دنیای را تصور کنید که در آن هیچ طرحی وجود نداشته باشد. حتی تصور کردن آن نیز غیر ممکن است.
همانطور که در دنیای اطراف ما طرحهای مختلفی وجود دارد و ما را متوجه تمایز و تفاوت چیزهای مختلف از یکدیگر می کند. در دنیای کسب و کار و فعالیتهای مختلف نیز طراحی حرف اول را می زند. طراحی مناسب از طراحی بسته بندی تا طراحی نام و تبلیغات می تواند نقش بسیار زیادی در ترغیب مصرف کننده ها داشته باشد. طراحی مناسب و جذاب درست همان چیزی است که به شما کمک می کند تا مشتریانتان حتی اگر قصد خرید نیز ندارند مشتاق خرید محصول شما شوند.
همچنین در ایجاد حس مطلوب و خوشایند در مشتریان نقش بسیار زیادی دارد. علاوه بر این ، جایگاه محصول شما را در میان محصولات مشابه بالاتر می برد و وجه تمایز آن از سایرین می شود. طراحی مناسب به خوبی می تواند جایگاه متمایزی برای محصول شما ایجاد کرده و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. طراحی و اهمیت آن در تولید محصولی که بتواند مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید کند امری کاملاً واضح و مشخص است. حتی خود شما به عنوان یک مصرف کننده می توانید این را تأیید کنید که طراحی یک محصول در ترغیب شما برای خرید آن چقدر مهم است.
طراحی بسته بندی محصولات ، طراحی دکوراسیون ، طراحی یک لباس ، حتی طراحی یک فضا مانند فضاهای تفریحی ، فروشگاه ها یا مراکز آموزشی و هر چیز دیگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
در سالهای گذشته بیشتر مشتریان به دنبال محصولی بودند که بتواند برای آنها مفید باشد و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اما امروزه شرایط بسیار متفاوت شده است. مشتریان علاوه بر اینکه انتظار دارند محصول مورد نظر ، نیاز آنها را برآورده کند بلکه به محصولی که طراحی بهتری داشته باشد بیشتر توجه می کنند و تقاضای خرید آن را دارند. امروزه طراحی محصولات از نکات بسیار مهمی است که در بازاریابی محصولات مورد توجه قرار می گیرد.
طراحی های مختلف یک محصول موجب می شود مشتریان با هر سلیقه ای بتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند و این تنوع به توسعه پایدار اقتصادی و سرمایه یک شرکت منجر می شود. علاوه بر اینکه طراحی های مختلف برگرفته از سلیقه افراد مختلف هستند بلکه بر سلیقه و فرهنگ مصرفی یک جامعه نیز تأثیر می گذارند. امروز به دلیل توسعه تکنولوژی ، محصولات با تنوع و تعداد بیشتری تولید می شوند پس در این میان ، تنها تنوع طراحی است که می تواند یک مزیت رقابتی و تبلیغاتی برای یک محصول ایجاد کند.
طراحی ها می توانند نقش بسیار زیادی در نوع تفکر و تغییر تفکر مصرف کننده ها ایجاد کنند. به عنوان مثال طراحی یک محصول ویژه یا بسته بندی و تبلیغات مناسب می تواند به مشتریان این فکر را القا کند که کالایی که هم اکنون از آن استفاده می کنند تاریخ مصرفش به پایان رسیده و زمان آن است که محصول جدیدتر با طراحی بهتری را جایگزین آن کنند.
یک طراحی متفاوت ، جذاب و جدید می تواند به مصرف کننده ها نشان دهد که تاریخ مصرف کالای مصرفی آنها تمام شده و محصولات به روزتر و بهتری هستند که می توانند به بهترین شکل ممکن نیازهای آنها را برآورده کنند. علاوه بر این ، طراحی مناسب می تواند تقاضای پنهان و نهفته در یک مصرف کننده ایجاد کند. مشتریان و مصرف کنندگان به این فکر می افتند که به محصول جدید با طراحی جدید نیاز دارند یا در آینده ای نزدیک به آن کالا نیاز خواهند داشت.
در نهایت ، یک طراحی مناسب می تواند همه ایده ها و افکار شما را به مصرف کننده ها القا کند و درست همان رفتاری را از مخاطبان مشاهده کنید که انتظار آن را داشتید و برای آن برنامه ریزی کرده بودید.
مشغول کردن ذهن و فکر مصرف کننده از مهم ترین مسائل در فروش و بازاریابی است.
به طور کلی می توانیم مواردی که ذهن یک مصرف کننده را به خود مشغول می کند به عوامل زیر تقسیم بندی کنیم:
یک) اهمیت شخصی
شاید یکی از دلایل مشغول شدن ذهن مصرف کننده ها به یک محصول و پیگیری کردن آن و در نهایت درخواست و تقاضای خریدش می تواند اهمیتی باشد که آن محصول یا خدمات برای فرد دارد. در صورتی که محصول یا خدماتی برای مصرف کننده یا مشتری بالقوه شما اهمیت نداشته باشد ، کمتر پیش خواهد آمد که ذهن آنها را به خود مشغول کند.
دو) تجربه
تجربه نقش بسیار مهمی در درگیر کردن ذهن مصرف کننده ها دارد. در صورتی که تجربه مصرف کننده ها از محصول شما مثبت باشد ، آنها علاقه مند به محصول یا برند شما می شوند و جایگاه ویژه ای در ذهن آنها پیدا می کند.
سه) خدمات پس از فروش
خدماتی که در کنار خرید محصول از طرف فروشنده ها یا تولید کننده به مشتریان ارائه می شود نقش بسیار مهمی در درگیر کردن ذهن مشتریان دارد. ممکن است حتی مشتریانی باشند که قصد جدی برای خرید محصول را نداشته باشند ولی آگاهی از خدماتی که با خرید این محصول می توانند دریافت کنند ذهن آنها را مشغول می کند و مدام به فکر خریدن آن می افتند.
به طور کلی ، هر چقدر محصول یا برندی بتواند ذهن مصرف کننده ها را به خود مشغول کند احتمال خرید آنها را بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید ذهن مصرف کننده را به محصول خود مشغول کنید راهکارهای ارائه شده در ادامه این مقاله را دنبال کنید.
۱) محصول متناسب با نیاز مصرف کننده ها
هر چقدر میزان تناسب محصول با نیاز مصرف کننده ها بالاتر باشد ، احتمال اینکه بتواند ذهن مخاطبان را به خود درگیر و مشغول کند بسیار افزایش پیدا می کند. پس سعی کنید با یک تحقیق بازار در نوع نیاز مصرف کننده ها و مشخصات کالایی که هم اکنون از طریق آن می توانند نیازهای خود را برآورده کنند ، محصولی را تولید یا عرضه کنید که بیشترین تناسب را با نیاز آنها داشته باشد.
۲) زمان بندی مناسب
زمان بندی در ارائه یک محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است محصول مناسبی را به بازار عرضه کرده باشید ولی از آنجایی که هم اکنون مورد نیاز مصرف کننده شما نیست او رغبتی برای خرید آن ندارد. بنابراین ، ذهن او حتی مشغول این محصول نیز نخواهد شد. بهتر است هر محصولی را با یک زمان بندی مناسب به بازار عرضه کنید یا در زمان مناسبی ، مصرف کننده های خود را از حضور این محصول آگاه کنید. زمان بندی مناسب از عوامل بسیار مهم در مشغول کردن ذهن مصرف کنندگان است.
۳) خصوصیات مصرف کننده
هر مشتری یا مصرف کننده ای جذب محصول شما نمی شود ، چرا ؟ به خاطر اینکه افراد شخصیت های مختلفی دارند و به تناسب ویژگی های شخصیتیشان ، کالاها و خدمات متفاوتی نیز برای آنها جذاب تر است. سعی کنید محصولاتی را که تولید می کنید و قصد دارید ذهن گروه خاصی از مصرف کننده ها را به خود درگیر کنید ، خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آنها را در نظر بگیرید.
براساس تجربیات مشاوره بازاریابی باید انتظار نداشته باشید که تمامی مصرف کننده های شما به یک اندازه نسبت به محصول شما درگیری ذهنی پیدا کنند. زیرا شرایط و شخصیت آنها متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است محصول شما ذهن یکی از مشتریهای شما را بیشتر درگیر کرده باشد زیرا او قصد دارد برای یکی از دوستان خود هدیه تولد خریداری کند و درست محصول شما همان چیزی است که او به دنبال آن می گردد. پس کاملاً مشخص است که ذهن این مصرف کننده یا مشتری شما بیش از افراد دیگر درگیر می شود. همچنین ممکن است محصول شما کاملاً هماهنگ با شخصیت یکی از مشتریان شما باشد پس ذهن او بیشتر از سایرین درگیر این محصول خواهد شد.
رفتار مصرف کننده های ایرانی در زمان تصمیم به خرید
راهنمای فروشنده ها برای رفتار درست در هر مرحله از تصمیم مشتریان
مطالعه رفتار مصرف کننده در بازارهای جهانی
۱۰ حالت هیجانی خانم ها و آقایان ایرانی در زمان خرید ( رفتارشناسی مشتریان )
The post ذهن مصرف کننده ها در چه صورت به محصول ما مشغول خواهد شد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.
الانسه ellanse filler یکی از جدیدترین فناوری های روز ژل تزریقی در جهان است که برای نوسازی و جبران حجم تحلیل رفته ، فرم دهی ، لیفت ، کاهش چروک و خطوط عمیق صورت و جوان سازی چهره مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر به دنبال شرکت فروش ژل الانسه هستید می خواهید خرید ژل الانسه داشته باشید، می توانید قبل از خرید ژل الانسه با مشاور فروش ژل الانسه نیکمد صحبت کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. شرکت ژل الانسه در ایران محصولات خود را از کشور انگلستان وارد نموده و در اختیار پزشکان زیبایی قرار می دهد.
برعکس اغلب فیلرها و ژل ها الانسه از جنس هیالورونیک اسید نمی باشد و از ماده های زیر ترکیب و تشکیل شده است:
۷۰ درصد کربوکسی متیل سلولز CMC حامل و ۳۰ درصد پلی کاپرولاکتون PCL میکروسفر که ماده ی فعال اصلی در کلاژن سازی می باشد و به تدریج به دی اکسید کربی و آب تبدیل خواهد شد. هر دو ماده ی سازنده الانسه با قابلیت جذب زیستی به تدریج در بدن تحلیل و تجزیه می شوند و فقط نتایج الاستین سازی و کلاژن سازی آن ها که شاهکار ژل الانسه می باشد را باقی می گذارند. هر دو ماده ترکیبی کاملاً ایمن بوده که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا و استانداردهای اروپاست.
عملکرد ژل الانسه
برعکس دیگر ژل و فیلرهای هیالورونیک اسید که توسط قابلیت ژل مانند خود پوست را زیبا و جوان می سازند ، نحوه ی کارکرد ژل الانسه توسط تحریک و تولید پروسه ی کلاژن سازی در ناحیه تحت درمان در پوست می باشد.
نواحی مناسب تزریق ژل الانسه
ژل الانسه به سبب خاصیت سفتی قابلیت درمان قسمت های چانه و بینی را داراست و به علت انعطاف پذیری می تواند حجم تحلیل رفته و خطوط عمیق نواحی پیشانی و خط خنده و بغض را برطرف و پر نماید. ولی عموماً ژل الانسه عالی ترین عملکرد را در قسمت های پیشانه و چانه دارد و اثرات آن در این قسمت ها دوام و پایداری بیشتری خواهد داشت. به طور کلی نواحی تحت درمان با ژل الانسه عبارتند از:
ـ چین و چروک های اطراف بینی و لب ها
ـ نواحی تحتانی صورت
ـ قسمت گیجگاه و قسمت های اطراف ابروها
ـ گونه ها
ـ پیشانی
ـ چانه و فک
ـ دست ها
مزایای استفاده از ژل الانسه
- دوام و پایداری طولانی مدت
- مقرون به صرف بودن در درازمدت
- عدم ایجاد آلرژی های تاخیری نظیر توده های سفت
- عدم حرکت و جابجایی و ناقرینگی و بدشکلی
- داشتن عالی ترین نتایج در قسمت های پیشانی و بینی و چانه
مدت زمان ماندگاری ژل الانسه
دوام و پایداری ژل الانسه از ۲ الی ۴ سال متغیر خواهد بود. ژل الانسه در چند نوع گوناگون S ، E ، L و M تولید و عرضه شده است که تمایز آن ها تنها در میزان ماندگاری آن ها می باشد وگرنه از نظر حجم دهی هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.
عوارض جانبی ژل الانسه
ژل الانسه ژل ایمن است که بیشتر خطرات جانبی به تزریق آن مربوط می شود. عوارض جانبی موقتی این ژل ورم ، کبودی و درد خفیفی است که پس از چند روز به تدریج برطرف خواهند شد. از عوارض حاد و جدی این ژل می توان به دو مورد مرگ بافت و نابینایی اشاره کرد که همانند عوارض سایر ژل های موجود می باشد. این واکنش ها بسیار نادر است و متخصص قادر است با اجرای اصول و اقدمات درست و ضروری از ایجاد این عوارض جلوگیری نماید. از این رو تزریق ژل الانسه حتماً می باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد.
کاندیداهای مناسب استفاده از ژل الانسه
- ژل الانسه برای داوطلبانی که صبور می باشند و در طی زمان می خواهند تاثیرات تزریق خود را به صورت بادوام و ماندگارتری مشاهده کنند گزینه مناسبی است.
- اشخاص چاقی که پس از رژیم لاغری خود چین و چروک و خطوط صورتشان ظاهر شده است.
- اشخاص مسن و پیری که به سبب بالا رفتن سنشان ، چروک ها و خطوط چهره شان و حجم از دسته رفته صورتشان نمایان شده است.
- اشخاصی که در صورتشان آکنه و جوش زیادی وجود دارد.
این ۴ گروه پس از تزریق ژل الانسه خطوط و چروک ها و حجم از دسته رفته پوست صورتشان به خوبی بازسازی و صاف و پر خواهد شد تا زیبایی و جوانی دوباره به پوست و چهره شان بازگردد.