آخرین اخبار از طراحی

An Oregon State University study, published in the journal Scientific Reports, has found that if less than 1% of agricultural land was converted to solar panels, it would be sufficient to fulfill the global electric energy demand.  The concept of co-developing the same area of land for both...
India’s imports of crude oil have stalled in recent months, but the malaise in the country’s energy sector is deeper, with both coal and liquefied natural gas (LNG) also soft.  India, Asia’s second-biggest crude importer behind China, brought in 3.99 million barrels per day in July, according to...
Oil, gas and petrochemical projects, valued at more than $859 billion, are either underway or planned in the Middle East and North Africa, MENA, of which $283 billion are being implemented, as the region gets ready to meet the forecast increases in demand for energy over the next two decades....
Oil prices fell on Monday amid worries about an economic slowdown and the US-China trade war, which have led to a cut in the outlook for global oil demand.  International benchmark Brent crude futures were at $58.16 a barrel, down 37 cents from their previous settlement, Reuters reported.  WTI...

۲۰ مرداد | طراحی ست اداری لیماک

شرکت بازرگانی لیماک در تیرماه ۹۸ طراحی لوگو جدید خود را به کانون طراحان برتر سپرد. در ۲۰ مرداد ۹۸ نیز طراحی ست اداری به طور کامل به طراحان برتر سپرده شد. این شرکت در زمینه بازرگانی پتروشیمی و فولاد فعالیت دارد.

۲۰ مرداد | طراحی ست اداری لیماک

شرکت بازرگانی لیماک در تیرماه ۹۸ طراحی لوگو جدید خود را به کانون طراحان برتر سپرد. در ۲۰ مرداد ۹۸ نیز طراحی ست اداری به طور کامل به طراحان برتر سپرده شد. این شرکت در زمینه بازرگانی پتروشیمی و فولاد فعالیت دارد.

۱۷ مرداد | طراحی جلد کتاب و سی دی

موسسه استعدادیابی هوش نیک در سال ۹۷ همکاری خود را با کانون طراحان برتر آغاز نمود. در مرداد ماه ۹۸  طراحی جلد کتاب و همچنین کاور سی دی های آموزشی این مجموعه به کانون طراحان برتر سپرده شد.

۱۷ مرداد | طراحی جلد کتاب و سی دی

موسسه استعدادیابی هوش نیک در سال ۹۷ همکاری خود را با کانون طراحان برتر آغاز نمود. در مرداد ماه ۹۸  طراحی جلد کتاب و همچنین کاور سی دی های آموزشی این مجموعه به کانون طراحان برتر سپرده شد.

دنیای بدون رنگ را یک لحظه تصور کنید. حتی تصور کردن آن هم غیر ممکن یا شاید ترسناک باشد.

دنیایی که در آن رنگی وجود نداشته باشد در واقع هیچ مفهومی ندارد. رنگها به جز اینکه زیبایی را برای زندگی به ارمغان می آورند بلکه ارتباط برقرار کردن بین انسانها را نیز راحت تر می کنند. هر رنگی از تأثیرات ویژه ای بر انسانها برخوردار است. هر رنگی می تواند حالات روحی و احساسی مختلفی در انسانها ایجاد کند. به دلیل اهمیت رنگ در احساس و نگرش افراد است که استفاده از رنگها در تبلیغات اهمیت پیدا می کند.

تبلیغاتی که در آن از رنگ استفاده نشده باشد یا از رنگهایی که با موضوع تناسب ندارند یا بدون فکر و برنامه از آن استفاده شده است می تواند تمامی هزینه ها و زحمات صرف شده برای تبلیغات را از بین ببرد. از آنجایی که بیش از ۷۰ درصد تصمیمات افراد برای خرید محصولی در هنگام حضور در بازار یا مواجه شدن با یک تبلیغات انجام می شود بنابراین طراحی یک تبلیغ مناسب از نظر محتوا ، متن ، عکس و رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از رنگها به قدری به تبلیغات شما قدرت می دهد که شاید پیامی که قادر به بیان آن نیستید فقط با یک انتخاب درست رنگ بتوانید آن را بیان کنید.

برای درک تأثیر رنگ در تبلیغات در اینجا به چند مثال در خصوص استفاده از رنگهای مناسب در تبلیغات می پردازیم.

یک) رنگ لوازم بهداشتی

به لوازم بهداشتی که روزانه استفاده می کنید دقت کنید. بسته بندی اغلب آنها چه رنگی است ؟ اگر به بسته های آنها دقت کنید خواهید دید که اکثراً به رنگ سفید ، آبی و صورتی هستند. به نظر شما انتخاب این رنگها کاملاً تصادفی است ؟ خیر

این سه رنگ تأثیر بسیار زیادی در القای حس تازگی ، پاکیزگی ، بهداشت و لطافت دارند ، به همین دلیل است که در طراحی بسته بندی و تبلیغات این دسته از محصولات از این رنگها استفاده می شود.

دو) رنگ بسته بندی محصولات غذایی

آیا تا کنون در مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی به رنگ بسته بندی های آنها دقت کرد ه اید ؟ اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید بهتر است در مراجعه بعدی خود به یک فروشگاه کمی به بسته بندی ها و رنگ این بسته بندی ها دقت کنید. در اکثر محصولات غذایی از رنگ قرمز برای بسته بندی و تبلیغات استفاده می شود. این کار برای این است که رنگ قرمز احساس انرژی و مزه مطلوب و دوست داشتنی را برای افراد تداعی می کند. در حالی که اگر از رنگ آبی یا سبز استفاده کنند به دلیل سرد بودن این رنگها اشتیاق مشتریان برای خرید محصولات غذایی کم می شود.

سه) توجه به فرهنگ مردم

یقیناً فرهنگ نقش بسیار زیادی در سلیقه و ذائقه مردم دارد. شاید همانطور که در بالا گفته شد رنگهای سفید ، آبی ، صورتی و قرمز هر کدام تداعی کننده یک حس برای مشتریان و مخاطبان باشد. اما باید در نظر بگیرید که فرهنگ افراد و شرایط اجتماعی که در آن زندگی می کنند نقش بسیار زیادی در تعریف این سلیقه ها و ذائقه های مردم دارد. به عنوان مثال ممکن است رنگ سبز در یک فرهنگ از قداست خاصی برخوردار باشد ولی در فرهنگ دیگر یک رنگ نامطلوبی تلقی شود. بنابراین لازم و ضروری است از فرهنگ مردمی که قصد طراحی تبلیغات برای آنها دارید آگاه باشید و سپس از رنگها برای امر تبلیغات استفاده کنید.

مطالب گفته در تأثیر رنگ در تبلیغات باید در تمامی قسمتهای طراحی تبلیغ مورد توجه قرار بگیرد. نباید فقط به طراحی رنگ آرم یا لوگوی شرکت خود بپردازید و از رنگهای سایر قسمتها غافل باشید. یا نباید تصور کنید که فقط کافی است بسته بندی های خود را با رنگ مناسب طراحی کنید. بلکه لازم است دانش و اطلاعات خود در زمینه رنگها و فرهنگ مردم را در تمامی بخشهای کسب و کار و تبلیغات خود به کار ببرید.

جهت ارزیابی تاثیر رنگ در طراحی بسته بندی و طراحی لیبل به این صفحه مراجعه نمایید.

تجربه کاربران به معنی نوع نگرش ، احساس و رفتاری است که استفاده کننده های یک محصول یا خدمات تجربه می کنند.

این مسئله بسیار مهم است که بدانید زمانی که افراد یا کاربران از محصول شما استفاده می کنند چه حس و نگرشی در آنها ایجاد می شود. انسانها همیشه به دنبال این بوده اند که بتوانند از امکاناتی که وجود دارد بهترین استفاده را ببرند یا تجربه کاربری خود را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید کیفیت تجربه کاربران را افزایش دهید باید از تکنکیهایی استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره می شود.

یک) ایجاد مناسب ترین راه

در صورتی که بتوانید بهترین راه حل را بدون اینکه دشوار باشد و به راحتی قابل استفاده باشد شکل بدهید می توانید بهترین تجربه را برای کاربران ایجاد کنید. گاهی ممکن است محصول یا خدماتی با کیفیت خوب برای کاربران و مشتریان تولید شود ولی استفاده از آن به قدری دشوار باشد یا پیچیدگی های زیادی داشته باشد یا صرفه اقتصادی و زمانی برای افراد نداشته باشد که به طور کامل از استفاده از آن صرف نظر کنند. یا افرادی که از آن استفاده کرده اند تجربه جالب و خوشایندی نداشته باشند. پس تولید محصول یا خدماتی که در عین ارائه کیفیت بالا بتواند تجربه خوبی ایجاد کند و استفاده از آن آسان و به صرفه باشد برای کاربران در اولویت است و می تواند تجربه خوبی برای آنها به وجود آورد.

دو) توجه به جنبه های سرگرمی برای کاربران

بر اساس آموزش بازاریابی  و تجربه ، تولید کننده ها طراحانی که محصول یا خدماتی را برای افراد تولید می کنند. اگر به جنبه های سرگرم کننده و لذت بخش آن برای کاربران توجه کرده باشند ، معمولاً کاربران تجربه های خوب و به یادماندنی کسب خواهند کرد.

سه) فرآیند آسان انتخاب

اگر محصولات یا خدمات متنوعی دارید ، یا اگر خودتان محصولات متنوعی ندارید ولی به قدری مشابه محصول شما در بازار وجود دارد که انتخاب را برای مشتریان سخت می کند. بهتر است روشی را برای انتخاب محصول مناسب طراحی کرده و یا ویژگی هایی را به محصول یا خدمات خود اضافه کنید که انتخاب آن را برای کاربران را راحت تر کند.

چهار) فرآیند آسان برای خرید

گاهی محصول یا خدمات شما دارای ویژگی های منحصر به فرد و خوبی نسبت به رقیبانتان است. اما به قدری مراحل و فرآیند خرید آن به ویژه خرید از طریق سامانه اینترنتی برای مشتریان دشوار است که آنها را منصرف می کند. بهتر است همیشه مسیر راحت و سریع برای خرید مشتریان طراحی کنید.

پنج) خوش قول بودن

ممکن است در خریدهای اینترنتی که مشتریان شما انجام می دهند. مدت زمان تحویل محصول بسیار کمتر از زمانی که واقعاً به دستشان می رسد نوشته شده باشد. بنابراین ، کاربران و مشتریان شما به امید اینکه این محصول در اسرع وقت به دستشان خواهد رسید آن را خریداری می کنند. اما محصول خریداری شده دیرتر از زمانی که در زمان خرید اعلام شده بود به دستشان می رسد. بنابراین ، این نوع برخورد و رویداد برای همیشه در ذهن مشتریان باقی می ماند و علاوه بر اینکه اعتمادشان نسبت به شما از دست می رود بلکه دیگران را نیز در جریان این بد قولی شما قرار می دهند و کم کم مشتریان شما کمتر می شوند.

شش) تحلیل تجربه کاربران

برای اینکه اطلاعات گفته شده در بالا را به دست بیاورید و بدانید که مشتریان و کاربران شما دقیقاً چه احساسی دارند و کدام بخش محصول یا خدمات شما قوی تر و کدام بخش ضعیف تر است بهتر است افرادی که در زمینه تجزیه و تحلیل تجربه کاربران تخصص دارند را برای این کار استفاده کنید. این افراد می توانند مرحله به مرحله ، تجربه کاربران را برای شما تحلیل کنند. فردی که این تحلیل را به عهده می گیرد باید به بازاریابی ، مدیریت و فروش تسط داشته باشد.


تکنیک های مهم برای اثر گذاری بازاریابی کلامی