان حرفه ای و مستعد خود را حفظ کنید.

یک)  حمایت از کارکنان

قطعاً یکی از انتظاراتی که کارکنان شما دارند این است که بتوانند روی حمایتهای شما حساب باز کنند. به عنوان مثال ، اگر تحت شرایط دشواری قرار گرفته اند یا در محیط کاری یا زندگی خود دچار مشکل هستند بتوانند روی حمایتهای شما حساب کنند و بدانند که اگر از شما درخواست کمک یا مرخصی داشته باشند شما بدون معطلی و تردید شرایط را برای آنها فراهم خواهید آورد.

در چنین شرایطی ، کارکنان شما خودشان را بخشی از سازمان می دانند و تصور می کنند که در کنار اعضای خانواده خود هستند به همین دلیل احساس راحتی و تعلق خاطر به شرکت یا برند شما دارند.

دو) اهمیت به استعدادها و ارتقاء کارکنان

هر زمان صحبت از حمایت از کارکنان به میان می آید اغلب افراد تصور می کنند منظور از این حمایتها ، حمایتهای مادی و اقتصادی است. در حالی که حمایت مالی فقط بخشی از حمایتهایی است که کارفرمایان یا مالکان مشاغل می توانند از کارکنان خود داشته باشند.

در این راستا به شما پیشنهاد می کنیم حمایت از استعدادها و ترفیع به موقع آنها را به هیچ عنوان از دست ندهید. بسیاری از کارکنان از اینکه توانایی های آنها نادیده گرفته شود و نتوانند شغل و درآمد متناسب با استعدادها و توانایی های خود را داشته باشند بسیار آزارنده تر است.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتماً هر از گاهی نحوه عملکرد و استعداد و مهارتهای کارکنان خود را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که نیاز به ترفیع یا بهبود بخشیدن به شرایط کاری دارند ، آن را اعمال کنید.

سه) داشتن تعامل با کارکنان

یکی از مواردی که کار را برای کارکنان دشوار می کند این است که مسئولان و صاحبان مشاغل ممکن است ارتباط مستقیم و رو در رو با آنها نداشته باشند. این مسئله یکی از معضلات مهم هر شرکت یا برندی می تواند باشد ؛ زیرا فضای کاری را بسیار سرد و غیر قابل تحمل می سازد.

از طرفی ، مسئولات و مدیران از نزدیک با نیازمندیها ، مشکلات و شرایط کاری کارکنان آشنا نیستند. به همین دلیل پیشنهاد می شود قبل از اینکه کارکنان شما از این شرایط دلزده شوند سعی کنید محیط را به سمت یک فضای تعاملی و دوستانه پیش ببرید. این کار به شما کمک می کند با توانایی ها و استعدادهای کارکنان خود نیز آشنا شوید و آنها را در موقعیتهایی که برای توانایی ها و شرایط آنها مناسب تر است قرار دهید.

چهار) ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان

یکنواختی در انجام امور شغلی ، نداشتن فرصتهای ارتقاء دانش ، پس از مدتی کارآیی کارکنان شما را کاهش خواهد داد و همین موجب دلزدگی آنها از کار کردن با شما نیز خواهد شد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم شرایطی را فراهم سازید تا کارکنان شما بتوانند سطح دانش و مهارتهای خود را ارتقاء بخشند. به عنوان مثال ، اگر بتوانید کارگاه ها و دوره های آموزشی که با قیمتهای بالایی برگزار می گردد را برای مشتریان خود با هزینه مناسب تری برگزار کنید روش بسیار مناسبی خواهد بود.

با این روش ، هم توانایی های آنها را ارتقاء می بخشید و هم می توانید از اینکه کارکنان خود را حرفه ای تر ساخته اید استفاده کنید و کارکنانتان نیز با شرایط یکنواخت که هیچ فرصت ارتقائی در آن نیست مواجه نیستند.

نظر شما

The post ترفندهای حفظ کارکنان حرفه ای (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

حتماً شما نیز تا کنون هنگام خرید ، هدایایی را در کنار محصولاتی که خریداری شده دریافت کرده اید.

حسی را که زمان دریافت این هدیه تجربه کرده اید چه چیزی بوده است ؟ آیا هیجان مثبت مانند خوشحالی ، احساس غرور ، احساس منفعت ، احساس مهم بودن و شگفت زدگی و احساساتی از این دست را تجربه کرده اید یا احساسات متفاوت دیگر داشته اید ؟

نزدیک ۱۰۰ درصد مشتریان عقیده دارند که همه احساسات ذکر شده در بالا را تجربه کرده اند. آنها می گویند حسی که یک هدیه در کنار خرید می تواند برای آنها داشته باشد حس بسیار مثبت و غیر قابل ذکری است.

حال که به اهمیت هدیه دادن به مشتریان پی بردیم این مسئله مطرح می شود این هدایا در چه زمانهایی و چگونه بهتر است به مشتریان تخصیص داده شود تا بتوان از نتایج آن به نحو مطلوب تری استفاده کرد ؟ پاسخ این سوال را در این مقاله خواهیم گفت.

یک) تبلیغات مناسب

بسیاری از افراد تصور می کنند هدیه را بهتر است به صورت اتفاقی به مشتریان تحویل دهند تا میزان هیجانی که آنها تجربه می کنند بیشتر و بالاتر باشد. این نظر ، نظر درستی است ؛ اما با این حال معایبی نیز دارد.

در این روش افراد اطلاعی ندارند که شما قصد دارید به آنها هدیه دهید پس احتمال اینکه به فروشگاه شما برای خرید مراجعه کنند یا برند شما را انتخاب کنند بسیار کم است. زیرا آنها به صورت اتفاقی برای خرید از فروشگاه شما آمده اند که با هدیه شما مواجه می شوند. این روش ، میزان مراجعان شما را کمتر می کند.

پس برای جبران این نقص بهتر است از یک روش مناسب تر استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم از یک تبلیغات مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال ، در کنار معرفی محصول و برند خودتان در جهت تبلیغ محصولتان به مشتریان بگویید که در صورت خرید کردن می توانند هدایایی را از شما دریافت کنند.

همچنین نحوه تخصیص هدایا نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر شما برای هر خرید یک هدیه در نظر بگیرید ممکن است مشتریان زیادی را در ابتدا به سمت خرید از برندتان سوق دهید ولی در ادامه خواهید دید که تعداد مشتریان شما کمتر می شود ؛

زیرا استدلال آنها این است که هدیه خود را دریافت کرده اند و قرار نیست چیز دیگری دریافت کنند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم از روش تقویت ناپیوسته استفاده کنید. تقویت ناپیوسته یک روش پاداش و هدیه دادن است که زمان آن مشخص نیست.

یعنی فردی که این هدیه را قرار است دریافت کند نمی داند که در چه زمانی این هدیه به او داده می شود. پس به رفتار خود ادامه می دهد تا هدیه مورد نظر را دریافت کند. شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.

در تبلیغات خود اعلام کنید که پاداش یا هدیه ای قرار است دریافت کنند ولی زمان دقیق آن را مشخص نکنید. آنها چندین بار برای خرید به فروشگاه شما سر می زنند. نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که بهتر است در میان همان ۳ خرید اول به او هدیه را اختصاص دهید تا موجب طولانی شدن روند دریافت هدیه و نا امیدی و بی اعتمادی مشتریان نشوید.

دو) هدایای مرتبط با محصول

یکی از روشهایی که می تواند در هدیه دادن به مشتریان بسیار مفید و موثر باشد این است که از هدایایی استفاده کنید که مرتبط با محصولاتتان باشد.

به این شکل که اگر محصول شما مواد غذایی است هدیه تان نیز مرتبط با محصولات غذایی باشد. اگر محصول شما الکترونیکی است ، هدیه شما نیز مرتبط با آن باشد ؛

زیرا در این صورت مشتریان شما استفاده بیشتری از خریدهای خود می کنند و احتمال اینکه به محصولی که به عنوان هدیه تحویل می دهید هم به صورت یک لوازم جانبی احتیاج داشته باشند و دیگر نیاز نیست پول آن را پرداخت کنند.

سه) هدایای مرتبط با مشتریان

یکی دیگه از مواردی که باید در هدیه دادن رعایت کنید این است که مشتریان خود را در نظر بگیرید.

مثلاً اگر مشتریان شما از یک گروه سنی یا اجتماعی خاصی هستند می توانید هدایایی را برای آنها در نظر بگیرید که برایشان مناسب تر باشد. هدیه دادن با این روشها ، می تواند بسیار جذاب و در عین حال برای مشتریان شما مفید باشد و احتمال اینکه دوباره به فروشگاه شما بازگردند را افزایش دهد.

نظر شما

The post تکنیک هدیه های جانبی در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices climbed on Friday, extending sharp gains in the previous session as frigid weather swept across large swathes of the United States, threatening to further disrupt oil supplies. Brent crude rose 42 cents, or 0.5%, to $91.53 a barrel, after rising $1.16 on Thursday, Reuters reported....
Electricity supply curbs imposed on factories over the last two weeks due to shortage of liquid fuel in thermal power stations have all been removed, a spokesperson for the Power Generation, Distribution and Transmission Company (Tavanir) said. “Tavanir reduced power supply to industries by 3,...
Oil rose more than 1% on Monday to the near seven-year highs hit in the previous session, while supply concerns and political tension in Eastern Europe and the Middle East put prices on track for their biggest monthly gain in almost a year. Brent crude rose $1.28, or 1.4%, to $91.31 a barrel,...