آخرین اخبار از طراحی

بازاریابی یک هنر است. کسی که بتواند از لحظات حساس در بازاریابی ، بهترین استفاده را ببرد او یک هنرمند است.

فقط مسلط بودن بر دانش بازاریابی نیست که شما را موفق می کند بلکه گوش به زنگی و خلق ایده های جدید در لحظات حساس و از دست ندادن فرصتهاست که نشان می دهد یک فرد چقدر توانایی و مهارت بازاریابی دارد. با یک مثالی که هم اکنون اکثر افراد دنیا با آن درگیر هستند این بحث را شروع می کنیم. مواد ضد عفونی کننده یکی از محصولاتی است که از زمان شیوع ویروس کرونا به شدت میزان تقاضای آن افزایش پیدا کرده است و نه تنها  در ایران بلکه حتی در بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نیز مردم با کمبود این مواد مواجه شده اند.

در این میان برخی از شرکتهای ایرانی که در روزهای معمولی به تولید این محصول می پرداختند دقیقاً در این لحظات حساس اعلام کردند که این شرکت ها قادر به تولید این محصول نیستند و مشتریان آنها می توانند از داروخانه ها این مواد را تهیه کنند. به معنی واقعی کلمه می توان گفت چنین برندهایی فرصت های خود را به بدترین شکل ممکن از دست می دهند. این در حالی است که در مقابل بسیاری از کارخانه ها ، کارگاه ها و شرکتهایی که محصولات تولیدی آنها به هیچ عنوان ربطی به تولید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی نداشت ، شروع به راه اندازی خط تولید این مواد زدند و آنها را وارد بازار کردند.

اگر واژه مواد یا ژلهای ضد عفونی کننده را در گوگل سرچ کنید خواهید دید که از جمله واژه هایی است که اخیراً بعد از شیوع کرونا بسیار جستجو شده و در خصوص آن سایتهای مختلف مطالبی را نوشته اند. پس با کمی تفکر و تأمل کاملاً می توان فهمید که برندی که از قبل به تولید این محصول مشغول بوده است چقدر می توانست بازار را به دست بگیرد و حسن نیت خود را نیز به مشتریان نشان دهد.

زمانی که در بازاریابی صحبت از فرصت سازی یا فرصت سوزی است دقیقاً همین لحظات حساسی است که باید توسط بازاریابها و تولید کننده ها درک شود. اما متأسفانه در ایران به دلیل اینکه بازاریابی به صورت حرفه ای انجام نمی شود یا در بسیاری از موارد به ضرورت آن پی نبرده اند یا اینکه هیچ برنامه و استراتژی برای دورهای خاص و بحرانی وجود ندارد با چنین عملکردهای تعجب برانگیزی مواجه می شویم.

از نظر مشاوره بازاریابی ، نه تنها برخی از شرکتها ممکن است چنین خطاهایی را انجام دهند و فرصتهای طلایی خود را با یک عملکرد اشتباه به کلی از بین ببرند بلکه تبلیغات نیز در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما همچنان به تولید محصول خود ادامه دهید و حتی خط تولید خود را در این دوران افزایش داده و تقویت نیز کنید ولی مشتریان و مخاطبان خود را از این تغییری که در سیستم و فعالیت شما رخ داده است با خبر نکنید نمی توانید موفق باشید.

تنها برندهایی در این دوران موفق خواهند شد که علاوه بر اینکه پی خواهند برد که بهترین اقدام در این دوران چیست بلکه به تبلیغات مناسب نیز دست می زنند. بسیاری از شرکتهایی که به تولید محصولات آرایشی یا سایر محصولات می پرداختند به محض به وجود آمدن این بحران و شرایط ، نه تنها به تولید محصولات مورد نیاز در این دوران پرداختند بلکه با یک تبلیغ مناسب به نوعی یک آرامش را در میان مردم ایجاد کردند. زیرا بسیاری از مردم در این دوران نگران این بودند که نتوانند به اندازه کافی مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی پیدا کنند و همین اتفاق موجب شود نتوانند این دوران را به خوبی پشت سر بگذارند.

اما شرکتهایی که خط تولید خود را تغییر دادند و با یک تبلیغ مناسب این را به اطلاع مشتریان رساندند توانستند به خوبی احساس آرامش و امنیت را در میان مردم ایجاد کنند و میزان اعتماد مردم نسبت به خود را نیز بالا ببرند.


موضوعات مرتبط :

راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت دوم ۲ )

راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول)

نظر شما

The post عملکرد متفاوت برندهای مختلف در تولید محصولات بهداشتی در دوران شیوع کرونا ویروس appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices fell on Monday on signs that worldwide oil storage is filling rapidly, raising concerns that production cuts will not be fast enough to fully offset the collapse in demand from the coronavirus pandemic. US oil futures led losses on fears that storage at Cushing, Oklahoma, could reach...
The United States has renewed a waiver for Iraq to continue importing Iranian electricity, a US State Department official said late Sunday, but this time for a shorter period of 30 days, adding that Washington would be reassessing whether to renew again once a ‘credible government’ is formed in...
Total losses from a structured crude oil product marketed to retail investors by the Bank of China could be more than ($1.27 billion), the Caixin financial news outlet reported on Sunday, citing official sources. More than 60,000 individual investors involved in the scheme have lost deposits...
Saudi Aramco began reducing oil production earlier this week ahead of the May 1 start date for OPEC+ output cuts, according to a Saudi industry official familiar with the matter. Aramco has begun to curtail production from about 12 million barrels a day to achieve the agreed level of 8.5 million...

سوزن بیوتی پن اورجینال و همچنین سوزن بیوتی پن ارزان قیمت دو هدف متفاوت در خرید هستند.

فروش انواع سوزن بیوتی پن به همراه بیوتی پن ارائه می شود. اگر سوالی در مورد خرید سوزن بیوتی پن دارید، می توانید با کارشناس ما در این رابطه مشورت نمایید. همچنین لازم است بدانید که معمولا سوزن بیوتی پن در هر بسته ۱۰۰ سوزن می باشد. یعنی ۱۰ ورق سوزن ۱۰ تایی در هر بسته سوزن بیوتی پن موجود است.

ارسال سوزن بیوتی پن به سراسر ایران به عنوان خدمات پس از فروش دستگاه بیوتی پن از سوی بازرگانی نیکمد انجام می شود. حتی افرادی که بیوتی پن از ما تهیه نکرده باشند، می توانند سوزن بیوتی پن را از بازرگانی نیکمد تهیه کنند.

سوزن پلاسما پن و سوزن بیوتی پن مشترک هستند. به سوزن بیوتی پن ، سوزن قلم خال برداری هم گفته می شود. برخی از تصاویر مربوط به سوزن بیوتی پن را می توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

سوزن بیوتی پن با کیفیت های مختلف و با قیمت های متفاوتی در بازار موجود می باشد. اما سوزن بیوتی پن اروجینال و غیر اورجینال تنها در زمان استفاده مشخص می شود. سوزن اورجینال کیفیت خود را در حین استفاده از بیوتی پن از دست نمی دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه بیوتی پن می توانید به این صفحه مراجعه نمایید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه پلاسما پن می توانید به این صفحه مراجعه نمایید. 

With just three days remaining to the expiry of a 30-day US waiver to import Iranian gas and electricity, Iraq will struggle to drum up some $10 billion in investments over a four-year period to stop these imports at a time when US patience with OPEC's second-largest oil producer is wearing thin...

روش ها و تکنیک های افزایش هوش هیجانی را به طور کامل بخوانید و آشنا شوید

متعهد بودن و پاسخگو بودن:

جوابگو بودن نشات گرفته از درون خودتان است. جهت افزایش هوش هیجانی می بایست قادر باشید این تعهد و پاسخگویی خودانگیخته را در خود پرورش و رشد دهید ، زیرا رفتار و عواطف شما از درون خودتان سرچشمه می گیرد. بدین معنی که در صورتی که عمل خطائی از شما سر زد ، فردی را ناراحت کردید یا به هر طریقی مزاحمت یا گرفتاری ایجاد کردید ، پاسخگوی آن ها باشید و در قبال آن ها متعهد باشید. مسئولیت پذیری در این شرایط امکان دارد شما را مجبور به پوزش خواهی و یا قبول مسئولیت کار اشتباهتان کند ، ولی در پایان با این عمل خود را در راه تغییر یافتن به یک فرد قدرتمند سوق می دهید. راه افزایش هوش هیجانی تا پایان عمر یک فرد تداوم دارد و شما هنگامی که با تکرار توجه کردن ، گوش سپردن ، افزایش بینش فردی و مسئولیت پذیر بودن با هوش هیجانی خود رابطه ایجاد کنید متوجه می شوید که این قابلیت و مهارت تا چه حد مهم و تاثیرگذار می باشد.

تقویت بینش فردی و شناخت خود:

افزایش هوش هیجانی پروسه ای می باشد که درون شما رخ می دهد و نخست با شناختی که در رابطه با خودتان به دست می آورید شروع می شود. شما قبل از این که قادر باشید یک تعامل و رابطه مفید ، اثربخش و رضایت بخش با دیگر افراد ایجاد کنید می بابیست بتوانید خودتان را بفهمید. توسعه و تقویت خودآگاهی را با تمرکز بر روی فهم عواطف و احساسات خود شروع نمایید. نقاط منفی خود را بیابید. آیا قادرید عیوب و کم و کاستی های خود را قبول نموده و بر روی بهبودی آن ها تمرکز کنید؟ در صورتی که از این توان برخوردار باشید که به خودتان واقع بینانه نگاه کنید ، قادر خواهید بود زندگی تان را متحول سازید. پروسه ی خودآگاهی در فازهای اولیه اندکی مشکل و پرتنش می باشد ، ولی به شما این توانایی را خواهد داد در شرایط مشکل آرامش خود را حفظ کنید و موقعیت را کنترل کنید.

بالا بردن میزان یادگیری:

یکی از فاکتورهای تقویت هوش هیجانی آن است که بیاموزید در عوض شتاب زدگی و یا اخذ انتخاب ها و تصمیم های تغییرناپذیر و انجام سریع آن ها ، به پیغام های زبانی و غیرزبانی به شیوه ای موثر دقت کنید. می بایست یاد بگیرید به پیغام های غیرزبانی به طور نمونه نشانه های بدنی ، حرکت و حالت بدن مربوط به هر کدام از احساسات و هیجانات دقت نمایید. همچنین تکرار این که با نرم خویی و احترام به سایرین گوش دادن به شما یاری می رساند تا به حرف های سایرین در خلوت و آرامش و با اعتمادبخود گوش دهید. نرم خویی و احترام شما به سایرین اجازه حرف زدن و شنیده شدن خواهد داد. بر روی دیگران کار کنید تا از آن ها چیزهایی یاد بگیرید و حتی هنگامی که با نظرات و احساسات آن ها مخالف هستید ، احساسات آن ها را بفهمید.

مشاهده کردن:

زمانی که یک مشاهده کننده خوب در برابر اعمال ، رفتار و صحبت های خود و سایرین باشید می توانید در ارتباط با خود و سایرین با رعایت و ملاحظه برخورد کنید. در صورتی که تمایل دارید هوش هیجانی خود را تقویت نمایید به عکس العمل هایی که در برابر سایرین بروز می دهید توجه کنید. در صورتی که لازم لازم را خرج کنید و به طور دقیق تمام ابعاد را لحاظ نمایید. قادرید توجه و ملاحظه ای جدید و زاویه دید متفاوتی در ارتباط با خود و سایرین حاصل کنید.

توجه کردن:

دقت و توجه از جمله قابلیت هایی می باشد که قادرید با گذشت زمان و تمرین و تکرار آن را افزایش دهید. اشخاصی که هوش هیجانی قوی دارند در همان ثانیه نخست احساسات خود را درک می کنند. آنان به طور دقیق آگاهند که احساساتشان در چه فازی می باشد و این که با چه اندامی از بدن آن را متوجه می شوند و با چه فردی درباره ی آن صحبت می کنند ، قطعاً قادرید بیندیشید که مطلع بودن از این موضوعات تا چه حد قادر است در عکس العمل های شما  نمایان شود و بر روی پیامدهای آن اثر بگذارد.

برنامه ریزی احساسات:

کسانی که هوش هیجانی قوی دارند ، می توانند احساسات خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند. آنان اوقات معینی از روز را به احساسات خود تخصیص می دهند و تلاش می نمایند تا از آن ها در سایر ساعت های روز فاصله بگیرند. در حقیقت بدن شما احساسات را جهت جذب نظر و توجه شما ایجاد می کند و در صورتی که به آن ها بی تفاوت باشید در طی زمان بزرگتر شده تا وقتی که ناگزیر باشید که توجه و نظرتان را به سمت آن ها متمایل نمایید.

در صورتی که تمایل دارید شناخت احساسی خود را افزایش دهید یکی از راهکارهای موثر این است که با افرادی که هوش هیجانی قوی دارند تعامل داشته باشید. ارتباط با چنین اشخاصی به شما یاری می رساند تا مفز و بدن خود را در راه صحیحی  هدایت کنید.

 

نوشته تکنیک های افزایش هوش هیجانی اولین بار در مرکز تحقیقات هوش نیک. پدیدار شد.

در قسمت دوم از موضوعی که در خصوص راهکارهای مصون ماندن از اثرات شیوع کرونا در مقاله قبلی گفته شد قصد داریم در این مقاله بر روی مسئله سئو در این دوران و مسائل تکمیلی تر بپردازیم.

یک) گفتگوی مجازی با کارکنان و مشتریان

سعی کنید در این دوران ارتباط خود با کارکنان و مشتریانتان را حفظ کنید. بهترین راه برای حفظ ، استفاده از گفتگوهای آنلاین تصویری است. شاید پیامهای نوشتاری یا فایلهای صوتی شما در این دوران بتواند ارتباط شما با مشتریان را حفظ کند ولی مطمئن باشید برقراری ارتباط تصویری به لحاظ کیفیت ارتباط بسیار متفاوت تر است و بهتر می تواند به شما در رسیدن به این هدفتان کمک کند ؛ زیرا مردم با محرکهای تصویری بهتر از سایر محرکها ارتباط برقرار می کنند. همچنین برقراری چنین ارتباطی می تواند احساس نزدیکی و دوستی بین شما ایجاد کند.

دو) مرتب سازی محتوا

همواره یک فایل مرتب شده از محتواهای خود داشته باشید. ممکن است شما در سایت خود از محتواهای مختلف مانند فیلم ، عکس ، محتوای نوشتاری ، فایلهای متنی مانند کتاب یا هر محتوای دیگری را آپلود کرده باشید. حتماً یک فایل اکسل برای ذخیره کردن این محتواها و تاریخ اشتراک گذاری از آنها داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که مشخص کنید که کدام یک از محتواهای شما بیشترین بازدید و اشتراک گذاری توسط کاربران را داشته است.

سه) به کارهای عقب افتاده خود رسیدگی کنید

حتماً شما کارهای عقب افتاده زیادی داشتید که همیشه به دنبال فرصتی بودید تا آنها را انجام دهید. از جمله این کارها که در کیفیت فعالیت و کار شما نیز بسیار موثر است ، مرتب کردن پرونده ها است. سعی کنید در این فرصت ، پرونده ها را سر و سامان داده و آنهایی که مختومه شده است را از دسترس کنار بگذارید تا بتوانید بهتر به پرونده های باقی مانده رسیدگی کنید. همچنین می توانید در این فرصت به جمع آوری و سر و سامان دادن مطالب ، تجربیات و اطلاعات خود بپردازید و آنها را به صورت مقاله یا کتاب منتشر کنید. دقت کنید که انجام این کارها گاهی بسیار مهم تر از خرید و فروش است ؛ چرا که انجام آنها به شما هویت و اصالت می بخشد.

چهار) کلید واژه ها

سئو و استفاده از روشهای مناسب در آن می تواند میزان بازدید کاربران اینترنت از سایت شما را بالا ببرد. برای این کار ، می توانید از کلید واژه های مختلف برای سئو استفاده کنید. منتها باید کلماتی را انتخاب کنید که نتیجه جستجوی شما را در گوگل افزایش دهد. بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از کلمات بریده بریده و کوتاه بهتر است. در حالی که می توانید از کلمات بلند نیز استفاده کنید. پس خودتان را در محدودیت کلمه قرار ندهید بلکه فقط به دنبال یافتن بهترین کلمه یا واژه باشید که احتمال جستجوی شما را افزایش  دهد.

پنج) پاسخگویی منطقی به کاربران

سعی کنید زمانی که کاربران شما سوالی را می پرسند به صورت منطقی پاسخ دهید تا مجبور نباشید جواب یک سوال را بارها تکرار کنید. زیرا ممکن است بسیاری از افراد دیگر هم باشند که دقیقا همان سوال را داشته باشند. سعی کنید یک روش اختصاصی برای خودتان داشته باشید و سوال مخاطبان خود را بر اساس آن پاسخ دهید. اگر پاسخ های شما با برند شرکت یا سازمانتان باشد ، نتایج بهتری خواهد داشت.

شش) تجدید نظر در قیمتها

به نظر مشاوره بازاریابی  ؛ سعی کنید با کاهش دادن قیمت محصولات خودتان مشتریان را ترغیب کنید که در این دوران از شما خرید کنند. می توانید هم قیمت محصولات خود را کاهش دهید و هم اینکه فروشگاه آنلاین خود را بهبود ببخشید و محصولات و خرید مشتریان را در درب منزل آنها تحویل دهید. چنین خدماتی در این دوران نه تنها موجب می شود کسب و کارتان دچار کساد نشود بلکه رونق نیز می گیرد. زیرا این دقیقاً همان شرایطی است که مردم به آن علاقه مند هستند. یعنی محصولی که ارزان و راحت به دستشان برسد. پس با کمی خلاقیت و کاستن از هزینه هایی که در این دوران به درد شما نمی خورد ، سعی کنید بودجه باقی مانده را صرف روشهای مناسب در این دوران کنید.

هفت) اطلاع رسانی اخبار کسب و کار به مشتریان

احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از مشاغل ساعات کاری متفاوت تری را در این دوران انتخاب کرده اید. شاید ساعتهای کاری شما از نظر طولی کمتر شده یا در روزهای بخصوصی خدمات ویژه ای می دهید. سعی کنید مشتریان خود را در خصوص تغییر ساعتهای کاری خود مطلع کنید.

هشت) تجزیه و تحلیل فروش

در این دوران قطعاً اطلاعات مربوط به فروش شما از نظر میزان یا کیفیت فروش تغییراتی کرده است. به عنوان مثال ، برخی از محصولاتتان بیشتر به فروش می رسد یا برخی از آنها چندان فروشی ندارد ، یا گروهی از افراد خاص جزء مشتریان شما شده اند. سعی کنید با جمع آوری و تجزیه و تحلیل این اطلاعات ، به داده های مهمی دست پیدا کنید و در ادامه روند کاری خود از آنها استفاده کنید.


موضوع مرتبط :

راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول)

ترفندهای افزایش فروش در زمان کسادی بازار

تحلیل رفتارهای مصرف کنندگان در کشورهای مسلمان

تحلیل رفتار خانوارها در خرید و مصرف محصولات خوراکی

تحلیل روش فروش مستقیم برای برندهای ایرانی

نظر شما

The post راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت دوم ۲ ) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

مواد غذایی از جمله محصولاتی هستند که همه روزه مردم به آنها نیاز دارند و به صورت انبوه تولید شده و به فروش می رسد.

از طرفی ، تغذیه و کیفیت مواد غذایی یکی از ارکان اصلی زندگی مردم باید باشد. از آنجایی که بدن سالم می تواند در انسان موجب افزایش توانایی های ذهنی و روانی شود و در نهایت داشتن نیروهای انسانی سالم یکی از منابع ثروت هر کشوری است این موضوع بسیار مهم و حساس است. همچنین تغذیه سالم ، کیفیت زندگی را تا حد زیادی بالا می برد و انسانها را از هزینه های گزاف پزشکی نجات می دهد. گسترش زندگی شهر نشینی و مکانیزه شدن فرآیند تولید اکثر محصولات غذایی موجب شده بسیاری از مواد غذایی از حالت طبیعی خود خارج شوند و به سختی می توان یک مواد غذایی طبیعی پیدا کرد.

از طرف دیگر به دلیل بسیاری از عوامل از جمله افزایش جمعیت و ناتوانی دولتها در تهیه مواد غذایی ارگانیک و طبیعی برای این جمعیت زیاد ، در بخش کشاورزی و محصولات غذایی با ایجاد تغییراتی در ساختار ژنتیکی بسیاری از مواد غذایی سعی کرده اند تا هم حجم تولید مواد غذایی افزایش پیدا کند و هم اینکه قدرت ماندگاری بیشتری را به ویژه در زمانه ای که مردم نمی توانند هر چیزی را به شکل تازه تهیه کرده و مصرف کنند بالا ببرند. در این میان ، آگاهی مردم نسبت به اهمیت تغذیه بسیار افزایش پیدا کرده است و روز به روز دانش و اطلاعات مردم در این زمینه بیشتر می شود.

بسیاری از افراد روزانه از طریق شبکه های مختلف و کانالهای گوناگون در دنیای مجازی یا واقعی در حال دریافت مطالبی در خصوص تغذیه سالم هستند. همین امر موجب شده است حساسیت مردم نسبت به آن چیزی که می خورند و کیفیت تغذیه شان افزایش پیدا کند. همچنین بالا رفتن آمار بیماری و به ویژه بیماریهایی که در سالهای اخیر آمار آنها افزایش یافته و دلایل عمده آن را زندگی صنعتی مردم می دانند این هراس را در میان مردم انداخته است که تغذیه سالم داشته باشند تا از ابتلای به این بیماریها در امان بمانند.

بسیاری از برندهای محصولات غذایی به این تغییر در نگرش و تفکر مردم پی برده اند و سعی دارند با تبلیغ هایشان چنان به مردم نشان دهند که هدف آنها سلامت مردم است و در تهیه مواد اولیه و محصولات غذایی خود به سلامت آنها اهمیت می دهند. اگر توجه کرده باشید امروزه در بسیاری از تبلیغات محصولات غذایی در تلویزیون یا در سایر رسانه ها به سالم و ارگانیک بودن یا غیر تراریخته بودن بسیاری از مواد غذایی تأکید می شود و سعی می کنند ارگانیک و طبیعی بودن آن محصول را یک ویژگی برجسته و متمایز با سایر محصولات نام ببرند.

در واقع برندها به خوبی دریافته اند که استفاده از چه واژه مهم و حساس و همچنین طراحی گرافیک می تواند مشتریان را تحریک و ترغیب کند تا محصولات آنها را خریداری کنند.

در این میان بسیاری از برندها نیز با هوشمندی تمام ، تبلیغات تصویری و ویدئویی با کیفیت بالای طراحی کرده اند که نشان دهنده کیفیت محصولات و فعالیتهای آنها باشد.

اینکه ادعای این برندها تا چه اندازه درست بوده و واقعاً محصولات آنها طبیعی است چندان قابل اثبات نیست. اما در زمینه تبلیغات این مسئله مهم است که این برندها دقیقاً به نقطه هدف شلیک کرده اند و با هوشمندی تمام به مسئله ای پرداخته اند که امروزه حساسیت زیادی بر روی آن وجود دارد.

بنابراین ، تبلیغات علاوه بر اینکه باید از کیفیت مطلوبی چه در نسخه های چاپی ، چه فیلم و عکس و فایلهای صوتی برخوردار باشد و همچنین بر رنگ  و سایر ویژگیهای آن دقت شود باید در تهیه کردن یک داستان جذاب و پیدا کردن نقطه حساس و نوع نگرش مخاطبان خود بسیار هوشمندانه عمل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی مواد غذایی به این صفحه مراجعه نمایید.