آخرین اخبار از طراحی

روان شناسی نقاشی کودکان موضوع این مطلب آموزشی است. جهت روان شناسی نقاشی کودکان خود می توانید این مطلب آموزشی را بخوانید.

غالباً مهیا ساختن اسباب و منابع و موقعیت جهت رشد و پرورش فیزیکی و بدنی هر چه خوب تر کودکان راحت تر و سریع تر از شیوه ها و تکنیک هایی جهت کسب توفیق و کامیابی در رشد و تقویت ذهنی و روانی و روحی آنان می باشد. زیرا رشد فیزیکی و بدنی کودک براساس منحنی رشد فیزیکی و توجهات پزشکی به طور کامل قابل مشاهده است و هر نوع بروز نقص و اختلال در ادامه و استمرار آن قابل جبران خواهد بود در صورتی که هر نوع آسیب و اختلال در رشد ذهنی و روانی کودک به ویژه در ابتدای زمان صورت پذیری و بنیان گذاری شخصیت نتایج بدی را در زندگی آتی و میزان توفیق و شکست ها و تعاملات وی به دنبال دارد که در حالات اندکی قابل جبران می باشد و شاید ممکن است هرگز قابل بازبینی و جبران نباشد.

بر اساس عقیده روان شناسان و متخصصان شکل گیری شخصیت کودک از آغاز تولد شروع می شود. یک نوزاد از آغاز تولد خود عشق و علاقه و هربانی را احساس و می فهمد اما قادر نیست آن را بروز دهد و فقط از راه انتقال حسی آن را بروز خواهد داد. تا سن دو سالگی شخصیت کودک از نظر صفات ذاتی و سرشتی تکمیل شده و بعد از آن اثرگذاری فضا و محیط اطراف و افراد پیرامون در پایه ریزی صفات اکتسابی نقش خواهند داشت.

کودک پس از دو سالگی احتیاجات جسمانی و مادی خود را بازگو می کند ، در صورتی که از بازگویی احتیاجات و امیال روحی و روانی و معنوی خود ناتوان می باشد و این خواسته ها را به شکل اعمال و کارهای دیگر به طور غیر مستقیم نشان خواهد داد.

غالباً کودکان را به وسیله بازی ، صحبت و نقاشی می توان شناخت. به بیانی نقاشی گفتار درونی کودک می باشد. آنالیز نقاشی کودکان به ما یاری می رساند تا به جهان درونی او آگاه شده و از آن شناخت پیدا کنید که چه احتیاجات و خواسته هایی دارند.

خط خطی کردن برگه ی دفتر به وسیله کودک اغلب برای والدین بی معنی است. اما در حقیقت کودک از خط خطی کردن برگه قصد و هدف بخصوصی دارد. البته این مساله  اغلب به رده ی سنی کودکان ارتباط دارد و منظور و معنای این خطوط به فاکتورهای شخصی و رشدی هر فرد وابسته است. تباین و تمایز شخصی از همان اوایل آشکار می شود و برای این که زمان خط نگاری پیش از نقاشی نمادی می باشد ،  از این رو چیزی که در این زمان ظهور می یابد خودآشکاری کودک در برابر واقعیت بیرونی یک مسئله عمومی است.

این خط نگاری ها به شکل های گوناگون و یا با حساسیت و نکته بینی یا در بخش کوچکی از برگه و یا در همه ی صفحه با خطوط پیوسته و یا برشی و با شکل ها و رنگ ئهای متفاوت و گوناگونی پدیدار می شوند که تماماً با یکدیگر متفاوت می باشند و نمایانگر شخصیت کودک از لحاظ سرشت و خلق و خو می باشد. آن چیزی که کودک به شکل خط خطی ارائه می کند به لحاظ تکاملی هم با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

در سنین بعد از سه سالگی خط نگاری های کودک تنها جهت سرگرمی و لذت و حرکت دادن مداد روی برگه نیست و علاقمند است هیجانات درونی خود را در رابطه با تجارب روزمره ای که کسب کرده است بازگو و نمایان سازد. اندک اندک با بالا رفتن سن کودک این خط ها به شکل های گوناگون تغییر می یابند که هر کدام نشانگر یک بعد از جوانب شخصیتی کودک است.

خط خطی کردن کودکان در سنین پایین یک امر طبیعی و رایج به حساب می آید و آنان تلاش می کنند با نقاشی کردن هیجانات و احساسات درونی خود را نشان دهند. ولی در صورتی که کودک این عمل را در سنین بیشتر تکرار کند واضح است که از طریق این خط نگاری ها قصد دارد تنفر ، بیزاری و عصبانیت خود را بروز دهد.

تشخیص میزان اعتماد به نفس کودک از روی نقاشی ( روان شناسی نقاشی کودکان )

در صورتی که کودک همه ی صفحه ی کاغذ را توسط نقاشی کامل کند مشخص می شود که دارای اعتماد به نفس خوبی می باشد و وجود خود را بین خانواده حس می کند. ولی در صورتی که کودک فقط بخشی از صفحه برگه را نقاشی کند دارای اعتماد به نفس پایینی است.

آیا بچه هایی که یک یا چند نفر از افراد خانواده را در حین نقاشی حذف می کنند هدف و منظور خاصی دارند؟

بله چرا که بچه ها هر اندازه یکی از افراد خانواده را به خود نزدیک تر ترسیم نمایند قصد دارند علاقه و تمایل خود را در ارتباط با آن شخص نمایان سازند ولی هر اندازه آن شخص را از خود دورتر نقاشی کنند و یا هیچ وقت او را نقاشی نکنند نمایانگر تنفر و بیزاری کودک در ارتباط با آن شخص است.

به علت تمایل و علاقه اغلب والدین به ابعاد روان شناختی نقاشی کودکان و حائز اهمیت بودن این موضوع به ارزیابی و مطالعه محتوا و معنای نقاشی کودکان به طور مختصر خواهیم پرداخت. بدین جهت به ارزیابی و تحلیل چیزهایی که به صورت رایج در نقاشی بیشتر کودکان وجود دارد و مشابه است نظیر خورشید و ماه ، زمین و آسمان ، حیوانات ، اتوموبیل و … خواهیم پرداخت.

خورشید و ماه در روان شناسی نقاشی کودکان

خورشید نمایانگر شادی ، امنیت ، قدرت و حرارت و به عقیده کارشناسان به معنی پدر می باشد. زمانی که ارتباط کودک و پدر مطلوب باشد کودک خورشید را به صورت درخشان و در حال تابیدن نقاشی می کند و هنگامی که ارتباط آن دو خوب نباشد خورشید را در پس کوه پنهان می سازد. ماه علامت نیستی می باشد. کودکان در نقاشی خود مرگ را با ماه معنا می کنند و می کشند.

آسمان و زمین در روان شناسی نقاشی کودکان

آسمان نشانه وحی ، رهایی و خلوص می باشد اما زمین نشانه امنیت و پایداری است. بچه ها پس از سنین ۵ سالگی که شروع فهم ادله ی عقلانی می باشد به ترسیم نقاشی زمین هم خواهند پرداخت.

ماشین در روان شناسی نقاشی کودکان

در جوامع جدید ماشین به معنی قدرت می باشد. بدین سبب در نقاشی اغلب پسر بچه ها ماشین بسیار به چشم می خورد. به عقیده کارشناسان اولویت دادن ترسیم اتوموبیل در این مقطع فی نفسه نمایانگر وابستگی فرد به جهان و زندگی بیرونی و ماشینی می باشد. مسلماً این موضوع به سن ، فاکتورهای فکری و روانی ، فرهنگ و … کودک مرتبط است.

حیوانات در روان شناسی نقاشی کودکان

در این مورد سبک زندگی و فرهنگ و منطقه ی زندگی خانواده نقش بسیار فراوانی دارد. برای نمونه کشیدن نقاشی حیوانات مختلف برای کودکان روستایی امری عادی و رایج است. اما در صورتی که کودک با حیوانات ارتباط نداشته باشد و یا در دسترس وی حیوانی وجود نداشته باشد عکس حیوان در نقاشی وی اهمیت ویژه ای می یابد. بعضی اوقات امکان دارد کودک به سبب حس تحقیر و گناه و نداشتن شهامت بروز آن ، احساسات خود را به شکل حیوان خاصی بروز دهد. ترسیم حیوانات درنده و وحشی به معنی فشارهای روحی و روانی پنهان و درونی کودک می باشد.

به طور کلی پدران و مادران می بایست دقت کنند که آنالیز و بررسی نقاشی کودکان امری حساس و ظریف می باشد. زیرا یک امر کاملاً تجربی و تخصصی می باشد که شما قادر نیستید نظر مسلم و واضحی درباره ی آن بدهید.

همواره کودکان را به نقاشی کشیدن ترغیب نمایید ولی از اجبار آنان بپرهیزید. اجازه دهید بچه ها با علاقه خود سوژه نقاشی را گزینش و ترسیم کنند. کودکان می بایست در حین نقاشی اختیار عمل و آزادی تام داشته باشند. می توانید در آخر از فرزند خود تقاضا کنید که در خصوص نقاشی ترسیم شده خود برای شما صحبت کند. این نوع معلومات می تواند به آنالیز نقاشی کودکتان و به دنبال آن شناخت شما نسبت به شخصیت کودکتان یاری برساند.


موضوع مرتبط :

آموزش کودکان به نقاشی ، موسیقی ، زبان دوم ، خلاقیت و ورزش

هوش ریاضی- منطقی کودکان چیست و چگونه تقویت می شود

بازی‌هایی برای پرورش هوش هیجانی در کودکان

نقش والدین در کشف استعداد کودکان

تربیت کودک ۳ ساله چگونه است؟ نکات تربیت کودکان سه ساله را بخوانید

روش های پرورش خلاقیت در کودکان و آموزش خلاقیت به کودکان

کودک باهوش | ویژگی های کودک باهوش | تربیت کودک باهوش

کاردستی خلاقانه | آموزش تهیه انواع کاردستی

۷ تکنیک برای تربیت کودک باهوش

روان شناس خوب چه کسی است؟ ویژگی های روان شناس حرفه ای

سنجش هوش و استعداد

تست هوش کودک

 

نوشته روان شناسی نقاشی کودکان اولین بار در مرکز تحقیقات هوش نیک. پدیدار شد.

YVOIRE توسط LG Chem تولید می شود. LG Chem طی ۲۰ سال گذشته در حال تولید محصولات هیالورونیک اسید است.

این شرکت به طور جدی وارد بازار خارج از کشور شده و محصولات خود گسترش داده است. این شرکت در تلاش است تا به یکی از بهترین شرکتهای داروسازی جهانی تبدیل شود. تزریق YVOIRE مدت زیادی طول نمی کشد. بسته به منطقه و نیاز متفاوت است ، تقریباً ۱۵-۴۵ دقیقه طول می کشد. برای بهینه سازی نتایج ، گاهی اوقات حدود دو هفته پس از درمان اولیه ، ماساژ انجام می شود.

ژل هیالورونیک اسید ال جی با نام تجاری YVOIRE دارای تاییدیه های زیر می باشد

  1. Drug master file No. 17416, FDA
  2. Certification of Suitability of monographs of the European Pharmacopoeia, EDQM
  3. Galderma’s patent, WO 2014/206701 A1

ژل ال جی ولوم پلاس YVOIRE volume plus

موارد مصرف ژل ال جی ولوم YVOIRE volume plus

تقویت بافت صورت با تزریق در مناطقی که ترمیم لازم است. به طور معمول برای درمان برجستگی ها و چروک های شدید صورت در لایه عمیق درم و یا لایه زیر جلدی و همچنین برای تقویت لب استفاده می شود.

افزودن لیدوکائین در ژل ال جی YVOIRE volume plus باعث تسکین درد در طول درمان می شود.

جعبه YVOIRE volume plus حاوی

ژل آماده تزریق ۱٫۰ میلی لیتر

همراه با دو سوزن ۲۷G

شرایط نگهداری ژل ال جی YVOIRE volume plus

۲ ~ ۲۵ درجه سانتیگراد دور از نور مستقیم و در یک ظرف محکم

تاریخ انقضا ژل ال جی YVOIRE volume plus

۲۴ ماه

ژل ال جی ولوم YVOIRE volume s

موارد مصرف ژل ال جی ولوم YVOIRE volume s

تقویت بافت صورت با تزریق در مناطقی که ترمیم لازم است.

به طور معمول برای درمان چین و چروک های شدید صورت و همچنین برای تقویت لب ها استفاده می شود.

جعبه YVOIRE volume s حاوی

ژل آماده تزریق ۱٫۰ میلی لیتر

همراه با دو سوزن ۲۷G

شرایط نگهداری ژل ال جی YVOIRE volume s

۲ ~ ۲۵ درجه سانتیگراد دور از نور مستقیم و در یک ظرف محکم

تاریخ انقضا ژل ال جی YVOIRE volume s

۲۴ ماه

ژل ال جی کانتور YVOIRE contour

موارد مصرف ژل ال جی ولوم YVOIRE contour

این ژل برای تقویت بافت صورت بطور معمول برای درمان جوش و لک های شدید صورت استفاده می شود و همچنین جایگزینی نقایص حجم ، لیپواتروفی صورت و بهبود ناهنجاری های کانتور صورت از طریق تزریق در لایه های زیر جلدی و فوقانی صورت انجام می شود.

جعبه YVOIRE contour  حاوی

ژل آماده تزریق ۱٫۰ میلی لیتر

همراه با دو سوزن G21  و G23

شرایط نگهداری ژل ال جی YVOIRE contour

۲ ~ ۲۵ درجه سانتیگراد دور از نور مستقیم و در یک ظرف محکم

تاریخ انقضا ژل ال جی YVOIRE contour

۲۴ ماه

 ژل ال جی هایدرو YVOIRE hydro

موارد مصرف ژل ال جی هایدرو YVOIRE hydro

درمان موقت چین و چروک با تزریق به لایه پوست در اطراف ناحیه چین و چروک صورت

جعبه YVOIRE hydro حاوی

ژل آماده تزریق ۱٫۰ میلی لیتر

همراه با دو سوزن G30

شرایط نگهداری ژل ال جی YVOIRE hydro

۲ تا ۸ درجه سانتیگراد دور از نور مستقیم و در یک ظرف محکم

تاریخ انقضا ژل ال جی YVOIRE hydro

۲۴ ماه

 ژل ال جی کلاسیک پلاس YVOIRE classic plus

 موارد مصرف ژل ال جی کلاسیک پلاس YVOIRE classic plus

تقویت بافت صورت با تزریق در مناطقی که ترمیم لازم است. به طور معمول برای درمان جوش و چروک صورت و پوست تخریب شده در وسط تا عمق عمیق و همچنین برای تقویت لب ها استفاده می شود.  افزودن لیدوکائین باعث تسکین درد در طول درمان می شود.

جعبه YVOIRE hydro حاوی

ژل آماده تزریق ۱٫۰ میلی لیتر

همراه با دو سوزن G30 و G27

شرایط نگهداری ژل ال جی YVOIRE hydro

۲۵ درجه سانتیگراد دور از نور مستقیم و در یک ظرف محکم

تاریخ انقضا ژل ال جی YVOIRE hydro

۲۴ ماه

در رشد شخصیت کودک فاکتورهای بسیاری تاثیرگذار می باشند که میزان اثرگذاری و نقش آن ها قابلیت و توانمندی کودک به فهم و استنباط این فاکتورها در رابطه و تماس آن ها با خودش وابسته است.

آموزش رشد شخصیت کودک برای والدین موضوعی است که در این مقاله آموزشی برای والدین تهیه شده است. در زیر به مطالعه و ارزیابی این فاکتورها و عوامل و نقش آن ها در رشد شخصیت کودک پرداخته می شود:

سرشت یا مزاج

مزاج یا طبع یا خلق به بیانی ویژگی ها و مشخصه های ظاهری ، جسمی و روانی می باشد که شخص با آن ها متولد می شود. سرشت یا خلق برای مادام العمر بر روی اقدامات و اعمال و رفتار شخص موثر خواهد بود و چون قسمت اصلی آن جسمی ـ زیستی می باشد در تمام عمر دچار تحولات و تغییرات فراوانی نخواهد شد. همچنین خلق یا مزاج در ارتباط با تربیت ، آموزش و محیط نیز می باشد. برخی از کارشناسان تاثیر طبع یا مزاج را فراوان تر ذکر کرده اند و عده ای هم بالعکس.

به طور کلی تاثیر تربیت ، آموزش و محیط چه زیاد باشد یا نه ، نکته قابل توجه و تامل این است که آموزش و تربیت تغییرپذیر می باشند و والدین قادرند با استفاده از شیوه های صحیح فرزندپروری و مهارت های تربیتی نقش و اثربخشی فراوانی در رشد شخصیت کودکان خود داشته باشند.

کودکان از لحاظ رشد شخصیت کودکان به سه گروه تقسیم می شوند:

ـ کودکان آسان

ـ کودکان سخت یا دشوار

ـ تلفیقی از خصوصیات کودکان آسان و دشوار

جهت بررسی و شناسایی سرشت یا مزاج کودک از خصوصیات ۹ گانه زیر بهره گرفته می شود:

  • میزان فعالیت:

باید دید که سطح فعالیت کودک در چه حدی می باشد. سطح فعالیتشان عادی و نرمال است یا فعالیتشان بیش از اندازه نرمال و معمولی است و یا از حد نرمال و عادی کمتر است.

  • تعادل و تناسب:

نرمال بودن فعالیت هایی مانند خوراک ، خواب و دفع. جهت بررسی بایست دید که آیا وضعیت اعمالی نظیر خواب و خوراک و دفع در کودک متعادل و قابل انتظار می باشد و یا برعکس.

  • طریقه عکس العمل کودک به محرک های جدید (اشخاص ، حیوانات ، لوازم و …) :

این فاکتور اغلب میزان استرس پایه بچه ها را نمایان می سازد. جهت بررسی بایست دید که آیا به سادگی و یا میل و علاقه به چیزهای جدید نزدیک شده و با آنان ارتباط می گیرد و یا کناره گیر و دوری کننده هستند.

رشد شخصیت کودک

  • سطح سازگاری اجتماعی ، راحتی و سرعت تغییر اعمال و حرکات کنونی کودک در عکس العمل به نشانه ها و تحولات محیطی:

جهت بررسی باید دید که آیا کودک به سادگی با موقعیت ، رخدادها و دگرگونی های محیطی هماهنگ می شود یا خیر هماهنگی و سازگاری او پایین می باشد. در صورت هماهنگی مطلوب پدر و مادر و شیوه های تربیتی صحیح و هماهنگ و قابل قبول می توان سازگاری محیطی کودک را افزایش داد.

  • شدت و میزان بروز عکس العمل:

برخی از بچه ها در ارتباط با موقعیت ، رخداد و تحولات و ناکامی ها شدت عکس العمل بیشتری از خود بروز می دهند و برخی هم عکس العمل مدیریت شده و سنجیده ای از خود نشان می دهند.  همسان انگاری کودکان با پدر و مادر ، الگوگیری ، پرورش مهارت ها و فراگیری اجتماعی از جمله راه هایی هستند که شدت عکس العمل را در کودکان موزون می بخشند.

  • آستانه واکنش یا حساسیت:

برخی از بچه ها آستانه عکس العمل ضعیف تری دارند ، شدت حساسیت بیشتری دارند و دشوارتر می توان عکس العمل قابل چشمداشت و پیش بینی نظیر یادگیری یک عمل و رفتار تازه را از آنان به دست آورد و بالعکس.

  • خلق و سرشت کودک:

جهت بررسی باید دید که آیا طبع و خلق آنان افسرده ، غمگین و اهل گریه و زاری می باشند یا خوشرو و شاد هستند؟ تحریک پذیر و عجول و عصبانی اند یا صبور و آرامند؟ در این زمینه هم هماهنگی پدر و مادر و والدگری صحیح و قابل قبول آنان قادر است بر روی خلق و مزاج کودکان تاثیرگذار باشد.

  • میزان توجه و تمرکز کودک:

جهت بررسی باید دید که آیا برانگیزاننده های محیطی سریعاً و به راحتی موجب عدم تمرکز و دقت کودک می شوند یا خیر. والدین می توانند با مهار و مدیریت برانگیزاننده های داخلی و خارجی و تمرین و آموزش های مناسب تمرکز و توجه کودک خود را افزایش دهند.

  • میزان پافشاری :

برخی از بچه ها در اجرا و ادامه ی یک کار و فعالیت اصرار و سماجت دارند و عده ای در مواجهه با بازدارنده ها سریع مایوس و دل زده می شوند.

به جز عوامل ذکر شده ، فاکتورهای دیگری هم در رشد شخصیت کودک هستند که قادرند همچون قسمتی از خلق و مزاج مورد توجه قرار گیرند چرا که از آغاز تولد همراه کودک می باشند این فاکتورها دربرگیرنده بهره هوشی ، خلاقیت ، کنجکاوی و استعداد کودک می باشد. هر کدام از این فاکتورها و مولفه ها هم قادرند مشخصه های دیگری را تحت تاثیر قرار دهند. برای نمونه ، بهره هوشی کودک بر روی میزان سازگاری ، نحوه ایجاد ارتباط ، آنالیز و حل مسائل و … موثر است.

مرکز استعدادیابی کودکان         تست هوش کودک       پرورش هوش کودک

The post رشد شخصیت کودک appeared first on استعدادیابی | تست هوش کودک.

تبلیغ در اینستاگرام را می توانیم از روشهای به روز و بسیار موثر در امر تبلیغات بدانیم.

بنابراین ، زمانی که به عنوان یک برند وارد اینستاگرام می شوید و قصد دارید به تبلیغ برند و محصول خود بپردازید باید اولین اقدامی که انجام می دهید این باشد که موضوع تبلیغ خود را مشخص کنید. این کار به شما اجازه می دهد بتوانید محتواهای خود را دسته بندی کنید و به راحتی آنها را به نمایش بگذارید. اغلب شرکتها و برندها نگران این هستند که محتوای آنها در فضای مجازی به خوبی نمایش داده نشود یا مخاطبان و مشتریان ، به آنها علاقه ای نداشته باشند.

با این کار شما می توانید محتوای مناسب برای مشتریان خود تهیه کنید و از طرفی مطمئن باشید که افراد علاقه مند ، عضو پیج شما می شوند و از تبلیغهای مورد علاقه خود دیدن می کنند. به طور کلی می توانید تبلیغ های خود را با سه کمپین عمده در اینستاگرام انجام دهید.

یک) افزایش آگاهی مخاطبها از برند

یکی از کمپین های شما می تواند فقط با هدف اینکه آگاهی مخاطبان شما از برندتان را بالا ببرد راه اندازی شود. معمولاً اکثر برندهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند یکی از کمپینهای خود را با این هدف راه اندازی می کنند. در این هدف ، شما تلاش می کنید شهرت برند خود را بالا ببرید و افراد زیادی را با آن آشنا کنید.

دو) ترغیب و تشویق مشتریان و مخاطبان

می توانید یکی از کمپینهای خود را فقط با هدف اینکه مشتریان و مخاطبان خود را تشویق به خرید این برند کنید راه اندازی کنید. بسیاری از برندها هستند که فقط با هدف معرفی برند خود یا تشویق مخاطبان به خرید برندشان هزینه های زیادی را صرف تبلیغ در اینستاگرام می کنند.

سه) بالا بردن حجم بازدید

هدف سوم شما از راه اندازی کمپین می تواند بالا بردن حجم بازدید مخاطبان باشد. می توانید یک کمپین جداگانه نیز طراحی کنید که هدف آن فقط  بالا بردن بازدید از صفحه شما باشد.

برای رسیدن به این هدفهای کمپینها می توانید از موارد زیر استفاده کنید.

۱) تلاش برای پیدا کردن مخاطبان تازه

سعی کنید به مخاطبهای جدید دسترسی پیدا کنید. اینکه برند شما را مخاطبان بشناسند از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر نتوانید مشتریان جدید پیدا کنید برند شما مشکلات زیادی در آینده خواهد داشت. اگر مخاطبان جدید بیشتری را بتوانید جلب کنید ، میزان بازدید از محصولات شما نیز افزایش پیدا می کند.

۲) ترافیک سایت

سعی کنید با کلید واژه هایی که با هدفهای مشخص شده برای کمپین ها در بالا گفته شد میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید. می توانید کلمات کلیدی را به گونه ای انتخاب کنید که میزان سئو را افزایش دهید. استفاده از این ترافیک های سایتی می تواند یکی از راههای موفقیت شما در کمپین های مختلفی باشد که راه اندازی می کنید.

۳) افزایش ارتباط با مخاطبان

همگی این فعالیتها و راه اندازی کمپین ها به دلیل افزایش ارتباط با مشتریانتان است. بنابراین ، سعی کنید محتواهای تبلیغاتی و کمپین های شما به گونه ای باشد که مخاطبان و مشتریانتان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

۴) استفاده از اپ ها

هم اکنون بسیاری از برندها ، اپ های ویژه خود را طراحی کرده اند. شما نیز می توانید از کمپین های خود می توانید برای تبلیغ و ترغیب مشتریان به نصب اپ هایتان استفاده کنید.

۵) تشویق به خرید

در نهایت ، همه تلاشهای شما برای این است که بتوانید میزان بیشتری از محصولات خود را به مشتریان بفروشید. این هدف ، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکتها و برندها نیز هستند که در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند. اما کمپین ها از جمله روشهایی هستند که می توانید به شکل موثری از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید.


تبلیغ در اینستاگرام از تولید محتوا تا کمپین (قسمت اول)

جهت مشاهده خدمات تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

از کنار یک فروشگاه رد می شویم در حالی که روی شیشه آن نوشته شده ” رب گوجه فرنگی ۹ هزار تومان” ، با تعجب ، مجدداً نوشته روی آن را می خوانیم.

اما به خوبی می دانیم که قیمت معمول آن در بازار تا ۱۸ هزار تومان وجود دارد. تعجب ما باز هم برانگیخته می شود و شاید این فکر به ذهنمان برسد که کیفیت آن پائین است یا ایرادی در آن وجود دارد که با این قیمت به فروش می رسد. زمانی که به فروشگاه مراجعه می کنیم کاملاً متجب می شویم زیرا این رب گوجه فرنگی از یک برند شناخته است که قیمتی که فروشگاه برای آن تعیین کرده بسیار پائین تر از قیمتی است که روی بسته بندی آن نوشته شده است.

ترغیب می شویم تعدادی از این رب گوجه ها را بخریم تا سود بیشتری به دست آوریم. ممکن است چند عدد رب گوجه فرنگی بخرید و از آنجایی که  شما به خاطر این سود کم نظیرتان احساس خوشحالی می کنید چند محصول دیگر نیز خریداری کنید و شاید همان جا با چند نفر تماس بگیرید و این قیمت استثنایی را به اطلاع آنها برسانید تا برای خرید به این فروشگاه مراجعه کنند. همچنین برای همیشه این فروشگاه را جزء مراکز خرید خود انتخاب کنید. زیرا احساس می کنید خرید از آنجا همیشه می تواند برای شما منفعت داشته باشد.

با این مثال ، به خوبی می توانید متوجه شوید که سودی که این فروشگاه ها یا شرکتها به دست می آورند  چگونه است ؟ ترغیب شما به خرید بیشتر از همان کالایی که با قیمت ارزان تر به فروش می رسد موجب سود بیشتر فروشنده ها نیز خواهد شد چرا که تعداد فروش آنها افزایش پیدا می کند. از طرفی ، توانسته اند شما را مجدد به فروشگاه خود بیاورند و شاید شما را به عنوان یک تبلیغ گر فروشگاه خود در میان مشتریان داشته باشند. بنابراین ، کاملاً مشخص است که این تخفیف تا چه حد می تواند برای آنها جنبه تبلیغاتی و در نهایت سود داشته باشد.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، معمولاً فروشندگان و صاحبان فروشگاه ها و شرکتها ، برای اینکه میزان فروش خود را بالا ببرند یا از این روش بازاریابی بدون سود ، بیشترین بهره را ببرند از روشهای دیگری نیز در کنار آن استفاده می کنند. از جمله این روشها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) افراد موثر

اگر شبکه های تلویزیونی را باز کنید و نگاهی به پیامهای بازرگانی و تبلیغاتی بیندازید خواهید دید که تعداد تبلیغ هایی که توسط بازیگران مشهور ، فوتبالیستها و هنرمندان انجام می شود بسیار زیاد شده است. تا چند وقت پیش از این گونه تبلیغ ها چندان زیاد نبود اما در ماههای اخیر بسیار زیاد شده است. علت افزایش این دسته از تبلیغ ها به دلیل آگاهی از اثری است که افراد موثر بر ذهن و احساس افراد می گذارند. اگر شما نیز می خواهید از فروش بدون سود مانند مثال رب گوجه فرنگی که زدیم استفاده کنید.

بنابراین ، ناچار هستید از طریق روشهای مکمل در کنار آن ، میزان سود خود را  بالا نگه دارید. این احتمال هم وجود دارد که برخی از مشتریان شما فقط از همان کالایی که تخفیف خورده است استفاده کنند و شاید به فکر بازگشت به فروشگاه شما نیز نباشند. بنابراین ، از روشهای مختلف برای نگهداری و حفظ مشتریان خود باید استفاده کنید. یکی از این روشها ، استفاده از افراد موثر و مشهور در تبلیغات است. تجربه نشان داده است افرادی که از نظر مردم محبوب و سرشناس هستند ترغیب گر قدرتمندی برای افراد به حساب می آیند.

به همین دلیل است که برای تبلیغ محصولات مختلف از مواد غذایی و شوینده ها تا خودرو و سایر محصولات از افراد مشهور یا سلبریتی ها استفاده می کنند. این روش در سایر کشورهای جهان ، از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفت اما در ایران در سالهای اخیر به ویژه امسال بسیار زیاد به چشم می خورد.

دو) استفاده از پیامهای ویدئویی

یکی دیگر از روشهای موثر در بازاریابی که می تواند در کنار فروش بدون سود ، برای شما مفید باشد ، استفاده از پیامهای تبلیغاتی ویدئویی است. پیامهای ویدئویی به شما کمک می کند بتوانید با کیفیت بالایی ، محتوای تبلیغاتی خود را تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید. پس سعی کنید این ویدئوها را تهیه کنید و در کنار روشهای دیگر بازاریابی به ویژه در فروش بدون سود در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

نظر شما

The post فروش بدون سود با چه هدفی انجام می شود ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices slumped to their lowest in more than a year on Friday and were set for their steepest weekly fall in more than four years as the spread of the coronavirus stokes fears of slowing global demand. Investors are increasingly worried as the virus has spread beyond its epicenter in China to...
Gazprom Neft CEO Alexander Dyukov said Wednesday the OPEC+ group of oil producers should respond to the impact of the coronavirus outbreak but decide on quotas later on. "Of course, it will probably be necessary to react, but I think that it would be more appropriate to respond to the situation...
Crude oil prices gave up early gains and slid for a fourth day on Wednesday as fears of a coronavirus pandemic deepened as the outbreak spread in several countries outside China. Brent crude fell 31 cents, or 0.6%, to $54.64 a barrel, while US West Texas Intermediate crude dropped 16 cents, or 0...

اختلال شخصیت در کودکان را می توان این طور تعریف کرد که یک الگو و نمونه ثابت و مداوم از اعمال و رفتار و نیز تجربه و آزمودگی درونی که به شکل بسیار قابل توجهی با توقعاتی که از وضعیت فرهنگی فرد هست و پیش بینی می شود فرق داشته و متمایز باشد.

تغییر ناپذیر ، ناسازگار و غیر عادی باشد.

دلایل ایجاد اختلال شخصیت کودکان

عده ای از متخصصان بر این باورند که اختلالات شخصیتی به دلیل تجربیات ابتدایی که بازدارنده ی رشد و بلوغ الگوهای رفتاری و ذهنی شده اند ایجاد و نمایان گردیده اند.

عده ی دیگری از کارشناسان معتقدند که عوامل ژنتیکی یا بیولوژیکی در پدیدار شدن اختلالات شخصیتی نقش دارند. اگر چه تا این زمان بر سر یک علت واضح و مسلم نتیجه ای به دست نیامده است ، اما تلفیقی از سابقه ی وارثتی و عوامل محیطی در پیدایش اختلالات شخصیتی موثرند.

انواع اختلالات شخصیتی کودکان

  • بدبین (پارانوئید)

این دسته افراد از سوظن و بدگمانی نامعقولی برخودار هستند که موضع دفاعی و پس زنی و حساسیت پیش از اندازه ای در ارتباط با سایر افراد دارند.

  • منزوی (اسکیزویید)

خشک ، بی میل و بی شوق و هیجان هستند و در ایجاد رابطه با سایرین دچار مشکلاتی هم می باشند. این دسته افراد منزوی ، کمرو و خرافه پسند می باشند.

  • وسواسی

دارای افکار و رفتارهای افراطی و غیر واقع گرایانه ، داشتن خلق و خوی مقرراتی و غیرقابل انعطاف و نیز نامطمئن هستند که احتیاجات عادی و طبیعی خود را کنترل می نمایند.

  • نمایشی (هیستریک)

تابع ، عدم بلوغ ذهنی ، حساس ، سریع التاثیر ، پیوسته به دنبال تشویق و جلب توجه سایرین می باشند.

  • خودشیفته (نارسیستیک)

این گونه اشخاص از یک اعتماد به نفس افراطی و کاذب برخوردارند و به قدرت زیاد علاقمندند. در رابطه با سایر افراد بی میل و بی تفاوتند و طالب و راغب توجه سایرین هستند. تصور می کنند که لایق توجه ویژه و خاصی هستند.

  • دوری گزین (اجتنابی)

خودباوری ضعیف ، استرس و دلهره و عکس العمل بیش از اندازه در ارتباط با پذیرفته نشدن ، از لحاظ اجتماعی منزوی و تابع می باشند.

  • وابسته

این افراد از خصوصیاتی نظیر تابع ، تاثیرپذیر ، در تصمیم و انتخاب ضعیف و بی اعتماد برخوردار هستند. بی علاقه ، کج خلق ، نازک نارنجی ، بی مبالات و از قدرت و مدیر شدن و رهبری واهمه دارند.

  • ضداجتماعی

از خود راضی ، سرد و بی احساس ، نامرتب ، هردمبیل و نترس هستند. از تجربه های گذشته پند نمی گیرند و در کار و تحصیل ناکام می باشند.

  • بینابینی

حساس ، کج خلق و شخصیت بی ثباتی دارند. هیجانات و احساسات خود را به شکل نادرست و نامناسب بروز می دهند. قادر به مهار و مدیریت خود نیستند. واجد مشکلات هویتی هستند و ممکن است به خودزنی و یا خودکشی اقدام و دست زنند.

عوامل افزایش دهنده خطر اختلالات شخصیتی کودکان

  • داشتن زمینه و پیشینه بدرفتاری سایرین با شخص در دوره ی کودکی
  • داشتن زمینه و پیشینه خانوادگی و ژنتیکی در اختلالات خلقی و شخصیتی

پیامدهای احتمالی اختلال شخصیت کودک

  • برخورداری از مشکلاتی نظیر تعامل با سایر افراد ، حفظ شغل و حرفه ، افسردگی و اضطراب
  • مصرف بیش از حد داروها
  • مقید نبودن به تکمیل روند درمان
  • خودکشی در سنین بالاتر

درمان اختلالات شخصیتی در کودکان

۱ـ درمان روان شناختی ( خانواده درمانی و گروه درمانی)

روش های تغییر و تحول در اعمال و رفتار با بهره گیری از آموختن مهارت های اجتماعی ، تایید و ترغیب رفتارهای صحیح و مناسب ، آموزش و فراگیری کنترل هیجانات و احساسات ، آنالیز فردی از اعمال و رفتار ، تعهد و پاسخگویی در قبال رفتار و اعمال خود.

۲ـ درمان با استفاده از داروها

داروی خاصی برای درمان اختلالات شخصیتی موجود نیست. ولی ممکن است که داروهایی برای درمان بیماری های همراه با آن تجویز گردد. نظیر داروهای ضد روان پریشی ، ضد استرس ، ضد افسردگی و …

 

نوشته اختلال شخصیت در کودکان اولین بار در مرکز تحقیقات هوش نیک. پدیدار شد.