آخرین اخبار از طراحی

OPEC is cautiously optimistic that the worst of the oil crisis triggered by the coronavirus pandemic is over, said the group’s top official. The outlook for the market in the second half of the year is starting to look more encouraging as the global economy recovers, said Mohammad Barkindo,...

توانایی هوشی افراد یکی از ظرفیتهای خدادادی است که محیط می تواند به آن شکل بدهد.

توانایی های ذهنی و هوشی افراد مانند یک ظرف خالی است که با توجه به اینکه چقدر محیط غنی است می تواند آن ظرف را پر کند. اگر بتوانید محتوای درون آن را به طور کامل پر کنید توانسته اید از تمامی حجم ظرف خود استفاده کنید ولی اگر بدون استفاده باقی بماند در واقع نتوانسته اید از آن به خوبی استفاده کنید یا این ظرفیت را هرز داده اید. بسیاری از خانواده ها همیشه سوالاتی از این دست دارند که چه کارهایی می توانند برای تقویت هوش کودکانشان انجام دهند ؟ از آنجایی که معتقدیم این محیط است که به ظرفیت هوشی کودکان می تواند شکل داده و آن را به ظهور برساند پس این سوال چندان هم سوال بی ربطی نبوده و چه بسا سوال بسیار مهمی است. در این مقاله قصد داریم به عواملی که موجب تقویت هوش کودکان می شود اشاره کرده و راهکارهای عملی برای آن ارائه دهیم.

یک) اهمیت سالهای اولیه زندگی

قبل از اینکه اقدام به هر کاری کنیم یا بخواهیم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم باید به اهمیت سالهای ابتدای رشد کودکان اشاره کنیم. بسیاری از توانایی های ذهنی و هوشی کودکان ، تنها در سالهای ابتدایی رشد آنها فرصت بروز و قدرت گرفتن دارند. به این سالهای مهم در بروز و ظهور برخی از توانایی ها سالهای حساس گفته می شود. توانایی های ذهنی و هوشی کودکان نیز از این دست توانایی ها هستند.

هر چه قدر اقدامات تقویت کننده هوش کودکان را از سنین پائین تر شروع کنیم در سالهای آتی می توانیم شاهد نتایج بهتری باشیم. البته این نکته قابل ذکر است که ما در این سالها تنها باید به تقویت این بخش از توانایی های ذهنی کودکان بپردازیم و نه اینکه کودک را تحت فشار قرار داده یا تصور کنیم که باید کارهای خارق العاده ای انجام دهیم. بلکه در همان منزل خود ولی با آگاهی از کاری که انجام می دهید می توانید نقش مهمی در تقویت ظرفیتهای ذهنی کودکان خود داشته باشید. اول از همه اینکه سعی کنید از همان بدو تولد کودک با او ارتباط مناسب و خوبی را برقرار کنید. نیازهای او را به موقع برطرف کرده و نسبت به آنها حساس باشید.

دو) اهمیت محیط آرام و دوستانه

سعی کنید محیطی کاملاً آرام و دوستانه برای کودکان خود فراهم کنید. محیطی که کودکان در آن بتوانند آزادانه به بروز و ظهور توانایی های خود بپردازند بدون اینکه نگران واکنش افرادی باشند که در آن محیط زندگی می کنند. همچنین در کنار این آزادی ها باید قوانین کوچکی نیز برای آنها تعریف کنیم تا با چارچوبها و قوانین آشنا شوند و تبدیل به افرادی قانون گرا شوند و به این مسأله واقف باشند که همیشه نمی توانند دست به هر کاری بزنند بلکه باید مقررات محیطی را رعایت کنند. به این ترتیب کودکان را با جوامع انسانی و قوانین حاکم بر آنها آشنا می کنیم و در عین حال آزادی های لازم برای بروز توانایی هایشان را نیز فراهم کرده ایم.

سه) بهبود تغذیه کودکان

اهمیت تغذیه به ویژه در سالهای ابتدای زندگی بر هیچ فردی پوشیده نیست. همیشه متخصصین تغذیه و پزشکی بر اهمیت تغذیه در سالهای ابتدای زندگی تأکید کرده اند. امروزه نیز به برکت افزایش شبکه ها و رسانه های مختلف ، دانش افراد در این زمینه بهبود پیدا کرده و بالاتر رفته است. سعی کنید در سنین رشد کودک ، غذاهای سالم و مقوی و در عین حال کافی برای آنها تهیه کنید. به ویژه وعده صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه و تمرکز کودکان را افزایش می دهد. برای اینکه انسانها بتوانند از ظرفیتهای ذهنی خود استفاده کنند باید بتوانند تمرکز خوبی داشته و به جوانب مختلف یک موضوع توجه کنند یا توجه خود را بدون اینکه حواسشان پرت شود حفظ کنند. پس تغذیه سالم و کافی یکی از نخستین راه ها برای تقویت توانایی های ذهنی کودکان است.

چهار) بازیهای حرکتی

در سالهای ابتدای زندگی یعنی از تولد تا دو سالگی لازم است با کودکان خود بازیهای حرکتی که در آن بدنشان تحرک داشته باشد انجام دهید. هیچ نیازی نیس در این سنین با کودکان حتماً بازیهای فکری انجام دهید. بلکه اگر بتوانید میزان بازیهای حرکتی آنها را افزایش دهید زیربنای محکمی برای بهره برداری از توانایی های هوشی آنها فراهم کرده اید.

پنج) اهمیت بازی

به همان اندازه که بر اهمیت غذا در سنین اولیه تأکید شد ، بازی نیز به همان اندازه مهم است. تنها راهی که می توانیم بر توانایی های ذهنی و هوشی کودک خود اثر بگذاریم ، از طریق بازی است. از طرفی ، کودکان در بازی کردن است که می توانند تجربه های جدید کسب کنند و آنها را در آینده به کار گیرند. این بازیها بهتر است با هم سن و سالهای کودکان باشد. هر چند بازی کردن افراد بزرگسال با کودکان بسیار لازم است ولی همیشه باید توجه داشته باشید که بهتر است کودکان با همسن و سالهای خود بازی کنند تا بتوانند در حین بازی کردن چیزهای بیشتری یاد بگیرند.


موضوع مرتبط :

عوامل پرورش و تقویت هوش کودکان

۱۰ روش تقویت هوش کودک

نکاتی برای تقویت هوش کودک برای والدین

نکات کاربردی برای تقویت هوش کودکان

تقویت هوش کودک | راهکارها و روش های تقویت هوش کودک در سالهای مختلف

بازی های تقویت هوش کودکان دبستانی

هوش ریاضی- منطقی کودکان

کودک تیزهوش

 

نوشته اهمیت سالهای اولیه زندگی در رشد هوش کودکان اولین بار در مرکز تحقیقات هوش نیک. پدیدار شد.

در مقاله قبلی به تفصیل درباره ریپورتاژآگهی ها و ویژگیهایی که دارند صحبت کردیم.

در این مقاله قصد داریم به انواع مختلفی که ریپوتاژ آگهی ها دارند اشاره کنیم. با توجه به نوع تبلیغات یا آگهی هایی که دارید یا حتی نوع مخاطبان لازم است از نوعی از ریپورتاژ آگهی ها استفاده کنید. همچنین ریپورتاژ آگهی ها ویژگی هایی دارند که به شما کمک می کنند بهتر بتوانید از این ظرفیت استفاده کنید. در اینجا به انواع و ویژگی های آن اشاره می کنیم.

یک) ریپوتاژهای رسانه ای

می توانیم از جمله مهمترین انواع ریپورتاژها به ریپورتاژ آگهی های رسانه ای اشاره کنیم. در این دسته از ریپورتاژها ، پیامهای تبلیغاتی یا آگهی های شما در رسانه های عمومی مانند روزنامه ها ، تلویزیون ، رادیو و مجلات منتشر می شود. معمولاً برای درج آگهی های خود در این رسانه ها باید هزینه های بیشتری صرف کنید ولی نتایج آن و بازخوردی که در مخاطبان خواهید دید نیز قابل توجه است. زیرا بسیاری از افراد جامعه از هر قشر و هر سنی از این رسانه ها استفاده می کنند و اثر آن بر رفتار و ذهن افراد بیش از سایر کانالهای ارتباطی است. به همین دلیل است که افراد یا شرکتها و برندهایی که بودجه های بالایی دارند معمولاً از این روش استفاده می کنند.

دو) ریپورتاژهای اینترنتی

ریپورتاژهای اینترنتی امروزه به دلیل گستردگی اینترنت و از طرفی به دلیل هزینه کمتری که برای افراد دارند ، متقاضیان و طرفداران زیادی پیدا کرده است. منتها به دلیل اینکه بسیاری از شرکتها و افراد هستند که متقاضی استفاده از این ریپورتاژها هستند بنابراین شدت رقابت آنها بالا می رود و شما باید تلاش بیشتری کنید تا آگهی هایتان بتواند توجه مخاطبان را جلب کند. به همین دلیل باید سعی کنید از واژها و کلماتی در نوشتن ریپورتاژ آگهی ها استفاده کنید که بتوانند میزان بازدید پیامها و آگهی های شما را افزایش دهند.

سه) اهمیت انتخاب زمان مناسب برای ریپورتاژ آگهی ها

تصور بسیاری از افراد این است که به محض استفاده از ریپورتاژ آگهی ها می توانند به هدفهایی که از تهیه این ریپورتاژها دارند برسند در حالی که زمان استفاده از این ریپورتاژها از جمله مسائل مهمی است که در تهیه این ریپورتاژها باید به آنها دقت کنید. به شما توصیه می کنیم اگر وب سایت شما از میزان بازدید و جستجوی بالایی در گوگل برخوردار نیست اصلاً به تهیه ریپورتاژ اقدام نکنید. چرا که لازم است قبل از هر چیزی شما میزان بازدید و جستجوی خود در گوگل را افزایش دهید. زمانی که توانستید امتیاز خود را در این زمینه به اندازه کافی برسانید حال می توانید ریپورتاژ آگهی تهیه کنید و مطمئن باشید که از میزان بازدید زیادی برخوردار خواهد شد ؛ چرا که لینکی که در صفحه خود قرار می دهید به احتمال بیشتری توسط کاربران کلیک خواهد شد. بنابراین ، بهترین زمان برای تهیه و انتشار ریپورتاژ آگهی ها ، زمانی است که شما امتیاز خود در گوگل را ارتقاء داده اید.

چهار) لینک های همیشگی

یکی از مهمترین مزیتهایی که ریپورتاژ آگهی ها دارند این است که لینکی که برای آنها قرار می دهید یک لینک دائمی است و برای همیشه در صفحه شما قرار دارد و هر زمان که کاربران در اینترنت آن را جستجو کنند وارد وب سایت شما می شوند.

پنج) ترافیک بالا در گوگل

لینکهایی که برای ریپورتاژ آگهی های خود در وب سایتتان قرار داده اید موجب می شوند تا میزان جستجوی شما در گوگل افزایش پیدا کند و اعتبار سایتتان افزایش پیدا کند. با توجه به ویژگیهایی که ریپورتاژ آگهی ها دارند به شما توصیه می شود حتماً از این امکانات استفاده کرده و از نتایج آن برای بهبود کسب و کار خود بهره مند شوید.

در ابتدا لازم است مفهوم اقتصاد تجربی را به خوبی تعریف کنیم تا بتوانیم نقش آن در بازاریابی را توصیف کنیم.

اقتصاد تجربی به این مسأله اشاره دارد که امروزه بازاریابی با شکل سنتی آن تمایز بسیار زیادی پیدا کرده است و مشتریان به چیزی فراتر از محصول شما نیاز دارند. چیزی که امروزه تعیین کننده موفقیت بازاریابی شما در میان رقیبان است ارتباط اولیه ای است که با مشتریان برقرار می کنید. مهمترین افرادی که در خط مقدم این ارتباط قرار دارند فروشندگان شما هستند. مشتریان برای اولین بار با فروشندگان شما ارتباط برقرار می کنند و این نحوه برخورد فروشنده هاست که آنها را نسبت به یک محصولی علاقه مند کرده یا حتی از خرید کردن منصرف کند.

چیزی که بسیاری از متخصصان حوزه بازاریابی به آن اشاره می کنند این است که اهمیت این ارتباط یا تعامل میان برندها و فروشنده ها با مشتریان در موفقیت بازاریابی بیش از پیش برای بازاریابان و برندها عیان خواهد شد. به همین دلیل است که نام این مسأله را اقتصاد تجربی می نامند. زیرا اکثر مشتریان و مصرف کنندگان بیان می کنند که حاضر هستند بودجه و هزینه بیشتری را صرف کنند ولی از تجربه خاص مشتریان استفاه کنند یا آن را تجربه کنند. به همین دلیل ، صاحبان مشاغل ، برای رقابت کردن با رقیبان خود از این روش استفاده می کنند.

این سبک بازاریابی تا جایی پیش خواهد رفت که می توانیم از طریق ارتباط بین نام تجاری و تعامل بین مشتریان با شرکت ، اقتصاد تجربی را پیش بینی کنیم. از جمله تجربیاتی که به عنوان اقتصاد تجربی می توانیم از آن یاد کنیم که به ارتباط بین مصرف کنندگان با شرکتها و برندها تأثیر می گذارد می توانیم به تجربیات زیر اشاره کنیم.

یک) موضع شرکتها در برابر مسائل مختلف

امروزه نگرش افراد به مصرف کردن تغییر پیدا کرده است. مصرف کنندگان علاوه بر اینکه تمایل دارند محصولی را که مصرف می کنند از کیفیت برخوردار باشد و استانداردهای لازم را داشته باشد بلکه به مسائل حاشیه ای نسبت به یک محصول یا شرکت نیز بسیار توجه دارند. برای مصرف کنندگان مهم است که شرکتها یا محصولات محبوب آنها نسبت به مسائل مختلف اجتماعی چه واکنشی نشان می دهند و موضع آنها چیست. اینترنت و ارتباط های مجازی نیز به این مسأله دامن زده است و اطلاعات و آگاهی های مردم نسبت به این موضوعات را افزایش داده است.

دو) توجه به موضوعات بشر دوستانه

 براساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، یکی از مسائلی که مصرف کنندگان نسبت به آن حساس هستند و بر اقتصاد تجربی آنها اثر می گذارد این است که تمایل دارند برندهای محبوب آنها نسبت به موضوعات بشر دوستانه بی طرف برخورد نکند. هر چقدر برندها در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند ، بیشتر می توانند توجه مخاطبان و مصرف کنندگان خود را جلب کنند و میزان محبوبیت خود را در میان مخاطبانشان افزایش دهند.

سه) تجارب منحصر به فرد

همه انسانها از تجارب منحصر به فرد و هیجان انگیز استقبال می کنند و نسبت به چیزی که چنین شرایطی را برای آنها فراهم کند علاقه مند می شوند. سعی کنید از روشهای منحصر به فرد برای خدمات رسانی به مشتریان خود استفاده کنید. خواهید دید که بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد و ارزش برند شما را در نزد مشتریان ارتقاء می دهد.

چهار) استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته

برای رسیدن به اقتصاد تجربی باید از ابزارهای مدرن و به روز استفاده کنید. امروزه ارتباطات بسیار وسعت پیدا کرده است و دیگر نمی توان از روشهای سنتی برای اداره کردن بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده کرد. هر چه قدر از روشهای نوین و مدرن تر برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید ، بیشتر می توانید کیفیت ارتباط خود را ارتقاء داده و نظر مثبت آنها را جلب کنید و در نهایت یک تجربه دلنشین برای آنها فراهم کنید.

نظر شما

The post اقتصاد تجربی چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil rose as Saudi Aramco slashed its sales to key buyers and the IEA said that the market is showing signs of improving. Futures in New York added as much as 4.4%. Saudi Aramco cut sales to the US and Europe by about half and reduced supplies to at least 12 customers in Asia for June as OPEC and...
Electricity prices in Japan are hitting the lowest possible, effectively zero, with increasing regularity as the coronavirus pandemic slows industrial activity and renewable energy supplies such as solar increase as summer approaches. Day-ahead prices on the Japan Electric Power Exchange (JEPX)...
While the global oil market remains in a dire situation, it is starting to look like the nightmare scenario envisioned for the past month might just be averted. The industry feared a flood of unwanted crude would overwhelm the world’s storage tanks as fuel demand was shattered by the coronavirus...

بازاریابی مانند هر علم دیگری نیاز به کسب تخصص و دانش در آن زمینه دارد.

نمی توانیم کسب و کاری را راه اندازی کنیم و به مقوله بازاریابی آن بی تفاوت باشیم. همچنین علاوه بر اهمیت قائل شدن به این بخش مهم از کسب و کارتان باید از افرادی که در این زمینه خبره و متخصص هستند کمک بگیرید. تجربه نشان داده است شرکتها و برندهایی که به بخش بازاریابی به ویژه به افرادی که قرار است به آنها مشاوره بازاریابی بدهند اهمیت زیادی می دهند ، در کسب و کار خود به شکل چشمگیری موفق تر از سایرین هستند. اما مشاوران بازاریاب چه کسانی هستند و چه کمکی به شما می توانند بکنند ؟ یک مشاور بازاریاب خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد ؟ یک مشاور بازاریاب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد.

یک) دانش و تخصص کافی

شاید شما تصور کنید با داشتن یک دانش اندک در زمینه بازاریابی می توانید کسب و کار خود را مدیریت و رهبری کنید. در حالی که لازم است نسبت به این مسئله هوشیار باشید که امروزه بازاریابی با سبک گذشته آن به طور کلی متفاوت شده است. از طرفی ، مدام شرایط ناخواسته یا غیره منتظره ممکن است در کسب و کارتان پیش بیاید که دانش معمولی یا اندک شما نمی تواند کسب و کارتان را نجات دهد. پس لازم است از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. اما چه فردی را می توانیم به عنوان یک مشاور بازاریاب مناسب برای کسب و کار خودمان انتخاب کنیم ؟ اولین ویژگی که این مشاور باید داشته باشد ، دانش تخصصی و کافی در زمینه بازاریابی است. بازاریابی یک علم است و افراد به صورت دانشگاهی در آن به کسب  علم می پردازند. پس بهتر است از افرادی که مدارک دانشگاهی و تحصیلات تخصصی در این زمینه دارند استفاده کنید.

دو) داشتن تجربه کافی

محض داشتن مدرک نمی تواند برای انتخاب یک مشاور بازاریاب کافی باشد ، بهتر است از میان افراد زیادی که ممکن است در این زمینه مدرک تحصیلی و دانشگاهی داشته باشند ، افرادی را انتخاب کنید که تجربه کافی در زمینه بازاریابی نیز دارند. علم در سایه تجربه است که تکمیل می شود و در معرض آزمایش در موقعیتهای واقعی قرار می گیرد. پس داشتن تجربه کافی در این زمینه نیز از الزامات یک مشاور بازاریاب است.

سه) داشتن ویژگی مربی گری

یک مشاور بازاریاب باید بتواند با افرادی که در یک شرکت مشغول همکاری است به ویژه با افرادی که مدیریت آنها به عهده اوست به گونه ای رفتار کند که دانش و آگاهی آنها را افزایش دهد نه اینکه مدام تلاش کند کارکنان خود را اخراج کرده یا تغییر دهد. بلکه لازم است علاوه بر نقش مدیریت ، نقش مربی گری را نیز داشته باشد و افراد را به خوبی تربیت کرده و رشد دهد.

 چهار) داشتن نگرش عمیق به موضوعات بازاریابی

یک مشاور بازاریاب باید نگاهی عمیق و ژرف نسبت به مسائلی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار ایجاد می شود داشته باشد تا بتواند هر مسئله را به صورت بنیادی و اساسی مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد. بازاریابی بیش از آنکه نیاز به سطحی و سیع داشته باشد به عمق نیاز دارد در حالی که بسیاری از افراد به ویژه در ایران آن را سطحی نگاه کرده و با آن خیلی سطحی برخورد می کنند به همین دلیل است که در بسیاری از زمینه های بازاریابی دچار مشکل هستند.

پنج) داشتن روحیه برای کارهای تیمی

هر فردی که در یک سازمان استخدام می شود قطعاً دارای توانایی هایی است که دیگر افراد ممکن است این ویژگیها را نداشته باشند یا کمتر داشته باشند به همین دلیل مهم است که در تمامی بخشهای یک سازمان افراد کارها و برنامه ها را به صورت تیمی انجام دهند. یکی از بخشهای مهم شما بخش بازاریابی است و مهمترین فرد در این بخش ، مشاور بازاریاب شماست. سعی کنید از مشاوری کمک بگیرید که کار تیمی را در شرکت شما رواج دهد تا بازدهی آنها افزایش پیدا کند.


موضوع مرتبط :

بهترین مشاور بازاریابی در ایران – بخش اول

نظر شما

The post مشاور بازاریابی چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil futures rose on Tuesday, boosted by an unexpected commitment from Saudi Arabia to deepen production cuts in June to help drain the glut in the global market that has grown as the coronavirus pandemic crushed fuel demand. Brent crude futures climbed to a high of $30.11 a barrel and were up 0....
Big Oil emerged from first-quarter earnings battered and bruised, but things are only going to get uglier. Major oil and gas producers from Norway to the US saw profit plunge in the opening three months of the year. Exxon Mobil Corp. reported its first loss in over 30 years, Royal Dutch Shell...