آخرین اخبار از طراحی

نام دوره ی آموزشی:  مبانی و مفاهیم علم داده

کد دوره: SBC-T-001-00

مدت زمان دوره: ۱۶ ساعت

مخاطبان دوره: دانشجویان مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی و کلیه علاقه مندان به مباحث نوین علم داده

پیش نیاز:

ندارد

اهداف دوره:

  • آشنایی با مفاهیم و مبانی پایه ی علم داده، داده کاوی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق
  • آشنایی با کابردهای علم داده در صنایع و فرایندهای مختلف
  • آشنایی با روند اجرای پروژه های علم داده

دستاوردهای دوره

  • مفاهیم اولیه علم داده را به خوبی فرا گرفته باشد.
  • ارتباط بین علم داده، داده کاوی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق را مسلط باشد.
  • با الگوریتم های شاخص حوزه یادگیری ماشین، آشنایی کلی پیدا کند.
  • کاربردهای علم داده و مسائل و عارضه هایی که علم داده و یادگیری ماشین می توانند برای آن ها راه حل ارائه دهند، در کسب و کار خود شناسایی کند.

سرفصل های دوره:

  • مقدمات علم داده (تعاریف، مفاهیم، حوزه ها)
  • کاربردهای علم داده در صنایع مختلف
  • معرفی چرخه CRISP-DM در پروژه های داده کاوی و تشریح فازهای آن:
  • فهم صحیح مسائل کسب و کار
  • مفاهیم کلی انواع داده و درک داده ها
  • مفاهیم کلی آماده سازی و پیش پردازش داده ها
  • مفاهیم کلی مدل سازی
  • مفاهیم کلی بهینه سازی
  • مفاهیم کلی ارزیابی مدل
  • مقدمات یادگیری ماشین (تعاریف، مفاهیم و حوزه ها)
  • تشریح روش های Supervised Learning و الگوریتم های شاخص آن
  • تشریح روش های Unsupervised Learning و الگوریتم های شاخص آن
  • مروری بر مفاهیم پیشرفته تر (کلیّات یادگیری عمیق و بیگ دیتا)
  • یک پروژه علم داده را چگونه تعریف، اجرا و مدیریت کنیم؟
  • معرفی منابع و مسیرهای کاری برای ادامه

 

لیست دوره های آموزشی گروه SBC

فرم
«لیست دوره های آموزشی»
کد مدرک: SBC-AC-01-00 تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ردیف نام دوره مدت زمان دوره کد دوره وضعیت دوره
۱ مبانی و مفاهیم علم داده ۱۶ ساعت SBC-T-001-00 فعال
۲ مسیرهای شغلی و تحصیلی علم داده ۸ ساعت SBC-T-002-00 فعال
۳ علم داده برای مدیران ۸ ساعت SBC-T-003-00 فعال
۴ بلوغ داده محوری، مفاهیم  و روش ها ۸ ساعت SBC-T-004-00 فعال
۵ بازاریابی داده محور ۱۶ ساعت SBC-T-005-00 فعال
۶ کاربردهای علم داده در صنایع تولیدی ۱۶ ساعت SBC-T-006-00 فعال
۷ کاربردهای علم داده در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای ۱۶ ساعت SBC-T-007-00 فعال
۸ پذیرش تا ترخیص (ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو) ۶ ساعت SBC-T-008-00 فعال
۱۰ مدیریت ارتباط با مشتریان(ویژه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو)  ۱۰ساعت SBC-T-009-00 فعال
۱۱ منابع انسانی و آموزش(ویژه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو) ۴ ساعت SBC-T-010-00 فعال
۱۲ برنامه ریزی تعمیرات و تعمیرات(ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو) ۸ ساعت SBC-T-011-00 فعال
۱۳ خرید و انبار و برنامه ریزی تامین قطعات(ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو) ۵ ساعت SBC-T-012-00 فعال
۱۴ بازاریابی، فروش و تحویل خودرو(ویژه نمایندگی های فروش خودرو) ۱۰ساعت SBC-T-013-00 فعال
۱۵ استاندارد سازی و الزامات محیطی(ویژه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو) ۵ ساعت SBC-T-014-00 فعال
۱۶ ضمانت و گارانتی( ویژه نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو) ۳ ساعت SBC-T-015-00 فعال
۱۷ مبانی، مفاهیم و الزامات استاندارد ISO9001:2015 ۲۴ ساعت SBC-T-016-00 فعال
۱۸  مبانی، مفاهیم و الزامات استاندارد ISO14001:2015 ۱۶ ساعت SBC-T-017-00 فعال
۱۹ مبانی، مفاهیم و الزامات استاندارد ISO45001:2018 ۱۶ ساعت SBC-T-018-00 فعال
۲۰ مبانی، مفاهیم و الزامات استاندارد ISO10002:2018 و ISO10004:2018 ۱۶ ساعت SBC-T-019-00 فعال
۲۱ مبانی، مفاهیم و الزامات استاندارد ISO19011:2018 ۸ ساعت SBC-T-020-00 فعال
۲۲ تشریح الزامات و ممیزی داخلی ISO13485:2016 ۲۳ ساعت SBC-T-021-00 فعال
۲۳ تشریح الزامات و ممیزی داخلی ISO22000:2018 ۲۴ ساعت SBC-T-022-00 فعال
۲۴ تشریح الزامات و ممیزی داخلی ISO50001:2018 ۱۶ ساعت SBC-T-023-00 فعال
۲۵ شریح الزامات و ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ISO290001:2020 ۱۶ ساعت SBC-T-024-00 فعال
۲۶ مدیریت ریسک ISO31000 ۱۶ ساعت SBC-T-025-00 فعال
۲۷ تشریح الزامات سیستم مدیریت آموزش ISO29990:2010 ۱۶ ساعت SBC-T-026-00 فعال
۲۸ تشریح الزامات سیستم مدیریت دانش ISO30401:2018 ۱۶ ساعت SBC-T-027-00 فعال
۲۹ تشریح الزامات، مستند سازی و ممیزی داخلی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO27001:2013 ۲۴ ساعت SBC-T-028-00 فعال
۳۰ تشریح الزامات سیستم مدیریت ارزش گذاری برند ISO10668:2010 ۱۶ ساعت SBC-T-029-00 فعال
۳۱ آشنایی با استاندارد و نحوه تهیه تکنیکال فایل استاندارد تایید کیفیت محصول اروپا CE ۱۶ ساعت SBC-T-030-00 فعال
۳۲ تشریح الزامات و مستند سازی سیستم مدیریت پروژه ISO21500:2012 ۱۶ ساعت SBC-T-031-00 فعال
۳۳ مدیریت موفقیت پایدار سازمان مبتنی بر استاندارد ISO9004:2015 ۱۶ ساعت SBC-T-032-00 فعال
۳۴ سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی ISO5501:2014 ۱۶ ساعت SBC-T-033-00 فعال
۳۵ تشریح الزامات و ممیزی داخلی IATF16949:2016 ۲۴ ساعت SBC-T-034-00 فعال
۳۶ سیستم مدیریت امنیت در زنجیره تامین ISO28001:2008 ۱۶ ساعت SBC-T-035-00 فعال
۳۷ سیستم مدیریت زنجیره تامین ISO28000 ۸ ساعت SBC-T-036-00 فعال
۳۸ سیستم مدیریت کیفیت برای کارکنان ۸ ساعت SBC-T-037-00 فعال
۳۹ تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه های طبی ISO15189:2012 ۲۴ ساعت SBC-T-038-00 فعال
۴۰ تشریح الزامات سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه های تست و کالیبراسیونISO17025 ۲۴ ساعت SBC-T-039-00 فعال
۴۱ سیستم مدیریت مبارزه با رشوه خواری ISO37001 ۸ ساعت SBC-T-040-00 فعال
Iran’s peak load record was broken on Saturday, according to Iran Grid Management Company. The country's electricity consumption reached 67,318 megawatts on July 2, while the highest amount of consumption last year, 67,012 MW, was set in August when the temperature was higher. Saturday’s...
Oil prices eased on Friday as lingering fears of a recession demand weighed on sentiment, putting the benchmarks on track for their third straight weekly losses. Brent crude futures were down 20 cents, or 0.2%, at $108.83 a barrel, giving up earlier gains of over $1, Reuters reported. WTI crude...
Oil prices eased on Friday as lingering fears of a recession demand weighed on sentiment, putting the benchmarks on track for their third straight weekly losses. Brent crude futures were down 20 cents, or 0.2%, at $108.83 a barrel, giving up earlier gains of over $1, Reuters reported. WTI crude...

هر مدیر یا کارمندی ممکن است در جلسات یا گفتگوهای کاری که پیش می آید نظرات مخالفی با سایر همکاران یا کارکنان خود داشته باشد.

گاهی بیان نظرات مخالف ممکن است موقعیت ما را به خطر اندازد یا حتی نگرش دیگران نسبت به ما را تغییر دهد. گاهی نیز ممکن است بیان آنها موجب ایجاد سوء تفاهمات شود که از بین آن کار راحتی نباشد.

در صورتی که خودتان مدیر یک بخش یا شرکتی باشید ممکن است نظرات زیادی از کارکنان خود بشنوید که با هیچ کدام از آنها موافق نباشید. اگر مخالفت خود با نظر آنها را بیان کنید ممکن است آنها را دلسرد نمایید و انگیزه فعالیت یا ادامه دادن به فعالیت را از آنها بگیرید.

تجربه نشان داده است بیان نظرات مخالف در به خطر انداختن موقعیت شما یا کارکنانتان و افزایش یا کاهش انگیزه آنها نقش زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که ما نظرات مخالف خود را چگونه در جلسات یا گفتگوهای کاری مطرح می کنیم.

از نظر مشاوره بازاریابی از آنجایی که این گونه پیشایندها ممکن است بسیار زیاد در طول زندگی پیش بیاید به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ترفندها و تکنیکهایی را به شما بیاموزیم که یاد بگیرید نظرات مخالف خود را به چه شکل بیان کنید.

یک) بیان علت نظرات خود

گاهی ممکن است شما نظرات یا ایده های تازه ای دارید که قصد انتقال آنها به کارکنان یا همکاران خود را دارید. در بسیاری از مواقع معمولاً ایده های تازه با مخالفت مواجه می شوند یا درک دیگران از آن کمتر است. به همین دلیل برای اینکه توجه آنها را جلب کنید بهتر است نظرات جدید خود را به شکل جذابی بیان کنید. در غیر این صورت نمی توانید نظر موافق آنها را جلب کنید. قبل از شروع به بیان نقطه نظر خود بهتر است در خصوص اینکه چرا این نظر را قصد دارید مطرح کنید برای آنها صحبت کنید. اگر آنها به چرایی این ایده و اینکه چرا آن را مطرح می کنید پی ببرند بیشتر با شما همراه خواهند شد.

دو) واضح و روشن صحبت کنید

بسیاری از افراد یا مدیران برای اینکه نظرات و ایده های خود را بیان کنند معمولاً مقدمه چینی زیادی دارند یا سعی می کنند منظور خود را به صورت بسیار غیر مستقیم بیان کنند. این کار هیچ گونه فایده ای ندارد ، بلکه موجب می شود دیگران توجهشان به طور کلی منحرف شود و انگیزه کافی برای شنیدن صحبت ها یا ایده های شما را نداشته باشند. بنابراین تا جایی که امکان دارد نظرات و ایده های خود را به صورت مستقیم بیان کنید. زمانی که شما نظرات خود را به صورت واضح و مستقیم بیان می کنید این کار جرأتمندی شما را نشان می دهد.

سه) شنونده خوبی باشید

زمانی که قصد بیان اظهار نظرهای خود را دارید بهتر است به سخنان دیگران گوش کنید. تا زمانی که به صحبتها و سخنان دیگران گوش ندهید نمی توانید نظرات خود را نیز بیان کنید. اگر همیشه سعی کنید فقط صحبت کنید هیچ شانسی برای جلب توجه دیگران ندارید. از طرفی دیگران نیز مانند شما نظرات و ایده های تازه ای دارند که می توانند حتی به پخته تر و بهتر شدن نظرات شما کمک کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم به سخنان آنها نیز گوش دهید. گوش کردن یکی از راههای ایجاد تفاهم با دیگران است و به شما کمک می کند علاوه بر تفاهم بتوانید توجه آنها را نیز جلب کنید.

چهار) حامی دیگران باشید

برای اینکه بتوانید ایده ها و طرح های خود را عملی کنید به حمایت اطرافیان و دیگران نیاز دارید. در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید کارهای خود را پیش ببرید و طرح های جدید خود را اجرا کنید.

نظر شما

The post تکنیکهای روش بیان نظرات مخالف در جلسات کاری appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

The OPEC+ alliance of oil producers is running out of capacity to pump more crude, including its biggest member Saudi Arabia, according to Nigeria’s petroleum minister. “Some people believe the prices to be a little bit on the high side and expect us to pump a little bit more but at this moment...
Oil prices extended gains on Monday as investors stood on guard for any moves against Russian oil and gas exports that might come out of a meeting of leaders of the Group of Seven nations meeting in Germany. The prospect of more supply tightness loomed over the market, as Western governments...
Oil prices dived more than $4 a barrel on Wednesday amid a push by US President Joe Biden to bring down soaring fuel costs, including pressure on the country's major energy firms to help ease the pain for drivers during peak summer consumption. WTI crude futures were off lows but still down $4....
A total of 19 widely used equipment in South Pars Gas Field platforms will be indigenized by the end of October. Of the total projects to manufacture the parts inside the country, seven projects will be completed next month and the rest will be done by November, the Oil Ministry’s news agency...